Politika, iekšējā un ārējā

Tikai par politiku, bez makšķerēšanas.
Urmaas, esmu dzirdējis stāstus par to kā autovadītāja apliecības ''piešķīra". Vietām deva pa labi pa kreisi, varēja jebkuru kategoriju dabūt bez problēmām.
27.janvāris 2015, 22:20 | links
 
Micuk.
Ātrumi nav īpaši mainījušies.Ar maskavieti un žiguli tāpat sotaku braucām.
27.janvāris 2015, 22:18 | links
 
Miuks:)
Tajos laikos autovadītāju apliecību tāpat vien nepiešķīra. Ne ta kā pašlaik, tās var iegādāties 2 mēnešu laikā. :)
27.janvāris 2015, 22:16 | links
 
Onkas, jūs aizmirsāt vienu svarīgu lietu. Tajos laikos kad zāle bija zaļāka un debesis zilākas, jūs sēdējāt pie stūres spēkratiem, ar ļoti mazu kumeļu ganāmpulku zem motora pārsega. Tagad, pat autiņiem ar mopēda motoriem, ir krietni vairāk kumeļu nekā jūsu jaunības dienu autiņiem. Būtu jūsu jaunības dienās pieejamas tādas jaudas kā šodien, jūs arī daudzi šeit neizteiktos.
27.janvāris 2015, 21:42 | links
 
Atkal auzās!Sarunu ar Mirtinu sākām par tēmu,kā masu mediji tendenciozi izplatot informāju, spēj manipulēt ar mūsu uztveri.Ceļu satiksmei,šai diskusijā,pakārtota loma.Minēta kā piemērs.
27.janvāris 2015, 20:31 | links
 
re kādi malači, vienmēr lēni un skaidrā braucošie enģeļi, salikt visus rindā pie melu detektora, visdārgākā būs pēdējā biļete:)
27.janvāris 2015, 20:29 | links
 
27.janvāris 2015, 20:20 | links
 
Jā, viņam atņem tiesības par braukšanu dzērumā, brauc tāpat.
27.janvāris 2015, 19:58 | links
 
Pievienojos kāda NET komentētāja viedoklim, kurš sakrīt arī ar manējo:
Ar auto braucu no 1971. gada. Tajā laikā autoinspekcijā saņemot tiesības instruktors teica: Tas, ka jums tagad ir tiesības, nenozīmē, ka jūs mākat braukt. Tad, kad būsiet nobraukuši 3 ziemas un 3 vasaras un vēl būsiet dzīvi, varēs domāt, ka esat kaut ko iemācījušies.

Šobrīd daudziem Latvijas auto vadītājiem, un arī gājējiem, ir jau zudis pašsaglabāšanās instinkts. Tāpēc gājēji soļo bez atstarotājiem, neievēro gājēju pārejas, u.c., vadītāji - brauc dzērumā, apdzen ar nekaunīgu iebraukšanu pretējā joslā tad, kad tur brauc pretī cita mašīna, tiek izbraukts uz galvenā ceļa no mazāk svarīga ceļa, nepalaižot galvenā braucējus, šķērsoti krustojumi pie sarkanās gaismas, un kas tikai viss vēl, nemaz nerunājot par nenormālo ātruma pārsniegšanu visās vietās, gan pilsētās, gan ārpus, ir slidens ceļš vai nav.
Un šeit, kā jau tas ir zināms, nekādi sodi, nekāda pārliecināšana nelīdz, jo tos, kuri paši jau ir izlēmuši mirt - VIŅUS NEAPTURĒS NEKAS! Jo viņiem ir nesagraujama pašpārliecinātība, ka ir visgudrākie, viszinošākie, visprofesionālākie, visveiklākie, visdrošākie, visnesodāmākie un visādi citādi vislabākie - un tāpēc tie droši, konsekventi, pārliecināti un mērķtiecīgi iet uz savu mērķi - pēc iespējas ātrāk pārcelties uz dzīvi viņsaulē, un nedaudz ātrāk, vai cits vēlāk, sasniedz tieši to, ko paši ir gribējuši. Te nav izsakāma pat līdzjūtība, bet gan - laimīgu taciņu, tas ir, ja nepaņem kādu pilnīgi nevainīgu līdz.
27.janvāris 2015, 19:54 | links
 
