Laivas un to motori

Labdien,laivu īpašnieki!
Volžanka,Finval,Berkut,Alumacraft un līdzīgu alumīnija laivu īpašnieki!
Kāda ir Jūsu pieredze ar šādu laivu turēšanu ārā? Kādi novērojumi?Kādi lielākie mīnusi?Kas jāņem vērā?Ko un kā klāt pa virsu?Ražotāja piedāvātais stāvtents der arī ziemā?
Garāža 5,2m garumā ir par mazu pat Volžankai 46 fish ar motoru un treileri...Tāpēc meklēju risinājumu...
Paldies,ja kāds dalīsies ar savu (arī negatīvu) pieredzi!
Ar cieņu!
29.janvāris 2020, 15:28 | links
 
Analitic labs, bet nav secinajumu un kopsauceeja.

apelsins, 27.janvāris 2020, 23:24


Kopsaucējs nevar būt, mūsu laivu tirgus vēl galīgi jauns.

Tāpēc ir vērts pētīt ASV tirgu - tur visas sakarības cenās atrodamas.

Mums kā copmaņiem ar 40+ gadu pieredzi un mehāniķiem ar 20+ gadu pieredzi rallija mašīnu būvniecībā par kvalitāti ir savs, samērā prasīgs viedoklis. Tāpēc arī piedāvājuma sortiments laivām no eholotes.lv ir pārsvarā premium segmentā un tas uz laivām jebkurā klasē. Nevēlamies riskēt tirgojot visu pēc kārtas.
28.janvāris 2020, 08:51 | links
 
Drunk_gnome Tev PM.
28.janvāris 2020, 07:27 | links
 
apelsins, kopsaucēja ar tik maz zināmajiem nav iespējams uztaisīt arī piemeklējot optimālo "budžets" veic savas korekcijas.
Piemēram, "i-pilot" ir greznība vai nepieciešamība? Ir kam pietiek ar ķieģeli striķī, ir kas uzstāda elektrisko vinču, ir kas kaut ko i-pilot veidīgajiem meklē. Tas pats ar vēl dažām lietām.
28.janvāris 2020, 00:13 | links
 
dr.laiva [27.01.20]: drunk_gnome, laiva, motors, vietējam ezeram, ko viegli pārvadāt un kājās var nostāvēt + atsauksme par Alumacraft + gumijas laivu un pellveidīgās nē. Jau ar šiem kritērijiem izklausās pēc “ātri, kvalitatīvi, lēti”, kas principā dabā kopā nepastāv.

Viegli pārvadāt, ielaist ūdenī, izcelt no ūdens un motors neprasīsies liels = mazām un vieglām laivām, tikai tādās nostāvēt būs tikpat viegli kā pellā, komforta nekāda un vietas būs maz.
Stabilitāti var iegūt ar gumijas vai RIB tipa laivu, bet ne vietu, bet tās izslēdz.
Komfotabli ir aiz stikla, viegli nostāvēt platā laivā, makšķerēt kur daudz vietas = liela, tikai tādas ielaist, izvilkt (ja nav īpaši laivai izgatavotas piekabes) grūti, kā arī motors prasās atbilstošs ar visām sekām (patēriņš, apkopes un dzenskrūves cena).

Jau par komfortu domājot, laivās ar rumpeļa vadību, pie mazākiem izmēriem ir vairāk vietas, tikai sliktākos laika apstākļos un jo vairāk cope ir atpūta, gribās aizvējā, siltumā. Savukārt aiz stikla patīkamāk, tikai vieta uzreiz mazāk, īpaši tas jūtams RIB tipa laivām, vai laivai uzreiz vēl par kārtām lielāka.

Vēl ir jautājums, kur atrodas vietējais ezers un kur plānots braukt, ir mums vietas kur tikai ar 3,7 kw (5zs) vai elektromotoriem uz ūdens var rādīties. Ja īsti nav skaidrs kas vajadzīgs, iespējams var sākt ar to kāds motors plānojas, cik zs ?

