atgādināt paroli atcerēties
 
 
Ienāc ar Draugiem.lv profilu

Akumulators un lādētājs

RaimisD 8.dec
Inars [8.dec]: Svilst tā kā prieks.
Brīnums, ka tik vien tā skāde kā tas drošinātājs.
Nesaprotu, kā tajā vietā varēja rasties pārspriegums.
RaimisD 8.dec
spiningists [8.dec]: Izklausās pēc pilnīgas ..uiņas.
Visas aizsardzības normālos aparātos nostrādā pusvadītāju līmenī - drošinātājs ir kā pēdējā robeža.
Man visādi lādētāji, auto starteri un citi krāmi , bet nekas nav noticies, kad salaiž uz īso vai saslēdz nepareizi.

Drošinātājs dega tikai kaut kādam vecajam.

Manā gadījumā, visdrīzāk, ka tas tāpēc, ka atstāju nepareizi saslēgtu tik ilgi — kādu stundu.
RaimisD 8.dec
Inars [8.dec]: Lēta kastīte :)
Nu, bet kā savādāk! :DDD
185 EUR par 120 Ah LiFePO4 aķi un lādētāju komplektā. Labs dīls ;)

Ķīnā tādus lādētājus bērni darbmācības stundā lasa kopā.;)

Ptu, ptu, ptu — super cenas/kvalitātes attiecība. Vienīgi, ka ķīnietis atbalstīts.
Inars 8.dec
Izklausās pēc pilnīgas ..uiņas.
Visas aizsardzības normālos aparātos nostrādā pusvadītāju līmenī - drošinātājs ir kā pēdējā robeža.
spiningists, 8.decembris 2025, 16:36

Svilst tā kā prieks. Bildē redzama aukstā daļa var uzkrāt kārtīgu lādiņu un ja tādu pašu padod pret, tad svilst.
Bildē 3-kājis izskatās pēc LM7812. Nav redzams ne opamps, ne PWM regulators. Lēta kastīte :)
[quote=728937]Shit happens — ko tu padarīsi :)))
Piespraudu LiFePO4 aķim lādēšanas vadus otrādi. Tā notiek, kad domā vienu, bet dari ko citu.

Oriģinālais lādētājs. Par laimi nostrādāja “aizsardzība pret muļķi” — nosvila drošinātājs. Kā to ķibeli atrisināju: diemžēl neatradu oriģinālo T15A250V drošinātāju, ielodēju F15A250V.
Shit happens — ko tu padarīsi :)))
Piespraudu LiFePO4 aķim lādēšanas vadus otrādi. Tā notiek, kad domā vienu, bet dari ko citu.

Oriģinālais lādētājs. Par laimi nostrādāja “aizsardzība pret muļķi” — nosvila drošinātājs. Kā to ķibeli atrisināju: diemžēl neatradu oriģinālo T15A250V drošinātāju, ielodēju F15A250V.

Diožu tilts un drošinātājs, neko vairāk tur i nevag.

Elektriķi pamatoti teiks, ka tā nedrīkst darīt — citi raksturlielumi, bet pagaidām iet. Ja tā gadās, tad tā ir ārstējama kaite.
Esiet uzmanīgi !

RaimisD, 8.decembris 2025, 16:03
Izklausās pēc pilnīgas ..uiņas.
Visas aizsardzības normālos aparātos nostrādā pusvadītāju līmenī - drošinātājs ir kā pēdējā robeža. Kā piemērs ir auto piekabju salāgošanas ierīces - nu štepelē kā gribi - nekādi drošinātāji nesvilst.... Un savējos ar biju gan īsajā ielaidis, gan citādi slēdzis... nekas no minētā.
Pats spļaudos par chargeru 3,2V lifepo4 bundžām - lai dabūt līdzsvaru pasūtīju aļikā, rezultātā no definētajiem 3,65V max, spiež krietni vairāk...apstājos uz 3,69V. Cik galā šis dotu...dārgi noskaidrot...(bundžas cena).

spiningists, 8.decembris 2025, 16:36
Shit happens — ko tu padarīsi :)))
Piespraudu LiFePO4 aķim lādēšanas vadus otrādi. Tā notiek, kad domā vienu, bet dari ko citu.

