Ja ir jaudīgāks motors un piemirsies ķīli piepumpēt, tad sajūtas visai interesantas. Laiva pa viļņiem kā čūska locās, īpaši grīdas dēļi :D
Ķīlis šķeļ vilni (cik nu tas burbulis viņus var šķelt) + notur kursu.
Juurasbullis, uzlocīts jau priekšgals ir abām laivām. Varbūt laivas forma pie vainas?
laiva bez ķīļa pa ūdeni iet kā bļoda.grozās kā grib.ar ķīli tā dendence grozīties ir krietni mazāka.ar jebkuru motoru,laivu ar ķīli forši sagriezt.bez ķīļa pamēģiniet.diez ko priecīgi nebūsiet.
:)
gaujai 20 cm viļņi braucot pret vēju šļācas laivā, kaimanam pat 50 cm nejūt, jo priekšgals ir uzrauts.
nezinu gan ķīļa nozīmi gumijas laivai (drošvien braucot ar motoru tādas nav) bet parastai airu laivai ja uzpūš vējš - ķīlis laivai neļauj tik brīvi slīdēt pa ūdeni, un airējot ķīlim ir ļoti liela nozīme - laiva iet taisni, bez ķīļa ir vairāk jākontrolē savs virziens.
Man ir Dulkan 345 un esmu braucis ar savu Honda 2,3 (Gaujai i lielāku nevar likt) gan ar piepūstu ķīli, gan bez tā (aizmirsu mājās pumpi) un lielu atšķirību nemanīju. Varbūt ja uzliktu 10 hP, tad varbūt gan, grūti teikt.
+/- tagad skatos un salīdzinu Dulkan ar Bush - Bushiem ir ķīlis, kurš, kā sapratu, nav Dulkanam. Nu tad atkal jautājums - KĀDUS plusus, mīnusus dod tas ķīlis. Kuros gadījumos viņš var traucēt? Vai tas vajadzīgs tikai liekot spēcīgu motoru vai ir arī kāda starpība airējot?
Vel Outlanderu neesmu skatījies - tiem Salmo tagad 40% atlaides dodot...
Bet vai vajag trīsarpusmetrīgu kuģi bez iespējām kādreiz piekabināt tāda izmēra kuģim piemērotu motoru?
Ja gribi ar cieto FINIERA grīdu tad tev jāņem ir Gauja XL-D, tad tiešām pat spaini ar ūdeni izliesi un nemanīsi šo ūdeni, bet tā parastā ir koka dēlīšiem, protams stabilāka par piepūšamo grīdu, bet toties ūdens pa kājām maisīsies.

Cietā grīda ir finieris, vai arī tās līstes kas Dulkan Gaujai ir labas? Nav ar gumijniecēm iznācis pabraukāties- ar koceni līdz šim vizinājos, tapēc īsti sajegas nav kas un kā
un ja vēl to lietu dažādi pagroza - a kaut vai a pati 2.85-2.90 m laivele, kā nu kuram ražotajam, man domāt, ka pofig tie daži kg un liekās minūtes saliekot, jaucot, galvenais ir cietā grīda. vari stāvēt, grozīties ērti, galvenais - bez bažām piecelties atliet, kad ievajagās, un jebkurās lietavās nebūsi peļķē - ūdens ir zem grīdas.
var protams līks stīvs, nečurājis sēdēt pielijušā Nirokā, bet domāju, ka nu jau tie laiki lielākajai daļai ir aiz muguras :)
Paskaties
Dulkan mājas lapā, tur norādīts "Laivai ir noņemamais turētājs nelielam piekarināmam motoram (benzīna, elektriskajam)", tobiš arī benzīnu līdz 2,2 hP
ne jau tas dēlis ir galvenais, ar maziem motoriem tas gandrīz vienalga. svarīgāk, manuprāt, cik vietas aizņem sapakota laiva, cik viegli pārnēsāt, cik ātri var sagatavot braukšanai, cik personas būs laivā.
man bija bušene 280, līdzīga gaujai un tagad ir kaimans 330. 280-niece bija vieglāka un ātri sagatavojama braukšanai (max 10 min ar piepūšanu), jo dēļus ārā neņemu. ar 330-toties ilgāk un smagāka, bet uz ūdens daudz patīkamāk un stabilāk.
Vai tad
Gaujai benzīnnieks nav pieliekams - aprakstā minēts ka benzīna un elektriskajam? Ja ir, tad kur tā fiška (atskaitot iespeju pielikt ritenīšus un stumties, kā rakstīja martins_) ka trancis ir labāks par Dulkan Gaujas motora stiprinājumu? Ja pareizi sapratu par tranci sauc to dēli aizmugurē.
martins_, ticu ka ļoti nesmird, bet nu tomēr motors ir motors un benzīns, lai vai cik tā bāciņa hermētiska, tomēr savu aromātu dod (no pieredzes ar ģeneratoriem u.c benzīnagregātiem), tā kā tomēr tiem piemērotāka ir vieta garāžā nevis guļamistabā. Bet anyway paldies par ieteikumu, jo ja atradīšu vietu kur glabat benzīnnieku, tad noteikti to kaut kad pirkšu.
Urmaasam atkal taisnība, ja nelieto benzīnnieku, tad mierīgi vari pirkt Gaujai līdzīgu (ar dēļu grīdu vēlams), jo tur jau ir motora stiprinājums.
un vēl - pie tranča (tās cietās sieniņas) var pielikt ritenīšus, un tad nemaz nav jābūt atlētam, lai pie mašīnas laivā sakrautu visas mantas un svilpojot noripinātu līdz ūdenim. Tur kur apstākļi to ļauj, protams..
Sasa, ja vien lejot benzīnu neliesi pusi bākā, pusi uz motora, tad beznīnnieks nesmird arī dzīvoklī, un varu apgalvot, ka ērtāk ir no 4 stāvā nonest mazo benzīnnieku nekā elektro un "vieglos" aķus.
ir vērts aizdomāties, ne?
ja lietosi elektromotoru tad galīgi PO.ir tā sieniņa vai nav.
Briestu iegādāt 3m laivu. Jautājums laivu lietotājiem. Kāda būtiska atšķirība lietošanā un ērtībās ir laivām ar cieto sieniņu aizmugurē motora uzkarināšanai (piem.
Bush Kaiman ) un laivai ar piepūšamo aizmuguri bez tās sieniņas tik ar tādu piestiprināmu dēli motoram (piem.
Dulkan Gauja) . Motoru gan šobrīd nepirkšu, bet vēlāk varbūt elektrisko, jo benzīnnieku nav kur dzīvoklī glabāt.