atgādināt paroli atcerēties
 
 
Ienāc ar Draugiem.lv profilu

Laivas un to motori

Andri 27.11.12
Kā ir ar parsun motoriem, skatos tagad arī vēl akcija ir šiem. Ja negrasos vīlēt dienu un nakti, bet tīri tā svētdienas dienā pavizināties vai būs OK, vai labāk nevajag
kkeda 27.11.12
Nu tas laikam atkarīgs cik lieli attālumi jāveic makšķerējot. Bet nu runājot par dzinējiem, ar jebkuru jaudu gribas arvien jaudīgākus dzinējus, ātri pierod pie esošā ātruma un tad domā pie stiprāka dzinēja :D
zaraza 27.11.12
Jozis23...

Tu saki "20 km/h. (priekš copes liekas tas ir vairāk ka pietiekami)"...

Tas kā kuram... citam ar airīšiem ir pietiekami... a, ja laivu turi Ķīšezerā, no rīta mīli pacopēt Lielupē, pusdienslaikā pie Dienvidu tilta, a vakarā Baltezerā, tad arī 50km/h liekas par maz... Degvielas patēriņš gan ir cits stāsts :)
Jozis23 27.11.12
Man tāda "kazanka" ar 6ph motoru sēžot pa vidu vienam ar visiem loriņiem iet glisē un pēc navigācijas iet 20 km/h. (priekš copes liekas tas ir vairāk ka pietiekami)
mmartins 26.11.12
Suits,
izklausās aizdomīgi,
pieskaiti laivotāja apdrošināšanas izdevumus ;))
suits 26.11.12
Lāčuk, vieglāk jau ir bet ne lētāk. Es tādai finierenei ar dēļu grīdu iztērēšu max 50Ls ar visiem airiem.
zaraza 26.11.12
rapulis...

nu klasiskais aprēķins lai sasniegtu normālu ātrumu un celtu glisē ir 1zirgspēks uz 20kg masas... "Kazanka" pati sver ~ 140kg, nu un plusā nāk dzīvmasas un loriņi... It kā prātīgi būtu sākot no 15HP... Vairāk nemaz arī nedrīkst pēc ražotāja papīriem un tranci tāpat būtu ieteicams nostiprināt... Atkal, ja baigi neskrien un uz glisi netiecas tad normāli šī laiva jau ar 5-6HP ies 18-20km/h.

