JIG.LV [15:40]: 3. Pat ja reģistēta kā airu laiva, līdzko uzliekas motors virs 3.68Kw+ pēkšņi automātiski tā kļūst par "motorlaivu"...Man ir Amber 430 ar 5hp motoru. Laiva reģistrēta kā airu laiva. Es tad varu karināt virsū 20hp un laist uz copi un viss būs legāli? Nevajag laivu pārreğistrēt?
EdgarsB, 5.aprīlis 2018, 21:39
Nedrīkst pārsniegt laivai atļauto dzinēja jaudu un vajag tiesības.
JIG.LV [05.04.18]: 3. Pat ja reģistēta kā airu laiva, līdzko uzliekas motors virs 3.68Kw+ pēkšņi automātiski tā kļūst par "motorlaivu"...
Man ir Amber 430 ar 5hp motoru. Laiva reģistrēta kā airu laiva. Es tad varu karināt virsū 20hp un laist uz copi un viss būs legāli? Nevajag laivu pārreğistrēt?
Nu nav jau nemaz tik traki ar to likšanu.. :) Nebiedējiet cilvēku.
Trakākais ir visu detaļu staipīšana, gadījmā, ja neglabājas garāžā, kur var bez liekiem soļiem iemest autiņā un jau saliktas laivas iestiepšāna ūdenī. Bet, kad šitā pa*isas kādus gadiņus, tad patiesi spēj novērtēt ērtības, ko nodrošina piekabe.
Visam tam ir jāiziet cauri. Un jā, 325 izmēra pūslis liekas liels tikai sākumā, ar laiku šis nez kādēļ "saraujas" un sāk vienam palikt šauri :D
Es arī lietoju 12v pumpi, ko izmanto,lai piepūstu matraci,pirkts Maximā.Vienīgi ar kājas pumpi beigās piebeidzu.Un ļoti ātri elektriskai izsūc gaisu laukā.Jā grīdas korekta ielikšana ir īpašs pasākums,lai gan dažreiz tīri raiti viss sanāk.
Ja vēlas pārvadāt un regulāri jaukt ārā - tad dēlīšu grīda un plāns -10 -12 mm finiera gabals, mirtumizturīgs, ar neslīdošu pārklājumu. Ērti salikt, izjaukt un var arī pa vidam kājās stāvēt. Papildus laiva tāda nesver 60-70 kg. Pie autiņa izvelk, ar kompresoru uzpumpē un pat viens tādu aiznes līdz ūdenim viegli. Ja tādam komplektam piemontē 2.5 hp tad pavisam glauni.
Pumpēšana jau sikums, bet ta gridas ielikšana. Ar kaaju uzkačat iet atri tapat.
Svaríga lieta ir kompresors,kas procesu daudzkárt atvieglo.Daudzi to nez kápéc negrib lietot.
Kamér velc visu árá no auto,shis pumpé.
Viss iet daudz átrák.
Man ir 330 bush un 5zs honda, abi nav reģistrēti, jo vismaz kadreiz nevajadzeja un pagaidam ari nedomaju reģistrēt.
Runajot par laivas sastelēšanu un jaukšanu.. nu normāls cilvēks to regaulari nedaris. :D Es 1x gada salieku un 1x gada izjaucu un tad jau spļaudos. Nu nav tas laivas paredzētas jaukt katru copi.
Jā, protams, ka tieši cietās grīdas dēļ tāds jautājums. Nez, ir kādi fanātiķi, kas to tomēr izcīna 1-2 reizes nedēļā?
Žēl, ka ne dulkan, ne bush nav airdeck grīdas.
Sapratu, ka ir cietā grīda :)
Labāk pastāstiet cik čakarīgi ir vienam pašam staipīt/salikt/izjaukt 325 dulkānu.
jurciks66, 5.aprīlis 2018, 17:11
Ja nav cietās grīdas tad čakara nekāda, ja vēl nav jāpumpē ar kāju tad vispār 10 minūtes un gatavs. Ja ar cieto grīdu tad piedirš to pasākumu vienatnē.
