
Es fanoju par elektromotora copi tikai un vienīgi dēļ absolūtā klusuma visas copes laikā (parasti 3-4 stundas) laikā. 110 EUR pesimistiskākajā scenārijā dalot uz 3 gadiem aķa izmaksas ir 3 EUR mēnesī. :)
RiekstinsDzi [26.09.21]: Paldies par ieteikumu. Bet, ņemot vērā ierobežoto budžetu (max 400 eur), gribētu pagaidām (vismaz nākamajai sezonai) nopirkt tikai 1 motoru. Tāpēc pats sliecos uz elektromotoru pusi, bet bail, ka Lielupei tas nederēs. Savukārt dilemmu rada tas, ka benzīna motoru nevarēšu izmantot vairākos ezeros. Vispirms benzīnnieku un pēc tam piepērc elektro. Provējām daudzus gadus atpakaļ dzīvot tikai ar elektrību. Viss sakārtojās tad, kad ir abi. Un elektro jāņem jaudīgāko, ja runājam par Minnkotām vai Thrustpower, jo lielā vējā uj kā atmaksāsies.Benzīns ar 400e būs par īsu! ja meklēsi,par 500-700 varbūt ziemā kko dabūsi!ja elektro, vajag 2labus aķus!staipīšana,lādēšana utt...bet ja primāri Lielupe,tad benzīns!es par Babi jau esmu aizmirsis!Lielupē ūdens būs vienmēr....un kkas grabinās!:)
abrakadabra, 26.septembris 2021, 20:38
RiekstinsDzi [26.09.21]: Bet, ņemot vērā ierobežoto budžetu (max 400 eur), gribAr tādu budžetu nesanāk , viens vai otrs. Pērc elektromotoru + aķis+ lādētājs. Tā tik knapi sanāk. Laiva ar nav maza , lietotu 2.5hp varētu protams nopirkt, bet ar to būs pa īsu 4.3m laivai. Būs tas pats, kas ar elektro.
Vispirms benzīnnieku un pēc tam piepērc elektro. Provējām daudzus gadus atpakaļ dzīvot tikai ar elektrību. Viss sakārtojās tad, kad ir abi. Un elektro jāņem jaudīgāko, ja runājam par Minnkotām vai Thrustpower, jo lielā vējā uj kā atmaksāsies.
abrakadabra, 26.septembris 2021, 20:38
Pats personīgi esmu gatavojis montāžas komplektus dziļurbuma sūkņiem. Lieki piebilst, ka elektromotors un vadu savienojumi atrodas dziļi zem ūdens. Piemēram, Grundfos sūknis (pirmskrīzes izpildījumā) kalpoja 10+ gadus. Un tie savienojumi turēja ilgāk nekā sūknis. Nu taču ka neviens tos neķeksēja ārā lai apsmērētu vai apsmidzinātu ar kādu modernu brīnumlīdzekli. Savienojums vai nu ir vai nav piemērots konkrētiem apstākļiem. Vai izmantoji atbilstošos materiālus? ;)
Janis96, 23.septembris 2021, 20:36
RaimisD [23.09.21]: Janis96 [Vakar]: Enduro močiem ar ir sapūsts un braucot lietū, upītēs, kuļoties purvā nav radušās elektro problēmas tphu, tphu, tphu.Arī enduro močiem kad gāzām pa purviem un upītēm neatceros, ka kāds būtu kādu aerosolu pieminējis. Tos hard enduro un krosiniekus pēc kaujas ar augstspiedienu mazgā. Tad jau tur štekers uz vazelīnu jāsēdina :) Labi, tas tā. Bez uzbrauciena.Pats personīgi esmu gatavojis montāžas komplektus dziļurbuma sūkņiem. Lieki piebilst, ka elektromotors un vadu savienojumi atrodas dziļi zem ūdens. Piemēram, Grundfos sūknis (pirmskrīzes izpildījumā) kalpoja 10+ gadus. Un tie savienojumi turēja ilgāk nekā sūknis. Nu taču ka neviens tos neķeksēja ārā lai apsmērētu vai apsmidzinātu ar kādu modernu brīnumlīdzekli. Savienojums vai nu ir vai nav piemērots konkrētiem apstākļiem. Vai izmantoji atbilstošos materiālus? ;)
Vājstrāva savādāk, bet pieminētās dārza lampas, ja tur ~220 tad vienkārši jāsaliek atbilstošas IP klases izpildījums. Oki, tas vads var būt arī parastais baltais "indoor" tipa, bet savienojumus nohermetizē ar piemērotām "termorūkošajām" uzmavām. Viss ;)Piekrītu ,ar enduro močiem vīri braukuši un brauc arī bez visiem nano sprejiem. Lai saglabātu štekera hermētiskumu ,lai blīvgumija neizkalst un neplaisā var to apstrādāt ar šķidro silikonu, speciālu solidolveidīgu smēri, ko ūdens nespēj izskalot, tiek lietota gultņiem, asīm. Galu galā var noziest ar vaļu taukiem :). Jautājums, kāda jēga čakarēties , ja jaunās tehnoloģijas šo problēmu ir atrisinājušas.
