atgādināt paroli atcerēties
 
 
Ienāc ar Draugiem.lv profilu

Laivas un to motori

addd 23.03.21
Katrā ziņā esmu atvērts inženeriskiem ierosinājumiem!

abrakadabra, 23.marts 2021, 17:36


Abrakadabra lobs vokors.
Kas Jums skolā nav ģeometrijas vai fizikas skolotāja kam būtu inženeriskiem ierosinājumiem?
Cienā.
VilnisL 23.03.21
Katrā ziņā esmu atvērts inženeriskiem ierosinājumiem!

abrakadabra, 23.marts 2021, 17:36

Šī konstrukcija - kaut no titāna stieņiem veidota, nekad nebūs stabila un vienmēr ļurkāsies, jo trūkst pamatelements, kas jebkuru konstrukciju padara neļurīgu - trijstūris! Jebkurā vietā, vēlams kustībai uz priekšu un sāniem uztaisi trijstūri un būs pilnīgi cita aršana.
abrakadabra 23.03.21
Katrā ziņā esmu atvērts inženeriskiem ierosinājumiem!
abrakadabra 23.03.21
Protams, bet palielinās svars un gribētos tā lai viegli ir apakašā iedabūt, piemēram, soļarkas kannu vai aķi.

Stresa tests ir veikts uz vērpi. Salīmēju divus tos troiņikus un pa vidu caurules gabalu. 30 min pagaidīju. Atlauzt nereāli. Tātad pagaidām pēc kausējamām PPR caurulēm (pelēkajām) neprasās.

Elastības tests arī veikts. 50 cm cauruli pret celi ar baigākajām pūlēm, taču var salauzt. 25 cm - neiespējami. Kājas šobrīd ir 30 cm. Tiklīdz redzēs, ka materiāls gurst un deformējās, tā saīsinās līdz 25 cm un tur nu būtu jātur pārsimts kg.
abrakadabra [23.03.21]: Prototips. Uzsveru - šis ir PAGAIDU variants. Kas ir pagaidu, tas ..... :)))

4,7 kg. Līmēts ar PVC līmi. Kamēr nav salīmēts, diemžēl nevar saprast cik noturīgs būs galā, jo ļurkājās. Līdz ar to izprovēt dažādas konstrukcijas nesanāk. Smaguma centrs pagaidām salīdzinoši augstu. Ja būs pa ļurīgu, būs jālaiž lejā vai jāpāriet uz mazāku svara kategoriju.

Paldies gudriniekiem par padomiem! Tagad jākonstruē saliekamā versija, bāžama uz liktroses.
Neprasās pēc kādas diogonālās sasaistes? Šajā versijā varētu būt samerā nestabils.
Jon-Hill 23.03.21
Vajag Tik rakt, atrast savējo,, forumos parasti ir gana noliedzēju,, galnais bez argumentiem !!!
Izziņas process, darbošanās,, tas ir progresa virzītājs !!
abrakadabra 23.03.21
Prototips. Uzsveru - šis ir PAGAIDU variants. Kas ir pagaidu, tas ..... :)))

4,7 kg. Līmēts ar PVC līmi. Kamēr nav salīmēts, diemžēl nevar saprast cik noturīgs būs galā, jo ļurkājās. Līdz ar to izprovēt dažādas konstrukcijas nesanāk. Smaguma centrs pagaidām salīdzinoši augstu. Ja būs pa ļurīgu, būs jālaiž lejā vai jāpāriet uz mazāku svara kategoriju.

Paldies gudriniekiem par padomiem! Tagad jākonstruē saliekamā versija, bāžama uz liktroses.