Attiecībā uz metināts vai kniedēts, CCCP laivas kuras gatavotas no alumīnija sakausējumiem - kniedēja, alumīnija un magnija sakausējuma - metināja, izņemot ir tāda Южанка-2, kas ir kniedēta, bet no alumīnija un magnija. Dotajā brīdī austrumu kaimiņi laivas izgatavo no alumīnija magnija sakausējuma, jeb tā saucamā jūras alumīnija. Šīm laivām ekspluatācijas mūžs ir vairāk saistīts ar saimnieku, nevis ar korpusa kopā stiprināšanas veidu. Vienīgais, Alumīnija sakausējums slikti sadzīvo ar citiem metāliem un sāļu ūdeni. Par CCCP laivām, tomēr šīs laivas bija paredzētas pārgājieniem un tūrismam un ir plašas diskusijas par to pielāgošanas iespējām un lietderību.

Par Alumacraft, netirgo viņus tik ilgi un tādā skaitā lai parādītos sūdzības, īpaši tādas kuras varētu nosaukt par likumsakarībām.
Pie mums otrreizējais tirgus ir nekāds, ir kas Somijā atrod savu sapņu laivu.
Analitic labs, bet nav secinajumu un kopsauceeja.
27.janvāris 2020, 23:24 | links
 
drunk_gnome, laiva, motors, vietējam ezeram, ko viegli pārvadāt un kājās var nostāvēt + atsauksme par Alumacraft + gumijas laivu un pellveidīgās nē. Jau ar šiem kritērijiem izklausās pēc “ātri, kvalitatīvi, lēti”, kas principā dabā kopā nepastāv.

Viegli pārvadāt, ielaist ūdenī, izcelt no ūdens un motors neprasīsies liels = mazām un vieglām laivām, tikai tādās nostāvēt būs tikpat viegli kā pellā, komforta nekāda un vietas būs maz.
Stabilitāti var iegūt ar gumijas vai RIB tipa laivu, bet ne vietu, bet tās izslēdz.
Komfotabli ir aiz stikla, viegli nostāvēt platā laivā, makšķerēt kur daudz vietas = liela, tikai tādas ielaist, izvilkt (ja nav īpaši laivai izgatavotas piekabes) grūti, kā arī motors prasās atbilstošs ar visām sekām (patēriņš, apkopes un dzenskrūves cena).

Jau par komfortu domājot, laivās ar rumpeļa vadību, pie mazākiem izmēriem ir vairāk vietas, tikai sliktākos laika apstākļos un jo vairāk cope ir atpūta, gribās aizvējā, siltumā. Savukārt aiz stikla patīkamāk, tikai vieta uzreiz mazāk, īpaši tas jūtams RIB tipa laivām, vai laivai uzreiz vēl par kārtām lielāka.

Vēl ir jautājums, kur atrodas vietējais ezers un kur plānots braukt, ir mums vietas kur tikai ar 3,7 kw (5zs) vai elektromotoriem uz ūdens var rādīties. Ja īsti nav skaidrs kas vajadzīgs, iespējams var sākt ar to kāds motors plānojas, cik zs ?

Attiecībā uz metināts vai kniedēts, CCCP laivas kuras gatavotas no alumīnija sakausējumiem - kniedēja, alumīnija un magnija sakausējuma - metināja, izņemot ir tāda Южанка-2, kas ir kniedēta, bet no alumīnija un magnija. Dotajā brīdī austrumu kaimiņi laivas izgatavo no alumīnija magnija sakausējuma, jeb tā saucamā jūras alumīnija. Šīm laivām ekspluatācijas mūžs ir vairāk saistīts ar saimnieku, nevis ar korpusa kopā stiprināšanas veidu. Vienīgais, Alumīnija sakausējums slikti sadzīvo ar citiem metāliem un sāļu ūdeni. Par CCCP laivām, tomēr šīs laivas bija paredzētas pārgājieniem un tūrismam un ir plašas diskusijas par to pielāgošanas iespējām un lietderību.

