Labdien!
Ir sacēlies viens jautājums! :D
Ir doma pūslim iegādāt jaunu dzinēju, visticamāk Tohatsu 9,8.
Manuprāt prātīgāk ir ņemt 20 hp, ja jaunu veikalā, jo cenas starpība ir salīdzinoši neliela, svars arī praktiski tas pats, bet jaudas tomēr 2x vairāk.
Mēs velcējam ar 115hp 3-5km/st pa jūru līdz pat 6 stundām no vietas un nekādu problēmu.
tev nevajag vieglāk, tev vajag vairāk
parasti jau visiem 4T dzinējiem nepatīk tukšgaitas un mazie apgriezieni, jo dzīvo eļļas pusbadā. Un dzesējas ar švakāk. :) drīzāk es teiktu, ka vajag šķidrāku eļļu liet, lai eļļas sūknim būtu vieglāk pumpēt. kaut ko no 0w40 repertuāra.
Nejaanis, 30.augusts 2016, 15:52
.. sorry, izrādās *lielajiem* motoriem (paložņāju, palasiju) ir termostats,,tātad - vēsais motors : atkrīt !
kkas > un argumenti vismaz īsi ?
..man akal piedomājot pie tēmas - 4T dzinējs un mazie apgriezieni ! Šķiet, ka motors nepietiekoši uzsilst un strādā vēss,,ar visām no tā izrietošajām !
Izeja varētu būt samazināt dzesējošā ūdens caurplūdi !
parasti jau visiem 4T dzinējiem nepatīk tukšgaitas un mazie apgriezieni, jo dzīvo eļļas pusbadā. Un dzesējas ar švakāk. :) drīzāk es teiktu, ka vajag šķidrāku eļļu liet, lai eļļas sūknim būtu vieglāk pumpēt. kaut ko no 0w40 repertuāra.
Nejaanis, 30.augusts 2016, 15:52
muļķības. un iemācies eļļas.
parasti jau visiem 4T dzinējiem nepatīk tukšgaitas un mazie apgriezieni, jo dzīvo eļļas pusbadā. Un dzesējas ar švakāk. :) drīzāk es teiktu, ka vajag šķidrāku eļļu liet, lai eļļas sūknim būtu vieglāk pumpēt. kaut ko no 0w40 repertuāra.
Nejaanis, 30.augusts 2016, 15:52
muļķības. un iemācies eļļas.
parasti jau visiem 4T dzinējiem nepatīk tukšgaitas un mazie apgriezieni, jo dzīvo eļļas pusbadā. Un dzesējas ar švakāk. :) drīzāk es teiktu, ka vajag šķidrāku eļļu liet, lai eļļas sūknim būtu vieglāk pumpēt. kaut ko no 0w40 repertuāra.
3-5 km/h ir ok, ja dziļāks par 4 m var uzdot gāzi.
Es ar velcēju ar 50zs, nekādu problēmu, ātrums zemākais no 4-5km/h.
grus
apkārt daudz pazīstamie kas velcē pat ar 50 zs. Ja negribās velcēt ar pavisam minimāliem apgriezieniem, tad brauc ar tuč tuč lielākiem, iemet kaut spaini ūdenī kas bremzēs, ja gribās advencētāk, tad pie motora pēdas var piemontēt "durtiņas", kuras noloka uz leju un samazina ātrumu. Bet ar 9.8 zs toč nevajadzētu būt problēmām un nekas papildus jāliek nav, īpaši ja 4taktu motors - klusiņām un mierīgi varēsi velcēt.
Es velcēju ar 90 ZS, nav problēmu.
Ielej biezāku eļļu un nebūs problēmu ar zemiem apgriezieniem
http://latrexlaivas.lv/index.php?route=product/category&path=96_101_111
Labdien!
Ir sacēlies viens jautājums! :D
Ir doma pūslim iegādāt jaunu dzinēju, visticamāk Tohatsu 9,8.
Varbūt kāds var pastāstīt, vai ar šo dzinēju nebūs problēma velcēt? Ir dzirdēts, ka šiem dzinējie netīkot, ja visu dienu pukšķina! To varētu ārstēt ik pa brīdim iedodot ručkā. Esmu dzirdējis,ka lai normāli velcētu nepieciešama arī lēnā dzenskrūve utt. Daži stāsta, ka ar dzinējiem virs 5 kleperspējām vispār nav ieteicams velcēt! Kā tad tur īsti ir? Varbūt kāds kuram ir pieredze varētu nest apgaismību!:)
Jau iepriekš paldies!
grus, 30.augusts 2016, 13:14
Labdien!
Ir sacēlies viens jautājums! :D
Ir doma pūslim iegādāt jaunu dzinēju, visticamāk Tohatsu 9,8.
