Vēl no vēstures, domāts tiem jauniešiem, kas plēš kreklu, un aizstāv savu taisnību. Padumjajos laikos vienu brīdi motorenēm bija jāiet tehniskā apskate.
Pārbaudīja drošibas aprīkojumu, laivas tehnisko, un vizuālo stāvokli.Sīkāk gan pastāstīt nevarēšu, jo pats biju diezgan sīks.
Arī Rīgā ir savas īpatnības, tādas kā biezās jūras jahtas kuras pilnā gaitā iziet cauri zonai ar ātruma ierobežojumu un ostas pilots var noiet gar pašu bortu, tad izjūtas nav sliktākas kā kārtīgā pūtienā uz jūras. Ja laicīgi nepagriezīsi purnu pret vilni, pelde garantēta.
Bet diemžēl braukt ar motoru grib arī tie, kas nezina neko, un uzskata, ka viņiem nav nekas jāzina.
Tāpēc tādu tipiņu dēļ, pārsvarā lietuviešu, un dažu latviešu pārgudrīšu dēļ, kas vairākus gadus pēc kārtas centās noslīkt Liepājas ostas akvatorijā, tika arī faktiski slēgta cope Liepājas ostas akvatorijā. Lai gan pirms, lietuviešu invāzijas, vietējie tur sekmīgi ķēra padsmit gadus.
Varbūt, Jums Rīgas pusē ir savādāk, bet pie mums dažs labs ar 2,5 metrīgu laiveli un 2zs motoru, iebraucot jūrā, iedomājas, ka vada Titāniku, bez nekādām zināšanām par to ko dara.
Man nekas nav pretī, ka varu aizbraukt ar 12km/h uz savu iecienīto līci, iemest pludiņu un atvērt aukstu, norasējušu bairīti, vai divus, vai pat četrus.
Pasakiet vēl ka nav labi, ka ir tāda iespēja.
Tak viss ir īzī: gribi braukt ar motoru, nokārto koras, gribi buhāt- ej uz grunteni. Un prieks kam jazin ta uzbuuve? Ko nez es varetu saremontēt savam inžektor motoram Gaujas vidū?
Tāpēc jau tie kas ir uz jūs ar tehniku izmanto servisu vai vismaz izlasa tehnisko institūciju, bet ja viss ir poveri tad tur nekas nav līdzams...
Par motora pārzināšanu, Kuti, galīgi Tev nepiekrītīšu, jo mūsu pusē ir tādi gudrinieki, kas iebrauc jūrā ar divtaktu dzinēju nepielejot eļļu degvielai, un tad kad ir "kirdik" motoram, tad rodas darbs krasta apsardzei. Uzskatu, ja gribi braukt ar motoru, tad tā ir galvenā lieta, kas jāpārzina, ne tikai uz ūdens, bet jau sēžoties laivā iekšā.
Kas attiecas uz braukšanas kultūru, pilnīgi Tev piekrītu, netikai uz ūdens, bet arī uz koplietošans autoceļiem, tiesību esamība negarantē noteikumu ievērošanu.
nav jau teikts, ka viņš ar savu 2.2 zs motoru brauks pa kādu dažu hektārru lielu ezeriņu, vai jūras piekrasti.
Tas saucās "dabiskā izlase", palikušajiem būs vairāk zivju
Neredzu sakarību tiesībām ar motora pārzināšanu. Man piemēram nav tās tiesības kaut gan motorus pārzinu samērā labi nostrādājot piecdesmit gadus par mehāniķi motoristu un neuzskatu ka uz ūdens būtu īstā vieta kur veikt remontu. Tāpēc arī copēju atļautajos trīs kilometros un tā kā neplānoju lielāku laivu un motoru tad neredzu vajadzību pēc tiesībām ja tāds variants pastāv ar maziem motoriem. Noteikumus esmu vairāk kārt pārlasījis un galīgs dauns uz ūdeņiem neesmu.
Tāpēc nav vienotas prasības pēc tiesībām un ne jau tiesības nosaka uzvedību uz ūdeņiem. Paskatoties kā Rīgā brauc, kaut arī gandrīz visiem ir tiesības ar retiem izņēmumiem, tad ir tāda sajūta ka noteikumi pat nav lasīti nerunājot par tiesību likšanu.
Tiem kam ir kārtīgi motori, tiem arī ir tiesības, un pa lielam arī zināšanas par tiem.
Iet runa par tiem, kas neko nezina un negrib zināt, un domā, kā tikai nebūtu jāliek tiesības, jo es taču esmu pats gudrākais.
Bet tad kad notiek kau kāda nelaime, tad tādi kliedz, kur skatās valsts, un neko nedara.
