Nezinu vēl nevienu gadījumu kad no lādētāja kurš nāk līdz LiFero4 akulmulātoriem kau tas būtu nokurējies :) Lādē lēnāk Bet man vecam vīram nevajag stundas laikā uzlādēt es varu pagaidīt arī 10 stundas Ar 120 aķi tiko kā 3 dienas novizinājos neko nelādējot Atlikums 93% pagaidām nelādēšu apskatīšos cik izturēs

kikizozo [2.aug]: 10A lādētājs ne sūda nepatērē. ~150W ir zem 1A uz 230V. Tāpēc tur vadi ir auklas biezumā. Priekš "trauksmes cēlājiem" varu pieslēgt tējkannu un uzvārīt ūdeni. :))
Nu jā 10A lādētājam pietiks ar 0.75 vai pat 0.5mm2, bet testam tejkanna nederēs vajag pattērētāju, kas ilgāk strādā, vai arī ilgtermiņā jāmoca.
Man savulaik 2x gab lādētāji ir nosviluši, tieši ar šaura diametra vadiem, Vitronic, exide lādētājiem ir jau cita diametra un lādētāji silst šā vai tā. Bet pēc būtības, man komentārs attiecas uz zaglīšiem, pieminētiem wifi slēdžiem, kā arī pagarinātājiem, jo viens ir ka pieslēdz jaudīgāku patērētāju un otrs ar maza diametra kabeļiem tie silst arī pie maza pattērētāja un kā minēju tad tas ir laika jautājums.
Negribu piesaukt nelaimi, bet ar pieminētajām lietām jāuzmanās, jo ja pats nesargāsi, cits tavā vietā to nedarīs.
10A lādētājs ne sūda nepatērē. ~150W ir zem 1A uz 230V. Tāpēc tur vadi ir auklas biezumā. Priekš "trauksmes cēlājiem" varu pieslēgt tējkannu un uzvārīt ūdeni. :))
Jautājiens Brunol !
,,Labvēlis":) Davis-Di teicās,ka man māja nokurēsies,tas esot tikai laika jautājums,ja turpināšu lietot lādīzeru,kurš nāk līdzi litija aķim ar ļoti tievu ,cieto vadu...tā ir taisnība !?
Kurš šeit ir glābējs/ugunsdzēsējs nezinu,bet jautājums aktuāls!
snipiens [2.aug]: To Davis-Di
Perfekts veids kā nosvilināt māju.
Tādā labi ja puskvadrāta vadi iekšā, ja pat ne vēl mazāki.
Nesen iegādājos litijnieku,kuram līdzi nāca lādīzers.Vadeļi nedaudz resnāki par zirga astriem...vēl nekas nav nodedzis.
Visam savs laiks. Variet jau neticēt, bet tad apjautājaties pie elektriķiem vai ugunsdzēsējiem!
kikizozo [2.aug]: Vakar iedzēri, šodien turpini?
Nespried pēc sevis.
To Davis-Di
Perfekts veids kā nosvilināt māju.
Tādā labi ja puskvadrāta vadi iekšā, ja pat ne vēl mazāki.
Nesen iegādājos litijnieku,kuram līdzi nāca lādīzers.Vadeļi nedaudz resnāki par zirga astriem...vēl nekas nav nodedzis.
Davis-Di [2.aug]: kikizozo [55m]: 12€
Galvenokārt var uzlikt uz N stundām lādēties. Piem. 5h=50%.
Negaidīti, bet ārpus mājas var slēgāt rozeti :) rozete pie mājas wifi pieslēgtaPerfekts veids kā nosvilināt māju.
Tādā labi ja puskvadrāta vadi iekšā, ja pat ne vēl mazāki.
Vakar iedzēri, šodien turpini?
kikizozo [2.aug]: 12€
Galvenokārt var uzlikt uz N stundām lādēties. Piem. 5h=50%.
Negaidīti, bet ārpus mājas var slēgāt rozeti :) rozete pie mājas wifi pieslēgta
Perfekts veids kā nosvilināt māju.
Tādā labi ja puskvadrāta vadi iekšā, ja pat ne vēl mazāki.


12€
Galvenokārt var uzlikt uz N stundām lādēties. Piem. 5h=50%.
Negaidīti, bet ārpus mājas var slēgāt rozeti :) rozete pie mājas wifi pieslēgta
Bet pag, lai es saprotu pareizi, Tu izmanto victrona piedāvāto lifepo4 režīmu, bet esi nomainījis bulk no 13.5V uz 14.6 vai abs?
