Antikavitācijas plāksne manam 5 Zs tohatsu nedeva neko. Maksimālais ātrums samazinājās par 3 km/h, vienīgais efekts.
Nicknice, 14.septembris 2014, 02:06
Lai antikavitācijas plāksne strādātu vajag arī pareizo izmēru. Savam pats taisīju un strādā uz visi 100%. Sēdi aizmugurē un laiva (Dulkan 325) glisē izziet pie pus gāzes (Yamaha 5Zs).
Bildes, izmērus un aprakstu liku galerijā:
http://www.copeslietas.lv/site/bildes/albums/antikavitacijas-plaksne-nr-2/
kaspars71, 15.septembris 2014, 10:18
Paldies, izskatīju tavas galerijas un interesanta pieredze tev, ka sākumā pirmā plāksne bija par mazu un otrā deva vajadzīgo efektu.
Skatoties uz tām bildēm mani spārni izskatās pēc biksīšu ieliknīšiem. :)
tik man jāatrod kāds piemērots materiāls. diez Depo, Kuršos, K-Rautā kaut ko tādu var atrast?
Nicknice, 15.septembris 2014, 12:29
Jautājums: kur var Latvijā piemeklēt elektromotoram dzenskrūvi? Motors Fladen, kas nav plaši izplatīts.
Ak jā, Nicknice, eļļu reduktorā vismaz nomaini, ar to toč 100 h nevajag braukt.
Vigulis, 14.septembris 2014, 19:09
to atkal nav tik viegli izdarīt, tai skaitā sameklēt eļļu īsto.
vienkārši motora eļļai man sāka zust spiediens un lampiņa midžinājās, tādēļ starp sestdienas copi un svētdienas copi bija jāatrod risinājums, kas bija statoils.
nevar jau krastā sēdēt brīvdienās.. :) :)
labi, to locīšanos atstāšu nr.2 prototipam
Man tik vēl jāuztaisa lokāms pa vidu, lai varu bremzēt velcējot :))
Malas asas, lai zāli griež.
Daudz prasību. :)
Antikavitācijas plāksne manam 5 Zs tohatsu nedeva neko. Maksimālais ātrums samazinājās par 3 km/h, vienīgais efekts.
Nicknice, 14.septembris 2014, 02:06
Lai antikavitācijas plāksne strādātu vajag arī pareizo izmēru. Savam pats taisīju un strādā uz visi 100%. Sēdi aizmugurē un laiva (Dulkan 325) glisē izziet pie pus gāzes (Yamaha 5Zs).
Bildes, izmērus un aprakstu liku galerijā:
http://www.copeslietas.lv/site/bildes/albums/antikavitacijas-plaksne-nr-2/
kaspars71, 15.septembris 2014, 10:18
Paldies, izskatīju tavas galerijas un interesanta pieredze tev, ka sākumā pirmā plāksne bija par mazu un otrā deva vajadzīgo efektu.
Skatoties uz tām bildēm mani spārni izskatās pēc biksīšu ieliknīšiem. :)
tik man jāatrod kāds piemērots materiāls. diez Depo, Kuršos, K-Rautā kaut ko tādu var atrast?
Es kādreiz savam pūslim Dulkanā palūdzu lai uzlīmē numurus. Loki vai burzi, lietus vai saule, nekas nesabojās numurus.

Kāda krāsa ir vajadzīga priekš numura zīmēm uz gumijas laivas, lai tā nelobītos un nesprēgātu?
OK, jātaisa būs pašam tad. :)
Antikavitācijas plāksne manam 5 Zs tohatsu nedeva neko. Maksimālais ātrums samazinājās par 3 km/h, vienīgais efekts.
Nicknice, 14.septembris 2014, 02:06
Lai antikavitācijas plāksne strādātu vajag arī pareizo izmēru. Savam pats taisīju un strādā uz visi 100%. Sēdi aizmugurē un laiva (Dulkan 325) glisē izziet pie pus gāzes (Yamaha 5Zs).
Bildes, izmērus un aprakstu liku galerijā:
http://www.copeslietas.lv/site/bildes/albums/antikavitacijas-plaksne-nr-2/
kaspars71, 15.septembris 2014, 10:18
Pilnīgi piekrītu kaspars71 ka plāksne strādā un ātrums nesamazinās bet mazliet pieaug.Man arī Tohatsu 5 un 3.00 DULKAN bez ķīļa ātrums pieauga par 4km,tākā meklē vainu regulējumā vai izmērā.
