svens76 [19.12.23]: L200 [18:10]: mirtins [17:38]: Nu L200, visi jau nevar būt Teslas inženieri, kādam jādzīvo pāķienē. Līdz ar to VW Id3 bremžu sistēma, bez tevis minētās rekuperācijas principa, priekšējiem riteņiem saglabā tradicionālo bremžu kluču sistēmu. Tā ka tie putekļi tik un tā nekur nepazudīs.Piedod ja izklausās augstprātīgi, bet es tos VAG izstrādājumus nesauktu par elektroauto. Tādus pērk cietēji pa dzīvi. :) tam auto nosaukumā ir "pro" un "performance". bet uz aizmugurējiem riteņiem ir trumuļu bremzes kā žigulim un jā, nav tur notmālas reģeneratīvās bremzēšanas kā teslai.
Par laimi nepērk viņus atšķirībā no teslas, jo cilvēki tak nav muļķi.bij labs aņuks. čigāns apstājas pie luksafora blakus ferrari. atskrūvē sava žiguļa logu un prasa ferrari vadītājam: " bračku, kā vispār šis tavs auto labs skaitās? jo skatos nepērk viņu baigi"
:-):-):-):-)
udens2 - drīzāk es skatītos uz bezvadu uzlādi, kas jau nav jāizdomā un uz bezmaksas elektrību. Bet domāju, tā ažiotāža pāries un mēs nonāksim pie kaut kāda taustāmāka risinājuma, nekā zemes dzīļu izkāšanas līdzīgi kā ar naftu. Varbūt bez iekšdedzes un bez elektrības tepat blakus ir kaut kas daudz jēdzīgāks, tikai mēs to vēl neredzam. Teleportācija, ātrie pazemes lifti/metri vai vēl kas cits. HVZ. Man ir vienalga ar ko, galvenais lai uz copi kājām nav jāiet :D
L200 [19.12.23]: mirtins [17:38]: Nu L200, visi jau nevar būt Teslas inženieri, kādam jādzīvo pāķienē. Līdz ar to VW Id3 bremžu sistēma, bez tevis minētās rekuperācijas principa, priekšējiem riteņiem saglabā tradicionālo bremžu kluču sistēmu. Tā ka tie putekļi tik un tā nekur nepazudīs.Piedod ja izklausās augstprātīgi, bet es tos VAG izstrādājumus nesauktu par elektroauto. Tādus pērk cietēji pa dzīvi. :) tam auto nosaukumā ir "pro" un "performance". bet uz aizmugurējiem riteņiem ir trumuļu bremzes kā žigulim un jā, nav tur notmālas reģeneratīvās bremzēšanas kā teslai.
Par laimi nepērk viņus atšķirībā no teslas, jo cilvēki tak nav muļķi.
bij labs aņuks. čigāns apstājas pie luksafora blakus ferrari. atskrūvē sava žiguļa logu un prasa ferrari vadītājam: " bračku, kā vispār šis tavs auto labs skaitās? jo skatos nepērk viņu baigi"
udens2 - nu tad paliek biogāze un biodīzels. Tas tik un tā ir labāk, nekā izkāst zemes dzīles, lai saraktu pietiekami daudz "zemes" tiem elektroauto aķīšiem.
mirtins, 19.decembris 2023, 17:41
ir lieliska alternatīva,elektroauto,lādē no saules,vēja,protams ne uzreiz,bet tāda būs nākotne.Ja klausītos skeptiķos un visa jaunā noliedzējos,joprojām kratītos zirga ratos:)Tak iekšdedzes motors pirms 100 gadiem ar nebij ar litra jaudu 100zs un ar 10 litriem 100km nevarēja nobraukt,vajadzēja 30-40 litrus.Tā ka visu šo muļķīgo heitu lasot nāk smiekli,it sevišķi tie argumenti kas kaut kur sagrābbstīti
udens2 - nu tad paliek biogāze un biodīzels. Tas tik un tā ir labāk, nekā izkāst zemes dzīles, lai saraktu pietiekami daudz "zemes" tiem elektroauto aķīšiem.
Nu L200, visi jau nevar būt Teslas inženieri, kādam jādzīvo pāķienē. Līdz ar to VW Id3 bremžu sistēma, bez tevis minētās rekuperācijas principa, priekšējiem riteņiem saglabā tradicionālo bremžu kluču sistēmu. Tā ka tie putekļi tik un tā nekur nepazudīs.
Bet globāli kuģi,prāmji piediršot n reizes vairāk.Auto salīdzinoši tāds pirdiens vien esot.
