Veidosim saturu kopā!
  • Jūsu novadā gaidāmas vai jau aizvadītas copmaņus saistošas aktivitātes?
  • Jums ir viedoklis par copmanim aktuālu tematu?
  • Esat izbaudījis aizraujošu copes piedzīvojumu?

Rakstiet mums! Pievienojiet attēlus (vai uzticiet tos piemeklēt CL redaktoram) un mēs nodosim Jūsu vēstījumu visai Latvijas copmaņu saimei!

Jaunākie komentāri

Seko līdzi

RSS barotne
Seko līdzi jaunākajiem CopesLietas.lv biedru rakstiem sev ērtā veidā izmantojot RSS barotni.
Zvaigzne | 9.janvāris 2016, 19:15 | 57 komentāri | 7963 skatījumi

Nekā personīga, tikai lasis…

Gan jau kāds būs pamanījis žurnāla Copes Lietas 2016.gada janvāra numura rakstu
„Laši Baltijā”, autors Māris Olte ar gana pieredzes Latvijas zivsaimniecības politikas koridoros.

Raksts interesants var teikt, ka sastāv no trīs daļām. 1.daļa par mūsu zemi, 2.daļa „Paši makšķernieki” un „Kāds tam sakars ar lašiem” autora sāpe par politiku (man gan ir savādāks redzējums uz šīm lietām) un 3. daļa, kas notiek kaimiņos un secinājumi.

No savas puses, papīrs pacieš visu, ir viens kā lietas izskatās no malas un pavisam savādāk tās izskatās, ka esi šajā visā iejaukts. Rakstā ir pietiekoši daudz tendenciozu manipulāciju, kas vērstas uz to, ka cilvēki nepārzina noteikumu pieņemšanas procesu un pa lielam šajā visā iedziļināties nav ne laika, ne vēlēšanās. Otrs man nav skaidrs kam autoram tas viss, kārtējo reizi kaut ko sliktu pateikt par biedrību, kurā pats bija biedrs, vēršoties pret vadītāju personīgi. Es saprotu, ka aizvainojums ir tik liels un pa šiem gadiem tikai uzrūdzis. 19 MOSP biedrību biedri neesot redzējuši makšķerējot, tas ir arguments kam? Kuri tad ir tie patiesie, ne politiskie makšķernieki, tie, kas Ministriem par padomniekiem bijuši, jeb tie, kuri pēdējā pusgada laikā pie ministra vismaz vienu vai pāris reizes personīgās vizītēs pabijuši? Nevajag tikai taisīties par baltiem un pūkainiem un visas savas neveiksmes novelt uz citiem.

Kurš tad ar kuru nevēlas pie viena galda sēdēt un sadarboties?

MOSP pēc ministrijas rīkotā Makšķernieku foruma dibināja vairākas organizācijas, tai skaitā MRK. Līdz ar to neskatoties uz skaisto vārdu nosaukumā „Padome”, MOSP ir un paliks biedrība ar maldinošu nosaukumu. Autors apgalvo, ka MOSP nodibināja ministrija, kāpēc, ja tas neatbilst faktam?

Līdz ar to bilde iezīmējas gaužām vienkārša, ir divas biedrības MOSP un LMA… tad kas un ar ko atteicās sēsties pie viena galda? LMA bija vairāk Juridisko biedru, tā bija vecāka un par jaunpienācēju LMA uzskatīt nevarēja. Tad pēc būtības kurš un ar ko nesēdās pie viena galda? Jeb MOSP bija kāds pasaules nabas statuss piešķirts, ar tiesībām citiem ko pārmest. Ja kāds nevēlas sadarboties tad jāsāk ar sevi, neesmu dzirdējis, ka kāds no laba piedāvājums būtu atteicies.

Pirmsākumos, esmu personīgi klātienē piedzīvojis klaju necieņas izrādīšanu no MOSP vadītāja puses attiecībā uz LMA un tā vadītāja pusi. Tāpēc nevajag muļķot CL žurnāla lasītājus ar to, ka LMA atteicās sēdēt pie viena galda, LMA ar saviem uzskatiem MOSP nebija vajadzīgs, savādāk MOSP biedri nepieļautu šādu sava vadītāja attieksmi pret citas biedrības vadītāju.

Saprotams ir cilvēku kategorija kuriem kāds cits nedienās un likstās būs vainīgs, LMA nesēdēs pie galda, MRK no MOSP izstājās. Būsim godīgi tāds LMA vai MRK nebija MOSP vajadzīgs.