Antikavitācijas plāksne manam 5 Zs tohatsu nedeva neko. Maksimālais ātrums samazinājās par 3 km/h, vienīgais efekts.
Nicknice, 14.septembris 2014, 02:06
Lai antikavitācijas plāksne strādātu vajag arī pareizo izmēru. Savam pats taisīju un strādā uz visi 100%. Sēdi aizmugurē un laiva (Dulkan 325) glisē izziet pie pus gāzes (Yamaha 5Zs).
Bildes, izmērus un aprakstu liku galerijā:
http://www.copeslietas.lv/site/bildes/albums/antikavitacijas-plaksne-nr-2/
vajadzīgs yamaha F4 aizmugurējais rokturis.
Sapratu Viguli.Biju domājis par meitu bet tu pateici pareizi par kleitu :)
Ak jā, Nicknice, eļļu reduktorā vismaz nomaini, ar to toč 100 h nevajag braukt.
Vispār antikavitācijas plāksnes pamata nozīme slēpjas nosaukumā. Tā palīdz izvairīties no kavitācijas- gaisa burbuļu veidošanās retinātā šķidrumā. Kavitācija var radīt nevēlamas vibrācijas ātri rotējošās detaļās un to sabrukšanu. Retinājuma telpā( pirms dzenskrūves) ir jānodrošina laba šķidruma pieplūde un jāatdala tā no ūdens virsmas. Vairāk aktuāli jaudīgiem motoriem.
Pamatā jau vajag iedziļināties kam tā plāksne domāta. Būtībā viņas nozīme ir neļaut laivai purnu raut gaisā.Labākais variants ir ja tā būtu regulējama .Princips kā augstumstūrei lidmašīnām-tikai dinamika otrādi. plāksne uz leju -spiež laivai purnu uz leju.Ir viena fiška tajā pasākumā - plāksnes efektīvais laukums.95% tas ir par mazu.Tāpēc vislabākais variants ir to dziļuma stūri iebūvēt pašā laivas konstrukcijā.Zinu tikai vienu laivu kurai tāda ir.Kaut kas līdzīgs kā kazankas spārni-tikai kustīgi.Pie jebkura ātruma pieregulējot laiva iet pa plakni- iegūst maksimālu slīdi ,nestumj ūdeni un nerada lieku nelietderīgo slodzi motoram . Itāļi,aziāti,visi kuriem daudz darīšanu uz ūdens savām laivām liek milzīgas stabilizācijas plāksnes laivas aizmugurē - vienkāršākais un efektīvākais paņēmiens lai neiespiež pakaļgalu ūdebnī ,bet mīnuss -palielinās laivas gabarīti.nevajag lielus spārnus-pietiek kākazankai -un domāju pie mūsdienu tehnoloģijām var arī tādus uztaisīt ar motoriņu regulējamus. Patreiz cik zinu neviens tādus pasaulē rūpnieciski neražo .
Bralitis, 14.septembris 2014, 09:27
tam arī es to plāksni biju domājis - lai ātrāk izceļ uz glisi un lai var sēdēt aizmugurē nevis laiva pa vidu ar trubu rokā.
te ir visa infa par tohatsu ražotājiem : http://www.tohatsu.co.jp/en/boat/profile.html
par merkūru gan neatradu nevienu informāciju ka ražo uz viena konvejiera bet cik noprotu dzinēji ir augstvērtīgi.
Pat Latvijas dīleri ir japāņu mājas lapā :
http://www.tohatsu.co.jp/en/boat/sales/index.html
Pašam nav dzinēja bet vēlme ir. Kādas ir atsauksmes par šīs markas dzinējiem ? Ko te palasījos - izklausās vairāk pēc reklāmas saukļiem ne subjektīvām domām.
Bralitis, 14.septembris 2014, 09:43
Man ir pirmo gadu Tohatsu MFS5C ar ārējo bāku. Nekad neviens cits nav bijis, bet šis ir lielisks. :)
Šodien pat izbraukāju Rīga-Lielārde un atpakaļ ar motoru bagāžniekā un nav ne pilītes eļļas vai benzīna izlijusi. Stūma 60to gadu 300kg alumīnija/koka zvejas laivu pat pārāk ātri priekš velces (4 km/h uz minimimāliem apgriezieniem, 14 km/h pilnā ručkā ar 2iem vīriem iekšā).
Mana trimarāna tipa amberlat laiva iet lēnāk, lai arī ir 5x vieglāka. Laikam tomēr tajos 60ajos kaut ko mācēja taisīt pareizi. :)