kikizozo [9.jūl]: Neviens neko nezin, bet sarakstīts daudz xD
Ja aķis stāv dīkstāvē, tad spriegumu rādīs savādāku (no BMS). Vajag iedot slodzi, lai redzētu īsto spriegumu. To labi redzu savā Watersnake sprieguma ekrānā. Pieslēdzu motoru- 13.1V. Izbraucu- 13.6V.
100Ah var droši lādēt ar 10A un neklausīties "akumuļator.lv" ģēnijus.
Var droši braukt 0% un nebaidīties. Tāpēc ir BMS kas to visu noregulēs.
Galvenais ilgstoši neuzglabāt 0% vai 100%.
Vajag izlasīt Victron dokumentāciju: F04 iespējams nav errors, bet gan recondition uzlāde (15.5V). Šo uzlādi nedrīkst izmantot LiFePO4 baterijām.
Sausam aķim nevajag neko zemāku. Var droši lādēt ar 4A, 10A, 20A, 50A (ja baterija atbalsta max 0.5C).
10A/20A lādētāji ir pilnīgi OK. Viens lādēs 10h- otrs 5h.
F04 uzrādīja nevis Victron, bet pats aķis, savā displejā, kas radīja šaubas vai neesmu salauzis mantu.
Neviens neko nezin, bet sarakstīts daudz xD
Ja aķis stāv dīkstāvē, tad spriegumu rādīs savādāku (no BMS). Vajag iedot slodzi, lai redzētu īsto spriegumu. To labi redzu savā Watersnake sprieguma ekrānā. Pieslēdzu motoru- 13.1V. Izbraucu- 13.6V.
100Ah var droši lādēt ar 10A un neklausīties "akumuļator.lv" ģēnijus.
Var droši braukt 0% un nebaidīties. Tāpēc ir BMS kas to visu noregulēs.
Galvenais ilgstoši neuzglabāt 0% vai 100%.
Vajag izlasīt Victron dokumentāciju: F04 iespējams nav errors, bet gan recondition uzlāde (15.5V). Šo uzlādi nedrīkst izmantot LiFePO4 baterijām.
Sausam aķim nevajag neko zemāku. Var droši lādēt ar 4A, 10A, 20A, 50A (ja baterija atbalsta max 0.5C).
10A/20A lādētāji ir pilnīgi OK. Viens lādēs 10h- otrs 5h.
JK7 [9.jūl]: Dziļizlādes svina aķim arī bijis, kad izbrauc sausu, lai gan teorijā vēl 10%, pēc tam nevar iekustināt ar 10A lādētāju! Pieliek mazo pāris stundas (4A) un pēc tik lielo!
Ilgtermiņā esot veselīgāk lādēt ar mazāku A strāvas stiprumu, bet vai tas dzīvē pierādās, nezinu!
Par to es arī rakstīju, ka sausam aķim vajag tieši zemāku amperāžu. Parasti, lādējot ar mazāku amperāžu, biki ilgāk tur aķis. Par cik ilgāk un cik veselīgāk, nemācēšu teikt, jāprasa fiziķiem :)
Dziļizlādes svina aķim arī bijis, kad izbrauc sausu, lai gan teorijā vēl 10%, pēc tam nevar iekustināt ar 10A lādētāju! Pieliek mazo pāris stundas (4A) un pēc tik lielo!
Ilgtermiņā esot veselīgāk lādēt ar mazāku A strāvas stiprumu, bet vai tas dzīvē pierādās, nezinu!
Viss ir atkarīgs no šūnu /kopmonentu. sabalansētības BMS/Battery Charge Management Balance System / atslēgšanā lielumi var svārstīties no 10,2-11,6 viss atgarīgs kādus elementus tai melnajā kastītē ir ielikuši Neražotus ķīna elementus jūs kungi nenopirksiet Neatkrīgi no tā kur tos komplektē Jāni Pampāļos vai Juans Šanhajā Starpība ir tikai tā ka eiropa tirgum tā kontrole ir par 10 % labāka Ja sūta no ķīnas pa taisno tad tas jau ir 50/50 Ir jau pārbaudīts praksē
bums [9.jūl]: līdz 0 izbraukt nevarēs jo BMS pie 10,8 v atslēgs akumulātoru no patērētāja
Jā, tas paskaidro kapec Vstart bija kādi 11.2V, sabiedēja tā kļūda tik, bet pieļauju, ka izleca, jo BMS automātiski ieslēdzās.