Portāla lasītāji, atbildiet sev godīgi, vai Jūs personīgi pēc epitetiem „vietējais cars”, „pārstāv vienas personas uzskatus” 19 biedrības biedri nav redzējuši makšķerējot utt. sēstos pie viena galda ar cilvēkiem kas to visu par Jums rakstījuši? Un otrādi, vai to, ko autors sarakstījis rakstā par LMA, Jūs rakstītu, ja vēlētos sadarboties ar šo organizāciju?

Par tiem gāganu kariem … ar tā palēnām … jo viss atduras tieši uz to pašu, kurš tad un ar ko nav vēlējies sadarboties.

Ņemot vērā, ka ne visi ir ar gana pieredzi politikā, tad lai izprastu sekojošo īsumā jāapzinās procedūra kā pieņem noteikumus, projektu sagatavo ministrija, ko piesaista ir viņas pārziņā. Pamati vienkārši jo vairāk apspriež tos izstrādes posmā, jo mazāk jautājumu vēlāk. Pēc tam projektu nodod sabiedriskā apspriešanā, pēc tam virza saskaņošanai, ja rodas kam ir iebildumi, iebildumi jāsaskaņo. Ja nesaskaņo tad Ministru kabineta komitejas sēdei utt. Līdz šim tā arī bija, ka visi interesenti ministrijā sēdēja pie viena galda meklēja patiesību strīdos.

Ar izmaiņām Zvejniecības likumā tika paredzēts Zemkopības ministrijas padomdevējs, Latvijas iekšējo un jūras piekrastes ūdeņu resursu ilgtspējīgas izmantošanas un pārvaldības konsultatīvā padome, kuras lēmumiem ir rekomendējošs raksturs. Līdzīgas padomes ir vairākām ministrijām, man zināmākā Vides konsultatīva padome pie VARAM. Dalība padomē ir brīvprātīga, nevis obligāta vai piespiedu. Neskatoties uz to, ka ir šādas padomes ministrijām tas neliedz sadarboties ar citiem interesentiem un atsevišķu jautājumu izskatīšanai organizēt darba grupas, tādējādi iesaistot plašāku interesentu loku lēmumu pieņemšanā.

Tā vietā lai produktīvi strādātu, atsevišķas personas sāka rīkoties dīvaini. Iespējams domāja (izskatās, ka vēl aizvien domā) ka dalība padomē ir kaut kas īpašs. Iesākumā atsevišķas personas paziņoja, ka viņiem ar likumu piešķirts īpašs statuss un tagad strīdi par īstajiem makšķernieku pārstāvjiem esot beigušies, divi ar pompu piešķīra sev tiesības darboties makšķernieku vārdā. Savukārt ministrija sāka uzvesties kā mazs bērns, kurš bez padomes palīdzības nokārtoties nespēj aiziet. Sajūta piedodiet bija tāda, ka neviens to padomes nolikumu nav lasījis. Māžošanās turpinājās un ministrija nespēja paskaidrot kā izskatīs noteikumus procesa sākumā. Padomes lēmums bija viens, padomes locekļi rakstīja ko citu.

Katrā ziņā, tiem kam bija pieredze vai vēlme uzzināt kā viss beigsies bija skaidrs, ka būs sabiedriskā apspriešana un pēc tam vēl varēs iesniegt iebildumus. Tā kā ar gana pieredzi politikā bija labi zināms, ka svarīgi bija ar visiem pie viena galda darba grupā par visu vienoties. Arī padomes nolikums paredz padomes darba grupas izveidi, kurā līdzīgs ar līdzīgu varēja darboties visi interesenti. Arī MRK pieteicās darbam padomes darba grupā, tāpat kā LMA un Vides konsultatīvā padome. Tā vietā lai sēstos pie viena galda viena no padomes interešu grupām nolēma, ka visus jautājumus vispirms jāizskata pie viņiem, tas ir pie tāda galda kur pašiem ir balsu vairākums, un virzīs to ko paši būs atbalstījuši, uz protokola ir arī raksta autora paraksts, attiecīgi pats šo nevēlēšanos sadarboties vien veicinājis.

