atgādināt paroli atcerēties
 
 
Ienāc ar Draugiem.lv profilu

Laivas un to motori

AndrisCopee 20.12.14
Par izdzīvošanas komplekta nepieciešamību - saprotu, ja brauktu jūrā, nelabvēlīgos apstākļos..
bet, par cik paredzēts dzīvoties 98% pa iekšzemes ūdeņiem, tad nav jau tankkuģis, lai nevarētu arī ar airiem tikt vismaz līdz tuvākajam krastam.
Ja domā ar galvu un seko līdzi tehnikas stāvoklim, diez vai būs īpaši daudz īpaši nepatīkamo gadījumu.
Par mašīnām runājot - man nekad nav bijuši jauni auto, un pa 600K+ nobrauktajiem kilometriem ne reizi neesmu palicis uz ceļa, vienk jāseko līdzi tehnikas stāvoklim un nevajag ekonomēt uz apkopēm.
usis 20.12.14
redzi jig, lv, stāsts tikai par to ka tehnoloģiski pieļaujamā nodzīšanas rezerve, tik komplicētam izstrādājumam kā motoram, kunga interešu zonā ap30-50zs, sastāvošam no milzimdaudz detaļām, mezgliem, gan mehāniskiem , gan elekt/elektroniskiem, vairumam sastāvdaļu būs dažāda, un pie vismaz 1000 darbstundām iespēja regulāri izmantot izdzīvošanas koplektu ir lielāka nekā iegādājot , jaunu vai mazlietotu- bet tas savukārt neierakstās budžetā, lūk:)
a par auto - esmu sācis 5 mašinas no 0 km, kopā ar tām ap 300000km , nav bijis gadījumu, lai neizbrauktu no mājas, jeb paliktu uz ceļa:)
JIG.LV 20.12.14
pie tam pirkt lietotu motorlaivu ir krietni romantiskāk kā lietotu auto, šamo var izstumt, ievilkt, dajebkurš var atbraukt pakaļ ja neveicas, toties ja noklājas laivas motors vietās attālās, labi ja līdz sainītis ar izdzīvošanas koplektu:)

usis, 20.decembris 2014, 20:36


A pri čom te jauns vai lietots? Gan jauns autinš, gan jauns laivas motors noklājas ne sliktāk par mazlietotu ( neiet runa par to, kas nodzīts vairāk par tehnoloģiski paredzēto rezervi). Es principā nepērku jaunus autiņus, kā ekonomists nevaru pārvarēt pshihoģisko barjeru par 30% cenas kritumu izbraucot no salona, bet kādam atkal ir svqrīgi iegūt "jaunavīgu" un īpaši sev sakomplektētu. Viss ir galvā...
A tehnika plīst un arī citi ČP gadās jebkam. Ir bijis visādi - vienreiz uz dzenskrūves ķēdi uztinu, paldies municipāļiem, kas izbuksēja un ar fleksi nogrieza, ir palaidējrelejs motoram nobiris, šķilts "uz īso" ar skrūvgriezi, aķis ir nomiris uz ūdens un startēts "po starinke" raujot ar striķi, mazajam 2.5h motoram n-tās reizes drošības "šponka" aprauta, kamēr nepiegriezās un neielika naglu. Vai tāpēc mēs raudājām? Tas pie lietas pieder... :) Garantija jaunam motoram un arī jaunam autiņam 100% garantē tikai to, ka noteiktos termiņos jāaizved apkopt uz autorizētu servisu un jāatstāj konkrētas naudiņas, viss pārējais jau "kak karta ļažet"..
usis 20.12.14
pie tam pirkt lietotu motorlaivu ir krietni romantiskāk kā lietotu auto, šamo var izstumt, ievilkt, dajebkurš var atbraukt pakaļ ja neveicas, toties ja noklājas laivas motors vietās attālās, labi ja līdz sainītis ar izdzīvošanas koplektu:)
AndrisCopee 20.12.14
Labāk gan skaties tagad,neatliec uz pavasari.Cenas ziemā krietni zemākas un būs laiks sagatavot sezonai,ja kādi remontdarbi vai aprīkojums jāuzstāda.
Ja Tu domā daudz vadāt laivu pa dažādiem ūdeņiem,Guntara laiva laikam nebūs tā pareizākā izvēle.Vai ne,Guntar?

andis47, 20.decembris 2014, 00:33

Es jau labprāt tagad iepirktu, un arī saprotu, ka tagad būtu īstais laiks to darīt, bet ir vēl dažas lietas pirms tam jāsakārto, kas ir svarīgākas par copi..
Jebkurā gadījumā paldies par viedokļiem - par laivas svaru līdz 350kg ņemšu vērā - par to nebiju domājis..
JIG.LV 20.12.14
Jig tev jautājums, tā kā pats dzīvoju blakus ķīsim, cik maksā par laivas turēšanu jaunciema ostā ?

