atgādināt paroli atcerēties
 
 
Ienāc ar Draugiem.lv profilu

Laivas un to motori

skiperis 15.10.15
kkas. Tā arī ir, motorlaivai vajag tiesības, neskatoties uz motoru. Airu laivai ar motoru līdz 3,68kw - nevajag. Ja uzliksi airu laivai 6hp motoru - vari dabūt sodiņu.
kkas 15.10.15
Atgriežoties pie tiesībām un motora jaudu. Faktiski sanāk, ka tiklīdz laivas tehniskajā pasē ir rakstīts motorlaiva, tad ir vajadzīgas tiesības.
Jo tiesību esamī/neesamību regulē - Noteikumi par kuģošanas līdzekļu satiksmi iekšējos ūdeņos. Tur vienīgais termins ir motorlaiva, nav nekādas atsauču uz motora jaudu.

VIII. Vadītāja kvalifikācija
76. Vadīt ūdensmotociklus, motorlaivas, kuterus un motorjahtas atļauts personām, kurām ir normatīvajos aktos par atpūtas kuģu vadītāju sertificēšanu noteiktajā kārtībā iegūtas attiecīga kuģošanas līdzekļa vadīšanas tiesības. Kuģošanas līdzekļa vadīšanas tiesības apliecina attiecīgs ieraksts transportlīdzekļu vadītāju reģistrā un kuģošanas līdzekļa vadītāja apliecība.
http://likumi.lv/doc.php?id=103963

Tie otrie CSDD noteikumi regulē kuģošanas līdzekļu reģistrāciju un motoru jaudām pret tiesību ne/vajadzību nav nekāda sakara.
Tepat cilvēki ir rakstījuši, ka dabūjuši sodu laikam no robežsargiem par to, ka nav tiesību, lai gan motors bija mazais.
pienef 15.10.15
Labvakar!

Jautājums par 2T motoru 3hp evinrude. Lieta sekojoša, jaucu 95 benzīnu 1:50 ar eļļu (speciālā laivu eļļa) un pirmās reizes motors gāja ok. Vēlāk jau sāka niķoties un pielaist varēja tikai ar čoka palīdzību. Beigās jau uz priekšu kanpi gāja,ja čoks visu laiku bija izrauts. Tagad vispār pielaist vairs nevar. Ataisot karburatoru, tas bija pilns ar degvielu (nepadod iekšā motorā). Atskrūvējot galvu un izņemot sveces - tās bija slapjas ar eļļu un iztcēja vēl ūdens nedaudz.. Kas tur varētu būt pie vainas? Pa daudz eļļa un sprauslas aizauga ar eļļu.
Pirms tam jaucu 1:100 un gāja kā pulkstens. Ūdens arī nebija motortelpā.

pienef, 14.oktobris 2015, 16:21

Motors iet arī ar daudz treknāku eļļas maisījumu. Ja Tavs Evinrude ir vecs, treknāks maisījums ir pat labāk.
No pārbaudi dzirksteli un nomaini sveces. Ja darba procesā dzirkstele mēdz pazust, jāskatās kas ar aizdedzi. Ja spoles sasprēgājušas, tad tās jāmaina. e-bay.com var pasūtīt.
Ja ūdens tiek dzinējā, tad kaut kur blīves laiž garām, visticamāk galvā, jo tur ūdens dzese ir vistuvāk svecēm. Ja ūdens tiek galvā, tad motoru var noķīlēt. Tad jāņem nost galva un jāskatās kas ar blīvi. Kaut kā tā.

marciic, 15.oktobris 2015, 08:31


sveces ir sausas un dzirkstele ir abām diezgan laba - domāju,ka motors nomira,jo tika iekšā ūdens. Paldies par Tavu atbildi - visdrīzāk būs jāmaina galvas blīve...
marciic 15.10.15
Labvakar!

Jautājums par 2T motoru 3hp evinrude. Lieta sekojoša, jaucu 95 benzīnu 1:50 ar eļļu (speciālā laivu eļļa) un pirmās reizes motors gāja ok. Vēlāk jau sāka niķoties un pielaist varēja tikai ar čoka palīdzību. Beigās jau uz priekšu kanpi gāja,ja čoks visu laiku bija izrauts. Tagad vispār pielaist vairs nevar. Ataisot karburatoru, tas bija pilns ar degvielu (nepadod iekšā motorā). Atskrūvējot galvu un izņemot sveces - tās bija slapjas ar eļļu un iztcēja vēl ūdens nedaudz.. Kas tur varētu būt pie vainas? Pa daudz eļļa un sprauslas aizauga ar eļļu.
Pirms tam jaucu 1:100 un gāja kā pulkstens. Ūdens arī nebija motortelpā.

