Par reģistrāciju tur gan taisnība. Domāju LV ļooooti maza daļa no mazo motoru īpašniekiem "čakarējas" un tērē papildus līdzekļus reģistrācijai, jo jēga no tā ir nekāda. Zagšanas gadījumā sadzīt tādam mazam motoram pēdas liekas neiespējami. Tas tā kā arī potenciālajam pircējam būtu jāsaprot. Kā jau teicu, vienīgais ko varētu uzzināt kad notikusi iegāde, kur, un kas bijis pircējs. Bet tiešām nezinu vai dīleri šādu info izdos, ja pats neesi bijis tiešais pircējs. Tur varētu būt, ka jau sākās personu datu izpaušana 3ajai personai. Bet pamēģināt jau var.
Ja Latvijā pirkts, tad varbut kaut ko noskaidrosi, bet ja arzemēs, tad bezjedzigi. Citur reģistracija sākas no 40-50zs motora un tads 2.5zs vispar nekur netiek reģistrēts. Pircēham ari Latvija tads nav jareģistrē.
Ezs87
Vienīgais kas nāk prātā ir apskatīt sērijas Nr. uz motora. Vai nu uz uzlīmes, vai arī ir metāla plāksnīte, kur motora parametri. Tad ar šo numuru vērsties pie dīlera, varbūt viņi var pateikt kad ir iegādāts, ka nav meklēšanā vtml.
Sveiki kungi.
Izstāsta kāds, kā ir ar mazo motoru dokumentāciju.
Pirms pāris gadiem nopirku lietotu dzinēju(bez pirkuma čeka), tagad doma mainīt uz lielāku un pircēji prasa kā ar dokumentāciju? Kā lai zina ka nav zagts? Mož to kkur var uzzināt?
2007g. 2.5hp
Pārdodu labu Progress-2 motorlaivu, bez dzinēja, reģistrēta CSDD. Pirms 2 gadiem veikta pilna restaurācija, profesionāli pārkrāsota un sagatavota kā atpūtas laiva. Draugs priekš sevis taisīja, taču pēc tam saprata, ka labāk patīk burāt. Paņēmu sev un gribēju pārtaisīt par specializētu copes laivu, taču jau 2 gadus neesmu spējis tam pieķerties un saprotu, ka arī šosezon rokas līdz tam netiks, tāpēc pārdošu tam, kam varbūt pašlaik kā reiz vajag.
Korpuss un krāsojums ideālā stāvoklī, jauns stikls, restaurēta oriģinālā stūre, dermantīna salons 2 gadus stāvot sētā gan paplucis, ir pārvietošanas riteņi un paštaisīts tents.
Pārdodu nesteidzīgi, ēst neprasa, vienkārši žēl, ka laba laiva stāv bez pielietojuma sētā. Apskatīt var Ikšķilē.
Cena 900EUR
Bildes
https://www.ss.lv/msg/lv/transport/other/the-sailing-charter/motorboats/U3wNHUtlQ1Q=.html?1489651453
Paldies visiem par skaidrojumu un linku uz likumu.
Izrādās satraukumam nav pamata.
Kungi! Atkal vētra pīļu dīķī?
.....
Atpūtas kuģu vadītājus sertificē:
4.1. valsts akciju sabiedrība "Ceļu satiksmes drošības direkcija" (turpmāk – Ceļu satiksmes drošības direkcija) – motorizēto atpūtas kuģu vadītājus, ja atpūtas kuģa garums nepārsniedz 12 metrus, kuģošanai Latvijas Republikas iekšējos ūdeņos un 3000 metru platā joslā no krasta līnijas uz jūras pusi Rīgas jūras līča un Baltijas jūras Latvijas Republikas piekrastes daļā (turpmāk – iekšējie ūdeņi);
.....
avots
jap, sorrū, atradu arī šito. viss ok, asariem un reņģei kirdik.
Bet tie tak dažādi likumi - vieni ir par satiksmi un kārtību iekšējos ūdeņos, otri par atpūtas kuģu vadītāju apmācību, sertificēšanu un reģistrāciju.
Noteikumi par kuģošanas līdzekļu satiksmi iekšējos ūdeņos.
Noteikumi attiecas uz Latvijas iekšējiem ūdeņiem no jūras krasta līnijas uz sauszemes pusi (piemēram, upes, ezeri) un ostu akvatorijām (turpmāk – iekšējie ūdeņi).
