
nu nemaz jau tik ļoti tos bebrus neķer. Ādas it kā ļoti nepieprasa, ēst arī kā kuram gaumes un aizspriedumu lieta.
juritsm [08.05.20]: Svēta vieta tukša nestāv, tā sakāmvārds. Dabā ir tā, ja labā vietā, kur varētu dzīvot forele, iekundējas līdaka, tad nešaubīgi tā ir konkurente uz dzīves telpu, barību. Mums par nelaimi, foreļupes neglābjami eitroficējas - aizaug, noklājas ar sedimentiem, jo ūdens ir barības vielām bagāts. Tas savukārt ir par labu tieši līdakai un par sliktu forelei. Divas dažādas plēsoņas šaurā telpā dzīvo stresā un parasti zaudētāja ir forele, kas atkāpjas uz mazāk piemērotu vietu. . Mednieki dabā veic maķslīgu atlasi, kāpēc tad makškernieki to nevar darīt? . Ja kādam ir spēcīgāki argumenti pamatot kāpēc līdakai būtu jādzīvo foreļupēs, ne personīgi aizvainojumi, lai liek galdā! Gribās ticēt, ka forums ir vieta kur top patiesība, ne miskaste kur samest jēlības.Nu redz, nobeidzi rakstītā domu, tiem kuri iedomājas, ka zin: kam būs dzīvot un kam nē, upē.
basks, 6.maijs 2020, 15:57
Makšķernieki arī var darīt! Noķer un ņem apēšanai to mēra līdaku no maija. Tāpat kā mednieki šauj to, ko drīkst un tad, kad drīkst. Mest zemmēra līdaķeli krūmos Dieva priekšā ne ar ko neatšķiras no lūša kaķēna nošaušanas. Neesmu ticīgais, bet zinu, ka ne es viens esmu pārliecināts, ka ērmi ir tie, kuri iedomājas, ka drīkst vienpersoniski izlemt, kam būs un kam nebūs mirt.
Svēta vieta tukša nestāv, tā sakāmvārds. Dabā ir tā, ja labā vietā, kur varētu dzīvot forele, iekundējas līdaka, tad nešaubīgi tā ir konkurente uz dzīves telpu, barību. Mums par nelaimi, foreļupes neglābjami eitroficējas - aizaug, noklājas ar sedimentiem, jo ūdens ir barības vielām bagāts. Tas savukārt ir par labu tieši līdakai un par sliktu forelei. Divas dažādas plēsoņas šaurā telpā dzīvo stresā un parasti zaudētāja ir forele, kas atkāpjas uz mazāk piemērotu vietu. . Mednieki dabā veic maķslīgu atlasi, kāpēc tad makškernieki to nevar darīt? . Ja kādam ir spēcīgāki argumenti pamatot kāpēc līdakai būtu jādzīvo foreļupēs, ne personīgi aizvainojumi, lai liek galdā! Gribās ticēt, ka forums ir vieta kur top patiesība, ne miskaste kur samest jēlības.
basks, 6.maijs 2020, 15:57
bio-r [07.05.20]: Šajā sakarā daudz aprakstīts grāmatā Homo sapiens, autors Yuval Noah Harari. Tā vairāk kā teorija, bet liek aizdomāties ko cilvēks spējis nodarīt visai pārējai dzivībai evolucionējot.Cilvēks ir tas pats vīruss, dabai. :)))
Pirms 200-300 gadiem dabā valdīja līdzsvars. Bija gan plēsēji, kuri dabīgā ceļā regulēja pārējo dzīvnieku populāciju, gan cilvēki dzīvoja saskaņā ar dabas likumiem.
BrunoL, 7.maijs 2020, 19:17
BrunoL [07.05.20]: Jā, Zorge! Pamatošu- brutālas mežu izciršanas rezultātā atkailināta krasti, kā rezultātā straujteces uzsilst kā ātrsildītājā, labvēlīgi apstākļi aļģēm utt. Otra nelaime- bebri. Alu rakšanas rezultātā veidojas smilšu saneses. Bebri, parasti, dambi būvē uz pašām potenciālākajām berzes vietām, kur veidojas stāvošu ūdens, krājas dūņu nogulsnes un rada līdakām labvēlīgus dzīves apstākļus.Nezināju, ka dūņas ir tās, kas patīk līdakām, varbūt jauc ko ar līņiem? :) un bebri, ja mani neviļ atmiņa ir lv faunas seni pārstāvji, ne invazīvā suga. Vai pirms 100-200 gadiem tie savus dambjus būvēja citur? :DDDDD
Treškārt- ūdens kvalitāte un kvantitāte?