RaimisD 23.03.21

te saprotams labāk par runāšanu
RaimisD 23.03.21
Dažkārt grūti saprast kāds ir optimālais motora stāvoklis. Reizēm tieši motora sagāzums nosaka kādā stāvoklī atradīsies laiva. Sagāzīsi motoru uz priekšu purns būs gaisā, stumsi ūdeni un netiksi glisē, tāda pati situācija, ja sagāzīsi uz aizmuguri tikai purns būs lejā. pievienošu bildi.
RaimisD 23.03.21
rolis123 [22.03.21]: Jautājums spečukiem.pirmo reizi pieskrūvēju motoru pie laivas ka vaig noregulēt to sagāzumu pareizi tagad ir vairāk uz priekšgalu bet ka vaig.varbut kādam liksies smieklīgi tas un muļķīgi
Kad esi optimālā ātrumā ar kādu parasti pārvietojies motoram jābūt perpendikulāri ūdenim. Vai kavitācijas plāksnei jābūt paralēli ūdens virsmai. Bet šie iestatījumi nav akmenī cirsti. Jāpieregulē paša vajadzībām. Reizēm motora stāvoklis nav tik viegli nosakāms. Piemēram gumijenē ej pilnā ručkā, sēdi vairāk uz vidu, laivas purns gaisā, kā tur paskatīties motora stāvokli ? Labi ja ir kolēģis otrā laivā, kas var situāciju novērtēt, bet ja nē tad eksperimentē kamēr ir ok. Jā, un pievērs uzmanību, lai kavitācijas plāksne būtu ūdenī, kad ej ātrumā. Reizēm, kad motors ir novietots pa augstu aiz laivas izveidojas tāda, kā bedre, kur ne tikai kavitācijas plāksne paliek gaisā, bet arī redzamas dzesēšanas atveres.
copis 23.03.21
Bļin sajaucu...
daddy_j 23.03.21
ar perpendikulāri aizies stāvus kosmosā, kā Maska raķetes... varbūt tomēr paraleli? :)
copis 23.03.21
Var eksperimentēt visādi ,bet motora reduktora "sparniņiem"jābūt perpendikulāri ūdenim. (neattiecas uz dziļumu) Un neklausi visādus dīvānu ekspertus....
rolis123 23.03.21
Paldies.taisisim ekspermentus
Aarpraats 22.03.21
rolis123 [22.03.21]: Jautājums spečukiem.pirmo reizi pieskrūvēju motoru pie laivas ka vaig noregulēt to sagāzumu pareizi tagad ir vairāk uz priekšgalu bet ka vaig.varbut kādam liksies smieklīgi tas un muļķīgi
Jo vairāk slipums būs uz priekšgalu, jo vairāk degunu raus gaisā. Bet, kad dabū glisē atrums būs lielāks. Jo vairāk motors atgāzts uz aizmuguri, jo glisē dabūt vieglāk, bet gala ātrums mazāks.
Jāeksperimentē!
davidsonsd 22.03.21
rolis123 [22.03.21]: Jautājums spečukiem.pirmo reizi pieskrūvēju motoru pie laivas ka vaig noregulēt to sagāzumu pareizi tagad ir vairāk uz priekšgalu bet ka vaig.varbut kādam liksies smieklīgi tas un muļķīgi
Pameklē youtūbē,ļoti daudz pamācību(ja saproti krieviski) gan tiksi skaidrībā,bet pa lielam bez eksperimentiem neiztikt! Katrai laivai ar dažādu ražotāju motoriem dažādi regulējumi,jo tai pašai"s" kājai dažādu ražotāju motoriem ir atšķirība!
Jon-Hill 22.03.21
Kā copē, viens vai vairāki, bruto svars (dzīvmasa, laiva, motors un iedzīve)!?
Velcē vai vairāk pārbraucieniem ?
Jon-Hill 22.03.21
Kāda laiva, kas par motoru?
rolis123 22.03.21
Jautājums spečukiem.pirmo reizi pieskrūvēju motoru pie laivas ka vaig noregulēt to sagāzumu pareizi tagad ir vairāk uz priekšgalu bet ka vaig.varbut kādam liksies smieklīgi tas un muļķīgi
RaimisD 19.03.21
Pateicos!

Nepieciešams reģistrēties, lai pievienotu atbildi!

Ja reģistrēsies, arī Tu varēsi piedalīties portāla CopesLietas.lv aktivitātēs!

reģistrēties

skaidrs