Piemēram, Minn kota 34LB, pēc ražotāja rij 33 ampērus, pilnā gāzē.
Tas ir - testējot ūdens spainī, bez jebkādas slodzes.
Tātad ar 100 Ah stundu akumulatoru, maksimālais braukšanas laiks, būs 3 stundas. Un ne vairāk.
Tā ir teorija.
Praksē jūsu akumulatora ietilpība pēc gada jau būs samazinājusies par vismaz 20 procentiem. vēl pēc gada, vismaz par 30, un tādā veidā, līdz nullei, kamēr izbeigsies pa visam. :) Tā tas ir. Pēc četriem gadiem, akumulars būs praktiski miris, vai jau daļēji miris.
Tas no pieredzes :)
Tātad par praksi un teoriju.
Tas ir pie ideāliem apstākļiem - pēc ražotāja. Realitātē jūs diez vai dabūsiet 3 stundas, ar šādu setupu.
Realitātē, laivas svars, vējš, zāles, kuras ķerās dzenskrūvē, testējot ar testeri, šis motors sūc vēl par diviem apmēriem vairāk. Arī starta brīdī, ampēri uzkāpj, gandrīz līdz 40.
Tātad, kur jūs te varat nobraukt 8 stundas pilnā gāzē?
Lai nobrauktu 8 stundas, teorētiski būtu nepieciešams 270Ah akumulators! Bet tas ir teorētiski.
Beidziet lolot cerības un dzīvot ilūzijās!
Jā. 4 metrīgā Pella ar
saliekot 75ah un 85ah nekad nebus taspats kas viens 160ah akjis.gruti pat iedomaties ar kadu domu tas bija darits bet gudri tas nav.p.s ja man butu katreiz uz,no copes jastaipa 2akji,tad drosvien es ari teiktu ka e-motors ir suds. ne ka personiga.
gahans, 31.oktobris 2017, 21:04
Te gan es nepiekritīšu. Katrs gadījums ir individuāls - cik viegli ielikt aķi laivā, ir/nav bez lifta jānes uz piekto stāvu pēc tam utml. Ir protams spēka mitriķi, kam 160Ah liktos pūciņa, bet es arī labāk stieptu divus 80Ah nekā vienu 160Ah, mugura neļauj veikt tādus trikus.
Jā. 4 metrīgā Pella ar elektromotoru vējā braucot vienam stāv uz vietas pat ar piekto robu. Ar 34nieku minn kotu. :D.
Man bija divi aķi 75ah un 85ah. Ar 5to robu viņi non stop tur aptuveni maksimums stundu. Ne vairāk.
Tā kā par to braukšanu pilnā gāzē visu dienu - salti meli.
MartinsSi, 31.oktobris 2017, 18:47
saliekot 75ah un 85ah nekad nebus taspats kas viens 160ah akjis.gruti pat iedomaties ar kadu domu tas bija darits bet gudri tas nav.p.s ja man butu katreiz uz,no copes jastaipa 2akji,tad drosvien es ari teiktu ka e-motors ir suds. ne ka personiga.
Jā. 4 metrīgā Pella ar elektromotoru vējā braucot vienam stāv uz vietas pat ar piekto robu. Ar 34nieku minn kotu. :D.
Man bija divi aķi 75ah un 85ah. Ar 5to robu viņi non stop tur aptuveni maksimums stundu. Ne vairāk.
Tā kā par to braukšanu pilnā gāzē visu dienu - salti meli.
MartinsSi, 31.oktobris 2017, 18:47
Man ir 140ah dziļizlādes aķis, kurš iet jau trešo sezonu ar minnkota 30lb. Laiva: Pella nova. Nekad neesmu airējis. Entās reizes ir nobraukts vairāk par 30km dienā.
Jā. 4 metrīgā Pella ar elektromotoru vējā braucot vienam stāv uz vietas pat ar piekto robu. Ar 34nieku minn kotu. :D.