Tāpēc atvainojos nav ko …. „kā Zariņa govs”, cilvēks ar pieredzi politikā paredzamu, zināmu un neizbēgamu procesu nesauc par torpedēšanu. Tieši tāpat pareizi noformētus, pamatotus priekšlikumus par izmaiņu autorsējumiem. Tagad kādam jājūtas vainīgam, ka ir personu loks kuri nesaprot ne to kā pieņem noteikumus, ne to kā noformē priekšlikumus, ne to kam padome domāta ir savākuši vairāk līdzjutējus un ar to cenšas uzspiest citiem savas iegribas. Pie tam visu to sagrozīto, slikto utt. padome ir apstiprinājusi, pats MOSP ar piedalījās saskaņošanas procesā, tad jautājums - par ko ir raksts?

Tiešām viss noteikumos labais nāk no autora, bet sliktais no tā ko 19 biedrības nav redzējušas makšķerējot? Varbūt sameklējiet, iepazīstiniet cilvēkus ar savu garadarbu pirms to sāka citi kritizēt un labot, tas būtu tikai godīgi attiecībā uz nepolitiskajiem, patiesajiem makšķerniekiem. Ja saprotams pēc nebaidīsieties ūdens tuvumā rādīties. Kur raksts par loma nepamatotu samazināšanu, līdakām, zandartiem kurš neizgāja cauri, kur velcēšanas aizliegumi, pret kuriem iebilda sabiedrība. Ministrija paziņoja … nav zinātniska pamatojuma iebrišanas aizliegumam, tāpēc neatbalsta … tajā pašā laikā … nav nekāda pamatojuma mainīt loma izmērus un daudzumu, izņemot zušus, tur gan ministrijai zinātniskā pamatojuma neesamība netraucēja pieņemt šādus grozījumus.

Te gan atkal jautājums par to vai pašam autoram, MOSP un tā vadītājam kaut kāda sadarbība ir/bija vajadzīga? Citāts no padomes protokola: „Savukārt pašreiz no atsevišķu interešu grupu puses ir novērojama tukša apgalvošana vārdos par nepieciešamību sadarboties, bet tajā pašā laikā aktīvi tiek veikta aizkulišu cīņa ar mērķi sagraut citu interešu grupu darbu. (Padomes 26.06.2015 Sēdes protokols)”. Daudz neskaidrojot padomi ir pametis Pasaules Dabas fonds, pie tā arī droši vien kāds cits, nevis pati padome un interešu grupas vadītājs būs vainīgs. Neatkarīga, sevi cienoša biedrība, kurai rūp reputācija nelīdīs tur, kur neko ietekmēt nevar apzinoties, ka zem sastrādātā viņas vārds būs apakšā.

Kāds tam sakars ar lašiem?

Pilnīgi nekāds … MRK priekšlikumu atļaut paturēt vienu taimiņu nepolitiskie un „īstie” makšķernieki neatbalstīja. Jo šeit makšķernieki nav jāpielīdzina zvejniekiem. Lai varētu organizēt licencēto uz šīm zivju sugām un būtu mums civilizēta lašu / taimiņu makšķerēšana, bija nopietni jāpiestrādā pie Licencētās noteikumiem, tur „īstie” makšķernieki pilnīgi neko nebija iebilduši, laikam pie parastajiem noteikumiem bija pārstrādājušies. Tad par ko tagad gausties?

Neesot daudz gribētāju ieviest Licencēto, pareizi, jo visbiežāk netiek pat administratīvie izdevumi segti un cilvēki ar pienākuma atziņu nevēlas vienkārši iekasēt naudu lai varētu nodrošināt naudas iekasēšanu.

Piekrist varu dažām lietām. Dažādām interešu grupām vajadzētu sēsties pie viena galda un meklēt sadarbības formas, pieņemt ilgtspējīgus lēmumus un līdz šim tas nav izdevies, jo personīgās intereses nāk pa priekšu. Kāds bija viens no padomes pirmajiem lēmumiem … tikt zivju fonda padomē. Tiešām šāda padome par makšķerniekiem domās?

Tad kuri ir tie ar kuriem vajadzētu sadarboties? Tie, kuru priekšlikumus neesam redzējuši? Tie, kuri zākājās par MRK internetā. Tie, kuri paziņo, ka biedrības, kuras nav padomē nav jāņem vērā? Tie, kuri nepiedāvā līdzvērtīgi sadarboties, bet apkārt stāsta, ka ar viņiem nevēlas sadarboties.

