Laivas un to motori

Lai cik tas nebūtu dīvaini, bet vislabāk dzenskrūves reduktorā ir liet dzenskrūves reduktora eļļu. Tā ir atbilstošas viskozitātes transmisijas eļļa ar pretkorozijas piedevām. Parasti katrs ražotājs piedāvā savu(paši neražo un uz iepakojuma ražotājs nebūs norādīts) un lielie eļļu ražotāji piedāvā specializēto, tam nu nebūtu izšķirošas nozīmes.
20.septembris 2018, 13:53 | links
 
Kādu eļļu labāk liet dzenskrūves reduktorā?
20.septembris 2018, 08:33 | links
 
kutis [19.09.18]: . Man piemēram laivu centrā teica neliet 98, dzinējs ātri izdegot, nu nezinu - kam taisnība.

snitraM, 19.septembris 2018, 13:15


Vai neteica cik ātri, mans tohatsu jau astoto sezonu ar 98. dzied kā bitīte :)
Svarīgāk ir cik svaiga tā zupa ir tankštellē, ja netiek laicīgi izpirkta un atjaunota tad vienalga kāda marka 72 vai 105 viss būs mēsls, līdzīgi kā ar atvērtu alus pudeli jo ilgāk stāv jo pretīgāks...[/quote]Smeejos. Man pavasari Laivu centraa pat rakstiski uzrakstija ka lietot tikai 98
19.septembris 2018, 16:35 | links
 
Ar 98 nekas mūsdienu dzinējam nevar izdegt. Tas no padumjajiem laikiem iegājies kā urbānais mīts, kad no 95 motori sprāga kā mušas. Kā jau te minēja, 95 nav forši, ja motors regulāri netiek braukts. 98 labāk sadeg un ir noturīgāks pret detonāciju. + nav vispār bio spirta piedevas. Braucot atšķirību parastam cilvēkam grūti pamanīt. Kas vairāk ņemas ar tehniku vai pievērš uzmanību sīkumiem pamanīs. Naudas ziņā ieguvuma nav. It kā ēd nedaudz mazāk, iet biku labāk, bet cenu starpība izlīdzina ietaupīto.
19.septembris 2018, 14:34 | links
 
. Man piemēram laivu centrā teica neliet 98, dzinējs ātri izdegot, nu nezinu - kam taisnība.

snitraM, 19.septembris 2018, 13:15[/quote]

Vai neteica cik ātri, mans tohatsu jau astoto sezonu ar 98. dzied kā bitīte :)
Svarīgāk ir cik svaiga tā zupa ir tankštellē, ja netiek laicīgi izpirkta un atjaunota tad vienalga kāda marka 72 vai 105 viss būs mēsls, līdzīgi kā ar atvērtu alus pudeli jo ilgāk stāv jo pretīgāks...
19.septembris 2018, 14:03 | links
 
Atkārtošu vēl reizi-visu techniku darbinu ar A95.
Jā,mēģināju 4T Ymahai 5hp A98 un ātruma kritums bija par 1,5km/h.(GPS)( Jā naģelas verila ...!)
Zāles pļāvējiem,sniega mocim beidzot sezonu,cik bākā palicis tik paliek uz nākošo.Nav bijis problēmu ar palaišanu.Ne bākas izleju,ne karburatorus izdarbinu.
Vienīgi 2takteriem bez miksa leju svaigu.
19.septembris 2018, 13:30 | links
 
Štrunts par motoru.Iebraucot akmeņos,to novietojumu izmaiņas nodarīs neatgriezeniskas izmaiņas krastmalas nogāzei,tiks izjaukts gadsimtiem dabas rūpīgi veiktais darbs.Tāpat nākošajām paaudzēm vairs nebūs iespēju redzēt dabīgos,apaļos akmeņus.Sadauzīti un sašvīkāti tie nevienu neinteresēs.Un kur vēl smagie zaudējumi dabai-sabojātais akmeņu apaugums,gājušas bojā sūnas,gliemezīši,izjauktas zivīm pierastās nārsta,barošanās un atpūtas vietas.Tāpēc nebrauc akmeņos;)