Viesturs2, 19.decembris 2023, 16:41
mīts
Elektroauto un saules paneļi ir izlobēti un nemaz nav tik ļoti videi draudzīgi. Piemēram - Australijā šobrīd ir izveidojušies milzīgi saules paneļu elementu kalni, kurus nevar pārstrādāt un kuri ar toksiskām vielām piesārņo grunti un gruntsūdeņus. Joprojām nav skaidrs, kā tos pārstrādāt un kā glabāt. Kad prasu mūsu atbildīgajām iestādēm - atbilde ir viena. Viss ātri attīstās un mēs ceram, ka pēc tiem 15 - 20 gadiem, kad tiks mesti ārā pašlaik ažiotāžas laikā uzstādītie saules paneļi, būs zināms, kā tos pārstrādāt.
Savukārt par elektroauto akumulatoru izejvielu ieguvi katrs pats var atrast - pilns nets ar to.
Manā ieskatā dabai draudzīgākais risinājums bija palikt pie iekšdedzes dzinējiem, pārejot uz dabasgāzi vai ūdeņradi.
No automašīnām liela skāde nav tikai tajā, kas ir dūmos. Ļoti lielu skādi nodara, piemēram, smalkās daļiņas, kas rodas no bremžu diskiem. Elektroauto to nerisina.
mirtins, 19.decembris 2023, 15:18
1.ūdeņradi saražot ir ļoti netīri,lētākais ir no naftas,bet ļoti piesārņo dabu,variants ražot no ūdens ar eletrību sašķeļot,galīgi neefektīvs,tad labāk uzlādēt bateriju un braukt.Tāpēc ar ūdeņradi nebrauksim nekad,ja vien neatklāsim ļoti lētu elektrības ieguvi
2.elektro auto kā reiz risina problēmu ar bremžu putekļiem jo galvenokārt bremzē ar motoriem ražojot elektrību ko mauc atpakaļ baterijā
udens2 [13:55]: Raimi,dīzeļa sīkās daļiņas izraisa vēzi,nu kā var būt poh uz veselību,labi poh uz savu veselību,kas viņu izgriež,bet elpo to piesārņoto gaisu visi,arī tu un tavi bērni.Ko tur noliegt faktu, jā pietiek tur visādas dranķības, kas nāk ārā pa izpūtēju.
Nu nav man vienalga ne par sevi, ne par bērniem un pat par tevi man nav vienalga .
Vienkārši šķiet , ka pa sprandu kārtēji dabūn neīstais vaininieks.
Vecie busiņi, starppilsētu sabiedriskais transports, fūrinieki ar kūpošiem lūžņiem. Lauktehnika , ceļu būves tehnika utt.
Tie nē, nu ko ta viņi tur dauz piesmirdina, bet šitie 5-10gadīgie tos gan vajag vest pie kārtības.
Tiko būs saražots manis menētās tehnikas elektro alternatīvas pietiekošā daudzumā un to vajadzēs pārdot ,tā uzreiz tiks paziņots ka šie dīzeļi ir ekoloģijas ienaidnieks Nr1. Un ir jāpieņem mēri.
RaimisD, 19.decembris 2023, 15:09
Bet loģiski,lai virzītos uz priekšu un sūdīgāko atmestu vajag alternatīvu,kad viņa uzradīsies tad būs tieši tā ka tu raksti,un vai tad tas būsu nepareizi?
Bļac, nevajag pārspīlēt.Bet palasi ko, piemēram ,audi centra elektro auto speciālisti stāsta,lai tavai teslai tas aķis tik ātri nenosprāgst un tu varētu ilgāk būt "zaļš"
Bet globāli kuģi,prāmji piediršot n reizes vairāk.Auto salīdzinoši tāds pirdiens vien esot.
Zinu piparu,kurš no x5 m pakas pārsēdās uz nullīti teslu. Bija ok, bet pēc pusgada ar lielu mīnusu notirgoja.Un apsēdās atpakaļ pie x. Nepatika plānot braucienus un aukstā ziemā garāžā turēt.
Nu ir jau gan elektroauto bremžu kluči.Tāpat kā parastam .T.i.dublējas.
Elektroauto un saules paneļi ir izlobēti un nemaz nav tik ļoti videi draudzīgi. Piemēram - Australijā šobrīd ir izveidojušies milzīgi saules paneļu elementu kalni, kurus nevar pārstrādāt un kuri ar toksiskām vielām piesārņo grunti un gruntsūdeņus. Joprojām nav skaidrs, kā tos pārstrādāt un kā glabāt. Kad prasu mūsu atbildīgajām iestādēm - atbilde ir viena. Viss ātri attīstās un mēs ceram, ka pēc tiem 15 - 20 gadiem, kad tiks mesti ārā pašlaik ažiotāžas laikā uzstādītie saules paneļi, būs zināms, kā tos pārstrādāt.
Savukārt par elektroauto akumulatoru izejvielu ieguvi katrs pats var atrast - pilns nets ar to.
Manā ieskatā dabai draudzīgākais risinājums bija palikt pie iekšdedzes dzinējiem, pārejot uz dabasgāzi vai ūdeņradi.