Padome skaidri parādīja, ka tā ir atsevišķu personu privāto ambīciju realizēšanas vieta, pie tam Padomē ir makšķerēšanas nevis makšķernieku interešu grupa. MOSP ir kļuvis par projektu ieviesēju, tas nozīmē, ka šī biedrība uzņemas finanšu saistības, kuras var gadīties būs jāsedz biedriem. Ministrija makšķernieku padomi atjaunot netaisās, citas vides, kurā makšķerniekiem risināt savas lietas nav.

Makšķernieku radošais klubs (MRK) ir makšķernieku biedrība, nekādu tur fondu apguves, augsto amatu, noteicošās lomas, draudziņu biznesu lobēšanas ambīciju nav, tad jautājums ar ko dažiem tā traucējam, ka cilvēki lien no ādas ārā lai MRK par pasaules ļaunumu uztaisītu? Sliktākā gadījumā par LMA pavadā ejošu biedrību, jo tas, ka MRK ir starp LMA un MOSP, aizstāv savu biedru intereses atdzīt ir ļoti neizdevīgi.

MRK nav atteicies sadarboties, izņemot ar tiem kas zem vārda sadarboties gaida, ka biedrība kādam pakļausies, attieksies no sava viedokļa un klusēs par notiekošo. Makšķernieku ir daudz, biedrībās to ir maz, tāpēc ar balsu vairākumu variet balsot kurš mežā galvenais. Ja kāds vēlas būt pats svarīgākais, tad mums tiešām nav pa ceļam. Pagaidām MOSP ir pierādījis un turpina pierādīt, ka sadarbība ar MRK viņiem nav vajadzīga. Tā vietā lai atbalstītu izmaiņas, kuras novērstu dažas lietas ko pamanīja, starp citu viens no MOSP biedriem un kas būtu makšķernieku labā, izmaiņas tika noraidītas, jo redz padome neesot lēmusi, pārējie adresāti ar klusēja, ja personai padomes lēmums ir svarīgāks, ja pārējiem ar savas lietas tuvāk par makšķernieku interesēm, tad atvainojos, padome pašreizējā veidolā nevis palīdz makšķerniekiem, bet tieši otrādi traucē.

Nobeigumā…. žēl, ka raksta autors nav pieminējis kā veidojas šīs 19 MOSP biedrības … piemēram cik biedrības no 19 ir saistītas ar 2015.gada Lowrance Osprey fishing team dalībniekiem… patiesība ir tāda, ka ar laiku notikumiem seko ļoti maz, ja uztaisītu slēptu aptauju par to ko ierindas biedri zina par notiekošo, kur viņi var iepazīties ar notiekošo, tad ticiet man, bilde visur būtu vienāda, ir kodols, kurš seko, pārējie mazāk, daļa nemaz. Tāpēc vai pārstāvi 16 vai 19 biedrus vai tikai privātpersonas atšķirības nav, šos ciparus var izmantot demagoģijai lai nebūtu jārunā par lietām pēc būtības. Tāpat par to, ka MOSP un padome ir sev iegalvojusi, ka viņos ir kas īpašs un visiem jāsadarbojas ar viņiem, nevis otrādi, viņiem pašiem jāveicina sadarbība ar citiem. Citi var pagaidīt līdz sabiedriskai apspriešanai un iebildumu sniegšanai, ar to gan jārēķinās.

Autors, piemēram, varētu sākt ar sevi, vismaz atdzīt, ka ir arī savādākais viedoklis, nevis izmanot savu firmas zīmi „Māris Olte” vienveidīga viedokļa paušanai.

 
 
Novērtē rakstu:
  • Vērtējums ir 2.3333333333333 no 5
(6 balsis) - lai vērtētu, nepieciešams reģistrēties
[57] Komentāri | dilst | aug
 
BrunoL

Saprotu,ja pieņemot un apstiprinot MN nav ievērota procedūra,tad tie ir apstrīdami un pārskatāmi.

09.01.16 Atbildēt | Ziņot 0
imations

Nav jau nekāds brīnums, ka LMA darboni tā īsti neviens nav redzējis makšķerējot, jo tāpat kā akcija „Dzīvais ūdens” kurā piedalās visi pašiem nezinot, bet LMA atskaitās par citu rezultātiem, kā arī „Mobilā grupa” kuras darbības vārdā tiek iznomāts aprīkojums pašiem no sevis par valsts naudu, ir fikcija un parazitēšana uz nodokļu maksātāju naudas.