Tagad pūt tūtē, pēc asara ar nevarēs braukt!!!!!
edzis555
snitraM ieliktais links ir no spēkā esošas redakcijas. Nekas nav mainīts un arī neticu, ka kko mainītu. Tādā gadījumā arī ne Saulkrastos varētu iebraukt, ne arī piekrastes zvejnieki tiktu līcī un jūrā (neticu ka viņu rīcībā ir kuģošanas tiesības tālāk par 3000m)
4. Atpūtas kuģu vadītājus sertificē:
4.1. valsts akciju sabiedrība "Ceļu satiksmes drošības direkcija" (turpmāk – Ceļu satiksmes drošības direkcija) – motorizēto atpūtas kuģu vadītājus, ja atpūtas kuģa garums nepārsniedz 12 metrus, kuģošanai Latvijas Republikas iekšējos ūdeņos un 3000 metru platā joslā no krasta līnijas uz jūras pusi Rīgas jūras līča un Baltijas jūras Latvijas Republikas piekrastes daļā (turpmāk – iekšējie ūdeņi);
spēkā esošs kopš 08.09.2012.
snitraM, 15.marts 2017, 16:10
Šis likums, man domāt, ir zaudējis spēku, jo eksāmenā ir jautājums "Kur ir spēkā Noteikumi par kuģošanas līdzekļu satiksmi iekšējos ūdeņos". Pareizā atbilde ir "Latvijas republikas iekšējos ūdeņos". Tā kur pieminēti 3000m, nav pareiza. Ja nemaldos,tad likumu mainīja 2016gada maijā. Arī pašmācības grāmatiņas autors apstiprināja, ka likums ir pamainīts. Pats meklēju, bet likumos nekur neatradu.
4. Atpūtas kuģu vadītājus sertificē:
4.1. valsts akciju sabiedrība "Ceļu satiksmes drošības direkcija" (turpmāk – Ceļu satiksmes drošības direkcija) – motorizēto atpūtas kuģu vadītājus, ja atpūtas kuģa garums nepārsniedz 12 metrus, kuģošanai Latvijas Republikas iekšējos ūdeņos un 3000 metru platā joslā no krasta līnijas uz jūras pusi Rīgas jūras līča un Baltijas jūras Latvijas Republikas piekrastes daļā (turpmāk – iekšējie ūdeņi);
spēkā esošs kopš 08.09.2012.
Kas tās par izmaiņām? Neesmu nekur dzirdējis. Vari iemest kādu linku? Man likās, ka spec tiesības vajag lai brauktu tālāk par 3km.
Sveiki copmaņi.
Beidzot saņēmos un nokārtoju atpūtas kuģu vadītāja tiesības. Tā kā teoriju apguvu pašmācības ceļā, tad palika viens neskaidrs jautājums. Pēc pagājušajā gadā veiktajām izmaiņām ar šīm tiesībām drīkst braukt tikai iekšzemes ūdeņos. Pirms tam bija, ka varēja 3000 m arī jūrā. Jautājums iekš tā - kas jādara , lai varētu iebraukt jūrā?
Aivars V.
man ir TIKI BS 450-L. Ar atsperēm un amortizatoriem. Laiva balstās uz dēļiem. 15 ZS Motoru vadāju nenoņemtu.
Līdzīgi kā tu, ilgi meklēju lietotu piekabi - apmēram gadu - nopirku 3 mēnešus lietotu jaunu piekabi (lietotu piekabi neviens netirgo). Padomā par parastās piekabes pielāgošanas iespējām laivas pārvadāšanai - būs lētāk un izdevīgāk.
Aivars.V
TIKI TREILER HT 450. Torsioni. Motors nostiprināts uz laivas tranča. Citu stiprinājumu nav.
urmaas
Varbūt vari pateikt ar kādu piekabi vadā? Kādi amortizatori? Vai motora kàju kaut kà nostiprini īpaši?
Man arī aktuāla tēma. Ss.jau kādus 2-3 mēnešus skatos lietotu,bet nav piedāvājuma,pat sludinājumus ka pērku esmu salicis,bet neviens neatsaucas. Tagad sāku uz jaunām skatīties.
dictiobacter
Savu pūsli,piektā sezona, ar 15 lopu dzinēju vadāju uz piekabes motoru nenojemot. Nekas vēl pūslim nav atdalijies vai kāda cita skāde notikusies. Copes inventāru gan transportēju mašīnā.