P.S. Jebkurā gadījumā ar "Kazankām" ļoti uzmanīgi jāņem virāžas... Tā ir šīs šaurās laivas vājākā vieta... Krievu laik kādu brīdi dēļ biežajiem negadījumiem esot pat bijis aizliegts braukt ar Kazankām, kam nav uzstādīti bortiem drošības pludiņi-stabilizatori...
rapulis 26.11.12
Kāds piekaramais 4 taktu motors būtu optimāls vecajai labajai kazankai bez spārniem. Prātoju un nevaru izšķirties starp sākot no 9,8Hp-15-20Hp. Varbūt kādam ir personiskā pieredze un var ar to padalīties. Tik tālu esmu sapratis, ka motora svars, laivas kopējais svars ar kravu ietekmēs gaitu, kā arī nevajadzētu pārspīlēt ar motora jaudu. Plānoju braukāt daudz: Daugava no ietekas līdz Rīgas Hes, Ķīšezers, Lielais, Mazais Baltezers, Buļļupe, Lielupe. Izrakos cauri visai sarakstei šajā sadaļā, īsti atbildi neatradu. Iepriekš pateicos.
lacuks007 26.11.12
a nav vieglāk tad kādu lietotu paņemt?
suits 26.11.12
paldies par ieteikumiem. To koka staigāšanu daudz maz var atrisināt, noskrūvēs malas tā kārtīgi, būs labi.Stūros varbūt ielīmēs kādu armatūru, lai tie sveķi neplaisā un nelūzt ārā. Jūtu, ka būs labi - tik materiāli jāiepērk. Es jau tik tādu ekonomisko variantu gatavoju, ko Ķīšezera krūmos nav žēl atstāt.
skiperis 26.11.12
suits. Stūru špaktelēšana ar epoksīdu neko daudz nepalīdzēs. Koks ''staigā'' un sveķi bez armatūras vienkārši izlūzīs. Korpusu vajag aplīmēt ar stikla audumu no ārpuses visu, tad problēmu nebūs. Var līmēt ar epoksīda sveķiem, bet vajag siltā telpā strādāt +20 vismaz. Vieglāk strādāt ar poliestera sveķiem, kurus var nopirkt laivu būvētavā Doles salā pie HESa. Veiksmi!
spiningists 26.11.12
To Suits
Lai droši braukt un ilgi kalpotu - gribi negribi ir jālīmē. Pieskrūvēšana pie brusiņas/latiņas ir tik pašapmāns drošumam. Vēl drošāk laikam izliekt alumīniju un sakniedēt stiķēšanas vietu no ārpuses - iekšpusi sagdarvot. Nav estētiski, bet praktiski.
suits 26.11.12
Paldies par ieteikumu, bet es ar audumu neko nebiju domājis aplīmēt. Vienkārši no iekšpuses grīdas stūrus pieliet ar kaut ko labi hermetizējošu.
Arvids8 26.11.12
P.S. Sveķus aplīmēšanai pašķaida ar etilspirtu,špaktelēšanai pievieno aerosilu vai mikrosfēras.
Arvids8 26.11.12
Latvijas Ķīmijā ir nopērkami epoksīda sveķi,apm.5ls kg,finiera laivai vajag 3-5kg,atkarībā no izmēra,pietiek salīmēšanai gan aplīmēšanai,audumu gan būs jāpameklē-pareizo biezumu un eļļotāju,ja būs parafinētais,tad jāatdedzina..
spiningists 26.11.12
To Suits
Ja nevari precīzi piegriezt...tad nesākies. Finierenes konstruē datorā un izdrukā uz plotera šablonu. RU saitos daudz kas sarakstīts. Tā līme, ko lieto stiklaškiedrenēs ir ŠKIDRA, un nekāda špaklēšana nesanāks. Pats sastellēju 6+metri laivu no finiera - uz visu garumu nebij nekādas nobīdes sagataves veidojot pēc šablona. nav parastā plakandibene...
Vienīgi mums nav daudz kā, kas pieejams pa lētām naudām RU (epoksīda pareizie sveķi).
suits 26.11.12
Nu man tomēr koks ir pierastāks materiāls un daudzmaz zinu, ko ar to iesākt. Bet kur lai dabū to šuvojamo? Ar piķi negribās ķērnāties.
jātaisa ir nevis no finiera, bet putuplasta un tad jaaplīmēr ar šķiedru
suits 25.11.12
Vakar noskatījos tās finierlaiviņas pie Langas un sadomāju līdz pavasarim pats arī kaut ko līdzīgu uztaisīt. Tik konstrukciju mazliet jāpamaina niansēs. Bet jautājums par hermēšanu stūros - man doma, ka jāpielej ar kaut kādu hermējošu šmerku, jo diezvai ar rokas finierzāģi baigi prezīzi visus salaidumus piezāģēšu:) Vai ir dabūjams tas materiāls šķidrā veidā, no kā taisa stiklšķiedrenes. Cik es saprotu tad tās arī ir taisītas armējošo sietu piesūcinot ar kaut kādu pabiezu bet lejamu sveķa masu. Nu vot to lejamo masu kaut kur vajadzētu iepirkt pāris litrus - tikai kur?
kutis 23.11.12
pieziime- krievi laikam meeriija jaudu kokjenes galaa, bet japoshkas uz dzenskruuves izejas. liidz ar to tie krievu zs dabaa buus mazaaki

dzhi, 22.novembris 2012, 20:50

Toties krievu zirgiem lielāka apetīte nespēs vien piebarot...

Nepieciešams reģistrēties, lai pievienotu atbildi!

Ja reģistrēsies, arī Tu varēsi piedalīties portāla CopesLietas.lv aktivitātēs!

reģistrēties

skaidrs