Man bija divi aķi 75ah un 85ah. Ar 5to robu viņi non stop tur aptuveni maksimums stundu. Ne vairāk.
Tā kā par to braukšanu pilnā gāzē visu dienu - salti meli.
MartinsSi, 31.oktobris 2017, 18:47
Tomēr nenoturējos nepakomentējot. Man arī ir pieredze ar 34lb un lielo Pellu. Pēc šī pieredzes apraksta prasās precizēt pāris jautājumus. 1)Cik labi aķi? Tīri aritmētiski nepilna stunda pie svaiga un pilna akumulatora nesanāk. 2)Vienam braucot laiva, sevišķi tik gara, var iet sūdīgāk kā diviem braucot - jautājums par izsvarojumu, iegrimi un pretestību.
Jautājums elektro- vai benzīna. Ja laiva atļauj un savās ūdenstilpnēs nav aizliegts, benzīna visticamāk būs labāka izvēle. Uz Dulkan Gauja neesmu pārliecināts, vai gribētu riskēt likt benzīnnieku. Turklāt gahans jau minēja, ka viņa ūdenstilpnēs pārsvarā nedrīkst braukt ar benzīnu. Trešais arguments parasti ir mazsvarīgs, bet pilnīgam idotam tehniskā ziņā būs vienkāršāk ar elektromotoru, tikpat kā neprasa apkopes.
No praktiskās pieredzes ar 34lb un lielo Pellu, par ko te gāja runa. Braukt var arī vējā, bet vadāmība klibos arī salīdzinoši mierīgā laikā, tomēr laiva biki par lielu. 90Ah pietiek uz normālu copes dienu arī ar diviem 100kg+ večiem laivā, pie nosacījuma, ka visu laiku nevīlē riņķī uz pilnu jaudu. Par pilnu gāzi visu dienu gan neticu - vai nu diena ļoti īsa, vai vairāk stāvam nekā braucam. Starp citu patēriņa starpība 4. un 5.ātrumu ir tik liela, ka vairumā gadījumu neredzu jēgu braukt 5.ātrumā.
Par ieteikumiem - ideālā variantā vēl vajadzētu saprast kas par laivu. Ja maza gumijniece, viegls svars un nelieliem pārraucieniem nevis velcei, tad 34-40lb manā skatījumā pietiek, lielāks ļoti daudz pie ātruma nepieliks, toties ātrāk "izrīs" akumulatoru. Aķis - jo lielāks jo labāk, samērojam ar to cik mugura atļauj nest. Par markām - ar ķīniešiem pieredzes nav, jo ne pats, ne paziņas, ne laivu nomas parasti ar tiem neeksperimentē, bet paņem pārbaudītas vērtības - MinnKota.
Jā. 4 metrīgā Pella ar elektromotoru vējā braucot vienam stāv uz vietas pat ar piekto robu. Ar 34nieku minn kotu. :D.
Man bija divi aķi 75ah un 85ah. Ar 5to robu viņi non stop tur aptuveni maksimums stundu. Ne vairāk.
Tā kā par to braukšanu pilnā gāzē visu dienu - salti meli.
[quote=504167]Elektromotoram ir tikai mīnusi. Nopērc pašu mazāko 2.5zs suzuki motoru un bēdu nezināsi. Bet ja patīk regulāri stiept smagus akumulatorus un atpakaļceļā airēt, tad droši - pērc elektro.
Ņem par labu, nav par ko.
MartinsSi, 31.oktobris 2017, 14:5
Nepiekrītu par airēšanu. Pats elektro motoru ar jaudu 32 A lietoju kopš 2009. gada. Ja akumulators ir ar vismaz 125 Ah, var visu dienu nobraukt ar 5. ātrumu bez airēšanas. Galvenais pareizi un laicīgi uzlādēt akumulatoru.
A kur tādu akumu nopirkt,lai visu dienu ar 5 ātrumu var braukt?