līdz 0 izbraukt nevarēs jo BMS pie 10,8 v atslēgs akumulātoru no patērētāja
"Teorija" nav mana, bet no aķa pārdevēja akum.lv. Nu it kā vecs un zināms kantoris ar normālu kompetenci. Kad es pateicu, ka man 10A lādētājs, viņš kā reizi uztraucās, ka pat jaunu, kas nav uzlādēts kopš rūpnīcas, var gadīties neuzlādēt (uzlādēja gan :D) a tā komplektā ražotāja rekomendēti 20A +.
zaraza, 9.jūlijs 2025, 13:04
Tas, ka rekomendē 20A+ tas tikai normāli. Es jau arī, kā minēju iepriekš, nākamreiz 10A lādētāja vietā ņemtu krietni niknāku, bet ne jau tādēļ, lai uzlādētu pilnībā, bet tikai tādēļ, lai uzlādētu krietni ātrāk. Var lādēt šo aķi arī ar 7A un uzlādēs pilnībā, tikai laiku aizņems vairāk. Ja tu paņemsi 20A lādētāju, tad tas nenozīmē, ka tas tev visu laiku arī lādēs ar tiem 20A. Ja aķis būs tuvu nullei un pašās uzlādes beigās, tuvojoties 100% uzlādei, lādētājs samazinās amperāžu. Fiziku neapmānīsi. Tādēļ jau elektroauto ražotāji norāda uzlādes laiku no 20-80%, jo šajā nogrieznī uzlāde notiks ar maksimāli iespējamo strāvas stiprumu un šo 60% no akumulatora ietilpības uzlāde var notikt pat ātrāk kā atlikušo 40%...
Zarazas kunga teorija, manuprāt, nav ok, kad galīgam mironim uzreiz iebliež 20A :)
MT9, 9.jūlijs 2025, 12:04
"Teorija" nav mana, bet no aķa pārdevēja akum.lv. Nu it kā vecs un zināms kantoris ar normālu kompetenci. Kad es pateicu, ka man 10A lādētājs, viņš kā reizi uztraucās, ka pat jaunu, kas nav uzlādēts kopš rūpnīcas, var gadīties neuzlādēt (uzlādēja gan :D) a tā komplektā ražotāja rekomendēti 20A +.
Interesanti, esmu vairākas reizes litijnieku nosēdinājis līdz 0 un dabūjis airēties, nekādas problēmas neesmu manījis, lādētājs tas pats. Pieļauju, ka aķa BMS neļauj sevi gluži sausu iztērēt, līdzīgi kā mobilajiem uc.
Es gan vairākas reizes esmu aķi nosēdinājis tuvu 0 atzīmei, viss bija štokos. Pat Ģirts, kurš lika kopā aķi, rekomendēja vismaz sākumā izbraukt aķi pilnīgi sausu, lai saprastu, cik tas pareizi atspoguļo atlikumu, jo gadās, ka ar 0 var vēl ilgi nodudināt. Man gan, izskatās, ka rāda precīzi, jo, tuvojoties 0 atzīmei, sajūt jaudas zudumu. Kas attiecas uz lādēšanu, tad es nākamreiz pirktu lādētāju krietni niknāku. Bet, lai paceltu galīgi "sausu" aķi, parasti vajag niecīgu amperāžu, lai to vispār izkustinātu un tad jau var maukt uz pilnu klapi. Zarazas kunga teorija, manuprāt, nav ok, kad galīgam mironim uzreiz iebliež 20A :)
zaraza [9.jūl]: Kungi, vajag padomu.
Akumulators - Ultimatron LiFePO4 12V 100 Ah
Lādētājs - Victron Energy Blue Smart IP65 10A
Tas ir mans pirmais aķis un lādētājs manā dzīvē, domāju notestēšu cik tad ilgi brauc līdz top sauss. Uzliku lādēt kā ierasts lifepo4 režīmā, šodien atgriežoties no darba uz displeja aķim rāda F04 (google saka, ka saistīts kaut kas ar voltāžu). Vai kāds ar ko līdzīgu ir saskāries un kā šo varētu risināt, ja var?
