atgādināt paroli atcerēties
 
 
Ienāc ar Draugiem.lv profilu

Laivas un to motori

ivog 30.05.18
Kāpēc Respo piekabe sūds? Man pēc 2 gadu ekspluatācijas faktiski nolūza abās pusēs metāla riteņu aizsargi (vai dubļu bleķi vai kā viņus tur sauc) - augšējie turētāji pārlūza, skūves izļurkājās un faktiski nokrita. Labi ka pamanīju laicīgi.
Un es viņu neizmantoju katru dienu un pat ne tuvu ne katru nedēļas nogali.
arvis_an 30.05.18
Ja vadāsi paceltu nekas viņam nebūs...vienīgais degvielas krāniņu aizver ciet. Copējot zāļainās vietās tāpat vienmēr motors ir pacelts.
EdgarsB 30.05.18
Kāpēc Respo piekabe ir $ūds?
Es vadāju laivu uz parastas brentex piekabes (ne speciālo laivu piekabi). Sanāk, ja motors nolaists darba pozīcijā, pastāv risks, ka dzenskrīve braucot uz copi var kaut kur aizķerties.
Motora (Honda 5hp) instrukcijā bija rakstīts, ka motoru drīkst transportēt vertikāli vai uz vienu sānu, kur atbalsta ķepiņas). No tā es saprotu, ka nav labi motoru transportēt piestiprinātu pie laivas un paceltu 45 vai cik tur grādu leņķī. Tā ir vai esmu kaut ko ne tā sapratis?
martins_ 30.05.18
Ar atbalstu un štropēm padaram laivu/motoru/piekabi par vienu veselu un braukājam bēdu nezinādami. 20hp braukā uz piekabes uzkarināts uz dulkan 325 un viss ir bumbās. Vienīgi pūslim ar šitādu motora svaru prasās lai uz "slepēm" balstās trancis, nevis baloni. Ja stāv uz baloniem, tad gan izskatās, ka motors tranci noslogo.
ivog 30.05.18
Vēl - man laiva nedaudz īsāka par piekabi un motora kāja atbalstās pret gumijas rullīti apakšā. parasti vēl piesienu ar elastīgo striķi to kāju pie rullīša. Motors sver 48kg (Suzuki 20 hp)
ivog 30.05.18
Man Dulkan 400. Respo piekabe (sūds tā piekabe protams ir, bet tas cits stāsts). Prasīju Dulkan, šie teica, ka varot vadāt. Man parastais maršruts (Jelgava-Usmas ez.) sanāk ap 130 km uz vienu galu. Līdz šim nav bijušas problēmas, pagājušo gadu kādas 10x vedu turp atpakaļ.
trokiis 30.05.18
Nu tā turpinot martins_ teikto lūk lēts un ātri meikoams rezultāts!... lietoju ar 9.8 Hp Tohatsu

Laivas motora turētājs pārvietojoties
arvis_an 30.05.18
Pacel motoru un kaut no dēļa uztaisi stiprinājumu starp piekabi un motora kāju, tā lai tā stingri atbalsta un viss.
EdgarsB 30.05.18
vai var pārvadāt neņemot nost motoru? vai arī vajag kādus speciālus motora stiprinājumus?

jaazeps, 29.maijs 2018, 16:42

Vispār jautājums interesants, esmu aizdomājies. Man gan 20 zs motors un neesmu gatavs viņu ņemt nost, kad pārvadāju laivu. Bet par 5zs gan es vispār nesatrauktos.

ivog, 30.maijs 2018, 10:42


Ivog, Tev ar laiva Amber 430?
Ar roku paļurkājot to aizmugures bortu, rodas iespaids, ka motora svars tur var kādu skādi sadarīt. Turklāt man vienmēr daži km pa granteni jābrauc. Baidos, ka kratoties tā slodze sanāk vēl lielāka...
Jurcik 30.05.18

Ja kādam steidzami vajag kaaja eļļu nomainit, tad šadi izdariju pāris minutēs. Ziepju trauks kā pupis.
martins_ 30.05.18
vai var pārvadāt neņemot nost motoru? vai arī vajag kādus speciālus motora stiprinājumus?
jaazeps, 29.maijs 2018, 16:42