Par Alumacraft, netirgo viņus tik ilgi un tādā skaitā lai parādītos sūdzības, īpaši tādas kuras varētu nosaukt par likumsakarībām.
Pie mums otrreizējais tirgus ir nekāds, ir kas Somijā atrod savu sapņu laivu.

Jebkurā gadījumā, pirms kaut ko pērc, padomā kur glabāsi, kā pārvadāsi, pamēģini atrast iespēju izbraukt.
27.janvāris 2020, 23:18 | links
 
Protams, ka citi, ko arī stāstījuma sākumā uzsvēru.
27.janvāris 2020, 16:47 | links
 
A kniedētās laivas nav no cita materiāla, ko nemaz nevar sametināt. Un laikam arī daudz plānāks, pati laiva vieglāka. Korozijas noturība var būt ar cita.

spiningists, 27.janvāris 2020, 15:31
Tur jau tas stāsts. Vismaz padomijā būvētās ražotas no aviācijas sakausējuma ļumīnija un kā blakusprodukts aviācijas rūpnīcās. Starpcitu, pat ne pie saudzīgas lietošanas, kalpo bez sūcēm vēl šo baltu dien. Protams, nav basene utt. . Mans stāsts par Progres 4, kuru lietoju 40+ gadus. Bija laiks, kad vadāju uz Peipi, tad gadus 20 tur arī glabāju. Vienu ziemu pat iesaldētu līdz pavasarim. Vietējie rudenī ielaiduši un nav uzlikuši atpakaļ uz steķim. Domāju kirdik. Nekāda vaina. Vēl tagad šļūkāju pa Burtnieku.

BrunoL, 27.janvāris 2020, 16:01


Tie ir citi materiāli un konstrukcija Bruni.

Par to ko iesakām - iesakām izvērtēt laivas, to pēcpārdošanas cenas. Tās labi raksturo zīmola kvalitāti. Fīčas - garumu, motoru, utt nav problēmu pielasīt. Savulaik izgāju tam visam visam cauri un nopirku Skeeter - laiva nokalpojusi 10 gadus un joprojām lieliskā stāvoklī. Korpuss bez stresiem.
27.janvāris 2020, 16:18 | links
 
A kniedētās laivas nav no cita materiāla, ko nemaz nevar sametināt. Un laikam arī daudz plānāks, pati laiva vieglāka. Korozijas noturība var būt ar cita.

spiningists, 27.janvāris 2020, 15:31

Tur jau tas stāsts. Vismaz padomijā būvētās ražotas no aviācijas sakausējuma ļumīnija un kā blakusprodukts aviācijas rūpnīcās. Starpcitu, pat ne pie saudzīgas lietošanas, kalpo bez sūcēm vēl šo baltu dien. Protams, nav basene utt. . Mans stāsts par Progres 4, kuru lietoju 40+ gadus. Bija laiks, kad vadāju uz Peipi, tad gadus 20 tur arī glabāju. Vienu ziemu pat iesaldētu līdz pavasarim. Vietējie rudenī ielaiduši un nav uzlikuši atpakaļ uz steķim. Domāju kirdik. Nekāda vaina. Vēl tagad šļūkāju pa Burtnieku.
27.janvāris 2020, 16:01 | links
 
A kniedētās laivas nav no cita materiāla, ko nemaz nevar sametināt. Un laikam arī daudz plānāks, pati laiva vieglāka. Korozijas noturība var būt ar cita.
27.janvāris 2020, 15:31 | links
 
Izvēloties laivu ilgākam laika peridam būtu vērts padomāt - vai ir vērts riskēt ar kniedētām laivām. Viens neveiksmīgs uzstiens var ievērojami apgrūtināt atlikušo dzīvi. Otrais - kniedētas laivas ilgstoši vizināt pa mūsu celīem uz piekabes - man būtu bail.

