atgādināt paroli atcerēties
 
 
Ienāc ar Draugiem.lv profilu

Laivas un to motori

usis 06.06.15
es kad pirku, aizvedu pie dilera uz apkopi, lai ari no paziņas , tomēr mierigak:)
maratt 06.06.15
Protams tā ir laimes spēle. Motora vēsturi uzminēt neizdosies, vai dzenāts sāls ūdenī, vai bijis uzkarsēts utt. Man pašam paveicās, nopirku 5gadus lietotu suzuki no cilvēka kas tos ved no kaut kurienes un te tirgo,pats kautko viniem piečibina-ja vajag. Nu jau pāris gadus pa skaisto, nav bijušas nekādas problēmas. Bet savukārt paziņa meklē lietotu bet lētu,jau kādu ceturto motoru nopirka,problēma problēmas galā, nu un tādu arī cenšas pārdod un pērk citu, tāds ka loks starp tiem kas ir iegrābušies un tirgo nākošajam! Domāju ka tev jāņem kāds dzinēju lietpratējs līdzi, kurš tomēr var arī lietotam dzinējam ko noteikt uz vietas to apskatot.
Aivars.V 05.06.15
njā, informācija noderīga un daudz,paldies par to, bet izvēlēties nepaliek daudz vieglāk... kārdinājums jau ir uz tiem lielajiem, bet vēl uzklausīšu viedokļus.
Motors jāceļ iekš auto.
Nebiju aizdomājies par to ārējo bāku, ka atkrīt laistīšanās uz ūdens un copes pārtraukumi neīstās vietās un laikā, jo kanniņa jau vienalga rezerves jāņem līdzi.
Vai kādam ir pieredze ar lietotu pieminēto marku Tohatsu, Yamaha, Suzuki, Mercury motoru iegādi 5zs - 10 zs (domāju 5 - 10 gadi)? Kam jāpievērš uzmanība pie iegādes - vai arī laimes spēle? vai vērts?
kutis 05.06.15
Ja vajag izvēlēties starp piecniekiem tad iesaku skatīties uz darba tilpumu,jo lielāks tilpums jo mazāk forsēts un būs ilgāks darba mūžs,tas vispār attiecās uz visiem maziem motoriem to saku kā motorists ar diezgan daudzu gadu pieredzi un Tohatsu un Mercury patiešām ir dvīņu brāļi tikai Mercury ir tendēts uz amērikas tirgu.
martins_ 05.06.15
Bet ģenerālais ieteikums būtu lieki neriskēt un ņemt 10 vai 15 zs motoru.

ivog, 5.jūnijs 2015, 12:33


Te nu jāskatās kā laiva/motors ir jāuzglabā/jātransportē. Ja garāža/piekabe, tad jāņem max, ko var pacelt finanses, ja bagažnieks/balkons/utt un jāpanēsā rokās katru reizi, tad jāņem max, ko var pacelt mugura :)
Manā gadījumā šie 5hp ir max, jo nez vai vairs dabūšu asaku tik veselu, lai bez riska kaut kur upmalā palikt salīkušam varēšu locīties ar 30+kg. diemžēl. un ar šādām problēmām cilvēku pietiek, tā kā arī tas aspekts jāņem vērā.
martins_ 05.06.15
Leopold, peldu ar mazo 2,85 grot pūsli, 3,3 noteikti, ka izceļ vēl vieglāk, bet ar diviem rumpjiem nav provēts, jo savu laivu uzskatu par vienvietīgu :)
Leopolds 05.06.15
Oi, Sorry! Biju domājis Aivaram... Viņš meklēja 5 zs motorīti
arvis_an 05.06.15
Man gluži nē, bet henryam gan :)
Leopolds 05.06.15
To es Ivog arī mēģinu noskaidrot.... lai Arvim_an vieglāk pieņemt lēmumu .....
ivog 05.06.15
Vai 2atā izceļ uz glisi?