Nu motora kājai atbalstu pret piekabi kaut kādu uztaisīt jau nu gan neprasa daudz laika. Ja pats metini vai ir metinātājs zināms, tad var pa smuko, ja tāda nav, tad var galdniecībai pievērsties un arī savu funkciju pildīs.
ivog 30.05.18
90% ka jāmaina impellers. Nopērc un nomaini pats, tur 20 min. darbs.

sveiki!
Vai kads var ieteikt kadu laivu motoru meistaru? Velams Ventspils puse, motoram nesuc udeni, nedzese motoru, baigi atri vajadzetu savets kartiba. Vai ir kadi varianti? :))

Kaarklinsh, 30.maijs 2018, 10:55
Kaarklinsh 30.05.18
sveiki!
Vai kads var ieteikt kadu laivu motoru meistaru? Velams Ventspils puse, motoram nesuc udeni, nedzese motoru, baigi atri vajadzetu savets kartiba. Vai ir kadi varianti? :))
ivog 30.05.18
vai var pārvadāt neņemot nost motoru? vai arī vajag kādus speciālus motora stiprinājumus?

jaazeps, 29.maijs 2018, 16:42


Vispār jautājums interesants, esmu aizdomājies. Man gan 20 zs motors un neesmu gatavs viņu ņemt nost, kad pārvadāju laivu. Bet par 5zs gan es vispār nesatrauktos.
EdgarsB 30.05.18
jaazeps [29.05.18]: paņēmu amber 430 biju copē - viss super, stabila liela, ideāli. Jautājums - man 5hp motors(viegls) bet baigi bail neņemt nost no laivas kad ar piekabi vedu, bail ka trancis vai tās 2 skrūves neizturēs. vai var pārvadāt neņemot nost motoru? vai arī vajag kādus speciālus motora stiprinājumus?
Es katru reizi ņemu nost. Bails, ka kautkas neatdalās.
CELMS17 30.05.18
paņēmu amber 430 biju copē - viss super, stabila liela, ideāli. Jautājums - man 5hp motors(viegls) bet baigi bail neņemt nost no laivas kad ar piekabi vedu, bail ka trancis vai tās 2 skrūves neizturēs. vai var pārvadāt neņemot nost motoru? vai arī vajag kādus speciālus motora stiprinājumus?

jaazeps, 29.maijs 2018, 16:42


Arī man šis pats jautājums tikai motors ir vējiņš8
CELMS17 29.05.18
Ir gatava laiva (amber 430 apmēram 90kg sver) jābrauc pakaļ, bet nav piekabes - doma ņemt depo neptun. Vai piekabes ruļļu izvietojumam ir nozīme lai laivu pārvadātu?

jaazeps, 21.maijs 2018, 12:13


Ir gan nozīme ruļļu izvietojumam - manā gadījumā (arī amberlats 430). Spēcīgi jāpievērš uzmanība slīpo ruļļu paltumam, lai tie iet starp sānu ķīļiem un ruļļu asis neskrāpē ķīļiem malas. Vai arī ruļļiem jābūt ar pietiekoši lielu diametru lai asis nebrauktu ķīļos, pārējais pa lielam būtu poo. Ā vienīgi sīkums itkā, BET, parcik amberam uz ķīļiem ir metāla plāksnes, tad vidējā ķīļa plāksne pie uzvilkšanas mēdz pabojāt vidējo aizmugurējo rulli. https://i.imgur.com/0vbNHqc.jpg
zobrats 29.05.18
Vajadzība iegādāties motoru 30 Zs, 4-taktu, garā kāja.
jaazeps 29.05.18
paņēmu amber 430 biju copē - viss super, stabila liela, ideāli. Jautājums - man 5hp motors(viegls) bet baigi bail neņemt nost no laivas kad ar piekabi vedu, bail ka trancis vai tās 2 skrūves neizturēs. vai var pārvadāt neņemot nost motoru? vai arī vajag kādus speciālus motora stiprinājumus?
snitraM 29.05.18
Ko tad tur CSDD pamainījuši, manuprāt ka reģistrācijas noteikumos nekas nav mainījies.

Nepieciešams reģistrēties, lai pievienotu atbildi!

Ja reģistrēsies, arī Tu varēsi piedalīties portāla CopesLietas.lv aktivitātēs!

reģistrēties

skaidrs