Pateicos Jums visiem par atsaucību.
Jā paldies ka ieminēji revesu, tas būs jāielāgo.
Domāju ka izvēle mana ievirzās uz TOHATSU, MERCURY, YAMAHA dzinējiem ar 6 hp un 4-taktnieku.
Vai SUZUKI nav paskaļš ?
ja motora dēļ vajag tiesības, tad arī laiva jāreģistrē CSDD.
ir bijuši gan 2t gan 4t motori ar vienādiem 4 zirgiem, par uzrāvienu nepiekritīšu - IMHO nekādas starpības. toties benzīna un eļļas jaukšana trakoti besīja ārā, un troksnis no 2t arī ir pamatīgi lielāks. zupu arī 2t ēda vairāk. toties 2t bija >5 kg vieglāks. tagad lietotju 4t 4z mercury ar koka laivu, copei gandrīz ideāli, bet par glisi var pat nesapņot (arī ar veco 2t uz glisi nebija ko cerēt).
mercury 5 un 6 zirgi atšķiras tikai ar karburatoru (tā man stāstīja viņu pārstāvis), motora kubatūra ir tāda pati.
jāņem vērā, ka jo jaudīgāks motors, jo ātrāka gaita būs pie minimālās gāzes, velcējot man brīžiem pat liekas, ka gribētos mazāku ātrumu/jaudu.
pievērs uzmanību, vai motoram ir reverss, tā nu ir viena trakoti noderīga štelle, piemēram, ja ir zaceps, nav jaagriež laiva riņķī, iemet reversā un piebrauc kā kungs un ķēniņš :)
4taktu ir ekonomiskāks uz degvielu!
2 taktniekam
ir jāķēpājas ar eļlas piejaukšanu pie degvielas
ašāks uzrāviens, vieglāk laivu pacelt uz glisi
vieglāks
4 taktniekam
stabilāka gaita uz mazajiem apgriezieniem - velcējot
nedaudz klusāks
5 vai 6hp uz sava Dolkāna īpašu starpību nemanīsi.
Tiesības nolikt jau nu vajadzēs gan tā vai šitā.
Ptīkamāka pšsajūta ir kad zini ūdens kustību noteikumus. Man jautājums .
Kurš no šiem dzinējiem 2-takniekiem vai 4-taktniekiem 5hp vai 6 hp ir tomēr labāks ?
Domājams dzinēju iegādāties lietotu.
Gribu Jūsu viedokli dzirdēt par šiem motoriem.
Pārsvarā tiks izmantota velcei un pārbraucieniem upēs, ezeros un jūrā. Laiva Dulkan 290 DL.
varbūt kādam ir zināms kāds links/grāmata vai manuālis par tēmu "kā darvot laivu 2013. gadā, izmantojot tos materiālus, kas pašlaik ir nopērkami celtniecības veikalos utml"? a to nāk pavasaris, bet no gūgles lien ārā tikai sentēvu metodes ar materiāliem, kādi tagad ir nopērkami varbūt vien brīvdabas muzejā :(
Magjiskajos 3,68 kw laikam ierakstaas tikai mercury/tohatsu un yamaha. Jautaajums ar ko lielos vilcienos shie motori atshkjiras? Pirkshu 5hp dzineeju, bet nevaru izveeleeties kuru. Varbuut ir citi varianti?
Vadītāja apliecība ir vajadzīga jebkurai motorlaivai, kurai ir paredzēts motors lielāks par 5hp(neatceros cik kW)
suzuki 5hp arii jaaliek tiesiibas!
a kur yamaha palika? tam ar nekāda vaina!
4taktu ekonomiskāks pa 2taktu un arī stabilāks darbībā ,starp TOHATSU un MERCURY šķirba maza -bāze viena ,viens japānis otrs amerikānis un dažādi nosaukumi 5 vai 6 zirgi starpība laivai nekāda tikai uz sešnieku jāliek tiesības,tas tā īsumā.
Sveiki !
Kurš no šiem dzinējiem 2-takniekiem vai 4-taktniekiem 5hp vai 6 hp ir tomēr labāks SUZUKI ,TOHATSU vai MERCURY ?
Domājams dzinēju iegādāties lietotu.
Gribu Jūsu viedokli dzirdēt par šiem motoriem.
Pārsvarā tiks izmantota velcei un pārbraucieniem upēs, ezeros un jūrā. Laiva Dulkan 290 DL.
Sveiki,vai kadam ir laiva AMBER430 kadas atsauksmes,paldeis.
Raimond, krievu copes lapās ir diezgan daudz infas par motora uzstādīšanu! Cik dziļi,kādi leņķi utt.
Paldies par ieteikumu,tādu arī pirkšu!
Liec garo.Vismaz enkuru nevajadzēs.Bet ja biku nopietnāk tad dzinēji ar garajām kājām ir jahtu palīglīdzeklis.Tas lai bezvējā varētu pārvietoties.Normālai laivai pietiek ari ar 381.Pūslim pat tā ir nedaudz par garu.
Man ir laiva "Storm" 3.30,bet vēlos uzlikt motoru "Suzuki" 6 z,tad ar kādu būtu kāju labāk uzstādīt,īso 381 vai 510 garo? Lūdz pakomentējiet.....
Pella un mazais motoriņš ir labs - efektivitātes ziņā, par stabilitāti var pastrīdēties, bet laivai nav ne vainas :) Katrā gadījumā - par samu krietni labāka.
Eunu! Ko tad iesakat mazajam motorītim? Biju metis aci uz pellveidīgo! Man likās pietiekami stabila esam! Lūk banānveidīgam Samam piekabināju,tad gan bija kā bija! Tālab skatos ko citu!