Palasot darboņa sacerējumus „Latvijas zivsaimniecības politikas nacionālās dīvainības, jeb par to, kas bij’, par to, kas būs?” rodas iespaids, ka asiņu vietā viņam plūst sūdi.

09.01.16 Atbildēt | Ziņot 0
Bebrs

Ja Tu raksti par nodegušā teātra aktieri tad manas domas ka no copes neko viņš nejēdz. Atceros raidījumus pa SWH, klausījos lai varētu ierēkt. Debīlais škērseņu aizliegums no viņa, visu inspektoru darbu ieliek atskaitēs bezmaz kā pats paveicis, "Dzīvā ūdens" koordinators :D

09.01.16 Atbildēt | Ziņot 0
JankaCirsix

Sākumā vīri brauca uz copi, lai aizmirstos. Tagad nodarbojas ar demagoģiju un politisko diršanos. Prieks, ka no 3 latviešiem izveidojas 3 biedrības.. Apskaižams čaklums. Tikai, kāda hu*a pēc man jāabonē jūsu diršanās čatiņš?

10.01.16 Atbildēt | Ziņot 0
Akmens_Viesis

Organizācijas, kuras vēlējās panākt ūdeņiem kādus uzlabojumus, ar prieku no 1. februāra pievērsīsies praktiskākiem darbiem - vai noteikumi labāki vai sliktāki, vai ieteikumus ņēma vērā vai neņēma.

Pašlaik plosās tie, kam patīk pūderēt smadzenes un kam senā ietekme brūk.

10.01.16 Atbildēt | Ziņot 0
Zvaigzne

Kāds zina, kāds tic, ka visi makšķernieki ir dzērāji gumijas zābakos, piemēslo vidi, visbiežāk zivis pērk veikalā un makšķerēšana nav nekas vairāk kā izklaide…

Kāds zina, kāds tic, ka ir kvalitatīvi aptaujāti visu MOSP 19 biedrību visi biedri …

Kāds zina, kāds svēti tic, ka pie visām makšķernieku nelaimēm ir vainojams Birkovs, LMA un visi tie, kuri nebojā šai biedrībai un tās vadītājam reputāciju …

Kāds zina un kāds svēti tic, ka balansieru aizliegums ir tieši Birkova vai LMA priekšlikums….

Nevēlos nevienu aizstāvēt, vienkārši riebjas pats šis princips. Tā vietā lai rakstītu par lietu, izmantotu argumentus, vēršas pret personu, biedrību. Pie tam … naida sējēja darbiem uzmanību nepievērš, jo viņš taču ir labais, attiecīgi visi darbi ir tikai labi, pie tam tieši viņš apgaismojis citus par pasaules ļaunumu, pret kuru jācīnās.

11.01.16 Atbildēt | Ziņot 0
Noris

Zvaigzne, diemžēl tāda ir politika, pietiek vairākas reizes kļūdīties, un tevi tāpat kā "Rudo lapsu" tauta stāvus zemē apraks! Ja nu nedaudz ir veselais saprāts, jāprot no politikas aiziet, un meklēt kādu citu nodarbi. Kabinetu pagalma durvju virināšana ceru beidzot ir beigusies!

11.01.16 Atbildēt | Ziņot 0
Zvaigzne

Nori, redzi kā sanāk, viens cilvēks nemitīgi apgalvo: „Pašlaik plosās tie, kam patīk pūderēt smadzenes un kam senā ietekme brūk.”

Iepriekš ZMZD visus interesentus sēdināja visus pie viena galda, piemēram, pie tā paša padomes nolikuma strādāja Latvijas Zvejnieku federācija, Makšķernieku organizāciju sadarbības padome, Latvijas Makšķerēšanas Sporta federācija un Makšķernieku Radošais klubs. LMA arī tika aicināta, bet atteicās. Rezultātā ministrijā viss tika izrunāts un tālāk projekts tika virzīts bez iebildumiem un kašķiem, nevienam ne pie kādiem politiķiem vai ministriem nebija jāskrien, jo Zemkopības ministrija ieklausījās priekšlikumos un iebildumos pēc būtības. Tad kur šeit ir kāda ietekme bijuša vai esoša?