tr222, 20.decembris 2014, 19:39


15EUR par laivas garuma tekošo metru, attiecīgi, tā kā laiva virs 5m, tad 75EUR/mēnesī.
tr222 20.12.14
Jig tev jautājums, tā kā pats dzīvoju blakus ķīsim, cik maksā par laivas turēšanu jaunciema ostā ?
JIG.LV 20.12.14
Labāk gan skaties tagad,neatliec uz pavasari.Cenas ziemā krietni zemākas un būs laiks sagatavot sezonai,ja kādi remontdarbi vai aprīkojums jāuzstāda.
Ja Tu domā daudz vadāt laivu pa dažādiem ūdeņiem,Guntara laiva laikam nebūs tā pareizākā izvēle.Vai ne,Guntar?

andis47, 20.decembris 2014, 00:33


Viennozīmīgi ērtai mobilai pārvadāšanai vajag kaut ko vieglāku un kompaktāku, biki pa ekstrēmu tos 700kg staipīt. Tālākais es to esmu vilcis līdz Burtniekam un Staburagam. Es viņu turu Ķīšezerā ostā visu sezonu, ideāls variants pa brīvu brīdi aizskriet, bet tā man mobilai staipīšanai pa paasuli ir cita laiva.
Ja vajag ērti mobili, tad uzskatu, ka kopējais laivas svars sausajā kopā ar motoru nedrīkst pārsniegt 300-350kg. Tīri tehniski jau var līdzi kaut kreiseri staipīt, ja atļauj piekabes parametri un mašīnas jauda, bet nu tur sākas tehniskas nianses. Sānvējā vienatnē to bandūru uz piekabes uzdabūt grūti, paskriet pa šoseju arī īsti nepaskriesi, fiziku neviens nav atcēlis, nu un loģiski lielāka laiva nozīmē lielāku dzinēju, augstākas degvielas, apkopes un uzglabāšanas izmakass.
tr222 20.12.14
pēc manām domām šāds Komplekts pavilks uz 8000 eur
andis47 20.12.14
Labāk gan skaties tagad,neatliec uz pavasari.Cenas ziemā krietni zemākas un būs laiks sagatavot sezonai,ja kādi remontdarbi vai aprīkojums jāuzstāda.
Ja Tu domā daudz vadāt laivu pa dažādiem ūdeņiem,Guntara laiva laikam nebūs tā pareizākā izvēle.Vai ne,Guntar?
AndrisCopee 20.12.14
Hmm, Tavējā izskatās labi.
Pagaidām doma ir vairāk par specializētu transportu copei, jo ģimene lielu interesi par atpūtu uz ūdens neizrāda.
Plānoju staipīt apkārt, stacionāri nevienā ūdenstilpnē neglabāt.
Ok, paldies par viedokļiem - līdz pavasarim laiciņš ir, būs viela pārdomām.
JIG.LV 19.12.14
Sveiki!
Jautājums pagaidām vairāk teorētisks, pats par šo tēmu esmu štukojis, bet gribētu arī šejieniešu viedokli dzirdēt: pavasarī vai vasaras sākumā ir doma nopirkt sev pirmo laivu copei. Copēju praktiski tikai iekšzemes ūdeņos, jūrā tikai pavisam mierīgā laikā (jūras slimība un tā..). Budžetu sev esmu nozīmējis ~4000 eur apmērā (ok, varētu līdz 5 pastiept var būt), un pa to ciparu gribās nopirkt laivu, motoru un piekabi transportēšanai.
Šobrīd pētu ss.lv piedāvājumus, un aptuvenā vēlme ir izkristalizējusies - gribu ko lietotu, kas spētu pārvietoties ar vismaz 30km/st - tb. lai varētu glisēt, izmērā ap 5m garumā un vēlams ap 2m platumā - lai var divatā ērti dzīvoties. Vēl kā vēlamā opcija būtu iespēja iziet laivas purngalā - gribās pat lai varētu bāra krēslu uzlikt - kā basu laivām. Vēlams arī lai būtu stūre/konsole, lai nav jāsēž uz motora. Obligātā prasība - lai var ar visu piekabi iedabūt standarta 3x6m garažā.
Apsvēru domu arī meklēt kādu Progress4 un pārbūvēt, bet nopietnām pārbūvēm diez vai būs laika, un arī vajadzīga laba zināšanu bāze, lai nesalaiztu grīstē visu, tāpēc tāds variants laikam nederēs.
Ko Jūs darītu/izvēlētos šādā situācijā?

