Man tāds padumjš + praktisks jautājums. Divtaktu eļļa, kas paredzēta motoriem ar eļļas iešprici. Viņu tak bez problēmām var lietot arī maisījumā ar beznīnu priekš parasta divtaktera, vai ne?
Šķiet kādu gadu atpakaļ jau bija polemika par šo jautājumu - cilvēks bija uzkarinājis 15hp motoru airu laivai pamēģināšanai un lielā ''cukā'' bija uzrāvies policijas kontrolei. Cik sapratu no paša mēģinātāja rakstītā - ''prieks'' maksājis ap 200Ls.
skiperis, 20.maijs 2015, 22:28
Sods bija tieši par ko? Par to, ka airu laiva vai par to, ka bez vadītāja apliecības? Kas domāts ar "cukā"? Ātrums vai alkohola reibums?
Šķiet kādu gadu atpakaļ jau bija polemika par šo jautājumu - cilvēks bija uzkarinājis 15hp motoru airu laivai pamēģināšanai un lielā ''cukā'' bija uzrāvies policijas kontrolei. Cik sapratu no paša mēģinātāja rakstītā - ''prieks'' maksājis ap 200Ls.
Ne tikai grib, brauc ar' :)
:) bet ar laivam grib braukt...
2x andri - ja neesi pamanījis, te tiek diskutēts par noteikumu niansēm, kuras ne vienmēr ir uzreiz saprotamas. Un ne jau visi te skries grāmatu pirkt, lai noskaidrotu dažus elementārus jautājumus, vieglāk ir pajautāt, tam arī forums domāts.
Cilvēki, es brīnos. Jau kuro gadu no vietas viens un tas pats jautājums - riņķi,tiesības u tt vajag? kad vajag? varbūt nevajag?
Risinājums visiem jautājumiem:
1.nopirkt grāmatnīcā grāmatu "Noteikumi par kuģošanas līdzekļu satiksmi iekšējos ūdeņos"
2.ja slinkums lasīt tāpat, turēt to blakus WC podam, katru reizi pie lielās vajadzības grāmataiņa tiks lasīta un tajā atrastas visas atbildes uz šeit uzdotajiem jautājumiem un vēl daudzas līdz šim nezinātas lietas.
3. pēc grāmatas izlasīšanas - caur med apskati uz CSDD eksāmenu un vēlāk pēc vadītāja apliecības.
Ja kāds vēl kko nav sapratis, rakstīt private.
Man liekas ka no 12m ja nemaldos:)
Ziņkāre liek pajautāt- sakiet, lūdzu, no cik sākas kuģis?
Tad būtībā sanāk, ka piekarināmais motors līdz 50 zs var būt nereģistrēts CSDD. Vismaz nav jābaidās lietot no rokas pirktu vecu motoru bez doķiem.
Pats esmu garāžu kooperatīvā sarkandaugava, tur vietējie čaļi, lai apietu čakaru kāds tas ir lai piereģistrētu piem.pārpirktu krimu, kuram papīru vnk nav, to piereģistrē kā pašbūvētu airu laivu. Uzliek 20, 30, 40 lopiņus un braukā. Policija mūs tur apstādina ļoti bieži, pajautā papīrus, ir bijis kad kādam liek arī trubā iepūst, bet ar to arī viss beidzās.
respektīvi sanāk, ka ja Tev ir airu laiva, tad 5dienu laikā pēc lielāka motora iegādes, Tev tā ir jāpārreģistrē par motorlaivu, bet tai pat laikā, ja esi īslaicīgi uzlicis lielāku motoru, tad tas nav jādara. Arī reģistrēta airu laiva skaitās kā kuģošanas līdzeklis
Tas ko tagad atradu, tad manuprāt runa ir par šo likumu:
http://likumi.lv/doc.php?id=82816
un šo punktu:
9. Kuģošanas līdzekļa īpašnieks (valdītājs) reģistrē kuģošanas līdzekli CSDD piecu dienu laikā pēc tā iegādes vai ievešanas no ārvalsts. Ja mainās vismaz viens no reģistrējamiem tehniskajiem datiem, kā arī dati par īpašnieku (valdītāju) vai reģistrācijas apliecībā norādīto turētāju, piecu dienu laikā pēc attiecīgajām pārmaiņām tās reģistrē. Pārmaiņas nav jāreģistrē, ja kuģošanas līdzeklim īslaicīgi tiek izmantots cits uzkarināmais motors (kas nav norādīts reģistrācijas apliecībā), kura jauda nepārsniedz 36,8 kW. Ja kuģošanas līdzeklim izmantojamā uzkarināmā motora jauda ir 36,8 kW vai vairāk, tā izmantošanas tiesības persona apliecina ar attiecīgu reģistrācijas apliecību.
arvis_an - šito gan lūdzu ar pamatojumu! Ir nesen lasīts likums, vai nu pārak ātri to būšu pārlasījis, bet neko tādu tur neatminos. Tas jau pat loģiski padomājot liekas nesakarīgi, tad tā jau sanāk likumiska islaicīga likuma pārkāpšana :D
bet ir vēl viens punkts, ko tagad ir slinkums likumos meklēt. Ja ir reģistrēta airu laiva, tad negribu samelot, bet īslaicīgi Tu drīksti braukt arī ar motoru līdz 50 zs (ja atmiņa neviļ), protams tad ir jābūt tiesībām un visām prasībām kas ir motorlaivai. Man ļoti daudz kaimiņi šādi dara un bēdu nezin, un policija piesējusies nav. Īslaicīgi varam interpretēt kā kurš to saprot - izmēģināt motora gaitas īpašības, pārbaude pirms pirkuma vtml. Pozitīvais šajā ir tas, ka ja zini, ka gribi nevis copēt, bet vairāk atpūsties un gribi iedzert kaut pāris alus karstā vasaras dienā, tad uzliec savu līdz 5 zs, vai ar airīšiem un baudi dienu bēdu nezinot.
Jaatceras tik taads moments, ka ja laiva noradita kaa motorlaiva tad taa attiecigu ir obligati jaaregistree CSDD un obligati vajadzigas atputas kuga vaditaaja tiesibas. (taas vajadzigas kaut vai ja kugo ar laivu, kas registreeta kaa motorlaiva, bet airejas ar airiem vai motoru lidz 5hp).
Ja rūpņīca izgatavotāja ierakstijusi papīros "motorlaiva", tad kā jau Arvis saka - savādāk šamo ari nepiereģistrēsi.
urmaas, 19.maijs 2015, 11:15
Tādēļ, kad tagad pirku laivu, man ražotājs/pārdevējs jautāja, ko rakstīt papīros. Loģiski, ka piereģistrēju kā motorlaivu, jo reģistrēt laivu, kurai var uzlikt motoru līdz 30 zs, tā būtu, maigi izsakoties, tuvredzība.