Ir skaidrs viens, jo vairāk makšķernieku sēžas pie viena galda, ja visi ir līdzīgi un pieņemot lēmumus tiek ievērtos vienprātības princips, jo vairāk makšķernieku ir zināms par to ko un kurš aizstāv, jo pašiem makšķerniekiem būtu vieglāk un ar viņu līdzdalību pieņemtie lēmumi makšķerniekiem labvēlīgāki. Dzīvē kaut kā notiek pretējais.

Kas tad notika šoreiz? Ministrija nodrošināja to lai izveidojas padome – padomdevējs, kurai vajadzēja palīdzēt novadīt šo pirmo procesu – apspriedi un projekta izstrādi. Sākotnēji Padome pieņēma lēmumu visus priekšlikumus izskatīt darba grupā, jo to paredz nolikums. Tomēr MOSP biedru okupētā makšķerēšanas interešu grupa aizbildinoties, ka nepieciešams iepazīties ar visiem priekšlikumiem panāca darba grupas darba apturēšanu un vēlāku padomes lēmumu, ka darba grupa vairs klātienē nesatiekas, jo redz MOSP okupētās divas interešu grupas visu esot izdarījušas. Tā MOSP realizēja savu ietekmi un neļāva citiem piedalīties pie projekta sākotnējās izstādes, saprotams skanēja saukļi nāciet strādāsim kopā … tikai tas kaut kā neiet kopā ar darba grupas likvidāciju un to, ka lēmumus pieņemšot ar balsu vairākumu. Zemūdens medniekus interešu grupas pārstāvjus ar MOSP aicināja strādāt kopā, tikai no sapulces izdzina.

Katram, kuram kaut cik interesēja likumdošana – process, bija zināms, ka pastāv gan sabiedriskā apspriešana, gan iespēja iesniegt iebildumus. Ņemot vērā, ka atsevišķas organizācijas bija izmestas no dokumenta izstrādes stadijas, loģiski, ka tās īstenoja tām ar likumu piešķirtās tiesības un iesniedza iebildumus. Pirms tam gan bija sabiedriskā apspriešana, par kuru līdz šim makšķerniekus informējošais MOSP klusēja kā partizāns. Pie tam „garadarbu”, kas pilns ar sagrozītu vienpusēju informāciju valsts sekretāriem uzrakstīja pats MOSP, ko ministrija pieņēma kā iebildumu. Sanāk MOSP iebildis ir padomei, kuras biedrs pats ir. Lai kā tas pats MOSP neļāva pabeigt darbu pie projekta. Kā Ministrs pateica vairākas reizes MOSP vadītājs vienu reizi pieminētā raksta autors bijis pie viņa ar visādām sūdzībām par pārējiem.

Rezultātā, padome apstiprināja to kas ir un ministrs to izbīdīja cauri. Tas ir tas ko panāca MOSP un droši vien visi MOSP biedri var būt gandarīti.

Man tikai viena tāda lieta, 23.8. strauta forele – no 1. septembra līdz 30. novembrim; … ja dabīgais nārsts notiek oktobrī - novembrī, pēdējos gadus aizkavējas … tad ko dod šis pagarinājums uz septembra pusi? Jo šis nav ne MRK, ne LMA priekšlikums. Iespējams tā ir kļūda, bet tieši dēļ MOSP nevēlēšanās pienācīgi pabeigt darbu dokumenta šī un vēl daudz kļūdas būs palikušas noteikumos.

Tā kā … ja varam runāt par kaut kādu varu, ietekmi, ja to tā varētu nosaukt, tad vienīgais kas pie kaut kā ir beidzot ticis ir MOSP. Ņemot vērā komunikācijas stilu, sadarbības nebūs, jo MOSP tāda nav vajadzīga, un ņemot vērā, ka iebildumi tiks saņemti, taciņa pie ministra, lai atkal neņem vērā pārējos, aizmirsta netiks.

Katrā ziņā gan Zemkopības Ministrija, gan Padome izdarīja, pēc mana ieskata nepiedodamu kļūdu, tas ir izstūma no dalības dokumenta izstrādē pie VARAM esošo Vides konsultatīvo padomi, kā arī ignorēja to, nepildot, MK komitejas lēmumu.

Katrā gadījumā ir divi procesi, redzēsim kā tie beigsies un tad varēs domāt kas un kā, katrā ziņā Pasaules dabas fonds jau ir pametis padomi, domāju, ka to izdarīs vēl kādas biedrības, kurām rūp viņu prestižs. Jautājums vai VARAM un pakļautās iestādes, dēļ tā, ka ignorēja VKP paliks padomē … būs atkarīgs no jaunā VKP sastāva un kas būs jaunais VARAM ministrs.

