Laivas un to motori

BrunoL [17.07.19]: @ dr.laiva - izlasīju Tavu garo analīzi. Cepuri nost, tik netiku gudrs, ko man labāk darīt - uztjūnēt esošo Progres-4 un aprīkot ar konsoli un jaunu dzinēju vai tomēr meklēt lietotu laivu no Skandināvijas.

ivog, 17.jūlijs 2019, 11:27

Neredzu ne mazāko vajadzību baigi tjūnēt Progers 4 . Copēju no tāda kopš 1982.g. Izmalts Peipis krustu šķērsu un kopš 2000.g. pa Burtnieku. Jā, bija laiks kad 2 Vihr kāra, bet kur gan aizskriesi. Mierīgi purkšķinu ar 5Zs 4T Yamaha
airu aizstājēju un par lomiem nesūdzos. Nevelcēju. Riebjas. Bleķi, džigs, vobleri. Divatā ļoti ērti,trijatā - viens sēžas priekšas lūkā.
Par kniedējumu nesūdzos, sūces nav. Lai gan Peipa vietējie matadori vienu ziem bija iedzinuši ūdenī un iesaldējuši.
Ieklāta ūdensizturīga finiera grīda,aizmugures sēdeklis visā platumā no kaut kāda Ford un priekšā pie stūres lietoju datorkrēslu. Ērti maināms augstums, atzveltnes leņķis un grozāms pa 360, ja vajag pārbīdu kur tīk.
Tiesa, laiva stacionāri ezerā pie mieta.
Protams, ar krist izvirtībās, kā to izdarījis ZariņValdis. Ja nemaldos, no Krim uzbūvējis konfekti!
Neteikšu, ka nepatīk basenes utt., tik augstāk par pēcpusi neuzleksi.

Var skaisti pārbūvēt arī Progresu
17.jūlijs 2019, 14:57 | links
 

Es savu progress pārbūvēju šādi.
Investīcijas pašā laivā bija līdz 1k.
17.jūlijs 2019, 14:36 | links
 
@BrunoL - Nu progres ar 5 zs, tā ir pornogrāfija. Pie tam, tā kā esmu svētdienas copmanis un ģimenei patīk atpūsties uz ūdens, tad man primāri laivu vajag atpūtai (lai sievai ērti gulēt un sauļoties) un tikai sekundāri copei.
17.jūlijs 2019, 14:26 | links
 
@zaraza - par to purnu laikam taisnība. Stikls - pilnais bet ar atveramu "logu" pa vidu - ir tādi redzēti.
17.jūlijs 2019, 14:23 | links
 
@ dr.laiva - izlasīju Tavu garo analīzi. Cepuri nost, tik netiku gudrs, ko man labāk darīt - uztjūnēt esošo Progres-4 un aprīkot ar konsoli un jaunu dzinēju vai tomēr meklēt lietotu laivu no Skandināvijas.

ivog, 17.jūlijs 2019, 11:27


Neredzu ne mazāko vajadzību baigi tjūnēt Progers 4 . Copēju no tāda kopš 1982.g. Izmalts Peipis krustu šķērsu un kopš 2000.g. pa Burtnieku. Jā, bija laiks kad 2 Vihr kāra, bet kur gan aizskriesi. Mierīgi purkšķinu ar 5Zs 4T Yamaha
airu aizstājēju un par lomiem nesūdzos. Nevelcēju. Riebjas. Bleķi, džigs, vobleri. Divatā ļoti ērti,trijatā - viens sēžas priekšas lūkā.
Par kniedējumu nesūdzos, sūces nav. Lai gan Peipa vietējie matadori vienu ziem bija iedzinuši ūdenī un iesaldējuši.
Ieklāta ūdensizturīga finiera grīda,aizmugures sēdeklis visā platumā no kaut kāda Ford un priekšā pie stūres lietoju datorkrēslu. Ērti maināms augstums, atzveltnes leņķis un grozāms pa 360, ja vajag pārbīdu kur tīk.
Tiesa, laiva stacionāri ezerā pie mieta.
Protams, ar krist izvirtībās, kā to izdarījis ZariņValdis. Ja nemaldos, no Krim uzbūvējis konfekti!
Neteikšu, ka nepatīk basenes utt., tik augstāk par pēcpusi neuzleksi.
17.jūlijs 2019, 14:22 | links
 
@zaraza - ko nozīmē "mazliet"? Mazliet man jau ir savests, bet tas mani neapmierina. Tur pamatīgs darbs jāiegulda:
1. Jāizgriež purns un jāierīko tur sēdvietas vai arī augstais grozāmais beņķis copei, citādi 1/3 no laivas platības netiek izmantota;
2. Jāuztaisa normāla konsole ar instrumentu paneli, stūri, motora vadību, eholotu, radio u.c.
3. Jāuzliek priekšā "dugas" un trepītes, lai var pieturēties un normāli iekāpt no purna, kā arī trepes aizmugurē lai var iekāpt no ūdens pēc peldes;
4. Jāierīko grīdas klājums un normāli sēžamie.
5. Jāierīko visas vajadzīgās gaismas un sūknis ūdens atsūknēšanai;
6. Jāuzšuj tents glabāšanai. utt.

