Peipusa ezers

Aktuālākais no Peipusa. Vietas, licences, copes atskaites, ledus stāvoklis ...
JanisF- ideāli visu pateica par copi un fīlingu šodien. Atskaite par šodienu - Ranapurgeja papildus no manis- bijām ap 3km iekšā, kopā loms ap 8-10kg sīki asari, raudas 10gab. Ledus vismaz kādi 20 cm, stingrs. No rīta robežsargi ar savu visurgājēju apbraukāja plaisas - gar krastu un gar mums.Troksnis šausmīgs, kad tāds blakus brauc.
Atpakaļceļā nobraucām gar ezeru, nevis pa A3 kā parasti. Makšķernieku iecienītās pieturvietās izlikti dzelteni brīdinājumi. No Omedu līdz Kalastei, vietās kur redzams ezers- smuki viļņojās - kur nu plaisa, kur kārtīgs atklāts laukums ap 1km no krasta. Sezona noslēgta veiksmīgi. Teikšu ezeram paldies, un, cerams līdz decembrim
7.marts 2015, 21:44 | links

Protams atvainojos,ka nepareizajā tēmā,lai kāds īstens latviešu makšķernieks neapirstu.
7.marts 2015, 17:24 | links

Labdien. Vai ir kāda infa par Juglas upi,ļoti gribētos rīt aizbraukt.Interesē līmenis,vimba,vēdzele.Paldies.
7.marts 2015, 17:11 | links

Peipuss iedvesmo!!:)
Vakar sezonas noslēguma pasākums Peipusā. Bijām ar senci Rannapungerjā (tas ir kādi 25 km augšpus Mustves). Vietējais Mustves matadors Viktors ieveda mūs ezerā ar kamanām kā tādus kundziņus.
Laiks debišķīgs – nedaudz pie mīnusiem, saulīte rotājās debesīs teju vai visu dienu, knaps R / DR vējelis neradīja ne kripatiņas diskomforta.
Kopā bijām kādi 15 veči no LV. Lielākā daļa desantējās 3-ajā km, mēs devāmies uz 5-to. Pēc Viktora teiktā tur cope retāka, bet asars’ rupjāks. (Tos sīkos šosezon esmu atvilcies vietējās ūdenstilpēs, tādēļ gribējās izbaudīt ko citu.)
Ezerā skats diezgan sirreāls. No sniega atkailinājies ledus graciozi demonstrēja savu konstrukcijas haosu. Balti ledus blāķi iesaluši „jaunajā” melnajā ledū gluži kā tādi vaniļas gabali želejas desertā. Ik pa laikam pusmetru un metru platas aizsalušas plaisas. Pēc katra nobrauktā kilometra pa torosu krāvumam.
Par copi. Sākums diezgan bezcerīgs. Pirmie desmit āliņģi – ne piesitiena. Šādos apstākļos urbšanās uz dullo, tā teikt. Mēģinājām gan pie torosiem, gan nostāk no tiem, gan uz melnā, gan baltā ledus. Pēc laika paveicās atrast baltā ledus pleķi, kur saurbtajos padsmit āliņģos visas dienas garumā ar mainīgu intensitāti savilkām kaudzi glītu asaru. Man – 7,5 kg, sencim -5 kg. Pārsvarā 100-gramīgie, daži trāpījās „svarīgāki”, tā uz 200 - 250 gr., diemžēl neviena „bonusa”. Gadījās arī pa Peipusa ķīsim, kas gabarītos un masā krietni pārsit vidusmēra LV asari. Visas dienas garumā nevienas baltās zivs! Tas priecēja. :) Tiem, kas palika 3-ajā km, pēc pašu teiktā, lomi līdzīgi, tik asars’ sīkāks.
Mormiškai ir nozīme! Par to pārliecinājos izmēģinot vienu, otru, trešo. Vakar rezultatīva izrādījās veco laiku vagonkrāsas peipusa svineniece. Asars’ gan ņēma gaužām cimperlīgi. Te padsmit minūtes bez piesitiena, te kā no ložmetēja. Te pie paša dibena uz stāvošu, te pusotrā metrā uz traka dribla. Vēl nesaprotamāk kā ar bitēm. :))
Krastā atgriezāmies, kad sāka jau krēslot. Mēs ar senci devāmies mājup (darbi, ģimene ...). Pārējie veči, šķiet, palika arī šodien. Viktoraprāt, šodien būs pēdējā diena šosezon, kad ezers vaļā, jo rīt jau sola „nelaiku” – lielus plusus, traku vēju un lietu.
Esmu iemīlējis šo ezeru, kopš sencis pirmo reizi mani turp aizvilka pusaudža gados. Lai arī šosezon šī man bija pirmā, pēdējā un vienīgā cope, ir ĪSTAS LAIMES sajūta. Es tur biju un to izbaudīju! :)) Peipuss savā varenībā rada dziļu cieņu un bijību. Man tas nozīmē daudz vairāk kā vienkārši „copes vieta”. Peipuss iedvesmo! Domāju, ka neesmu šeit tāds vienīgais.
7.marts 2015, 10:00 | links