Krodzinieks, 9.jūlijs 2025, 00:39
arī nesen nopirku savu pirmo litijnieku. pērkot mani diezgan stipri "sabaidīja", ka nedrīkst izlādēt zem ~10%, savadāk pastāv iespēja ka nepacelsies bez speciālas aparatūras vai vispār var gudrā elektronika aizvērties. Ar lādētāju arī fiška, ka , atšķirībā no parstajiem, pat nieka 100AH aķītim rekomendētais ir vismaz 20A lādētājs, cik redzu Tev, tāpat kā man , ir 10A. Kamēr aķis pilns, tikmēr jau lādē ar 10A, bet , ja nokritīs, tad var tupa nelādēt. Pagaidām gan problēmu nav bijis.
Bet kopumā , ja tā padomā, tad izskatās diezgan nepatīkami ar tām tehnoloģijām :( No vienas puses aķa ietilpība ļautu mierīgi pāris copes noturēt, a de facto, sanāk raustīties ka tik nenosēdinātu pavisam, reālais praktiskais ieguvums no "ilgturēšanas" 0 - kā liku uz vada pēc katras copes, tā arī lieku :)
Vakarā būdams mājas noteikti uzrakstīšu vai tas labo situāciju. Stulbi būtu, aķis ir ar smart BMS, itka jābūt pietiekami gudram neļaut aķim aiziet līdz kritiskajam.
No lādēšanas, nav diemžēl multimetrs pārbaudīt faktisko voltāžu, bet aplikācijā uzrādījās, ka ir jau ticis līdz 14.18V, varbūt tomēr nav tik bezcerīgi. Diemžēl, mani nesabiedēja, bet noteikti, lai arī
Gudrs vai ne tik, labāk izlādēt noteikti nedrīkst. No prakses, pēc šī izgājiena, pie 12.1V ir jāsāk uzmanīties un varbut labāk ņemt airi rokas, lai nesabeigtu dārgo mantu.
Kungi, vajag padomu.
Akumulators - Ultimatron LiFePO4 12V 100 Ah
Lādētājs - Victron Energy Blue Smart IP65 10A
Tas ir mans pirmais aķis un lādētājs manā dzīvē, domāju notestēšu cik tad ilgi brauc līdz top sauss. Uzliku lādēt kā ierasts lifepo4 režīmā, šodien atgriežoties no darba uz displeja aķim rāda F04 (google saka, ka saistīts kaut kas ar voltāžu). Vai kāds ar ko līdzīgu ir saskāries un kā šo varētu risināt, ja var?
Krodzinieks, 9.jūlijs 2025, 00:39
arī nesen nopirku savu pirmo litijnieku. pērkot mani diezgan stipri "sabaidīja", ka nedrīkst izlādēt zem ~10%, savadāk pastāv iespēja ka nepacelsies bez speciālas aparatūras vai vispār var gudrā elektronika aizvērties. Ar lādētāju arī fiška, ka , atšķirībā no parstajiem, pat nieka 100AH aķītim rekomendētais ir vismaz 20A lādētājs, cik redzu Tev, tāpat kā man , ir 10A. Kamēr aķis pilns, tikmēr jau lādē ar 10A, bet , ja nokritīs, tad var tupa nelādēt. Pagaidām gan problēmu nav bijis.
Bet kopumā , ja tā padomā, tad izskatās diezgan nepatīkami ar tām tehnoloģijām :( No vienas puses aķa ietilpība ļautu mierīgi pāris copes noturēt, a de facto, sanāk raustīties ka tik nenosēdinātu pavisam, reālais praktiskais ieguvums no "ilgturēšanas" 0 - kā liku uz vada pēc katras copes, tā arī lieku :)
Davis-Di [9.jūl]: Kungi, vajag padomu.
Akumulators - Ultimatron LiFePO4 12V 100 Ah
Lādētājs - Victron Energy Blue Smart IP65 10A
Tas ir mans pirmais aķis un lādētājs manā dzīvē, domāju notestēšu cik tad ilgi brauc līdz top sauss. Uzliku lādēt kā ierasts lifepo4 režīmā, šodien atgriežoties no darba uz displeja aķim rāda F04 (google saka, ka saistīts kaut kas ar voltāžu). Vai kāds ar ko līdzīgu ir saskāries un kā šo varētu risināt, ja var?