Brusis, 19.septembris 2018, 09:56[/quote]
Ja tu kandidētu uz kāda "zaļā "amatu-mana balss būtu tava!Pareizāk un zinātniskāk vairs nevar!:))
19.septembris 2018, 13:21 | links
 
Ja par benzīniem tad 95 ir biodegvielas piejaukums, spirts, kas piesaista ūdeni degvielai no atmosfēras ko pat neiesaka turēt bākā vairāk par 4 nedēļām, jo tad tas varot pat kaitēt dzinējam. Spirts ir daudz stabilāks par klasisku benzīnu (72 ja nešaubos) - līdz ar to tādu degvielu ir grūtāk aizdedzināt, bet tā esot "zaļāka", sadeg tīrāk, detonē pareizi utt..
98 benzīnā spirts kas stabilizē degvielu ir procentuāli vairāk, tikai tas spirts tiekot dzīts no gāzēm, oglēm un citiem mēsliem kas ir daudz gaisīgāki, toksiskāki un vieglāk uzliesmo. Patiesībā ir jābūt tieši otrādi, 98 ir jābūt stabilākam un jāuzliesmo vēlāk - bet pašlaik kā ir tā ir. Es pavasarī centos dzinēju 5hp uzraut ar pagājušā rudens 95 no kannītes, nu nikuja, bet bēc noliešanas ar svaigu aizgāja uzreiz. Man piemēram laivu centrā teica neliet 98, dzinējs ātri izdegot, nu nezinu - kam taisnība.
19.septembris 2018, 13:15 | links
 
Vēl nav gadījies un labāk to nepiedzīvot.

Jautājums tīri informācijai, varbūt kādam ir pieredze - kas notiek, ja ar mazo motoru un plastmasas dzenskrūvi (konkrēti Mercury 3.5) iebrauc akmeņos.
a) nolūzt štifte
b) salūzt dzenskrūve
c) salūzt kāds no zobratiem

daddy_j, 17.septembris 2018, 13:53

POMMERS, 17.septembris 2018, 22:56


Štrunts par motoru.Iebraucot akmeņos,to novietojumu izmaiņas nodarīs neatgriezeniskas izmaiņas krastmalas nogāzei,tiks izjaukts gadsimtiem dabas rūpīgi veiktais darbs.Tāpat nākošajām paaudzēm vairs nebūs iespēju redzēt dabīgos,apaļos akmeņus.Sadauzīti un sašvīkāti tie nevienu neinteresēs.Un kur vēl smagie zaudējumi dabai-sabojātais akmeņu apaugums,gājušas bojā sūnas,gliemezīši,izjauktas zivīm pierastās nārsta,barošanās un atpūtas vietas.Tāpēc nebrauc akmeņos;)
19.septembris 2018, 09:56 | links
 
Nekas nav galvā. Šī benzīna starpība ir jūtama tieši mazajiem motoriem. Man garāžu kooperatīvā ir kādi 20 cilvēki ar motoriem līdz 5zs. Visi, PILNĪGI visi agri vai vēlu pārgāja uz 98...
19.septembris 2018, 09:10 | links
 
Savādi kāpēc man un citiem paziņām nav problēmu ar 95E markas degvielu? Visi brauc un nekas neslāpst, neraustas utt.? Baigi liekas, kad tas Jums viss ir galvā, kad labāk tur murrā vai vēl kas :D
19.septembris 2018, 08:54 | links
 
Pārgāju no 95 uz 98 un tagad dzirdu motorītim ir izmainījusies pat dziesma un nu šis smuki murā, arī ar iedarbināšanu siltam vairs nav problēmu. Paldies par padomu.

POMMERS, 17.septembris 2018, 22:30


Ko arī vajadzēja pierādīt :)

Motora manuālī nodaļā "storage" teikts:
"Gasoline containing alcohol (ethanol or methanol) can cause a formation of acid during storage and can damage the fuel system. If the gasoline being used contains alcohol, it is advisable to drain as much of the remaining gasoline as possible from the fuel tank, remote fuel line, and engine fuel system. Fill the fuel tank and engine fuel system with treated (stabilized) fuel to help prevent formation of varnish and gum."

95 markas benzīnā tā etanola ir vairāk nekā 98, lūk arī visa gudrība.
18.septembris 2018, 09:35 | links
 
Vēl nav gadījies un labāk to nepiedzīvot.