Leopolds, 5.jūnijs 2015, 12:15


2-vatā ir stiepjams jēdziens. Svarīgs kopējais svars, te var sanākt gan 120kg gan 250kg :D Tā ir būtiska atšķirība. Bet "pa lielam" 5-nieks ir spējīgs uz glisi izcelt 1 cilvēku. Ja lielāka laiva un cilvēki nav pārāk "svarīgi", tad iespējams, ka aiziet glisē arī ar 2 deguniem. Bet ģenerālais ieteikums būtu lieki neriskēt un ņemt 10 vai 15 zs motoru.
Leopolds 05.06.15
Kāda tev laiva martins_? Vai 2atā izceļ uz glisi?
ivog 05.06.15
Vēl - nekad mūžā nevienu dzinēju neesmu "ieziemojis", vienīgais no daru - pavasarī nomainu eļļu reduktorā. Viss.
ivog 05.06.15
Pilnībā piekrītu Marti. Par karburatora "izbraukšanu tukšu" - man jau gadus 10 ekspluatācijā ir 2 divtaktu dzinēji 5 zs un 50 zs. Nekad mūžā tādas izvirtības neesmu veicis, pārsvarā braucu ar 95 benžu, pēdējā laikā tik padzirdēju par to, ka 98 labāk. Degviela samaisīta pa pusgadam ir stāvējusi un pēc tam lietota utt. Abi lec bez problēmām.
martins_ 05.06.15
henry, pie mums ir "laba" degviela, labāk karbūzi kā otstojņiku neizmanto :)))
marti 05.06.15
man ir 5zs merkurs. tā kā ļoti bieži nebraucu, tad vienmēr izbraucu tukšu. atvienoju šļauku kādus 300m pirms galapunkta, izpurkšķinu visu. nezinu vai tas ko dod un ir pareizi, bet tā daru. iespējams, ka kāds man to tā ieteica, kad pirku. lec ļoti labi. vienīgi sācis dūmot, jo neieziemoju pāris sezonas un turēju mitrumā, aukstumā :(
martins_ 05.06.15
pie tohatsu.lv, ja lapa nemelo, 5hp Toha ar ārējo bāku joprojām pa 999Eur. Pats uz tādu pārsēdos šopavasara no mazā Merka. Varu tikai to labāko teikt. Lec no pusapgrieziena, vienu rumpi paceļ glisē pirms pus gāzes. Ārējā bāka - milzīgs pluss - nav jāstaipa kanniņa un jālaistās uz ūdens.
marti 05.06.15
Domāju, ka jjanis nosauktie motori (Yamaha, Honda, Suzuki, Mercury, Marines, Tohatsu) visi ir diezgan vienlīdz labi. Atšķirība dizainā, gaumē, cenā. Galvenais laikā mainīt eļļu un pareizi ieziemot, saregulēt, tad kalpos un leks uz pusapgriezieniem ļoti ilgi.
henry 05.06.15
Jautājums zinošajiem.Mercury 5 zs iegādājos pagājušjā gadā , no sākuma auksts leca normāli, sezonas beigās auksts tā kā sāka negribēt lekt, iznāca paraustīt pavairāk. Iedevi iziemot pie dīleriem, aizrādija ka jālieto tikai 98 markas benzīns un veicot apkopi iztīrīja karbuartoru. Šogad atkal auksts sāk mēdīties un īsti negrib lekt. Jautājums- vai beidzot copi jāizbrauc karburators tukšs, līdz motors noslāpst, vai tas ir mazsvarīgi- vienkārši beigās aizgriež bākas krānu. Daži puiki aizrāda, ka neizbraudzot tukšu, ar laiku karburatorā izveidojas it kā nosēdumi un tad sākas iepriekš minētās problēmas..
kkeda 05.06.15
Mums yamaha 4hp ir bijis, nekādu problēmu, tad bija mercury 25hp - nekādu problēmu 5gadu laikā, lec no pus apgrieziena, un tagad yamaha 50hp arī nekāda vaina.
Un vispār mercury ļoti daudz ārzemēs izmanto (kaut tie paši kas lowrance pasākumos piedalās, pilnīgi visām laivām ir mercury dzinēji), pie mums LV vienkārši mazāk viņu izvēlas vai piedāvā.
ivog 05.06.15
Sveiki,
Ja nu kādam interesē - ir dabonams Johnson 10zs, lai gan ražots tālajā 1976. gadā, bet darba kārtībā.

Nepieciešams reģistrēties, lai pievienotu atbildi!

Ja reģistrēsies, arī Tu varēsi piedalīties portāla CopesLietas.lv aktivitātēs!

reģistrēties

skaidrs