to duraku valsti un ražojumus var apd..st līdz bezgalībai, mans pirmais , bet spilgtākais autopiedzīvojums- krievu armija , mūs no autodaļas, kautkāda bartera detaļu dēļ veda uz Zilu remontrūpnīcu Toljatti, izmētāja čaļus pa cehiem, parasti tiku noliktavā, jo pratu rakstīt un rēķināt:)
bet bija dienas , kad
īstie veči bija šmigā , droši vien pēc algas un ielika pie dzinēju kapitālremontiem, kādus tur vārstus sl'pēt un citādi ar motora dzelžiem izdarīties, liekas pat kādus pāris desmit motorus kopā saskrūvējām, neticu ka kādu no tiem varēja braukt, jo poņas nebija pat kur eļļu liet,un diezgan daudz detaļu pāri palika, bet plāns ziniet svarīgāks:)
un protams iznākot no rūpnīcas līdz stiepām visādas daļas cik varēja panest, tā kautkā tur bija iekārtota sistēma.
Vot vēl viens tehniskas dabas jautājums attiecībā uz modernām lietām.
Jaunās mašīnas kad uzsāk kustību automātiski aizslēdz durvis (varbūt ne visas markas). Kas notiek, ja mašīna avarē un iekrīt ūdenī, elektrība uz īso. vai durvis atslēdzas, vai paliek aizslēgtas?
Man kursa biedrs aizgāja strādāt Tallinas ekskavatoru rūpnīcā (meliorācijas daudzkausnieki) un stāstīja, ka mēneša beigās pat uzgriežņus uz skrūvēm neskrūvēja, bet nolika kārtīgu veci ar ''kuvaldu'', kurš mauca pa skrūvi, lai saliecas un viss.
skiperis, 5.decembris 2014, 22:15
ne par velti, tad kad atnāca uz kolhozu jauna tehnika to vairākas dienas pārlasīja, un ne tikai uz kolhozu.
Man kursa biedrs aizgāja strādāt Tallinas ekskavatoru rūpnīcā (meliorācijas daudzkausnieki) un stāstīja, ka mēneša beigās pat uzgriežņus uz skrūvēm neskrūvēja, bet nolika kārtīgu veci ar ''kuvaldu'', kurš mauca pa skrūvi, lai saliecas un viss.
Paņēmām jaunu T-25, pāris gadusiet viss ok., vienā dienā darbinot parādās troksnis un sitieni motorā, kad izrauj dekompresoru nav skaņas, atplēšu karteri, šāles kārtībā, cilindrus, kārtībā, galu vaļā sadaleni ārā, kārtībā, nevaru saprast, nu jāvelk motors ārā izrādās spararats palicis uz 2 skrūvēm pārējās nocirptas.:D
Malikis2011, 5.decembris 2014, 21:53
Ar Ņivu kuļu kopš pagājušā gadsimta, katru gadu kādus 15 hektārus! :D
Mums bija fokuss ar 25 nieku. Jaunu nopirkām 90 tajos. eļļas līmenis virs normas. nu kam tāda izšķērdība? ņems un nolies līdz līmenim. atskrūvē korķi un spainī iekrīt kaut kas ka nodžinkst vien. Aizskrūvē ciet, sāk sktīties WTF. Uzgrieznis. Nu ko - eļļa ārā, karteri nost. Atradām veselu čupu ar rupjām dzelzs skaidām karterī, bet no kurienes tas uzgrieznis tā arī netikām skaidrībā. Un vēļ bija joks ar belarusa riepu. kaut kad sāka laist gaisu, kad izārdīja,tā atradām ventiļa micīti riepā. Rūpnīcā kā likts, tā kāds atstājis un laika gaitā kamera pušu. Tā taisīja PSRS laikos triecientempā. Piecgades plāni bija jāpilda. Kvartāla sākumā montēja labās detaļas, pēc tam jau zemākas kvalitates. kā teica - Tretij sort, ņe brak!
Jā rīt uz darbu, ne asakas !!
Labi veči,bija jauki pačatot,bet man rīt 6os arbaiten. Ne asakas :)))
Paņēmām jaunu T-25, pāris gadusiet viss ok., vienā dienā darbinot parādās troksnis un sitieni motorā, kad izrauj dekompresoru nav skaņas, atplēšu karteri, šāles kārtībā, cilindrus, kārtībā, galu vaļā sadaleni ārā, kārtībā, nevaru saprast, nu jāvelk motors ārā izrādās spararats palicis uz 2 skrūvēm pārējās nocirptas.:D
Domaataajs- kombaina motors iet tikai uz pilniem apgriezieniem, ja vārst ieiet iekšā virzuli met ārā, vēl jautājums par gilzu, bet lai virzuli izņemtu jāņem motors ārā, var turpat uz kombaina noguldīt lai karteri atgriestu.