27.janvāris 2015, 19:03 | links
 
Man ir bijuši moskvichi un žiguļi Tajos laikos ziemas riepas bija kaut kāds nonsenss Visi braucām ar vasaras riepām Praktiski ar to kas bija Nišpas tās vairāk bija dubļiem No tiem laikiem man vairs nekādi ļadi nav bīstami Vienīgais ja kāds dullais neieliek sānos:) Vienkārši cilvēciņi nemāk braukt -neizvēlās pareizus ātrumus sarežģītās ceļu situācijās
Tiesības ir no 1975 gada

bums, 27.janvāris 2015, 17:57

Tā nu bija kādas tur ziemas riepas tie kam bij blats un bija tikuši pie leišu lietajām ziemenēm sņežikām bija ziemā krutie veči es vēl bij zaļš gurķis kaut arī no 75 šoferēju ar riepu dabūšanu bij pagrūti pi pirmām ziemenēm tiku tikai 89 gadā
27.janvāris 2015, 18:56 | links
 
Bruno. Man vairāk satrauc, lai mani kāds neiebuktē. :)
27.janvāris 2015, 18:27 | links
 
To laiku autoriepas varētu pielīdzināt vissezonas-M+S Žigulenes ar smalko protektoru.Sapnis.Nodevi dažas tonnas kartupeļus Sagādes kantorī,vai cūci,izsniedza zīmi un varēji doties uz bodi 2 riepas pirkt.
Nišpa,ar tām jau gonsčiki pa ledus apli grieza.Cēsu "ARZ "-ā lēja.
27.janvāris 2015, 18:14 | links
 
Man ir bijuši moskvichi un žiguļi Tajos laikos ziemas riepas bija kaut kāds nonsenss Visi braucām ar vasaras riepām Praktiski ar to kas bija Nišpas tās vairāk bija dubļiem No tiem laikiem man vairs nekādi ļadi nav bīstami Vienīgais ja kāds dullais neieliek sānos:) Vienkārši cilvēciņi nemāk braukt -neizvēlās pareizus ātrumus sarežģītās ceļu situācijās
Tiesības ir no 1975 gada
27.janvāris 2015, 17:57 | links
 
Ar kādām riepām braucām septiņdesmitajos un astoņdesmitajos? Man gudrinieki ziemai ieteica un uzmontēja elektrokara ripuļus.Pasēja uz žiguļa diskiem.Ledu griezīs! Grieza gan.Pirmajā Rīgas tūrē Inciema pļavās.Veiksmīgi.Ar vieglu izbīli un minimālu skādi.
Peipusa tūrēs,vismaz,reizes četras pusasis mainītas.Braucot uz Pleskavas ezeru,netālu no Viru,nojūk ūdenssūknis.To laiku deficīta apstākļos,kad nekas un nekur nebija,izeja atradās vienmēr.Pēc sūkņa nomaiņas,paspējām uz pēcpusdienas "kniedi" Atgriezāmies pilnām kastēm.
27.janvāris 2015, 17:54 | links
 
Kur tad politologi?
Normāla un aktuāla diskusija.
Vari būt baigais ass ar radžotām riepām.Auto ar vilkmes un visām citām kontrolēt,braukt 70-80 km/h ,tik ja pa pretējo joslu,nepārredzamā līkumā,griezdamies uztriecas pretimbraucējs,kurš iemaņu trūkuma dēļ žūžinājis ar 40km/h un sanests.No 74.gada(vad.apl.)esu uz ceļa un pa šo laiku,sanācis visādus brīnumus skatīt.Tpu,tpu,tpu palaimējies nekur neiekulties,ir bijuši gadījumi,ka nesaproti,kā izmainījāmies.It kā jābūt bluikt,bet nekā.Opjaķ proņeslo!
Par melno ledu.Nu jūt.Ar pakaļu jūt.Pēc manas pieredzes,bīstamāka par melno ledu ir sniega "šlura".Putra. Tad auto peld."No vadāmas sānslīdes pāriet nevadāmā":)
Urmaas.
Jābrauc s veķerkom! Mazāk iespēju sānslīdei!
27.janvāris 2015, 17:35 | links
 
Biju servisā, savu taisīju skatei, jaunietis ar Audi, ar tādām riepām es vasarā pa slapju asfaltu padomātu vai brauktu, taksis remontējās nu arī nekādu riepu, vasarā vēl varētu braukt.
27.janvāris 2015, 17:29 | links
 
Tur jau tā štelle, ka ar lisellin riepām cilvēki ja brauc tad uzmanīgāk kā ar jaunām radžotām pisellin! Itkā jaunās riepas varētu paglābt no visām situācijām. :)
27.janvāris 2015, 16:55 | links
 
Starp citu, pozitīvs piemērs iz dzīves. Braucu tādu garāku gabalu un pēkšņi izrādījās, ka ceļš ir vietumis apledojis - ne ļoti traki, bet tomēr. Satiksmes plūsma no iepriekš brauktajiem ~100 km/h nometa uz kādiem 75-80 un vienmērīgi kolonnā tā arī kādus 100 km nobrauca. Ledus visur nebija, tikai dažviet, taču sevišķu Šūmaheru nebija un mierīgā garā aizbraucot uz mājām tika secināts, ka atbraukts ir tikai kādas +/-10 min vēlāk par plānoto...
Kā teikt, ja grib, tad var.