pienef, 14.oktobris 2015, 16:21


Motors iet arī ar daudz treknāku eļļas maisījumu. Ja Tavs Evinrude ir vecs, treknāks maisījums ir pat labāk.
No pārbaudi dzirksteli un nomaini sveces. Ja darba procesā dzirkstele mēdz pazust, jāskatās kas ar aizdedzi. Ja spoles sasprēgājušas, tad tās jāmaina. e-bay.com var pasūtīt.
Ja ūdens tiek dzinējā, tad kaut kur blīves laiž garām, visticamāk galvā, jo tur ūdens dzese ir vistuvāk svecēm. Ja ūdens tiek galvā, tad motoru var noķīlēt. Tad jāņem nost galva un jāskatās kas ar blīvi. Kaut kā tā.
Chalitis 15.10.15
Sazān. Protams, ka stabila! Trimarāns taču. Man arī ir trimarāns. Taisna grīda, līdz ar to stabilitātes sajūta vēl lielāka. :) Otrkārt, kopšana ir ļoti viegla. Treškārt, nokritušos knibuļus viegli atrast un paņemt. Zinu, kā paziņas mokās ar "pellveidīgajām" un redelēm. Izkrīt cauri-čau. ūdeni grūti izsmalstīt (slapjā laikā). Laiva ļoti smuka un forši apgreidota! Apsveicu! :)
Sazaans 15.10.15
Darīts. Bildes albūmā.
BUKS 14.10.15
Sazaans, ieliec kādu bildi ar jauno Amber!
AndrisABC 14.10.15
Var būt kļūdos, bet kādreiz reģistrējot laivu prasīja ražotāja laivas sertifikācijas dokumentus. Negribētu ticēt, ka CSDD kāds piereģistrēs laivai jaudīgāku motoru kā paredzēts sertifikātā. Ja laivai izsniegts neatbilstošs sertifikāts nu tad atbildību uzņemas...
Sazaans 14.10.15
AndrisABC

Manā tehniskajā pasē viss ir normāli. Pieļaujamo audu nepārkāpju, jo laiva ir pārbūvēta priekš 20 zs motora.
Andris ABS, laivas teh. pasē nekas nav minēts par maksimālo dzinēja jaudu
AndrisABC 14.10.15
Sazaan, gan jau esi noskaidrojis cik pie inspektoriem maksās pieļautās jaudas pārkāpšana... :)
Cik no tām lietām saprotu motorlaivas tehniskajā pasē ir ailīte MOTORA JAUDA.
pienef 14.10.15
Labvakar!

Jautājums par 2T motoru 3hp evinrude. Lieta sekojoša, jaucu 95 benzīnu 1:50 ar eļļu (speciālā laivu eļļa) un pirmās reizes motors gāja ok. Vēlāk jau sāka niķoties un pielaist varēja tikai ar čoka palīdzību. Beigās jau uz priekšu kanpi gāja,ja čoks visu laiku bija izrauts. Tagad vispār pielaist vairs nevar. Ataisot karburatoru, tas bija pilns ar degvielu (nepadod iekšā motorā). Atskrūvējot galvu un izņemot sveces - tās bija slapjas ar eļļu un iztcēja vēl ūdens nedaudz.. Kas tur varētu būt pie vainas? Pa daudz eļļa un sprauslas aizauga ar eļļu.
Pirms tam jaucu 1:100 un gāja kā pulkstens. Ūdens arī nebija motortelpā.
staff 14.10.15
Ja nebūtu bremzējis, varbūt man nevajadzētu braukt ar Pelām....
usis 13.10.15
es savulaik sabremzēju ar tādas iegādi, bija kādi 4 iemesli, viens no tiem atļautā jauda līdz 15zs
jamikus 13.10.15
Sestdien un svētdien iemēģināju savu jauno Amber 430 laivu ar 20hp motoru. Par spīti visiem tiem, kas teica ka ar 20hp motoru laiva neies labi, tomēr riskēju viņu iegādāties.
Atsauksmes: Laiva gan divatā, gan braucot vienam iet ideāli. Divatā 35km/h, vienam 39km/h. Laivas gaita ir stabīla pat pie +/- 5-6 m/s garā Burtnieka vēja un pret vilni iet daudz labāk, nekā 4m Bush laiva. Laiva ir ļoti stabila arī copējot. Tā ka viss labākās atsauksmes.

Sazaans, 13.oktobris 2015, 11:34

" Vislabākās''-rakstīsim pareizi!
Leopolds 13.10.15
Ņemot vērā ka laiva plastikāta, likās ka ātrumam būtu jābūt lielākam. Man ar kādreiz bija doma par tādas iegādi....
PITBULLS 13.10.15
Protams, ka iet viņa labi, protams, ka labāk par pūsli... Tikai, to varēja pilnveidot, uzliekot konsoli...;-)

Sestdien un svētdien iemēģināju savu jauno Amber 430 laivu ar 20hp motoru. Par spīti visiem tiem, kas teica ka ar 20hp motoru laiva neies labi, tomēr riskēju viņu iegādāties.
Atsauksmes: Laiva gan divatā, gan braucot vienam iet ideāli. Divatā 35km/h, vienam 39km/h. Laivas gaita ir stabīla pat pie +/- 5-6 m/s garā Burtnieka vēja un pret vilni iet daudz labāk, nekā 4m Bush laiva. Laiva ir ļoti stabila arī copējot. Tā ka viss labākās atsauksmes.