Par dārza lampām runājot.
Pirmais variants, ko izmantoju.
Klemīte skrūvējamā, divi vadi uz ,,skrutku,, trešais klāt. Nopuva otrajā gadā.
Otrais variants.
Trīs vadi kopā, salodēti (lodēti bez skābes, ar kanifoliju) virsū termoizolācija. Vadi īsi, katrs no savas puses, bet kkā uzmudiju to izolāciju. Nopuva pēc trīs gadiem.
Trešais variants
Wago universālās klemītes + Nano Protech spreis. Bez klemēm apsmidzināju kārbiņas gumiju , vada atveres un spuldzes patronu. Seši gadi, jau ir normāli.
Janis96 [22.09.21]: Enduro močiem ar ir sapūsts un braucot lietū, upītēs, kuļoties purvā nav radušās elektro problēmas tphu, tphu, tphu.Arī enduro močiem kad gāzām pa purviem un upītēm neatceros, ka kāds būtu kādu aerosolu pieminējis. Tos hard enduro un krosiniekus pēc kaujas ar augstspiedienu mazgā. Tad jau tur štekers uz vazelīnu jāsēdina :) Labi, tas tā. Bez uzbrauciena.Piekrītu ,ar enduro močiem vīri braukuši un brauc arī bez visiem nano sprejiem. Lai saglabātu štekera hermētiskumu ,lai blīvgumija neizkalst un neplaisā var to apstrādāt ar šķidro silikonu, speciālu solidolveidīgu smēri, ko ūdens nespēj izskalot, tiek lietota gultņiem, asīm. Galu galā var noziest ar vaļu taukiem :). Jautājums, kāda jēga čakarēties , ja jaunās tehnoloģijas šo problēmu ir atrisinājušas.
Vājstrāva savādāk, bet pieminētās dārza lampas, ja tur ~220 tad vienkārši jāsaliek atbilstošas IP klases izpildījums. Oki, tas vads var būt arī parastais baltais "indoor" tipa, bet savienojumus nohermetizē ar piemērotām "termorūkošajām" uzmavām. Viss ;)
RaimisD [22.09.21]: Janis96 [Vakar]: Ar precīzi šādu pašu apzīmējumu - "zaļais iemeties" man oficiālajā moto servisā meistariņi izraustīja visus savienojumus sapūsdami tur savus nano sprejus. Vaicāju - Nu vai mocis tagad darbojas? Atbilde - Nē. Bet sliktāk jau nebūs! Pie vainas bija imobilaizers. Nomainīja. Darbojas! Pēc pāris nedēļām braucot tumsā pazūd gaismas!!! Ilgi meklēju un atradu savienojuma štekeri kur kontakti apogļojušies ka vairs neko citu kā bypass ierīkot.Nezinu ,ko sapūtuši meistariņi, es ieteicu tikai to, ko lietoju pats vairākus gadus. Man dārza apgaismojumam elektrības kārbas atrodas pie pašas zemes. Ziemas laikā tās atrodas zem sniega, sniegam kūstot tās ir ,ja ne ūdenī tad pamatīgā mitrumā gan. Katru gadu nācās pārskatīt savienojumus, jo bija pazudis kontakts. Nu jau kādus piecus gadus kopš lietoju to spreju neesmu šīs manipulācijas veicis, viss ok.Arī enduro močiem kad gāzām pa purviem un upītēm neatceros, ka kāds būtu kādu aerosolu pieminējis. Tos hard enduro un krosiniekus pēc kaujas ar augstspiedienu mazgā. Tad jau tur štekers uz vazelīnu jāsēdina :) Labi, tas tā. Bez uzbrauciena.
Enduro močiem ar ir sapūsts un braucot lietū, upītēs, kuļoties purvā nav radušās elektro problēmas tphu, tphu, tphu.
Janis96 [21.09.21]: Ar precīzi šādu pašu apzīmējumu - "zaļais iemeties" man oficiālajā moto servisā meistariņi izraustīja visus savienojumus sapūsdami tur savus nano sprejus. Vaicāju - Nu vai mocis tagad darbojas? Atbilde - Nē. Bet sliktāk jau nebūs! Pie vainas bija imobilaizers. Nomainīja. Darbojas! Pēc pāris nedēļām braucot tumsā pazūd gaismas!!! Ilgi meklēju un atradu savienojuma štekeri kur kontakti apogļojušies ka vairs neko citu kā bypass ierīkot.Nezinu ,ko sapūtuši meistariņi, es ieteicu tikai to, ko lietoju pats vairākus gadus. Man dārza apgaismojumam elektrības kārbas atrodas pie pašas zemes. Ziemas laikā tās atrodas zem sniega, sniegam kūstot tās ir ,ja ne ūdenī tad pamatīgā mitrumā gan. Katru gadu nācās pārskatīt savienojumus, jo bija pazudis kontakts. Nu jau kādus piecus gadus kopš lietoju to spreju neesmu šīs manipulācijas veicis, viss ok.