Piebilde - tas notika pirms kāda mēneša, tā ka to nevar izskaidrot ar tautas bailēm no ledus (te es domāju tās dienas ar lielo avāriju skaitu) - vienkārši cilvēki bija gana apdomīgi. Ja tā būtu vienmēr, avāriju būtu stipri mazāk.
27.janvāris 2015, 16:50 | links
 
Es te nesen runāju ar vienu čali, kas pāris gadus LAU strādājis. Tajās dienās, kad bija lielās avārijas bija samērā pēkšņa pāreja no mīnusiem uz plusiem. Ceļa sega vēl auksta un augšā izkusušais sniegs sāk piesalt. Kā čalis komentēja - tādu ledu esot visgrūtāk apkarot. + vēl tas, ka uz tāda jau arī švaki sāls turas un ja vēl uzlīst vai kas tāds, tad nu sanāk kā sanāk.
It kā LAU nemaz neesot ieinteresēts maz kaisīt, jo viņiem kaisīšanas tarifs esot diezgan labs un tādējādi peļņa sanākot diezgan neslikta un arī darbs kaulus nelauž.
Tiem, kam no draugiem-gastarbaiteriem ienākusies "ļoti ticama" informācija par to, ka Zviedrijā kaisa stipri vairāk, atļaušos apšaubīt teikto. Pirms kādiem 2 gadiem lasīju zinātnisku publikāciju par ceļu uzturēšanu ziemā. Latvijā lietotais sāls apjoms uz km ir relatīvi līdzvērtīgs ar Somiju un Zviedriju. Norvēģija gan izlēca - bija vai 7 reizes lielāks sāls apjoms :)

Neredzu iemeslu, kāpēc ceļi būtu jāslēdz - ne mums tie ir vientuļie ceļi kalnos, ne ātrgaitas bāņi, kur atļauts liels ātrums. Pietiktu arī ar to, ja vidējais braukšanas ātrums mazliet samazinātos. Iedomājamies rītu Pierīgā - ļautiņi nervozi brauc uz darbu. Izbraukuši kā allažiņ, pēdējā brīdī (tak varbūt vēl auto jāpasilda, jāatkausē logi, jānotīra sniegs u.tml.) un laika tik maz... un citi nebrauc tik ātri, cik vēlētos... tad nu atrodas viens otrs, kas mēģina taisīt brīnumus un - ak, nesanāca. Ja jau ļauži prātīgāk brauktu, tad nebūtu avāriju vasarā, kad ne ceļi slideni, ne speciālas riepas vajadzīgas, bet, kā zināms, "entuziastu" netrūkst arī tad.

Tāpat jau daļa ļaužu ziemā brauc relatīvi maz un pieredzes ziemas braukšanā nav. Nu kaut vai pabrauc pa kādu šaurāku ceļu ziemā, kur faktiski ir viena josla pa vidu. Brauc kāds pretī, abi biedriski pabīdās uz malu. Tak vienalga ir visādas zosis, kas stūrē ieķērušās nepabīdīsies ne par centimetru un tu bāzies vienalga kur... kā tādas blozgas uzvedīsies kādā kļūmīgākā situācijā - te nu prognozes nav optimistiskas.

Arī riepu stāvoklis ir visāds. Personīgi man jau liekas, ka šajā ziņā tauta izglītojas un viss pamazām iet uz labo pusi, taču droši vien tāpat daļai ir tādas ne diezko. Domāju, ka šeit vairāk grēko tieši pilsētnieki, kas pieraduši braukt pa +/- iztīrītām ielām. Laukos ar Liselli riepām var tālāk par piemājas ceļu arī netikt.

Rezumējums - ziemā ir daudz un dažādi faktori, kas ietekmē braukšanu, tā ka nevar teikt - tikai ceļi nav tīrīti, viss pārējais ir OK!
27.janvāris 2015, 16:43 | links
 

Pievieno savu atbildi

Tēma slēgta. Atbildes pievienot nav atļauts!
Uz augšu
 
Creative templates for Google Ad Manager