Jautājums tīri informācijai, varbūt kādam ir pieredze - kas notiek, ja ar mazo motoru un plastmasas dzenskrūvi (konkrēti Mercury 3.5) iebrauc akmeņos.
a) nolūzt štifte
b) salūzt dzenskrūve
c) salūzt kāds no zobratiem

daddy_j, 17.septembris 2018, 13:53
17.septembris 2018, 22:56 | links
 
Pārgāju no 95 uz 98 un tagad dzirdu motorītim ir izmainījusies pat dziesma un nu šis smuki murā, arī ar iedarbināšanu siltam vairs nav problēmu. Paldies par padomu.





Jautājums tīri informācijai, varbūt kādam ir pieredze - kas notiek, ja ar mazo motoru un plastmasas dzenskrūvi (konkrēti Mercury 3.5) iebrauc akmeņos.
a) nolūzt štifte
b) salūzt dzenskrūve
c) salūzt kāds no zobratiem

daddy_j, 17.septembris 2018, 13:53
17.septembris 2018, 22:30 | links
 
5zs tur tiešām jau ir cita opera. Savam mazajam pirms tam liku, ja nemaldos bronzas vai misiņa stienīti, bet lūza arī pie mazākas šķembas, kas izbesīja. Sāku likt naglu, bet nu ne pašu resnāko, kas tur ieiet iekšā...lūza tāpat un viss bija labi, bet laikam vienreiz ieliku kko resnāku un pirms nagla nolūza tā paspēja dzenskrūvē iekšā ieēst robus, kas nedaudz apgrūtināja nākamās štiftes nofiksēšanu. Un nevajag domāt, ka es kāds mežonis :DDD Vnk braucu pa pierīgu un daudz arī pa nakti, a no kuģiem visādi mēsli kraujoties tiek ārā.
17.septembris 2018, 16:04 | links
 
daddy_j [17.09.18]: Man dzenskrūvei nolūza lāpstiņa.

davidsonsd, 17.septembris 2018, 14:52

nu vo, vo, pastāsti sīkāk?!
jo ir aizdomas, ka štifte nav nekāds mīksta metāla štruntiņš, bet 4mm nerūsošā tērauda stienītis, kurš nez vai tik viegli nogriezīsies. Paziņam 5zs motoram salūza mazais zobratiņš, kas ir uz motora ass.
Pieciniekam jau konstrukcija savādāka.
17.septembris 2018, 15:52 | links
 
Tiesa, 5 zs motoriem ir savādāka konstrukcija. Nu cerēsim, ka Arvim taisnība :)
17.septembris 2018, 15:11 | links
 
Man dzenskrūvei nolūza lāpstiņa.

davidsonsd, 17.septembris 2018, 14:52


nu vo, vo, pastāsti sīkāk?!
jo ir aizdomas, ka štifte nav nekāds mīksta metāla štruntiņš, bet 4mm nerūsošā tērauda stienītis, kurš nez vai tik viegli nogriezīsies. Paziņam 5zs motoram salūza mazais zobratiņš, kas ir uz motora ass.
17.septembris 2018, 15:08 | links
 
Kādus 10 gadus nobraukāju ar Tohatsu 2.5zs...pa to laiku iemaucies esmu visādos brīnumos un ļoti daudz reizes...akmeņi, koki, krasts, plastmasas maisi utt...vienmēr nolūza tikai tā štifte. Rezerves komplektiņš vienmēr laivā, jaunu vietā un dragā tālāk.
17.septembris 2018, 15:01 | links
 
daddy_j [17.09.18]: Jautājums tīri informācijai, varbūt kādam ir pieredze - kas notiek, ja ar mazo motoru un plastmasas dzenskrūvi (konkrēti Mercury 3.5) iebrauc akmeņos.
a) nolūzt štifte
b) salūzt dzenskrūve
c) salūzt kāds no zobratiem
Man dzenskrūvei nolūza lāpstiņa.
17.septembris 2018, 14:52 | links
 

Pievieno savu atbildi

Nepieciešams reģistrēties, lai pievienotu atbildi!
Uz augšu
 
Creative templates for Google Ad Manager