Principā no šī visa balagāna varēja izbēgt, ja ZMZD būtu visu salicis pa plauktiem, palūdzis padomi ievērot lēmumus un nolikumu, saprotot, ka padome nevēlas sadarboties, organizēt pašiem darba grupu utt. ar vienu vārdu sakot iespēju bija daudz lai ministram nevajadzētu nolaisties risināt darba grupas jautājumus. Vai esošais ministrs to notikušā izdarīja kādus secinājumus, jeb mierīgi guļ ar pārliecību, ka padome ir kaut kas īpašs un tai iebilst divi cilvēki, kā viņam sastāstīts un kaut ko no sevis parādījis, nezinu. Redzēsim kas būs jaunais ministrs, ja paliks vecais, acīm redzot nekas nemainīsies.

Tā kā kurš būs sarkanmatainais vēl īsti nav zināms….

p.s. Organizācijas, kuras vēlas ko panākt negaida 1.februāri. Ir kas strādā ar Grozījumiem Ministru kabineta 2014.gada 23.decembra noteikumos Nr.796 „Noteikumi par rūpnieciskās zvejas limitiem un to izmantošanas kārtību iekšējos ūdeņos”, ir kas apmeklēja notikušo semināru par ūdeņu biotopu apsaimniekošanas vadlīnijām, ne MOSP ne citi norūpējušies adresātu sarakstā nebija…

11.01.16 Atbildēt | Ziņot 0
Malikis2011

Zvaigzne- par tiem MK "Noteikumi par rūpnieciskās zvejas limitiem un to izmantošanas kārtību iekšējos ūdeņos" kurš tur plānprātiņš bļaustās ka jānosaka katram ezeram cik kg zivju var katrs zvejnieks izvilkt??? Es saprotu ka smadzeņu nepietiek, dabā nav strādājis bet tad iznāks zvejnieks var gadā noķert 5kg līdaku , bet makšķernieks katru dienu 5 bez svara ierobežojuma, ja jau liekam svara limitus tad arī makšķerniekam gadā 1kglīdaku no tā ezer, no cita 1.5 kg, bet citā 3kg, bet visam beigās iegūsim ka neko nevarēs izkontrolēt un tie kas godīgi nodzīsim pagrīdē.

11.01.16 Atbildēt | Ziņot 0
BrunoL

Pat jūrā un okeānā ir nozvejas kvotas.

11.01.16 Atbildēt | Ziņot 0
Malikis2011

Ir jau ir, bet zvejo ar traļiem un vēl kaut ko, saprotu limitu nosaka vada zvejai iekšējos ūdeņos un vēl pieņemu lielajiem ezeriem, bet šajā situācijā, tīklā trāpījās 10 kg zandarts, man kvota beidzās, ko aiz borta, ja nav man tad lai nevienam(zandarts jau sen stīvs),vai man palika vēl 3kg līdakas, tīklā izvilku 5kg, pārcirtu uz pusēm paņēmu tikai 3kg, nu tas viss ir smieklīgi, vajag sākumā padomāt tad iesniegt priekšlikumus.

11.01.16 Atbildēt | Ziņot 0
imations

Zināšanai par LMA un Vides konsultatīvo padomi

1.       Latvijas vides aizsardzības fonds  ir valsts budžeta līdzekļu kopums vides aizsardzības pasākumu un projektu īstenošanai.

2.       Fonda līdzekļu turētājs ir Latvijas vides aizsardzības fonda administrācija. Fonda administrācija ir Vides ministrijas pakļautībā esoša tiešās pārvaldes iestāde.

3.       Fonda padomes priekšsēdētājs izveido Latvijas vides aizsardzības fonda konsultatīvo padomi.

Tā kā visas “populārākās” LMA akcijas ir finansētas no Latvijas vides aizsardzības fonda,  tad nodokļu maksātājam tas ir izmaksājis:

Lašiem būt 2004 - 20.000 Ls,

Lašiem būt 2005 - 20.000 Ls,

Dzīvais ūdens 2006 - 30.000 Ls,

Dzīvais ūdens 2007 - 30.000 Ls,

Dzīvais ūdens 2008 - 30.000 Ls,

Dzīvais ūdens 2009 - 15.000 Ls,

Dzīvais ūdens 2010 - 13.000 Ls,

Dzīvais ūdens 2011 - 13.000 Ls,

Dzīvais ūdens 2012 - 9.955 Ls,

Dzīvais ūdens 2013 -  16826.88 EUR,

Dzīvais ūdens 2014 -  24494.00 EUR,

Dzīvais ūdens 2015 -  27252 EUR,

Vai kādam vēl rodas šaubas par konkrētu LMA ieinteresētību un  darboņu saistību ar šo fondu un fonda darboņiem?