urmaas. Nezinu kā citiem, bet 966-jam es motoru ņēmu nost 20 minūtēs. Viena skrūve pie ātrumkārbas(ja pareizi atceros), divas motora nodalījumā pie kronšteina, kurš turēja motoru pie korpusa. Labākais bija tas, ka bērni bija vēl galīgi sīkaļas un visu, ko viņi izlidināja pa logu, es vakarā lasīju ārā no motora telpas. Dabas aizsardzība, odnako ;))
skiperis, 5.decembris 2014, 21:39
Vēl jau "sīkumi" pusasis vadi šļaukas ...:DDD
Domaataajs- noklapē kad šāles piecepas, kloķenes maiņa vai bloka, bet principā viss motors jāizjauc, galva nost,virzuļi ārā, jautājums vai klanis jāmaina, parasti nākās, tad svarošana lai svars sakrīt, saliec iet kā puķīte, tīrumā pabrauc 100m , skaņa melni dūmi unatkal motors mierā, vārst nolūza, atkal virzuļi ārā galvu maini.:D
Malikis2011, 5.decembris 2014, 21:38
Paņēmu jaunu 968 motoru, izjaucu un starpība starp vieglāko un smagāko virzuli+klani 40 gr !!!. Divas nedēļas pi...s kamēr dabūju 8 mg.tad vēl dažādi "sīkumi" un beigās šis arī iet
Domaataajs- noklapē kad šāles piecepas, kloķenes maiņa vai bloka, bet principā viss motors jāizjauc, galva nost,virzuļi ārā, jautājums vai klanis jāmaina, parasti nākās, tad svarošana lai svars sakrīt, saliec iet kā puķīte, tīrumā pabrauc 100m , skaņa melni dūmi unatkal motors mierā, vārst nolūza, atkal virzuļi ārā galvu maini.:D
Malikis2011, 5.decembris 2014, 21:38
Noklapē jā ,bet piemēram, vienam vārsts iekrita cilindrā, rūpnīcas skrūvējums, tur gan motors nebūtu jāceļ nost, ja vien uzreiz ir apturēts, bet to jau redz pie ārdīšanas.
Eļļa jāskatās, eļļa.
urmaas. Nezinu kā citiem, bet 966-jam es motoru ņēmu nost 20 minūtēs. Viena skrūve pie ātrumkārbas(ja pareizi atceros), divas motora nodalījumā pie kronšteina, kurš turēja motoru pie korpusa. Labākais bija tas, ka bērni bija vēl galīgi sīkaļas un visu, ko viņi izlidināja pa logu, es vakarā lasīju ārā no motora telpas. Dabas aizsardzība, odnako ;))
Domaataajs- noklapē kad šāles piecepas, kloķenes maiņa vai bloka, bet principā viss motors jāizjauc, galva nost,virzuļi ārā, jautājums vai klanis jāmaina, parasti nākās, tad svarošana lai svars sakrīt, saliec iet kā puķīte, tīrumā pabrauc 100m , skaņa melni dūmi unatkal motors mierā, vārst nolūza, atkal virzuļi ārā galvu maini.:D
SK-5 ŅIVA ap pusdienām motors noklapē otrā dienā ap to pašu laiku kuļ ar visu motora nocelšanu un viens pats.
Malikis2011, 5.decembris 2014, 21:26
Sorokam sajūgu arī pa fikso var samainīt.
ja ir ar ko nocelt SK 5 motoru, cik tad tur daudz ko skrūvēt. Nu tas jau, protams, ka atkaŗīgs no vainas.
Domaataajs, 5.decembris 2014, 21:32
Tāpat kā 900-am Sābam, pat bedri nevajag
Kā viens meistars teica, tagad mašīnas netaisa, vienreizējās litošanas buņdžas.
Malikis2011, 5.decembris 2014, 21:34
Širpotrebs
Kā viens meistars teica, tagad mašīnas netaisa, vienreizējās litošanas buņdžas.
SK-5 ŅIVA ap pusdienām motors noklapē otrā dienā ap to pašu laiku kuļ ar visu motora nocelšanu un viens pats.
Malikis2011, 5.decembris 2014, 21:26
Sorokam sajūgu arī pa fikso var samainīt.
ja ir ar ko nocelt SK 5 motoru, cik tad tur daudz ko skrūvēt. Nu tas jau, protams, ka atkaŗīgs no vainas.
Raivo
Pats jaucis šamo tetiku. Bet kaimiņš regulāri dzina pakaļu uz bedres un ķimerējās, teicās - zaje..ļi eti vkladiši i koļca. :)))
urmaas, 5.decembris 2014, 21:28
gredzenus nomainīt ņau probļem, bet kloķeni ārā tāpat dabūt ta ņevar :))
Raivo
Pats jaucis šamo tetiku. Bet kaimiņš regulāri dzina pakaļu uz bedres un ķimerējās, teicās - zaje..ļi eti vkladiši i koļca. :)))