
Ehh. Te būs no CSDD viss precīzi:
http://www.csdd.lv/lat/registracija/kugosanas_lidzeklu_registracija/?doc=736
Tātad - var nereģistrēt piekaramo motoru, ja nēsā līdzi CSDD izsniegtu izziņu par kuģošanas līdzekļa uzkarināmā motora piederību.
Nekur neatradu neko par 36,7 kW...
Kaut gan atradu senu CSDD PDF bukletu (2012.g.1.marts) (http://goo.gl/hi4pKL), kur tieši tā arī ir rakstīts:
Kādus kuģošanas līdzekļus reģistrē CSDD?
- mazizmēra kuģošanas līdzekļu uzkarināmos motorus ar jaudu 36,8 kW vai lielāku. Pārējo kuģošanas līdzekļu uzkarināmo motoru reģistrācija ir brīvprātīga.
Šajā ziņā nepareizu info savā raidījumā palaida tautā cien. god. M.Oltes kungs. Paziņoja, ka ja ir 5zs motors, tad vajadzīgas tiesības (Makšķerē ar Olti 30.09.2015. 25min:55sek).
Noteikumos nekur neiet runa ne par kādiem zirga spēkiem. Pieciem, sešiem vai četriem komats deviņiem. Runa ir tikai un vienīgi par kilovatiem - 3,7 kW. Bet dažādu ražotāju motoriem kilovati pie vienāda zirgaspēku skaita atšķiras... Piemēram, Tohatsu uzrāda 3,69 kW. Vecie Mercury arī uzrādīja 3,69 kW, jaunajiem jau noapaļojuši uz 3,7 kW
Yamaha un Suzuki laikam ražo tikai 4zs un 6zs, lai nebūtu pārpratumu :)
Patreiz CSDD mājas lapā minēts, ka motorlaiva skaitās ar dzinēju lielāku par 3,7 kW, bet airu laiva skaitās tāda, kas nepārsniedz 3,7 kW. No tā izriet, ka vadīšanas apliecība vajadzīga, ja ir virs 3,7 kW. Tātad ar 3,7 kW dzinēju nav nepieciešama atpūtas kuģu vadītāja apliecība.
Bet tur pat tālāk minēts šādi:
Kuģošanas līdzekļa motora reģistrācija:
Lai piedalītos ūdens satiksmē kuģošanas līdzekļa motoram ir jābūt norādītam kuģošanas līdzekļa reģistrācijas apliecībā. Motors var nebūt norādīts kuģošanas līdzekļa reģistrācijas apliecībā šādos gadījumos:
- ja motora jauda ir mazāka par 3,7 kW;
No šī savukārt sanāk, ka motors ar 3,7 kW ir jāreģistrē :)
Īsāk sakot - baigi skaidrs nav kā tur īsti ir :)
Un tāpēc ūdens policija par 5zs motoriem nepiesienas.
http://www.csdd.lv/lat/registracija/kugosanas_lidzeklu_registracija/?doc=736
Tātad - var nereģistrēt piekaramo motoru, ja nēsā līdzi CSDD izsniegtu izziņu par kuģošanas līdzekļa uzkarināmā motora piederību.
Nekur neatradu neko par 36,7 kW...
Kaut gan atradu senu CSDD PDF bukletu (2012.g.1.marts) (http://goo.gl/hi4pKL), kur tieši tā arī ir rakstīts:
Kādus kuģošanas līdzekļus reģistrē CSDD?
- mazizmēra kuģošanas līdzekļu uzkarināmos motorus ar jaudu 36,8 kW vai lielāku. Pārējo kuģošanas līdzekļu uzkarināmo motoru reģistrācija ir brīvprātīga.
Šajā ziņā nepareizu info savā raidījumā palaida tautā cien. god. M.Oltes kungs. Paziņoja, ka ja ir 5zs motors, tad vajadzīgas tiesības (Makšķerē ar Olti 30.09.2015. 25min:55sek).
Noteikumos nekur neiet runa ne par kādiem zirga spēkiem. Pieciem, sešiem vai četriem komats deviņiem. Runa ir tikai un vienīgi par kilovatiem - 3,7 kW. Bet dažādu ražotāju motoriem kilovati pie vienāda zirgaspēku skaita atšķiras... Piemēram, Tohatsu uzrāda 3,69 kW. Vecie Mercury arī uzrādīja 3,69 kW, jaunajiem jau noapaļojuši uz 3,7 kW
Yamaha un Suzuki laikam ražo tikai 4zs un 6zs, lai nebūtu pārpratumu :)
Patreiz CSDD mājas lapā minēts, ka motorlaiva skaitās ar dzinēju lielāku par 3,7 kW, bet airu laiva skaitās tāda, kas nepārsniedz 3,7 kW. No tā izriet, ka vadīšanas apliecība vajadzīga, ja ir virs 3,7 kW. Tātad ar 3,7 kW dzinēju nav nepieciešama atpūtas kuģu vadītāja apliecība.
Bet tur pat tālāk minēts šādi:
Kuģošanas līdzekļa motora reģistrācija:
Lai piedalītos ūdens satiksmē kuģošanas līdzekļa motoram ir jābūt norādītam kuģošanas līdzekļa reģistrācijas apliecībā. Motors var nebūt norādīts kuģošanas līdzekļa reģistrācijas apliecībā šādos gadījumos:
- ja motora jauda ir mazāka par 3,7 kW;
No šī savukārt sanāk, ka motors ar 3,7 kW ir jāreģistrē :)
Īsāk sakot - baigi skaidrs nav kā tur īsti ir :)
Un tāpēc ūdens policija par 5zs motoriem nepiesienas.