eholotes.lv, 27.janvāris 2020, 10:16

Daļēji piekritīšu...bet ko jūsu šajā gadījumā iesakiet!? Interesē arī motors.. Sacensības nepiedalīšos- tīri hobija līmenim, interesē laiva vietējiem ezeriem, kuru samerā viegli pārvadāt un kopt...gumijas laivas neinteresē...
Man draugi/paziņas diezgan nopietnā līmenī cenšās spiningot, bet nu tās "Pellas" tas ir pzgc...nu tā nav laiva...ne tur kājās normāli pastāvēt, ne tur normāli nosēdēt.....
27.janvāris 2020, 15:30 | links
 
Iesakiet, kur aizvest saremontēt laivai motoru. Mercury, 60hp - laikam iet ūdens eļļā un slāpst nost uz maziem apgiezieniem....

pokis, 27.janvāris 2020, 14:56


Laivudepo remontē OK
27.janvāris 2020, 14:57 | links
 
Iesakiet, kur aizvest saremontēt laivai motoru. Mercury, 60hp - laikam iet ūdens eļļā un slāpst nost uz maziem apgiezieniem....
27.janvāris 2020, 14:56 | links
 
Pašlaik gan metināšana, gan kniedēšana tehnoloģijas ir pietiekoši kvalitatīvas un drošas, tomēr tiešām visos reāli kritiskajos objektos joprojām izmanto tikai kniedēšanu. Kniedes tupa drošākas pēc risku diversifikācijas - kritisko punktu (kniežu) vairāk, taču ja augstas slodzes un vibrācijas apstāļos, piemēram gaisā, pa kāju aiziet kniede, tad tomēr lielāka iespēja, ka pārējās n-tās kniedes saturēs konstrukciju kopā, a vot ja ieplīst metināšanas šuve, tad tā neizbēgami plīsīs tālāk , variantu nav.
Brt nu te mēs runājam par sadzīves klases laivām, ne lidmašinām vai balistiskajām raķetēm, slodzes ir daudz zemākas un ieliktās izturības rezerves milzīgas, tā kā praksē nekādas atšķirības no drošības viedokļa, metinājums sanāk optimālāks tā kā nav to daudzo vājo punktu kniežu veidā.

zaraza, 27.janvāris 2020, 14:34


Interesanti - cik kniedētās laivas no ASV tu esi saremntējis? Vai nav tā, ka dzenā teoriju?
27.janvāris 2020, 14:54 | links
 
Pašlaik gan metināšana, gan kniedēšana tehnoloģijas ir pietiekoši kvalitatīvas un drošas, tomēr tiešām visos reāli kritiskajos objektos joprojām izmanto tikai kniedēšanu. Kniedes tupa drošākas pēc risku diversifikācijas - kritisko punktu (kniežu) vairāk, taču ja augstas slodzes un vibrācijas apstāļos, piemēram gaisā, pa kāju aiziet kniede, tad tomēr lielāka iespēja, ka pārējās n-tās kniedes saturēs konstrukciju kopā, a vot ja ieplīst metināšanas šuve, tad tā neizbēgami plīsīs tālāk , variantu nav.
Brt nu te mēs runājam par sadzīves klases laivām, ne lidmašinām vai balistiskajām raķetēm, slodzes ir daudz zemākas un ieliktās izturības rezerves milzīgas, tā kā praksē nekādas atšķirības no drošības viedokļa, metinājums sanāk optimālāks tā kā nav to daudzo vājo punktu kniežu veidā.
27.janvāris 2020, 14:34 | links
 
Cik zinu, tad kniedēšanu mēdz izmantot tu, kur gaidāma pastiprināta vibrācija - gan lidmašīnām, gan tiltu balstiem u.c. konstrukcijām.