ivog, 17.jūlijs 2019, 13:09


Modelēju kā darītu es:

1. punkts noteikti ir visdārgākais un tā jau ir pilnvērtīga pārbūve. Ja vajag un gribi uz priekšu, bet, es , no savas personīgās pieredzes vairs to nedarītu. Ieguldījumi un čakars liels, reālā jēga maza. Drīzāk oriģinālo purnu iztaisnotu un nostiprinātu, lai uz tā var droši stāvēt un uzliktu grozāmo benķi. Aizvērtam purnam ir savas priekšrocības no drošības viedokļa un vietas tajā būs krietni vairāk nekā izgrieztā versijā.

2. punkts. Izmantotu to pašu esošo konsoles pamata paneli, tikai stūri un instrumentus, protams, uzliktu modernus un tajās vietās, kur patīk. Pilno stiklu noņemtu, uzliktu konsoles stiklu stūres pusē. Var protams atstāt pilna platuma stiklu (tā ir laba lieta vispār!), bet nu tad risinājums jādomā lai ērti tiktu uz purna.

Pārējie punkti jau tiešām individuāla izvēles programma, un, pa lielam nav nekā saistīti ar korpusu kā tādu. Nez vai izdosies atrast Somijā vtml. laivu kam tas viss būtu gatavs tieši tā kā gribas. Uguņi/sūknis un ar to saistītā provodka un panelis ir vislētākais uz kopējā fona.
17.jūlijs 2019, 13:59 | links
 
Sveiki,ir doma iegādaties laivas motoru 15hp,ir piedāvajumi Suzuki,Parsun,un Jamaha visi 2 taktu. Motoru vajag garakām distancēm.Kurš labāks. Velcei ir 4 taktu mazāks.

jorsiks, 17.jūlijs 2019, 13:44


Parsun var ņemt tikai tad, ja viņu dod par velti :) palasi atsauksmes forumos..
17.jūlijs 2019, 13:53 | links
 
Sveiki,ir doma iegādaties laivas motoru 15hp,ir piedāvajumi Suzuki,Parsun,un Jamaha visi 2 taktu. Motoru vajag garakām distancēm.Kurš labāks. Velcei ir 4 taktu mazāks.

jorsiks, 17.jūlijs 2019, 13:44

To suni atmet uzreiz, no pārējiem 2 viennozīmīgi Yamaha.
17.jūlijs 2019, 13:49 | links
 
Sveiki,ir doma iegādaties laivas motoru 15hp,ir piedāvajumi Suzuki,Parsun,un Jamaha visi 2 taktu. Motoru vajag garakām distancēm.Kurš labāks. Velcei ir 4 taktu mazāks.
17.jūlijs 2019, 13:44 | links
 
Sory, Buster M
17.jūlijs 2019, 13:36 | links
 
p.s. Lai būtu labāks priekšstats, ko vēlos no Laivas, tad Buster L ir aptuveni tas par ko runāju.
17.jūlijs 2019, 13:33 | links
 
Kā jau rakstīju - es Progresam vienu no lielajiem trūkumiem saredzu neizmantoto purna daļu aiz kam it kā lielā laivā ir maz vietas. Ja es izlemšu par pārbūvi, tad purna pārbūve būs obligāta. Bet nu 2k materiālos vien, tas gan ir overkill! Tad labāk pārdodu to progresu pa štuku un ņemu kaut ko gatavu pa 4k un naudās sanāks tas pats bet bez vingrinājumiem.
17.jūlijs 2019, 13:30 | links
 
@ dr.laiva - izlasīju Tavu garo analīzi. Cepuri nost, tik netiku gudrs, ko man labāk darīt - uztjūnēt esošo Progres-4 un aprīkot ar konsoli un jaunu dzinēju vai tomēr meklēt lietotu laivu no Skandināvijas.

ivog, 17.jūlijs 2019, 11:27


Ja laiva ar konsoli ir tas, kas nepieciešams, tad Progresu 4 nepārtaisītu, bet meklētu laivu ar konsoli.

Progresam var: ielikt skaņas izolāciju, finiera grīdu, pumpi, uguņus, sēdekli vadītājam, savest kārtībā vai nomainīt "stiklu", atkarībā no dzinēja var nākties paaugstināt un nostiprināt tranci, ja gribās smuki, vispirms pārkrāsot. Tad vēl pielikt stūres iekārtu, slēdžus un masas slēdzi, akumulatoru, degvielas padevi.