Mazos HES un intensīvo lauksaimniecību pat nepieminēšu.
Pa lielam, tāda šī bilde manā skatījumā.
basks [07.05.20]: sermuksis [Vakar]: Njā nu nepielec vairākumam ka līdaku, sapalu, asaru skaita palielināšanās kādā agrākajā "tīrajā" foreļupē nozīmē ka mēs to upi jau esam pārveidojuši.Ar izpratni un viedokli šoreiz ir par maz. Paķēri vēl no ,, augstā plaukta,,: ekoloģiju! Esi eksperts, šai sfērā, ka zini kas ir labi un kas nē?
Karlis_K, 6.maijs 2020, 17:12
To,ka Kārlīt pamatā visam ir ekoloģiskās problēmas neviens nešaubās!Te runa par to vai līdaku nostīvināt foreļupē ir svēta lieta,vai noziegums!To nosaka MN , nevis tava izpratne par labo un ļauno.
Jo tavā izpratnē tas velk uz dubultajiem standartiem un ,, būt dieva vietā ,, pie upītes.
Zorge07, 7.maijs 2020, 09:59
Jāprot jau tos MN pielietot praksē. Stipri vienkāršoti ir lasīt burtus, salikt teikumus un tieši tā saprast un darīt. Katra likumdošanas akta pamatā ir likumdevēja griba, ko jāmāk interpretēt konkrētā rīcībā. Valoda ir nepilnīga un vēl nepilnīgāka ir uzrakstītā likumdošanas valoda. Protams, te parādās arī vieta tīrai demagoģijai, proti MN interpretācijai savtīgos nolūkos. Taču te ir cits stāsts. Nevar jau tos MN uzrakstīt tā lai tie derētu visiem gadījumiem. Domāju, ka līdaku- foreļu attiecībās tomēr ir nepieciešams cilvēciskais faktors, kas noteikti nav MN. Te visam pāri ir dabas likumu izpratne un protams, ekoloģiskās piesardzības princips.
BrunoL [07.05.20]: Dieva vietā nav jābūt, bet vide, strauti, upes un ezeri, pat jūra, jākopj kā ražojošs dārzs. Jāravē katra nezāle, jo homo sapiens, ne visai pārdomātas un Mātei dabai nedraudzīgas saimnieciskās darbības rezultātā pie tā novedis.Līdakas upītēs ir ,, saimnieciskās darbības,, rezultāts!?
sermuksis [Vakar]: Njā nu nepielec vairākumam ka līdaku, sapalu, asaru skaita palielināšanās kādā agrākajā "tīrajā" foreļupē nozīmē ka mēs to upi jau esam pārveidojuši.
Karlis_K, 6.maijs 2020, 17:12
To,ka Kārlīt pamatā visam ir ekoloģiskās problēmas neviens nešaubās!Te runa par to vai līdaku nostīvināt foreļupē ir svēta lieta,vai noziegums!To nosaka MN , nevis tava izpratne par labo un ļauno.
Jo tavā izpratnē tas velk uz dubultajiem standartiem un ,, būt dieva vietā ,, pie upītes.
Zorge07, 7.maijs 2020, 09:59
sermuksis [06.05.20]: Njā nu nepielec vairākumam ka līdaku, sapalu, asaru skaita palielināšanās kādā agrākajā "tīrajā" foreļupē nozīmē ka mēs to upi jau esam pārveidojuši.To nosaka MN , nevis tava izpratne par labo un ļauno.
Karlis_K, 6.maijs 2020, 17:12
To,ka Kārlīt pamatā visam ir ekoloģiskās problēmas neviens nešaubās!Te runa par to vai līdaku nostīvināt foreļupē ir svēta lieta,vai noziegums!