ivog
tādā gadījumā sorry. Man informācija bija tāda. Izņēmums pavisam mazie 2.5 un 3.5 tie toč bija tikai ar iekšējo bāku. Bet vēl 2015.gadā čoms paņēma 5zs mercūri ar ārējo bāku.
Par tiem štekeriem, domāju tos kurus pārdod tai pašās vietās kur bākas ar visām šlangām. Tagad ātrumā nevaru atrast i-netā, kur biju sameklējis lētākās bākas. Ja pērk oriģinālo štekeri, tad gan visam jābūt kārtībā, bet pieļauju, ka tas arī ir atsevišķi jāpasūta, jāuzzvana uz Laivucentrs.lv viņi taisa mercury apkopes un gan jau kaut kas viņiem uz vietas arī ir.
Atliek pirkt neoriģinālās, bet par tām atsauksmes tādas, ka savukārt tie stiprinājumi, kas savieno motoru ar bāku nojūdzoties un izļurkājas diezgan fiksi.
arvis_an, 9.maijs 2017, 08:20
Paga, a kāds sakars bākai kā tādai ar stiprinājumu (štekeri)? Bāku pērc atsevišķi, trubas atsevišķi un štekeri (oriģināl) atsevišķi piepērc klāt.
Mercury/Tohatsu modeļiem līdz 2016.gadam bija tikai ārējās bākas.
arvis_an, 9.maijs 2017, 08:20
Nav taisnība. Bija modeļi ar iekšējo (bez iespējas pieslēgt ārējo). Pašam ir kādā 2005. gadā pirkts Tohatzu 5zs ar iekšējo bāku. Toreiz likās, ka iekšējā ir parocīgāka, ar tagadējo pieredzi noteikti būtu ņēmis ar ārējo.
Šis izskatās jau advancēti :D Bet kā Tu pamani, ka bāka pilna? Es māžojos ar trekteri, bet normālā vilnī tāpat pārlīst pāri, kad bāka pilna, bet vēl vilnis iedod pēdējo šļuku.
īstenībā pilnīga taisnība - ar tām iekšējām bākām tikai lieks čakars, jo tāpat parasti ar tiem 2-2.5 degvielas ir par maz un vienalga laivā kanniņa līdzi jāņem. Un tad vēl tā uzpildīšana uz ūdens, īpaši pie lielākiem viļņiem. A tā - paņem ārējo, kas parasti ir vismaz 10-12L, tankā pielej līdz lūpai, piespraud pie motora un brauc bēdu nezinādams.
ivog, 8.maijs 2017, 20:16
Labdien!
Labākais ko varētu ieteikt laivu motoru lietotājiem ar iekšējo bāku, ir degvielas kanna Husqvarna 6l. Nekas nešļakstās, no paša 12 gadu lietošanas pieredzes.
www.husis.lv/lv/zagu-piederumi/degvielas-kannas/degvielas-kanna-husqvarna-1
Cieņā.
Vo par šito tēmu tas ir vāks. Mercury/Tohatsu modeļiem līdz 2016.gadam bija tikai ārējās bākas, kas nāca līdzi komplektā (laikam līdz 6zs). Kopš 2016 gada jaunajiem modeļiem ir iebūvētās bākas un ārējās līdzi nenāk (labi, ka vismaz var ārējo pieslēgt), bet nu tā iekšējā bāka ir 1!!!! litrs. Labi, jā, ar to litru var nobraukt daudz, tas gan no laivas atkarīgs, bet ar 5zs, 5m alumīnija laivu, braucot pilnā gāzē (ap 17-19 km/h), var nobraukt apmēram 10km. Bet nu tā laistīšanās ir kosmoss uz ūdens. Aber oriģinālām bākām cipars arī ir kosmoss. Atliek pirkt neoriģinālās, bet par tām atsauksmes tādas, ka savukārt tie stiprinājumi, kas savieno motoru ar bāku nojūdzoties un izļurkājas diezgan fiksi.
īstenībā pilnīga taisnība - ar tām iekšējām bākām tikai lieks čakars, jo tāpat parasti ar tiem 2-2.5 degvielas ir par maz un vienalga laivā kanniņa līdzi jāņem. Un tad vēl tā uzpildīšana uz ūdens, īpaši pie lielākiem viļņiem. A tā - paņem ārējo, kas parasti ir vismaz 10-12L, tankā pielej līdz lūpai, piespraud pie motora un brauc bēdu nezinādams.
Arvi. Tev laivā vietas pietiek. Jem ārējo bāku un nesipies.
Es ļoooti ilgi vecajam motoram nodragāju ar plastmasas kannas vāciņu (jāpameklē tik izmērs īstais). Viņš nepiespiežas līdz galam, līdz ar to benzīns ārā nešļakstās, bet tai pat laikā gaiss tiek klāt un neslāpst. Tas gan ja nesanāk bieži motoru vadāt, citādi bākai jābūt tukšai. Jauns vāciņš man liekas maksāja ap 50 EUR.
arvis_an, 8.maijs 2017, 16:57
Pameklē aliexpress, ap 15 eur cenā iet
Es ļoooti ilgi vecajam motoram nodragāju ar plastmasas kannas vāciņu (jāpameklē tik izmērs īstais). Viņš nepiespiežas līdz galam, līdz ar to benzīns ārā nešļakstās, bet tai pat laikā gaiss tiek klāt un neslāpst. Tas gan ja nesanāk bieži motoru vadāt, citādi bākai jābūt tukšai. Jauns vāciņš man liekas maksāja ap 50 EUR.
Sveiki,
Vakar pamanījos pazaudēt benzīna vāciņu Parsun 5zs motoram.
Varbūt kādam ir varianti ko piedāvāt.
Piemēram izbeidzies motors un var pārdot vāciņu :D
Ok. Paldies visiem par komentāriem un viedokli! Vis ticamāk, ka jums ir taisnība! Mani tik nedaudz samulsināja daži noskatītie video, kur džeki runā par to, ka motoram 5500 ir optimālie apgriezieni, un ja pilnā ručkā dabon tik 4600, tad neesot īsti labi. Motoram pa lielu slodze esot.
ok. pa lielam jau ir labi! Un, cik noprotu jau pēc iepriekšējā dzinēja, tad mana laiva ar nau ar tām izcilākajām gaitas īpašībām!
Ne asakas!
Viš meklē kašķi ;)). Ja 330 laivu ar 100kg veselīgas masas iekšā var uzraut uz 30km stundā - viss ir štokos. Vēl jau jāņem vērā arī ūdens stāvoklis, viļņi, vējš, straumes. Ar 8hp man šķiet viss ir kārtībā un nevajag censties dabūt maksimālo apgriezienu skaitu - tie būs atkarīgi no noslodzes. Iesēdini 50 kg vadītāju laivā un būs 5000...
Fishmens
5500 ir motora maksimālie apgriezieni ko spēj izgriezt bez slodzes bet ar slodzi būs mazāk, tomēr savus piecus vajadzētu griezt.
Laivu motoriem parasti iesaka liet 98, jo tam mazāk visādu piemaisījumu. Es arī leju, gan 2-taktu gan 4-taktu motoriem.
Fishmens, benzīnu lej 95 vai 98?
Janciigais, 8.maijs 2017, 09:25
leju 98
Fishmens, 8.maijs 2017, 09:33
Negribas ticēt,ka šim divtakteris būvēts 98