Kungi - skatiet lifepo4 chart - 13.5v ir 100%.
Es neatradu info par BMS un mīnus temp. - ir tā, ka krutie BMS līdzsvaro šūnas, un ja tas notiek negatīva vide, tad pa lielam piebeidz. Tā ka droši var glabāt virs 0 temperatūra.
Vai tik nav tā, ka var paļauties uz victronu? Victrons pats piedāvā lifepo4 - storage funkciju 13.5V (tie arī aptuveni sanāk tie 80%). No auto un telefonu akumulatoriem, tiem vienmēr ir tendence aukstumā “nesadarboties” kā nākas, ātrāk zaudē V, hipotētiski, ziemu glabājot vai nepastāv risks, līdz ko pastiprināti dīkstāvē zūd V, vai nenokritīs lidz kritiskajam, ko AGM vairs nepacelsi, kur nu lifepo4. Googlē atrodamā informācija vēsta, šūna ar 2.3V var tikt uzskatīta jau par neatgriezeniski beigtu.
Tāpēc, atceroties aukstās ziemas ar auto un victrona piedāvāto - glabāju lifepo4, 80% uzlādētu un istabas temperatūrā.
Krodzinieks, 2.decembris 2025, 15:17
Vai tik nav tā, ka var paļauties uz victronu? Victrons pats piedāvā lifepo4 - storage funkciju 13.5V (tie arī aptuveni sanāk tie 80%). No auto un telefonu akumulatoriem, tiem vienmēr ir tendence aukstumā “nesadarboties” kā nākas, ātrāk zaudē V, hipotētiski, ziemu glabājot vai nepastāv risks, līdz ko pastiprināti dīkstāvē zūd V, vai nenokritīs lidz kritiskajam, ko AGM vairs nepacelsi, kur nu lifepo4. Googlē atrodamā informācija vēsta, šūna ar 2.3V var tikt uzskatīta jau par neatgriezeniski beigtu.
Tāpēc, atceroties aukstās ziemas ar auto un victrona piedāvāto - glabāju lifepo4, 80% uzlādētu un istabas temperatūrā.
Zemāk Bums ielika sprāgoņa iestatījumu parametrus no ražotāja … domāti 2v uz bateriju.
Bet tāpat diezin vai tos pat 1000 lādes ciklus sanāks veikt…un tad rodas jautājums - var jau vienk. Li ņemt un būs vieglāks mazāks, tā ka elementu skaits būs liels, pastāv iespēja, ka vienmērīgāks darbība kalpošanas laika (elementu kopējais līdzsvars ).
13V Lifepo4 ir 40-50% uzlāde - skaties tos chart lifepo4 battery. Precizitātes jāmēra ar 3 cipariem pēc komata. BMS ir dažādi iestatījumi, vilktu paralēles ar mašīnu eļļas mainās intervāliem no ražotajiem :)
snipiens [30.nov]: Pēc Buma ieteikuma pēc pēdējā brauciena, aķi nelādēju un liku nost uz ziemu.Stāv katlumājā ar 63%.Vēl nav uzprādzis,izkusis un vizuāli arī glīšs.:)Es baigi ilgi nobraucu ar rūpnīcas lādējumu. Atnāca ar 13,3 V.
Latgalē maucām kādas 9 h (reti ar 5. ātrumu).
Meža ezeru – kādas 3 h, Baltiņu – 3 h.
Pa tām ~15 h nosēdināju līdz 12,6 V (BMS tā arī neatslēdza).
Uzlādēju pilnu (lai “bankas” izlīdzinās) līdz 13,7 V, un, pieliekot 12 V lampiņu, divu dienu garumā izlādēju līdz 13 V. 80%
Tā arī glabāšu – siltajā garāžā.
RaimisD, 1.decembris 2025, 18:45
Nezinu par litejniekiem, bet domāju ka pēc rūpnīcas, kur saražoti, aukstumā tak nestāv, tāpat tiek uzglabāti noliktavās!