Oriģinālais lādētājs. Par laimi nostrādāja “aizsardzība pret muļķi” — nosvila drošinātājs. Kā to ķibeli atrisināju: diemžēl neatradu oriģinālo T15A250V drošinātāju, ielodēju F15A250V.

Elektriķi pamatoti teiks, ka tā nedrīkst darīt — citi raksturlielumi, bet pagaidām iet. Ja tā gadās, tad tā ir ārstējama kaite.
Esiet uzmanīgi !

RaimisD, 8.decembris 2025, 16:03

Izklausās pēc pilnīgas ..uiņas.
Visas aizsardzības normālos aparātos nostrādā pusvadītāju līmenī - drošinātājs ir kā pēdējā robeža. Kā piemērs ir auto piekabju salāgošanas ierīces - nu štepelē kā gribi - nekādi drošinātāji nesvilst.... Un savējos ar biju gan īsajā ielaidis, gan citādi slēdzis... nekas no minētā.
Pats spļaudos par chargeru 3,2V lifepo4 bundžām - lai dabūt līdzsvaru pasūtīju aļikā, rezultātā no definētajiem 3,65V max, spiež krietni vairāk...apstājos uz 3,69V. Cik galā šis dotu...dārgi noskaidrot...(bundžas cena).
RaimisD 8.dec

Shit happens — ko tu padarīsi :)))
Piespraudu LiFePO4 aķim lādēšanas vadus otrādi. Tā notiek, kad domā vienu, bet dari ko citu.

Oriģinālais lādētājs. Par laimi nostrādāja “aizsardzība pret muļķi” — nosvila drošinātājs. Kā to ķibeli atrisināju: diemžēl neatradu oriģinālo T15A250V drošinātāju, ielodēju F15A250V.

Elektriķi pamatoti teiks, ka tā nedrīkst darīt — citi raksturlielumi, bet pagaidām iet. Ja tā gadās, tad tā ir ārstējama kaite.
Esiet uzmanīgi !
MT9 8.dec
RaimisD [8.dec]: Secinājums: tie procentuālie rādījumi ir tāds nosacīts orientieris. Vienvārdsakot — fufelis.
Sekojam voltiem, iepriekš pārliecināmies, ka tie tiek rādīti korekti.
Tā ir. Dažreiz ar 0 vēl pusstundu var maukt, tādēļ iesaka savu aķi vienreiz nosēdināt pilnībā sausu, lai saprastu, uz ko var paļauties. Manam gan 0 praktiski arī ir 0.
RaimisD 8.dec
RaimisD [3.dec]: Bet ja BMS-am ir pateikts, ka kritiskā robeža bundžai ir 10,5 V (kas ir normāli LiFePO4 aķim), tad 13 V sanāk 78% — tas jau tuvāk ražotāja funktierim un displeja rādījumiem.

Niezēja nagi pārbaudīt, pie cik voltiem BMS atslēgs aķi. Izlādēju līdz 11.8 V — rādīja 0 %, bet neatslēdzās. Tālāk neturpināju.

Secinājums: tie procentuālie rādījumi ir tāds nosacīts orientieris. Vienvārdsakot — fufelis.
Sekojam voltiem, iepriekš pārliecināmies, ka tie tiek rādīti korekti.
Vento1 6.dec
Ja palasa elementu ražotāja datasheet
LF280K (3.2V 280Ah) Product Specification
Tad sanāk šādi glabāšanas nosacījumi:
līdz 1 mēnesim -20℃~45℃
līdz 1 gadam 0℃~35℃
uzlāde 30%~50%
pašizlāde ≤3%/month pie 25℃
reizi 6 mēnešos jāizlādē un jāuzlādē

Par voltiem ir stipri aptuvenas tabulas, jo lifepo4 izlādes līkne ir ļoti lēzena.