11.01.16 Atbildēt | Ziņot 0
Zvaigzne

„Latvijas vides aizsardzības fonda konsultatīvā padome” un „Vides Konsultatīvā padome” nav viens un tas pats.

11.01.16 Atbildēt | Ziņot 0
andzus69

Manā skatījumā tīklu limiti mazajiem ezeriem ir dikti par šerpu.

Ar laiku centīsimies vismaz visās publiskajās novada ūdenstilpēs tīklus noliegt pa visam.

11.01.16 Atbildēt | Ziņot 0
imations

Zvaigzne gribi teikt, ka Vides konsultatīvā padome, kurā ietilpst LMA un kurai ir tiesības pieprasīt no Vides aizsardzības un reģionālās attīstības ministrijas un tās padotības iestādēm, kā arī no citām institūcijām padomes darbībai nepieciešamo informāciju, lai sagatavotu padomes sēdēs izskatāmos jautājumus un dokumentu projektus, nekā nav saistīta ar iestādi, kura ir pakārtota un pakļaujas šīs padomes darbībai un LMA no šīs pakārtotās institūcijas regulāri saņem finansējumu „Dzīvā ūdens" fikcijai.

Klasiska shēma - ielīst augstākā struktūrā, lai slauktu naudu no zemākās apejot interešu konfliktu.

11.01.16 Atbildēt | Ziņot 0
Malikis2011

andzus69-ja ūdeņu maz piekrītu, bet ja ūdeņu daudz nav vērts.

11.01.16 Atbildēt | Ziņot 0
Zvaigzne

M.Oltes Biedrība "Zivju Gani" arī saņēma finansējumu no Latvijas Vides Aizsardzības fonda, ko viņi apgāja?

Imi, ja tev būtu jausma kam un par ko šis fonds savulaik ir līdzekļus piešķīris un kam tie tikuši izmantoti naktīs vairs aizmigt nevarētu, griestos kā vilciņš.

11.01.16 Atbildēt | Ziņot 0
imations

Zvaigzne vairākums Latviešiem laikam piemīt savdabīgs Stokholmas sindroms, ja publiski zog tad tas ir cienījams cilvēks, gluži, kā AKM mērs, tā arī Tavs Saimnieks.

Galvenais sāk ticēt tām pašām vērtībām, kurām zaglis, tad zaglim persona vairs nešķiet traucēklis un tas sāk izrādīt siltāku attieksmi pret personu vai dažkārt pat sāk rūpēties par to.

Tādēļ jau Zvaigzne te ņemas, jo Saimnieks ir labs.......

11.01.16 Atbildēt | Ziņot 0
Zvaigzne

Imi, nevajag atkal … Stokholmas sindroms … publiski zog. Nezinu kā pareizi noformulēt tavu šizofrēnisko vajāšanas māniju vai labi apmaksāto nomelnošanas kampaņu. Visas pasaules ļaunums LMA. Kam tev tas viss arī nevari paskaidrot.

11.01.16 Atbildēt | Ziņot 0
Zvaigzne

Par to zveju.

Pirmkārt visa Latvija nav vienāda.

Tīklu murdu/limitu var iedot, bet kg limitu nevar? Dīvaini.

Dīvaini arī ir tas, ka ar 2,5km tīkliem noķer tikpat cik ar 17km tīkliem.

Paskatoties finanšu datus … vispār sanāk, ka iekšējo ūdeņu zvejnieki tikai ar labdarību nodarbojas.

No viena grāvja braucot otrā nekā laba nav … bet pārmaiņas vairumu no lēmējiem neinteresē.

Līdz ar to, kā ar pašpatēriņa zveju, tā vietā lai sakārtotu, uz murdiem pārlika…

11.01.16 Atbildēt | Ziņot 0
 
Uz augšu
 
Creative templates for Google Ad Manager