Krodzinieks, 11.jūlijs 2025, 00:12

Sākumā es izmantoju automātisko "li-ion" (litija jonu) režīmu, bet man ieteica to aplikācijā manuāli nomainīt uz "LiFePO4" (litija dzelzs fosfāta) režīmu un paaugstināt voltāžu (Absorption voltage) līdz 14.6V. Var jau būt, ka citiem aķīšiem tas nav jādara, bet manējo Ģirts pats lika kopā un ieteica rīkoties šādi. Nu tad es arī paklausīju, katrā ziņā aķi lietoju otro sezonu, pagaidām viss štokos :)
MT9 [10.jūl]: kikizozo [Vakar]: LiFePO4 4-šūnu baterijas pieļaujams lādēt ar spriegumu no 14.2V līdz 14.6V.
14.2V dos apmēram 98% uzlādi (Victron Blue Smart)
14.4V dos apmēram 99% uzlādi
14.6V dos 100% uzlādi
.2 vai .6 tur jau sākas matu skaldīšana.Ģirts Kehris, kurš aprīko sportistu laivas ar elektroniku, ieteica man nomainīt voltāžu. Iepriekš man bija 14.4V. Vai tiešām ieteica to izdarīt 1A dēļ, es nezinu, bet būti dīvaini, ja tā :)))
Bet pag, lai es saprotu pareizi, Tu izmanto victrona piedāvāto lifepo4 režīmu, bet esi nomainījis bulk no 13.5V uz 14.6 vai abs?
kikizozo [10.jūl]: LiFePO4 4-šūnu baterijas pieļaujams lādēt ar spriegumu no 14.2V līdz 14.6V.
14.2V dos apmēram 98% uzlādi (Victron Blue Smart)
14.4V dos apmēram 99% uzlādi
14.6V dos 100% uzlādi
.2 vai .6 tur jau sākas matu skaldīšana.
Ģirts Kehris, kurš aprīko sportistu laivas ar elektroniku, ieteica man nomainīt voltāžu. Iepriekš man bija 14.4V. Vai tiešām ieteica to izdarīt 1A dēļ, es nezinu, bet būti dīvaini, ja tā :)))
kikizozo [Vakar]: Neviens neko nezin, bet sarakstīts daudz xD
Ja aķis stāv dīkstāvē, tad spriegumu rādīs savādāku (no BMS). Vajag iedot slodzi, lai redzētu īsto spriegumu. To labi redzu savā Watersnake sprieguma ekrānā. Pieslēdzu motoru- 13.1V. Izbraucu- 13.6V.
100Ah var droši lādēt ar 10A un neklausīties "akumuļator.lv" ģēnijus.
Var droši braukt 0% un nebaidīties. Tāpēc ir BMS kas to visu noregulēs.
Galvenais ilgstoši neuzglabāt 0% vai 100%.
Vajag izlasīt Victron dokumentāciju: F04 iespējams nav errors, bet gan recondition uzlāde (15.5V). Šo uzlādi nedrīkst izmantot LiFePO4 baterijām.
Sausam aķim nevajag neko zemāku. Var droši lādēt ar 4A, 10A, 20A, 50A (ja baterija atbalsta max 0.5C).
10A/20A lādētāji ir pilnīgi OK. Viens lādēs 10h- otrs 5h.Krodziniek, ja tu lādē automātiskajā režīmā Li-ion, tad tas nebūtu pareizākais variants, jo šis režīms paredzēts litija aķiem un tas lādē ar 14.4V, bet tev ir LiFePO4 (litija dzelzs fosfāta) aķis, kurš jālādē ar 14.6V. Tādēļ tev aplikācijā manuāli jāizvēlas LiFePO4 variants un jāpaaugstina spriegums. Bet par to kļūdu uz aķīša gan nav ideju, jāgaida atbilde no tiem, kuri ar to jau saskārušies :)
MT9, 9.jūlijs 2025, 22:50
LiFePO4 4-šūnu baterijas pieļaujams lādēt ar spriegumu no 14.2V līdz 14.6V.
14.2V dos apmēram 98% uzlādi (Victron Blue Smart)
14.4V dos apmēram 99% uzlādi
14.6V dos 100% uzlādi
.2 vai .6 tur jau sākas matu skaldīšana.
Kamēr te visi sarosijšies :D
Vai ar lādētaju -BOSCH C70 12V & 24V
Gaidu savu LiitoKala brīnumu.