Tā kā mans copes auto ir tups, pat pie -20 kad uznāk, auto aķi noņemu un ienesu katlumājā! Arī dziļizlādes atrodas siltumā! :) pagājušo februāri exid uzlādēju pilnu, 1. Maijā zudums bija aptuveni 6A…
Mums nav vienota viedokļa pat foruma ietvaros, kur nu vēl sociumā kopumā.:DDD
Ar LiFePO man nav pieredzes, tāpēc arī jautāju viedokli, bet močuka akumulatorus lādēju līdz 100% ar stoka lādētāju un glabāju siltumā.
Paliek tāds bišķi gurdenāks ar laiku, bet nav tā, ka krimināli.
Svininiekus turu aukstajā garāžā, uzlādētus. Arī iet simtu gadu bez svētdienām. :)
snipiens [30.nov]: Pēc Buma ieteikuma pēc pēdējā brauciena, aķi nelādēju un liku nost uz ziemu.Stāv katlumājā ar 63%.Vēl nav uzprādzis,izkusis un vizuāli arī glīšs.:)

Es baigi ilgi nobraucu ar rūpnīcas lādējumu. Atnāca ar 13,3 V.
Latgalē maucām kādas 9 h (reti ar 5. ātrumu).
Meža ezeru – kādas 3 h, Baltiņu – 3 h.
Pa tām ~15 h nosēdināju līdz 12,6 V (BMS tā arī neatslēdza).
Uzlādēju pilnu (lai “bankas” izlīdzinās) līdz 13,7 V, un, pieliekot 12 V lampiņu, divu dienu garumā izlādēju līdz 13 V. 80%
Tā arī glabāšu – siltajā garāžā.
Litija akumulātori paši par sevi zaudē ietilpību ar laiku. Lieto vai nelieto. Zem 30% un virs 80% ilgstoši glabājot ķīmiskās reakcijas aktīvākas. Ātrāk degradējas. Dronu/radio vadāmo modeļu pasaulē glabā 80% uzlādētus, ugunsdrošā maisā un vēlams ārtelpās. Bet nu viņi tur tādas slodzes uz izlādes pārdzīvo ka viņi var aizdegties paši no sevis.
Ja nebūs kādu iekšēju defektu un defektains lādētājs, tāpat nokalpos paredzēto mūžu.
1. Telefons asus nokalpoja 7 gadi, kautkas nobeidzās, izjaucu, baterija joprojām laba. Bija parasts lādētājs, tad laikam vēl nebija ātrie. Lādēju kā pagadās, ja nevajadzēja raut nost, tad 100%
2. Autiņu nopirku ar 3 g.v. , laikam deta akumulatoru, kurš, izrādījās, jau, vēsam laikam atnākot, bija sprāgonis. Nākamajā vasarā Čehijā paliku bez ģeneratora, vietējie mehi teica, ka jau esot mainīts un ķīniets uzlikts. Šie man uzlika Valeo un tā jau braucu 7 gadus.
Normāls lādētājs jau pēc 80% pats nomet apgriezienus, nedomāju, ka tur kas slikts notiek. Ikdienas lietojamiem aparātiem noteikti nav šķirbas. Aptuveni var pārbaudīt ar parastu sadzīvē lietojamo patēriņa mērītāju.
Ja laivu reti kustina, tad var ampelēties ar tiem 80%. Lielāka skāde ir izlaist tukšu zem robežas.
Aizbraucu ceļojumā un saliku lampiņu virtenes sētā, klātesamības efektam. Man no ratiņkrēsliem ir pusdzīvi dziļizlādes aķi. Tad nu pa 18 dienām tur bija zem 6 volti palicis. Uzcelt varēja tikai ar BB, viens no tiem nabagiem vairs netur 12.7V un diennaktī zaudē 0.5V
Tā kā glabāt labāk sausumā un siltumā nevis laivu būdā. Cik pirkti visādi ar akku darbināmi loriņi, pie pārdošanas tur ir 50-60% uzlāde, nekad nav 100, pat 80%
Parasti iesaka lādēt līdz 80%, bet kurš gan to dara. Tikai elektro auto īpašnieki un tad ne visi.