Ko var izdarīt ar progress, var apskatīt facebook Juris Fjodorov, bildes grupā: “Laivas un aprīkojums Лодки и оборудование Boats and equipment”, kaut gan jautājums vai tā ir labāka par CL lietotāja Dadziic laivu Kazanka 2M (mainījusi īpašnieku), dažas bildes tepat CL albūmā. Salīdzinājumam youtube var sameklēt Gints Zeila publicēto video “Padomju laiku laivas pārbūve”. Oka 4 budžets materiāliem ap 400 eur, Progresam materiāliem ap 2000 EUR.
17.jūlijs 2019, 13:17 | links
 
Vēl jāuztaisa iebūvētā degvielas tvertne ar uzpildes vietu un gegvielas līmeņa kontroli uz paneļa, vieta akumulatoram, kastes sīkumu, vestu un makšķerlietu glabāšanai, enkura stiprinājums u.c. sīkumi
17.jūlijs 2019, 13:12 | links
 
@zaraza - ko nozīmē "mazliet"? Mazliet man jau ir savests, bet tas mani neapmierina. Tur pamatīgs darbs jāiegulda:
1. Jāizgriež purns un jāierīko tur sēdvietas vai arī augstais grozāmais beņķis copei, citādi 1/3 no laivas platības netiek izmantota;
2. Jāuztaisa normāla konsole ar instrumentu paneli, stūri, motora vadību, eholotu, radio u.c.
3. Jāuzliek priekšā "dugas" un trepītes, lai var pieturēties un normāli iekāpt no purna, kā arī trepes aizmugurē lai var iekāpt no ūdens pēc peldes;
4. Jāierīko grīdas klājums un normāli sēžamie.
5. Jāierīko visas vajadzīgās gaismas un sūknis ūdens atsūknēšanai;
6. Jāuzšuj tents glabāšanai. utt.
17.jūlijs 2019, 13:09 | links
 
@ dr.laiva - izlasīju Tavu garo analīzi. Cepuri nost, tik netiku gudrs, ko man labāk darīt - uztjūnēt esošo Progres-4 un aprīkot ar konsoli un jaunu dzinēju vai tomēr meklēt lietotu laivu no Skandināvijas.

ivog, 17.jūlijs 2019, 11:27


"Labāk" katram ir savs :) Ja man būtu tāda situācija, tad droši vien mazliet savestu kārtībā Progress-4 un brauktu. Jo tas jau ir un, reāli, ir viena no pateicīgākajām un piemērotākajām (lai gan ne tuvu ideālam) PSRS laivām copei.
17.jūlijs 2019, 11:37 | links
 
Man nav jāizvēlas, man jau ir laiva, ko tūnēt. Tik jāsameklē sakarīgs meistars. Preiļi tālu :D
17.jūlijs 2019, 11:36 | links
 
viņš uzskata, ka kniedētās laivas savulaik ražoja no aviācijas alumīnija ar aviācijas tehnoloģijām un nekas labāks nav iespējams. Arī par Krim esmu dzirdējis tikai pozitīvas atsauksmes.

ivog, 17.jūlijs 2019, 11:00


Tur jau ir tā unikālā situācija PSRS laika laivām - tās taisītas no reāli ļoti augstas klases ilgmūžīga materiāla, kurš pašlaik tupa maksā daudzreiz dārgāk. Ja tā nebūtu, tad vispār šeit nebūtu ko diskutēt un izvēlēties. PSRS laikā ar aviācijas duralumīnija apstrādes tehnoloģijām viss bija reāli kārtībā. Bet kārtībā bija ar tehnoloģijām, ne ar ražošanas kvalitāti, līdz ar to, loģiski, korpusa stāvoklim pie izvēles jāpievērš liela uzmanība. Ja trāpīsi uz laivu, kas kniedēta pirmdienā pēc "polučkas", tad
toč ir dibenā :)
17.jūlijs 2019, 11:28 | links
 
@ dr.laiva - izlasīju Tavu garo analīzi. Cepuri nost, tik netiku gudrs, ko man labāk darīt - uztjūnēt esošo Progres-4 un aprīkot ar konsoli un jaunu dzinēju vai tomēr meklēt lietotu laivu no Skandināvijas.
17.jūlijs 2019, 11:27 | links
 
zaraza,ja ir laivu būda pie Liepājas ezera, tad reizēm laiva jaizvēlas pēc tiem parametriem,cik ir vieta pie laivenes :) manā gadījumā tas ir max 1.7m platums un 4.3m garums + izcelts dzinējs ... pretējā gadījumā ne kaimiņš blakus pieparkosies,ne vispār iebrauks pie sava parkingpleķa :)

paralēli visam tam vēl ir ūdenslīmenis,kurš max variantā ir 50cm un min variantā dublis :)

DsKs, 17.jūlijs 2019, 11:11


Es runāju par ideālu dimensijās, lai tiešām būtu ērti un komfortabli bez visādiem "bet". A tā, protams, dzīve sastāv no kompromisiem starp vēlmēm un iespējām :) Ārējie faktori un ierobežojumi, kā Tavi minētie, vienmēr spēlē savu lomu.
17.jūlijs 2019, 11:18 | links
 

Pievieno savu atbildi

Nepieciešams reģistrēties, lai pievienotu atbildi!
Uz augšu
 
Creative templates for Google Ad Manager