Krodzinieks, 9.jūlijs 2025, 00:39
Izbliezt tukšu aķi nav ieteicams! Kāds gudrāks izskaidros precīzak, bet tev problēma ka izbliežot tukšu nokrītās voltāža un līdz arī ar to arī pretestība un daudzi lādetaji nespej ielādet pirmās Ah ja nav pretestības, jo uzskata ka akumulātors ir bojāts.
Vai nu mēģini ar mazak ampēriem lādet vai reģeneracijas funkciju, ko iestati caur BT lādētājam, vai arī atrodi tupāku lādetaju ar ko iebliezt tās pirmās Ah.
Jā, es, protams, literatūru lasu tikai pēc izdarītā :D itkā kritiskā voltāža nebija, kas es saprotu lifepo4 ir ~10V, lādētājs uzsaka ar ~11.2V. Lasot literatūru noriskēju izmantot recondition funkciju, iestatīju 14.6V, kas itkà ir absolūtie 100%. Tāpat uzlādi uzliku uz pašu lēnāko - 3A. No rita displejā kļūda pazuda, taču ja arī tagad viss būs labi, skaidrs viens, kā Tu saki - izlādēt līdz nullei noteikti nedrīkst.
Kungi, vajag padomu.
Akumulators - Ultimatron LiFePO4 12V 100 Ah
Lādētājs - Victron Energy Blue Smart IP65 10A
Tas ir mans pirmais aķis un lādētājs manā dzīvē, domāju notestēšu cik tad ilgi brauc līdz top sauss. Uzliku lādēt kā ierasts lifepo4 režīmā, šodien atgriežoties no darba uz displeja aķim rāda F04 (google saka, ka saistīts kaut kas ar voltāžu). Vai kāds ar ko līdzīgu ir saskāries un kā šo varētu risināt, ja var?
Krodzinieks, 9.jūlijs 2025, 00:39
Izbliezt tukšu aķi nav ieteicams! Kāds gudrāks izskaidros precīzak, bet tev problēma ka izbliežot tukšu nokrītās voltāža un līdz arī ar to arī pretestība un daudzi lādetaji nespej ielādet pirmās Ah ja nav pretestības, jo uzskata ka akumulātors ir bojāts.
Vai nu mēģini ar mazak ampēriem lādet vai reģeneracijas funkciju, ko iestati caur BT lādētājam, vai arī atrodi tupāku lādetaju ar ko iebliezt tās pirmās Ah.
Kungi, vajag padomu.
Akumulators - Ultimatron LiFePO4 12V 100 Ah
Lādētājs - Victron Energy Blue Smart IP65 10A
Tas ir mans pirmais aķis un lādētājs manā dzīvē, domāju notestēšu cik tad ilgi brauc līdz top sauss. Uzliku lādēt kā ierasts lifepo4 režīmā, šodien atgriežoties no darba uz displeja aķim rāda F04 (google saka, ka saistīts kaut kas ar voltāžu). Vai kāds ar ko līdzīgu ir saskāries un kā šo varētu risināt, ja var?
Krodzinieks, 9.jūlijs 2025, 00:39
Man tāds pats lādētājs litijniekam, bet vajadzēja manuāli iestatīt voltāžu un vēl kaut kādus parametrus. Esmu jau piemirsis. Nezinu vai tas var būt saistīts ar tavu šaizi.
Kungi, vajag padomu.
Akumulators - Ultimatron LiFePO4 12V 100 Ah
Lādētājs - Victron Energy Blue Smart IP65 10A
Tas ir mans pirmais aķis un lādētājs manā dzīvē, domāju notestēšu cik tad ilgi brauc līdz top sauss. Uzliku lādēt kā ierasts lifepo4 režīmā, šodien atgriežoties no darba uz displeja aķim rāda F04 (google saka, ka saistīts kaut kas ar voltāžu). Vai kāds ar ko līdzīgu ir saskāries un kā šo varētu risināt, ja var?

Esošos galus var nomērīt, nogriezt un savienot abus vadus ar Anderson 50A spraudņiem. Ļoti ērti pieslēgt, atslēgt un ja kolēģim tāds arī ir, tad var braukt ar 2 aķiem vai mainīties ar motoriem.
Varu vēl 2 galus iemainīt kādam pret mērlenti :)

Par tehnisko pusi nemācēšu komentēt! Jāpaskatās YouTube :D

Vēl pastāv šāda alternatīva versija ar solāro paneli, bet kā tas viss strādā dzīvē un lietainās dienās, hvz! :D