AndrisCopee, 19.decembris 2014, 22:09


Jāsaprot kādas ir prioritātes - vai laivu turēsi uz ūdens stacionāri vai gribi staipīt apkārt? Tas uzreiz maina parametrus - svaru, dimensijas, motorus utt. Vai tā ir tikai specializēta copes laiva vai universāls variants arī atpūtai ar ģimeni?
Ja sadala nosacītās sastāvdaļās, tad budžets lielāko daļu aizņem motors un piekabe, tālāk jau "bundžu" var pielikt. Protams var mēģināt atrast komplektu...
Teorētiski es pats domāju it kā uz pavasari varbūt tirgot savu lielāko laivas komplektu ar piekabi par līdzīgu kopējo ciparu , gribu mainīt to pret kaut ko specializētāku no jeņķiem, bet nu vēl domāšu... Ja interesē, tad uzraksti privāti... Laivu var apskatīt mana ģimjgrāmatas profila sākumbildē https://www.facebook.com/JIG.LV
andis47 19.12.14
AndrisCopee,vispirms es Tev ieteiktu saīsināt vēlamo garumu uz 4,2 m-4,6 m.Gan cena lētāka,gan 6metrīgā garāžā ieliksi ar visu piekabi.
Tālāk es redzu divus variantus.Varbūt parādās reklāmās kāda lietota Latvijā ražota laiva vai apmēram 10-15 gadīga laiva no Somijas.
usis 19.12.14
es arī skatos aptuveni šādā virzienā, BET ciparos zem 7 nu nez vai šādi izmēri ierakstās, vismaz neesmu redzējis, protams ja nav vēlmes apgūt, vai pieredze kādās 5 saistītajās profesijās.
AndrisCopee 19.12.14
Sveiki!
Jautājums pagaidām vairāk teorētisks, pats par šo tēmu esmu štukojis, bet gribētu arī šejieniešu viedokli dzirdēt: pavasarī vai vasaras sākumā ir doma nopirkt sev pirmo laivu copei. Copēju praktiski tikai iekšzemes ūdeņos, jūrā tikai pavisam mierīgā laikā (jūras slimība un tā..). Budžetu sev esmu nozīmējis ~4000 eur apmērā (ok, varētu līdz 5 pastiept var būt), un pa to ciparu gribās nopirkt laivu, motoru un piekabi transportēšanai.
Šobrīd pētu ss.lv piedāvājumus, un aptuvenā vēlme ir izkristalizējusies - gribu ko lietotu, kas spētu pārvietoties ar vismaz 30km/st - tb. lai varētu glisēt, izmērā ap 5m garumā un vēlams ap 2m platumā - lai var divatā ērti dzīvoties. Vēl kā vēlamā opcija būtu iespēja iziet laivas purngalā - gribās pat lai varētu bāra krēslu uzlikt - kā basu laivām. Vēlams arī lai būtu stūre/konsole, lai nav jāsēž uz motora. Obligātā prasība - lai var ar visu piekabi iedabūt standarta 3x6m garažā.
Apsvēru domu arī meklēt kādu Progress4 un pārbūvēt, bet nopietnām pārbūvēm diez vai būs laika, un arī vajadzīga laba zināšanu bāze, lai nesalaiztu grīstē visu, tāpēc tāds variants laikam nederēs.
Ko Jūs darītu/izvēlētos šādā situācijā?
addd 18.12.14
Kāds zin ku ir Suzuki DF 9.9 karburatora tieši degvielas kvalitātes regulējum skrūve.

JIG.LV 18.12.14
ups, ne tur ierakstījās :( Sorry!
JIG.LV 18.12.14
FINAL CALL! Nenokavē! Aizet "JIG.LV" sezonas izpārdošanas akcijas pēdējās 2 dienas veikalā Avotu ielā 17. Krietni jau papirkts, bet vēl pieejamas daudz labu lietu par tiešām labu cenu.
addd 17.12.14
Vai kāds ir veicis Suzuki DF 9.9 karburatora regulējumu tieši degvielas kvalitātes regulējūmā.
Aptuveni kā https://www.youtube.com/watch?v=tk3n0pK-xTk
edijsk 15.12.14
Ir doma iegādāt laivu bez dokumentiem!

Ja laivai nav dokumentu kā es viņu varu noreģistrēt CSDD un vai vispār varu?

CSDD lapā redzu ka vajag policijas izziņu... :)

Faz, 14.decembris 2014, 19:34


Es savu kazanku m nevarēju pireģistrēt. Baigais absurds. Ja sanagloju no dēļiem airu laivu, tad varu uztaisīr papīrus, bet rūpnieciski ražotu kazanku, kuras papīri sadeguši piereģistrēt nevar. Beigās ar lielu meklēšanu kaut kādos reģistros pēdas vecajiem papīriem no 70 - tiem sadzina un pie documentiem jau tiku, bet kaut kāda neloģika. Finiera tupeli var piereģistrēt, bet kazanku nē... . Arguments csdd bija, ka mana laiva rūpnieciski ražota motorlaiva un tai ir bijis jau kopš mūžu mūžiem jābūt piereģistrētai. Tad kad uzraku vecos reģistrus, tad čalis izbrīnīts ka kazanka m 70 - tajos bijusi kā airu laiva pireģistrēta. Lai gan sākumā kategoriski noraidīja iespēju kazanku kā
airu laivu reģistrēt.

Nepieciešams reģistrēties, lai pievienotu atbildi!

Ja reģistrēsies, arī Tu varēsi piedalīties portāla CopesLietas.lv aktivitātēs!

reģistrēties

skaidrs