P.S.
Manis pēc darat, ko gribat, jo te jau visi dikti gudri.
Ja esi ievērojis tad tie kas nopietni nodarbojas ar copi jūrā kabina divus motorus jo nav tur laika remontam ja uznāk nelabs pūtiens un kā to izdarīt ja vilnis kāpj laivā?
Ja neēsi pamanījis, tad šeit runa iet par ūdens transportu. Ne jau visi brauc pa peļķēm. Parunā ar liepājniekiem, neviens vien leitis pie Liepājas krastiem gandrīz savu sievu par atraitni ir atstājis.
Paldies dievam, latvieši starp viņiem pēdējos gados nav manīti.
Norris [06.04.18]: P.S.
Pie tiesību likšanas vajadzētu būt stingrākiem noteikumiem, kas saistīti ar iekšdedzes dzinēja uzbūvi. Jo lielākajam vairākumam iekšdedzes dzinēja uzbūve, sākas un beidzas ar degvielas marku, pat nezinot ko tie cipariņi pie degvielas markas nozīmē.
Murgs kaut kāds!:)
Tu tg vēlies lai meitenes un kundzes mācās dzinēju uzbūvi? Kāda mārutka pēc?
Lai nepieciešamības gadījumā uz šosejas var fiksi šāles vai zobsiksnu nomainīt vai vārstus pieregulēt?
Domāju, ka vajadzētu izdot likumu, ka ledusskapjus veļasmašīnas, kafijasdzirnaviņas ar iegādāties tikai uzrādod apliecību par kursu iziešanu šo ierīču uzbūvē!
Un zobus ar pašiem jāmācās labot!
Jautri!:)))))
Ja Tu uz ceļa paliksi "Kuļibin", tad tur tu arī paliksi, un diez vai kāda nelaime notiks, ja nu vienīgi "Laulības šķiršana",bet ja Tevi jūra iepūtīs, tad Tava laulātā var palikt par atraitni.
Tādi gadījumi ir daudzi redzēti Baltijas jūrā pie Liepājas krastiem.
P.S.
Pie tiesību likšanas vajadzētu būt stingrākiem noteikumiem, kas saistīti ar iekšdedzes dzinēja uzbūvi. Jo lielākajam vairākumam iekšdedzes dzinēja uzbūve, sākas un beidzas ar degvielas marku, pat nezinot ko tie cipariņi pie degvielas markas nozīmē.
Norris, 6.aprīlis 2018, 18:48
Ja jau visi būs Kuļibini tad servisus varēs klopēt ciet, nevajag cilvēkiem atņemt darbu. Un cik daudz no motoriem jēdz autobraucēji (jas) kuriem kursos tiek mācīts, to vien zin kurā caurumā ieliet kautkādu degvielu, ne vienmēr pareizo...
P.S.
Pie tiesību likšanas vajadzētu būt stingrākiem noteikumiem, kas saistīti ar iekšdedzes dzinēja uzbūvi. Jo lielākajam vairākumam iekšdedzes dzinēja uzbūve, sākas un beidzas ar degvielas marku, pat nezinot ko tie cipariņi pie degvielas markas nozīmē.
Man pieredze ar ieksdedzes dzinējiem ir 33 gadi. Nedomājat, ka esmu kaut kāds pensionārs, vienkārši padomju laikos bija iespēja braukt ar 20zs Vihrj motoru no divpadsmit gadiem (protams nelegāli), bet to,kā divpadsmitgadnieks varēju izjaukt, un sastellēt ar aizvērtām acīm, nu gandrīz.Pašlaik man rit gads 46. gads, un ar četrtaktu dzinēju uzbūvi esmu uz Tu.Varu dažu labu pakonsultēt, ja ir interese.
Ko ar to gribu pateikt, šīs dienas divpadsmitniekam motoru nedot pat pielaist, jo saprašana no tā uzbūves nav nekāda. Ja kaut kāda tehniska ķibele, diezvai,lielākais vairums jauniešu,līdz divdesmit gadiem zinātu kā sveci izskrūvēt, vai dzirksteli pārbaudīt. Tāpēc vadītāja apliecība būtu vajadzīga, jebkuras jaudas iekšdedzes dzinēja lietōtājam, jo nav jau teikts, ka viņš ar savu 2.2 zs motoru brauks pa kādu dažu hektārru lielu ezeriņu, vai jūras piekrasti.
Manā skatijumā noteikumi ir jāzin, lai šaise nesanāk. Nevis nav jāzin, lai var bairīti lakt!
arvis_an
Uz Tevi tas neattiecas... Tev alus ir neatņemamam metabolisma sastāvdaļa :)