Varbūt kāds var pastāstīt, vai ar šo dzinēju nebūs problēma velcēt? Ir dzirdēts, ka šiem dzinējie netīkot, ja visu dienu pukšķina! To varētu ārstēt ik pa brīdim iedodot ručkā. Esmu dzirdējis,ka lai normāli velcētu nepieciešama arī lēnā dzenskrūve utt. Daži stāsta, ka ar dzinējiem virs 5 kleperspējām vispār nav ieteicams velcēt! Kā tad tur īsti ir? Varbūt kāds kuram ir pieredze varētu nest apgaismību!:)
Jau iepriekš paldies!
Man ir 55zs un diemžēl bez trima, pirku komplektā ar laivu un tā sanāca, jo pirmām kārtām pirku laivu. Krampi vajag baigo, bet izcelt var, ar regulēšanu nav problēmu, manam laikam ir divas pozīcijas :) nākamo pirkšu ar trimu.
Marti, Ivog, Coplietdraug! Paldies par atbildēm, laikam nav prāta darbs pa laivu dancot lai ar smagu motoru muskuļu tonusu pacelt.
Mīnusu nav, ir tikai plusi.
Vari regulējot leņķi dabūt optimālo ātrumu un cēlienu.
Vari iebraukt seklās vietās virzoties uz priekšu tik ar pašu dzenskrūves galu.
Trima remonts vairs nav nekāds kosmoss, jebkuras problēmas mērāmas maksimums pāris simtos.
Ja kāds ir lietojos laivas motoru ar elektrisko hidraulisko pacēlāju un bez. Lūdzu, uzrakstiet plusus un mīnusus tīri no praktiskās puses. Varbūt ir motora jauda, no kuras nav jēgas šim papildus aprīkojumam? Līdz šim pie plusiem izdevies pieskaitīt motora leņķa regulēšanu braukšanas laikā, pie mīnusiem, sastopoties ar šķērsli (nogrimis baļķis, akmens seklumā, sēklis) motora kāja neamortizējās (nekustas), jo savienota ar hidrauliku, attiecīgi bojājumi lielāki + ilgtermiņā vēl viena lieta, kuru jāremontē. Ir vēlme saprast šī papildus aprīkojuma lietderību.
close24, 29.augusts 2016, 20:51
Jā, nepieminēju - man laiva ir Progres-4 un motors Mercury 50 zs divtaktu. Kas attiecas uz uzbraukšanu šķērslim, tad nav starpības - arī motors ar rokas hidraulisko trimu tāpat augšā nepacelsies.
Ja kāds ir lietojos laivas motoru ar elektrisko hidraulisko pacēlāju un bez. Lūdzu, uzrakstiet plusus un mīnusus tīri no praktiskās puses. Varbūt ir motora jauda, no kuras nav jēgas šim papildus aprīkojumam? Līdz šim pie plusiem izdevies pieskaitīt motora leņķa regulēšanu braukšanas laikā, pie mīnusiem, sastopoties ar šķērsli (nogrimis baļķis, akmens seklumā, sēklis) motora kāja neamortizējās (nekustas), jo savienota ar hidrauliku, attiecīgi bojājumi lielāki + ilgtermiņā vēl viena lieta, kuru jāremontē. Ir vēlme saprast šī papildus aprīkojuma lietderību.
close24, 29.augusts 2016, 20:51
Izteikšu savu viedokli, kā 50 zs motora lietotājs, kuram nav elektro trima. Sanāk ka jācitē klasiķis "Да будет проклят тот день..."
Jā, pirku lietotu un tajā laikā par motoriem zināju maz, nepievērsu uzmanību. Šodien tā būtu lieta, uz ko skatītos pirmām kārtām. Īsāk sakot "must have", ja motoram ir tālvadība. Iedomājies, es ielaižu laivu ūdenī, kātoju uz pakaļgalu, ar roku ieregulēju piemērotu leņķi seklumam. Tad izbraucu dziļumā, apturu laivu, atkal kātoju uz pakaļgalu lai saregulētu vajadzīgo leņķi. Leņķis ir atkarīgs no cilvēku skaita laivā un svara vispār, attiecīgi reizēm ar pirmo reizi var nesanākt uz aci saregulēt un tad procedūra jāatkārto. Murgs!
close24
20nieku vēl vari samērā viegli pacelt ar roku, sākot ar 30nieku jau vajadzēs būs spēcīgam vīram ar krampi ;)
Liekas, ka tagad sākot ar 40zs 4taktnieki nemaz bez hidraulikas nav. Un sākot ar 40zs tie ir tikai ar garo kāju.
Ja kāds ir lietojos laivas motoru ar elektrisko hidraulisko pacēlāju un bez. Lūdzu, uzrakstiet plusus un mīnusus tīri no praktiskās puses. Varbūt ir motora jauda, no kuras nav jēgas šim papildus aprīkojumam? Līdz šim pie plusiem izdevies pieskaitīt motora leņķa regulēšanu braukšanas laikā, pie mīnusiem, sastopoties ar šķērsli (nogrimis baļķis, akmens seklumā, sēklis) motora kāja neamortizējās (nekustas), jo savienota ar hidrauliku, attiecīgi bojājumi lielāki + ilgtermiņā vēl viena lieta, kuru jāremontē. Ir vēlme saprast šī papildus aprīkojuma lietderību.