Tas kā ar tālruņu lādēšanu - neviens tik ilgi to ierīci nelieto, lai saskartos ar kritisku aķīša ietilpības samazināšanos. Salīdzinot ar telefona aķīša vai elektromobīļa aķīša lādēšanas biežumu, mans laivas aķis, var teikt, vispār netiek lietots :)
MT9, 30.novembris 2025, 14:05
Tur vislabākais aprunāties ar Santu vai Jāni no Vecupeniekiem, viņiem liela pieredze un akumulatoriem ir lielas slodzes un daudz uzlādes, cik zinu neviens no tiem lifepo4 aķiem nevelk solītos 2-5k ciklus.
Par glabāšanu, man pazīstamie, kas strādā ar droniem starptautiskā mērogā uzskata, uzglabāšanāi vislabākais ir turēt ar ~75%, bet tur tie aķīši ir ar daudz mazāku kapacitāti protams.
Tas kā ar tālruņu lādēšanu - neviens tik ilgi to ierīci nelieto, lai saskartos ar kritisku aķīša ietilpības samazināšanos. Salīdzinot ar telefona aķīša vai elektromobīļa aķīša lādēšanas biežumu, mans laivas aķis, var teikt, vispār netiek lietots :)
RaimisD
Vieni saka, ka jāatstāj uz 100%, citi — ka pareizais ir atstāt uz 80%.
Vieni saka, ka labāk glabāt šķūnī mīnusos, citi — ka jānes istabā.
Kā jūs glabājat?
Pēc Buma ieteikuma pēc pēdējā brauciena, aķi nelādēju un liku nost uz ziemu.Stāv katlumājā ar 63%.Vēl nav uzprādzis,izkusis un vizuāli arī glīšs.:)
Es tomēr pieturos pie šādas rekomendācijas
Optimālai uzglabāšanai ieteicams LiFePO4 akumulatorus uzglabāt temperatūras diapazonā no 0 °C līdz 25 °C. Šis diapazons nodrošina, ka akumulatora iekšējās sastāvdaļas netiek pakļautas pārmērīgai slodzei, ļaujot tam laika gaitā saglabāt savu ietilpību un funkcionalitāti.
Akumulatora tips:
Akumulatora ietilpība: 100 Ah
Akumulatora izmērs: 310 x 172 x 193 mm (+/- 10 mm)
Svars: 9,5 kg (+/- 0,5 kg)
Iebūvēts: 3,2 V LiFePO4 akumulators
Nominālais spriegums: 12,8 V
Maksimālā uzlādes strāva: 50 A
Momentānā izlādes strāva: 200 A
Nepārtrauktā izlādes strāva: 100 A
Kalpošanas laiks: 6000 cikli vai vairāk
Uzlādes temperatūra: 0–45 °C
Izlādes temperatūra: -20–60 °C
Uzglabāšanas temperatūra: -20–65 °C
Darba sprieguma diapazons: 8,0 V–14,6 V
Pārslodzes aizsardzības spriegums: 14,6 V ± 0,05 V
Aizsardzības spriegums pret pārslodzi: 8,0 V ± 0,05 V
Aizsargā akumulatoru Temperatūra: 60°C plus 5°C
Izeja un parametri: augstas strāvas pozitīvais/negatīvais savienojuma kolonna (sarkans pozitīvs, melns negatīvs)
par temperatūru nezinu, bet glabāju pustukšu
un lifepo4 var atšķirties spriegums. man 12.8V skaitās
Nezinu vai daru pareizi, bet es savu LiFePO4 aķi nesezonā glabāju pilnībā uzlādētu istabas temperatūrā. Man jau liekas, pat, ja daru ko nepareizi, tas enerģijas daudzums aķī samazināsies nebūtiski.

Tāda aktuāla informācija man kā nesenam LiFePO4 lietotājam.
Kā viņu ziemā glabāt?
Bums saka šo.
Internetā viedokļi atšķiras.
Vieni saka, ka jāatstāj uz 100%, citi — ka pareizais ir atstāt uz 80%.
Vieni saka, ka labāk glabāt šķūnī mīnusos, citi — ka jānes istabā.
Kā jūs glabājat?