Tātad sestdien braucu no Valmieras, ir brīvas vietas. 26689679
5.marts 2015, 20:55 | links

Rannapurgenja- paša augšā
5.marts 2015, 10:29 | links

Vakar trijatā pabijām Ninasi rajonā. Asaru lomi no 4,5 kg. lidz 7 kg.Cope aktīvāka lidz pl. 12 00, pēc tam nācās veikt visādas manipulācijas ar makšķerēšanas rīkiem un piebarošanu lai uzturētu copēšanu.
Apmēram 500 metrus no krasta veidojās salauzumi un ledus krāvumi, kurus nemēģinājām forsēt. (izskatijās bīstami) Ledus palicis samērā plāns un irdens no virspuses. Ejot pa tumšo ledu, kas ir krietni plānāks pa balto, sajūta neomulīga! Krastā ledus sakusis un tam virsū ir ūdens, līdz ar to ir problemātiski tikt virsū un nost no ezera. Ar to arī Peipusa sezonu noslēdzu!
5.marts 2015, 09:41 | links

No kalastes uz augšu 1km.

Jan4uks, 3.marts 2015, 20:22

Apstiprinu info-pārējais ciet
4.marts 2015, 19:47 | links

Okots - kur Tu biji ?
4.marts 2015, 16:35 | links

Izskatās ka braukšu sestdien , ledus tur vēl bija labs
4.marts 2015, 16:27 | links

Pats esmu no Preiļiem. Ja kāds brauc, zvaniet 28230752. Pat ja braucat no Rīgas un ir brīvas vietas, varēsim kaut ko sadomāt. Jo aizbraukt ļoti gribas. Skatījos laika ziņas, rāda, ka tuvākajās naktīs tur vēl diezgan pamatīgi piesals, pat līdz mīnus 6. Tā kā ir cerības, ka līdz nedēļas beigām vēl laidīs, bet vairāk gan izskatās, ka nē, jo pēc tam siltums nāks virsū.
4.marts 2015, 14:00 | links

Arī gribētu pievienoties no Rīgas!26079678
4.marts 2015, 13:53 | links

Tikko zvanīju, man pateica, ka uz augšu no Kallastes vēl laiž 1 kilometru kājām. Varbūt vēl kāds šajās dienās brauks uz turieni? Labprāt pievienošos.
4.marts 2015, 13:29 | links

Ko var klačoties, kā vecenes - pazvanat uz mustves robežsargu kordonu pa tel. +3723331670, un ja Tev nav sveša krievu valoda laipna meitene tev paskaidros ,ka var atrasties uz ledus un nekādu liegumu šajā zonā nav.... Punkts un beigas var vai nevar šito tei beidzat - viena tanta Rīgā teica, nopiržās un jau smird pa gabalu!
4.marts 2015, 12:59 | links

Nevaru īsti saprast, vai uz Peipusa jau pilnīgi nelaiž vai nē. Jo lapā www.kalastusinfo.ee pagaidām nekādas informācijas par ezera slēgšanu nav. Laikam visdrošāk tomēr ir piezvanīt tiem, kas tur ir uz vietas.
4.marts 2015, 12:37 | links

No kalastes uz augšu 1km.
3.marts 2015, 20:22 | links

8 gadu laikā, pirmā sezona kad uz ezeru neaizbraucu :D
3.marts 2015, 20:16 | links

Cik saprotu ,tad no Kallastes uz augšu vēl drīkst.

Tas jau bija gaidāms, ar pašreizējiem laika apstākļiem un vējiem.
3.marts 2015, 19:28 | links

Pievieno savu atbildi

Nepieciešams reģistrēties, lai pievienotu atbildi!