Čakarīgi...sākumā gan jau būs iedvesma un dzīvot prieks...pēc kāda mēneša jau sāksi piesaukt māti, vēl vēlāk varētu sākt rasties domas, ka a moš šodien mājās palikt :D Trakākais, ka tas prasa laiku gan pirms, gan pēc copes un tas laiks nav nekāds mazais.
Labāk pastāstiet cik čakarīgi ir vienam pašam staipīt/salikt/izjaukt 325 dulkānu.
Kas tas ir par 5hp ar 3.71 kw? Tādu šķiet neesmu redzējis ne suzukam, ne hondai, ne tohatsu, ne mercury. Yamahu gan šķiet laikam neesmu apskatījis.
arvis_an, 5.aprīlis 2018, 16:38
Man ir 5hp 4t Selva, grāmatiņā stāv rakstīts ja nešaubos 3.70 kw, uz kājas plāksnītes 3.72kw, bet vispār jau 1 hp ir 0.7457 kw, nu tad 5 x 0.7457 = 3.7285 kw - nu kaut kā tā. Bet pagaidām klāt nesienas.
Kas tas ir par 5hp ar 3.71 kw? Tādu šķiet neesmu redzējis ne suzukam, ne hondai, ne tohatsu, ne mercury. Yamahu gan šķiet laikam neesmu apskatījis.
Es, pirms div gadi no rokas pirku 325 dulkānu. īpašnieks bij no dulkāniem paprasījis PN aktā airu laivu, laivu nereģistrēja un aktu vadāja līdzi. Tā kā es gribēju motorlaivu, tad aizbraucām uz dulkānu, šie pārtaisīja PN aktu uz motorlaivu, īpašnieks piereģistrēja un pārrakstījām uz mani. Tā kā uz vietas ražotnē noteikti var visu ko sarunāt.
Es pat īsti nezinu kā ir ar ražotāja papīriem. Ja rožātājs nosaka, ka tā ir motorlaiva, vai tad tā ir obligāti jāreģistrē? Tehniskajā nedrīkst būt rakstīts motorlaiva, bet airu laivas un motorus līdz 5zs drīkst nereģistrēt (izņemot kur pašvaldības pieprasa), nez kas būtu ja airētos (vai brauktu līdz 5zs motoru) ar 4m nereģistrētu pūsli (kas teorētiski pēc papīriem būtu motorlaiva).
arvis_an, 5.aprīlis 2018, 15:27
Pagaidām municipāļi Lielupes lejtecē neko par šādiem gājieniem nesaka, man pūslis Outland 320cm un pirkuma papīros - airu laiva/motorlaiva (izvēlies ko gribi). Tāpat ar motoru - 5hp bet 3.72Kw, arī neko nesaka. Galvenais lai aptieciņa un čerpaks būtu.
snitraM, 5.aprīlis 2018, 16:04
Ja papīros tā rakstīts, tad viss OK. Manai 8 gadus atpakaļ pirktai Bush Crab 330 bija točno tikai "motorlaiva", bet nu varbūt, ka tieši šitādu figņu `deļ tagad visi sākuši rakstīt kaut kā savādāk... Par tiem Kw gan ir dzirdēts, ka arī ūdens policija piesienas, viņi no galvas zin, kuriem modeļiem tas ir, bet nu muņiki tik gudri točno nav.
Es pat īsti nezinu kā ir ar ražotāja papīriem. Ja rožātājs nosaka, ka tā ir motorlaiva, vai tad tā ir obligāti jāreģistrē? Tehniskajā nedrīkst būt rakstīts motorlaiva, bet airu laivas un motorus līdz 5zs drīkst nereģistrēt (izņemot kur pašvaldības pieprasa), nez kas būtu ja airētos (vai brauktu līdz 5zs motoru) ar 4m nereģistrētu pūsli (kas teorētiski pēc papīriem būtu motorlaiva).
arvis_an, 5.aprīlis 2018, 15:27
Pagaidām municipāļi Lielupes lejtecē neko par šādiem gājieniem nesaka, man pūslis Outland 320cm un pirkuma papīros - airu laiva/motorlaiva (izvēlies ko gribi). Tāpat ar motoru - 5hp bet 3.72Kw, arī neko nesaka. Galvenais lai aptieciņa un čerpaks būtu.
Nedaudz ir gan jā ... ja bez motora ar airiem var nodedzināt tiesības :)