LiFePO4 Voltage Charts

Sanāk kādi 13.0-13.1V , nekas nekaitēs arī 13.2V
Ilgākam akumulatora mūžam nerekomendē uzglabāt ar 100% uzlādi.
RaimisD 3.dec
RaimisD [3.dec]: ja 13,7 V ir 100 % un 12,5 V ir 0 %, tad sanāk, ka 13,0 V ir nepilni 42 %.
Bet ja BMS-am ir pateikts, ka kritiskā robeža bundžai ir 10,5 V (kas ir normāli LiFePO4 aķim), tad 13 V sanāk 78% — tas jau tuvāk ražotāja funktierim un displeja rādījumiem.
RaimisD 3.dec
RaimisD [3.dec]: slikti, ka nav
13v- 50%
:DDD
Kaut kas ar to procentu aprēķinu ķīnietim nav riktīgi. Pēc maniem aprēķiniem, ja 13,7 V ir 100 % un 12,5 V ir 0 %, tad sanāk, ka 13,0 V ir nepilni 42 %. :DDD
Tuvāk Spiningista teiktajam vajadzētu būt.
RaimisD 3.dec
spiningists [3.dec]: sekojam spriegumam ar normālu voltmetru!

Tipa rāda vienu un to pašu. Nezinu, tas ir labi vai slikti, ka nav
13v- 50%
:DDD
AAA un kas lācītim vēderā ielīda un kādu vada vēlas vienot - lai nesačakarēt BMS ir jāatmīnē noteiktā secībā.
Bet īstā dramaturģija ir citur - lācītim vēderā - var gadīties ka 4 šūnu voltāža riktīgi atšķiras. Un ar laiku visātrāk tā arī būs - rezultātā Jūs nekādi nedabūsiet pēc uzlādes (pāris st. nogaidot) 13,4 V minimums. Visas BMS darbība ir daudz sarežģītāka - tās mazās balansēšanas strāvas un voltāžas diference neko nedot, būtiski BMS spēja uzlādes gala posmā jaudu (A) pārdalīt vājākai šūnai. Šie BMS arī maksā pusi no aķa cenas... Pie vainas lielākoties ir šūnu iekšēj'pretestība (atšķirības), teorētiski var ārstēt periodiski uzlādējotr katru atsevišķi. Tā kā tas viss jauns - ar laiku būs tematiski raksti. Pašlaik baudām to kas ir un sekojam spriegumam ar normālu voltmetru!
Tas informatīvi... nu voltāžai. Bet ar var drusku atšķirties. Uzlādes apjomam un precīzai noteikšanai tas nav labākais risinājums. Līdzīgi kā senos spēkratos štrombahu ar bultiņu rādīja...

spiningists [Vakar]: 13V Lifepo4 ir 40-50% uzlādeTie procenti, ir pēc kādas aplikācijas ja ? Es skatos paša akumulatora displejā.

RaimisD, 3.decembris 2025, 08:53
MT9 3.dec
RaimisD [3.dec]: spiningists [Vakar]: 13V Lifepo4 ir 40-50% uzlādeTie procenti, ir pēc kādas aplikācijas ja ? Es skatos paša akumulatora displejā.
Pačolējot netā bildes, daudz kur 13V norādīti kā 50% no 12 voltīgā dzelzs fosfāta aķīša...
RaimisD 3.dec
spiningists [2.dec]: 13V Lifepo4 ir 40-50% uzlāde

Tie procenti, ir pēc kādas aplikācijas ja ? Es skatos paša akumulatora displejā.

Nepieciešams reģistrēties, lai pievienotu atbildi!

Ja reģistrēsies, arī Tu varēsi piedalīties portāla CopesLietas.lv aktivitātēs!

reģistrēties

skaidrs