Sazaans, 13.oktobris 2015, 11:34
Sazaans 13.10.15
Sestdien un svētdien iemēģināju savu jauno Amber 430 laivu ar 20hp motoru. Par spīti visiem tiem, kas teica ka ar 20hp motoru laiva neies labi, tomēr riskēju viņu iegādāties.
Atsauksmes: Laiva gan divatā, gan braucot vienam iet ideāli. Divatā 35km/h, vienam 39km/h. Laivas gaita ir stabīla pat pie +/- 5-6 m/s garā Burtnieka vēja un pret vilni iet daudz labāk, nekā 4m Bush laiva. Laiva ir ļoti stabila arī copējot. Tā ka viss labākās atsauksmes.
skiperis 10.10.15
Malacis marti! Es arī vakar palasījos šo visu, bet biju par slinku izrakstīt, Tu visu saliki pa plauktiņiem - līdz 3,7kw - airu laiva, gribi reģistrē, gribi nereģistrē. Virs 3,7kw - motorlaiva - vajag vadītāja apliecību un laiva jāreģistrē. Motoru vari nereģistrēt, ja jauda nepārsniedz 36,7kw, bet vajag īpašumu apliecinošu dokumentu. Es savu 9,9hp motoru pireģistrēju kā īpašumu CSDD un tas maksāja ap 15 eiriķiem. Iesniedzu ar roku rakstītu nodošanas - pieņemšanas aktu un nekādu problēmu.
marti 09.10.15
Ehh. Te būs no CSDD viss precīzi:

http://www.csdd.lv/lat/registracija/kugosanas_lidzeklu_registracija/?doc=736

Tātad - var nereģistrēt piekaramo motoru, ja nēsā līdzi CSDD izsniegtu izziņu par kuģošanas līdzekļa uzkarināmā motora piederību.
Nekur neatradu neko par 36,7 kW...

Kaut gan atradu senu CSDD PDF bukletu (2012.g.1.marts) (http://goo.gl/hi4pKL), kur tieši tā arī ir rakstīts:
Kādus kuģošanas līdzekļus reģistrē CSDD?
- mazizmēra kuģošanas līdzekļu uzkarināmos motorus ar jaudu 36,8 kW vai lielāku. Pārējo kuģošanas līdzekļu uzkarināmo motoru reģistrācija ir brīvprātīga.

Šajā ziņā nepareizu info savā raidījumā palaida tautā cien. god. M.Oltes kungs. Paziņoja, ka ja ir 5zs motors, tad vajadzīgas tiesības (Makšķerē ar Olti 30.09.2015. 25min:55sek).
Noteikumos nekur neiet runa ne par kādiem zirga spēkiem. Pieciem, sešiem vai četriem komats deviņiem. Runa ir tikai un vienīgi par kilovatiem - 3,7 kW. Bet dažādu ražotāju motoriem kilovati pie vienāda zirgaspēku skaita atšķiras... Piemēram, Tohatsu uzrāda 3,69 kW. Vecie Mercury arī uzrādīja 3,69 kW, jaunajiem jau noapaļojuši uz 3,7 kW
Yamaha un Suzuki laikam ražo tikai 4zs un 6zs, lai nebūtu pārpratumu :)

Patreiz CSDD mājas lapā minēts, ka motorlaiva skaitās ar dzinēju lielāku par 3,7 kW, bet airu laiva skaitās tāda, kas nepārsniedz 3,7 kW. No tā izriet, ka vadīšanas apliecība vajadzīga, ja ir virs 3,7 kW. Tātad ar 3,7 kW dzinēju nav nepieciešama atpūtas kuģu vadītāja apliecība.
Bet tur pat tālāk minēts šādi:

Kuģošanas līdzekļa motora reģistrācija:
Lai piedalītos ūdens satiksmē kuģošanas līdzekļa motoram ir jābūt norādītam kuģošanas līdzekļa reģistrācijas apliecībā. Motors var nebūt norādīts kuģošanas līdzekļa reģistrācijas apliecībā šādos gadījumos:
- ja motora jauda ir mazāka par 3,7 kW;

No šī savukārt sanāk, ka motors ar 3,7 kW ir jāreģistrē :)

Īsāk sakot - baigi skaidrs nav kā tur īsti ir :)
Un tāpēc ūdens policija par 5zs motoriem nepiesienas.

Nepieciešams reģistrēties, lai pievienotu atbildi!

Ja reģistrēsies, arī Tu varēsi piedalīties portāla CopesLietas.lv aktivitātēs!

reģistrēties

skaidrs