No automašīnām liela skāde nav tikai tajā, kas ir dūmos. Ļoti lielu skādi nodara, piemēram, smalkās daļiņas, kas rodas no bremžu diskiem. Elektroauto to nerisina.
udens2 [19.12.23]: Raimi,dīzeļa sīkās daļiņas izraisa vēzi,nu kā var būt poh uz veselību,labi poh uz savu veselību,kas viņu izgriež,bet elpo to piesārņoto gaisu visi,arī tu un tavi bērni.
Ko tur noliegt faktu, jā pietiek tur visādas dranķības, kas nāk ārā pa izpūtēju.
Nu nav man vienalga ne par sevi, ne par bērniem un pat par tevi man nav vienalga .
Vienkārši šķiet , ka pa sprandu kārtēji dabūn neīstais vaininieks.
Vecie busiņi, starppilsētu sabiedriskais transports, fūrinieki ar kūpošiem lūžņiem. Lauktehnika , ceļu būves tehnika utt.
Tie nē, nu ko ta viņi tur dauz piesmirdina, bet šitie 5-10gadīgie tos gan vajag vest pie kārtības.
Tiko būs saražots manis menētās tehnikas elektro alternatīvas pietiekošā daudzumā un to vajadzēs pārdot ,tā uzreiz tiks paziņots ka šie dīzeļi ir ekoloģijas ienaidnieks Nr1. Un ir jāpieņem mēri.
Garām visos punktos! Bet katrs jau spriež sava attīstības līmeņa ietvaros...
ši ir laba lieta ko sen vajadzēja ieviest,neavri atļauties salabot x6,nebrauc,tā tiešām ir dārga mašīna domāta bagātniekiem,bet pie mums sapērk visādi nabagi,kam būtu jābrauc ar reno clio,vai toyota corolla
Raimi,dīzeļa sīkās daļiņas izraisa vēzi,nu kā var būt poh uz veselību,labi poh uz savu veselību,kas viņu izgriež,bet elpo to piesārņoto gaisu visi,arī tu un tavi bērni.
Tas ka kādu brīdi vēl smirdēs tie vecie ar eiro4 normu,jā,fakts,bet gadi 5 un viņi izmirs,ielās paliks nospiedošais vairums ar eiro5 un eiro6
daddy_j [19.12.23]: ja kāds ir nabags un nevar 3L dīzeļa ēdelību apmaksāt, ka jāgriež "ekoloģija" ārā, nu tad paņem 1.3L benzīnu/gāzi...
Ekoloģiju negriež ārā ne dēļ tā ,ka nevar apmaksāt stoka ēdelību, bet citu iemeslu dēļ.
Retos gadījumos, lai būtiski palielinātu jaudu .
Pamatā to dara dēļ tā, ka auto neiet, panelī eglīte.
Dpf filtrs vairs nespēj reģenerēties. Egr problēmas. Iespējams ir vēl problēmas ar sprauslām.
Ko tas izmaksā.
Piemēram lielajiem bembjiem.
X5, X6
DPF filtrs virs 4000eur
Egr remonts vēl 500eur
Ierīce komplektā 1000eur.
Sprauslas vēl katra ap 450 eur ja grib visas mainīt tad reiz seši.
Plus darbs vēl kāda štuka.
Sanāk stipri virs 5000eur
Ja cilvēks neplāno braukt ar to auto līdz kapa malai, tad izvēlās amputēt ekoļoģiju,
Ticiet man tie Euro 5 un Euro 6 autiņi , ar izgrieztiem daļiņu filtriem ,ko tagad drāzīs nav tie smirdētāji, ko satiksiet uz ielas.
Smird vecāki ,nodrāzti drapaki.
Un smirdēs tālāk, viņus šis likums neskar. Da kam viņi interesē, no tiem taču nav ko paņemt.
Āāā ekaloģija cieš, da pisviņzirgs to ekoloģiĵu, ja tur nav piķis apakšā.
Gluži kā ar elektrotransportu. Tiem kas bīda šo pseido zaļo būšanu, ekoloģija ir pēdējais ,kas interesē.
ja kāds ir nabags un nevar 3L dīzeļa ēdelību apmaksāt, ka jāgriež "ekoloģija" ārā, nu tad paņem 1.3L benzīnu/gāzi...
daddy_j, 19.decembris 2023, 11:45
ar gāzi ok, tīrs benzīns naudā būs dārgāk par 3 litrenieku dīzeli
Mazpilsētā ar to nabagu var lēni uzsākt un taupīt, Rīgā pie krustiem jādod ručkā, jo Tesla aiz muguras necietīs, ka nevar paskrieties ar blakus joslā esošo 3L twinturbo :D
P.S. Un pie nākamā krusta smagi jāmauc pa bremzēm ;)