Protams, ka var sakniedēt slikti (tāpat kā sametināt slikti).

Domāju, ka vairāk būtu jāvērtē built quality kā tādu, atsauksmes un tā.


irganviens, 27.janvāris 2020, 11:54


Tieši par šo ir runa. Ir vērts paskatīties - cik konkrētā laiva maksā pēc 5 gadiem, pēc 10 gadiem, noskaidrot konstrukcijas nianses. Ir laivas, kurām kniedes ievietotas palstmasas sēžās, buksēs. Tādu saremontēt pēc uzsitiena uz viena akmens - pat rēķināt negribās. Metināt nedrīkst, jāzijauc praktiski pus laiva lai varētu kvaliatīvi nomainīt kniedi.
27.janvāris 2020, 14:22 | links
 
Cik zinu, tad kniedēšanu mēdz izmantot tu, kur gaidāma pastiprināta vibrācija - gan lidmašīnām, gan tiltu balstiem u.c. konstrukcijām.

Protams, ka var sakniedēt slikti (tāpat kā sametināt slikti).

Domāju, ka vairāk būtu jāvērtē built quality kā tādu, atsauksmes un tā.

:)protams ,nezinu visas nianses un tehnoloģijas,bet reiz pa iluminatoru redzēju,ka lidmašīnas arī ir kniedētas!!!:)

kurjers6, 27.janvāris 2020, 10:28

Samērā nekorekts salīdzinājums. Vai lidmašīnu korpusi mēdz saskarties ar piekabes dēļiem? Roļikiem? Akmeņiem?

eholotes.lv, 27.janvāris 2020, 10:39

domāju ,ka piekabes dēlis ,salīdzinot ar ,teiksim,putnu triecieniem ir tāds sīkums!bet kā jau teicu ,neesmu speciālists.

kurjers6, 27.janvāris 2020, 10:44[/quote]
27.janvāris 2020, 11:54 | links
 
:)protams ,nezinu visas nianses un tehnoloģijas,bet reiz pa iluminatoru redzēju,ka lidmašīnas arī ir kniedētas!!!:)

kurjers6, 27.janvāris 2020, 10:28


Samērā nekorekts salīdzinājums. Vai lidmašīnu korpusi mēdz saskarties ar piekabes dēļiem? Roļikiem? Akmeņiem?

eholotes.lv, 27.janvāris 2020, 10:39[/quote]
domāju ,ka piekabes dēlis ,salīdzinot ar ,teiksim,putnu triecieniem ir tāds sīkums!bet kā jau teicu ,neesmu speciālists.
27.janvāris 2020, 10:44 | links
 
:)protams ,nezinu visas nianses un tehnoloģijas,bet reiz pa iluminatoru redzēju,ka lidmašīnas arī ir kniedētas!!!:)

kurjers6, 27.janvāris 2020, 10:28[/quote]

Samērā nekorekts salīdzinājums. Vai lidmašīnu korpusi mēdz saskarties ar piekabes dēļiem? Roļikiem? Akmeņiem?
27.janvāris 2020, 10:39 | links
 
Izvēloties laivu ilgākam laika peridam būtu vērts padomāt - vai ir vērts riskēt ar kniedētām laivām. Viens neveiksmīgs uzstiens var ievērojami apgrūtināt atlikušo dzīvi. Otrais - kniedētas laivas ilgstoši vizināt pa mūsu celīem uz piekabes - man būtu bail.

eholotes.lv, 27.janvāris 2020, 10:16

:)protams ,nezinu visas nianses un tehnoloģijas,bet reiz pa iluminatoru redzēju,ka lidmašīnas arī ir kniedētas!!!:)
27.janvāris 2020, 10:28 | links
 

Pievieno savu atbildi

Nepieciešams reģistrēties, lai pievienotu atbildi!
Uz augšu
 
Creative templates for Google Ad Manager