Es pilnvērtīgi varēšu uzlādēt 150ah litija aķi? Nu pēc apskatiem, un visiem pētijumiem mātē googlē. Viņam nekas nav visi 150ah.
saimnieks1, 9.jūlijs 2025, 22:57
Vajag C80-Li ja Litokāla būs 150Ah Lifepo4 aķis.
Viltus trauksme šoreiz. Paldies visiem, kas iesaistījās! Par režīmiem, jā, ir pēdējais update ladetajam, līdz ar to ikdienā izmantoju konkreti victrona piedāvāto lifepo4 režīmu, bulk - 13.5 un abs 14.2. Recondition izmantoju viena iemesla dēļ, ko acīmredzot tagad salīdzinot ar izlasīto literatūru man nav jega izmantot, pateicoties smart BMS. Literatūra vēsta, ka recondition lifepo4 arī var izmantot, viena iemesla dēļ, tiek izmantots 0.2A lai ar mazu, bet konstantu spēku tiktu pacelts līdz maksimumam, bet es saprotu tas ir tādiem lifepo4, kas ir bez BMS (vai tādi eksistē, velns vin zin). Līdz nullei mana gadījumā acīmredzot var izlādēt, vai tas ir veselīgi, nezinu, ražotājs pats vēsta, ka aķis ir bez “atmiņas” uz pilnam vai ne tik pilnam uzlādem. Nav ļāvis aķim nokrist zemāk par 11.5V(tikko salīdzinot ar aplikācijas rādīto). Neesmu ne fiziķis, ne elektriķis, bet vismaz ar šo piedzīvojumu, tagad zinu, ko labāk darit vai nedarīt. :D
Kamēr te visi sarosijšies :D
Vai ar lādētaju -BOSCH C70 12V & 24V
Gaidu savu LiitoKala brīnumu.
Es pilnvērtīgi varēšu uzlādēt 150ah litija aķi? Nu pēc apskatiem, un visiem pētijumiem mātē googlē. Viņam nekas nav visi 150ah.
kikizozo [9.jūl]: Neviens neko nezin, bet sarakstīts daudz xD
Ja aķis stāv dīkstāvē, tad spriegumu rādīs savādāku (no BMS). Vajag iedot slodzi, lai redzētu īsto spriegumu. To labi redzu savā Watersnake sprieguma ekrānā. Pieslēdzu motoru- 13.1V. Izbraucu- 13.6V.
100Ah var droši lādēt ar 10A un neklausīties "akumuļator.lv" ģēnijus.
Var droši braukt 0% un nebaidīties. Tāpēc ir BMS kas to visu noregulēs.
Galvenais ilgstoši neuzglabāt 0% vai 100%.
Vajag izlasīt Victron dokumentāciju: F04 iespējams nav errors, bet gan recondition uzlāde (15.5V). Šo uzlādi nedrīkst izmantot LiFePO4 baterijām.
Sausam aķim nevajag neko zemāku. Var droši lādēt ar 4A, 10A, 20A, 50A (ja baterija atbalsta max 0.5C).
10A/20A lādētāji ir pilnīgi OK. Viens lādēs 10h- otrs 5h.
Krodziniek, ja tu lādē automātiskajā režīmā Li-ion, tad tas nebūtu pareizākais variants, jo šis režīms paredzēts litija aķiem un tas lādē ar 14.4V, bet tev ir LiFePO4 (litija dzelzs fosfāta) aķis, kurš jālādē ar 14.6V. Tādēļ tev aplikācijā manuāli jāizvēlas LiFePO4 variants un jāpaaugstina spriegums. Bet par to kļūdu uz aķīša gan nav ideju, jāgaida atbilde no tiem, kuri ar to jau saskārušies :)
Pārlasīju vēlreiz tavu sākotnējo tekstu. Nezinu ko tu tur spaidīji... LiFePO4 drīkst lādēt tikai Li-on režīmā 14.6V. Nekādi recovery, AGM u.c.
F04 tev izmeta BMS ka 1 no šūnām overvoltage. Grūti uzminēt kafijas biezumos, bet vai nu gļuks, vai nu normāli. Katra šūna ideāli vienlaicīgi neuzlādēsies. Varbūt BMS pietrūkst saskaitīt reālo kapacitāti 0%-100% (lai gan ko tur skaitīt, ja tā pat visu nosaka spriegums). Varbūt 1 šūna ātrāk uzlādējās.
Katrā ziņā pilnīgi pofig. Tev ir vismaz 2 gadu garantija. Brauc. Lādē pareizi un neuztraucies.
Es parasti lādēju pirms braukšanas. Man pēc copes šā vai tā 30-80% atlikums. Dīkstāvei tas labi der.