Elektromotoram ir tikai mīnusi. Nopērc pašu mazāko 2.5zs suzuki motoru un bēdu nezināsi. Bet ja patīk regulāri stiept smagus akumulatorus un atpakaļceļā airēt, tad droši - pērc elektro.
Ņem par labu, nav par ko.
MartinsSi, 31.oktobris 2017, 14:50[/quote]
Nepiekrītu par airēšanu. Pats elektro motoru ar jaudu 32 A lietoju kopš 2009. gada. Ja akumulators ir ar vismaz 125 Ah, var visu dienu nobraukt ar 5. ātrumu bez airēšanas. Galvenais pareizi un laicīgi uzlādēt akumulatoru.
100% taisnība MartinsSi.! El motora komplekts izmaksās tik pat vai tuvu 2.5 benzīnam, bet tas čakars to neatsver. Ja nu vienīgi kā rezerves variants lai, piem., Babītē var iebraukt!
Fishmens, 31.oktobris 2017, 16:30
benzinmotors maksa 650eriki,letakais.e-motora komplekts ap 350-400eriki.netaisos uz velci braukt.un Cesu puse ir tikai viens ezers kur var ar benzinieku braukt.
100% taisnība MartinsSi.! El motora komplekts izmaksās tik pat vai tuvu 2.5 benzīnam, bet tas čakars to neatsver. Ja nu vienīgi kā rezerves variants lai, piem., Babītē var iebraukt!
gahans [29.10.17]: viri,kadu elektromotoru(labu) varat ieteikt?tiks lietots gumijas laivai.ne parak lielos ezeros un ezerinjos.
gahans, 29.oktobris 2017, 18:28
benzīna.
pasam liekas ka esi gudrs???hmm.
MartinsSi, 29.oktobris 2017, 18:48
Principā jā. Nolauzu ar elektromotoru kādas 4 sezonas. Paldies par kūkām.
Elektromotoram ir tikai mīnusi. Nopērc pašu mazāko 2.5zs suzuki motoru un bēdu nezināsi. Bet ja patīk regulāri stiept smagus akumulatorus un atpakaļceļā airēt, tad droši - pērc elektro.
Ņem par labu, nav par ko.
Tieši tā! Arī esmu trāpījies, ka ķīlis ir nepiepumpēts. Lēnā gaitā neko nejūti, bet glisē sāk visa grīda locīties un ātrums pazūd. Ja ķīli nevar atremontēt, tad vajag painteresēties pie ražotājiem - uzlīmēt citu. Tas būs daudzreiz lētāk nekā būvēt RIB.
Vo,vo,tieši par dzinēju padomāju,kā raksta Urmaas.
Par ķīli neko nemācēšu teikt,jo tādu laivu nav bijis....
tā jau laikam ir, bet šoreiz sanāk, ka ir jau esoša laiva kuru vēlme pārbūvēt. esošais piepūšamais ķīlis sāk ļurkāties, tapēc neceļ vairs glisē bet stumj ūdeni. un motoru rauj no ūdens ārā.
apmekletajs, 31.oktobris 2017, 11:47
Ķīli vajag piepumpēt, lai neļurkājās. Kā ari laivai vajag uzlikt atbilstošas jaudas dzinēju.
tā jau laikam ir, bet šoreiz sanāk, ka ir jau esoša laiva kuru vēlme pārbūvēt. esošais piepūšamais ķīlis sāk ļurkāties, tapēc neceļ vairs glisē bet stumj ūdeni. un motoru rauj no ūdens ārā.
vispār jau, cik man zināms, RIBiem balonus līmē priekš konkrētiem korpusiem, nevis taisa korpusus baloniem :)
sorry, nevis cieto grīdu, bet RIBu piepūšamā ķīļa vietā. vai ir kaut ko tādu darījis?
Cik maksās RIBa korpuss uz specpasūtījumu vienā eksemplārā? :)
tā jau arī ir, apmeklētājs grib cieto dibenu nevis grīdu;)