AndrisABC, dokumentos priekš reģistrācijas CSDD nekas nav minēts par maksimālo dzinēja jaudu.
kkas. Tā arī ir, motorlaivai vajag tiesības, neskatoties uz motoru. Airu laivai ar motoru līdz 3,68kw - nevajag. Ja uzliksi airu laivai 6hp motoru - vari dabūt sodiņu.
Atgriežoties pie tiesībām un motora jaudu. Faktiski sanāk, ka tiklīdz laivas tehniskajā pasē ir rakstīts motorlaiva, tad ir vajadzīgas tiesības.
Jo tiesību esamī/neesamību regulē - Noteikumi par kuģošanas līdzekļu satiksmi iekšējos ūdeņos. Tur vienīgais termins ir motorlaiva, nav nekādas atsauču uz motora jaudu.
VIII. Vadītāja kvalifikācija
76. Vadīt ūdensmotociklus, motorlaivas, kuterus un motorjahtas atļauts personām, kurām ir normatīvajos aktos par atpūtas kuģu vadītāju sertificēšanu noteiktajā kārtībā iegūtas attiecīga kuģošanas līdzekļa vadīšanas tiesības. Kuģošanas līdzekļa vadīšanas tiesības apliecina attiecīgs ieraksts transportlīdzekļu vadītāju reģistrā un kuģošanas līdzekļa vadītāja apliecība.
http://likumi.lv/doc.php?id=103963
Tie otrie CSDD noteikumi regulē kuģošanas līdzekļu reģistrāciju un motoru jaudām pret tiesību ne/vajadzību nav nekāda sakara.
Tepat cilvēki ir rakstījuši, ka dabūjuši sodu laikam no robežsargiem par to, ka nav tiesību, lai gan motors bija mazais.
Labvakar!
Jautājums par 2T motoru 3hp evinrude. Lieta sekojoša, jaucu 95 benzīnu 1:50 ar eļļu (speciālā laivu eļļa) un pirmās reizes motors gāja ok. Vēlāk jau sāka niķoties un pielaist varēja tikai ar čoka palīdzību. Beigās jau uz priekšu kanpi gāja,ja čoks visu laiku bija izrauts. Tagad vispār pielaist vairs nevar. Ataisot karburatoru, tas bija pilns ar degvielu (nepadod iekšā motorā). Atskrūvējot galvu un izņemot sveces - tās bija slapjas ar eļļu un iztcēja vēl ūdens nedaudz.. Kas tur varētu būt pie vainas? Pa daudz eļļa un sprauslas aizauga ar eļļu.
Pirms tam jaucu 1:100 un gāja kā pulkstens. Ūdens arī nebija motortelpā.
pienef, 14.oktobris 2015, 16:21
Motors iet arī ar daudz treknāku eļļas maisījumu. Ja Tavs Evinrude ir vecs, treknāks maisījums ir pat labāk.
No pārbaudi dzirksteli un nomaini sveces. Ja darba procesā dzirkstele mēdz pazust, jāskatās kas ar aizdedzi. Ja spoles sasprēgājušas, tad tās jāmaina. e-bay.com var pasūtīt.
Ja ūdens tiek dzinējā, tad kaut kur blīves laiž garām, visticamāk galvā, jo tur ūdens dzese ir vistuvāk svecēm. Ja ūdens tiek galvā, tad motoru var noķīlēt. Tad jāņem nost galva un jāskatās kas ar blīvi. Kaut kā tā.
marciic, 15.oktobris 2015, 08:31
sveces ir sausas un dzirkstele ir abām diezgan laba - domāju,ka motors nomira,jo tika iekšā ūdens. Paldies par Tavu atbildi - visdrīzāk būs jāmaina galvas blīve...
Labvakar!
Jautājums par 2T motoru 3hp evinrude. Lieta sekojoša, jaucu 95 benzīnu 1:50 ar eļļu (speciālā laivu eļļa) un pirmās reizes motors gāja ok. Vēlāk jau sāka niķoties un pielaist varēja tikai ar čoka palīdzību. Beigās jau uz priekšu kanpi gāja,ja čoks visu laiku bija izrauts. Tagad vispār pielaist vairs nevar. Ataisot karburatoru, tas bija pilns ar degvielu (nepadod iekšā motorā). Atskrūvējot galvu un izņemot sveces - tās bija slapjas ar eļļu un iztcēja vēl ūdens nedaudz.. Kas tur varētu būt pie vainas? Pa daudz eļļa un sprauslas aizauga ar eļļu.
Pirms tam jaucu 1:100 un gāja kā pulkstens. Ūdens arī nebija motortelpā.
pienef, 14.oktobris 2015, 16:21
Motors iet arī ar daudz treknāku eļļas maisījumu. Ja Tavs Evinrude ir vecs, treknāks maisījums ir pat labāk.
No pārbaudi dzirksteli un nomaini sveces. Ja darba procesā dzirkstele mēdz pazust, jāskatās kas ar aizdedzi. Ja spoles sasprēgājušas, tad tās jāmaina. e-bay.com var pasūtīt.
Ja ūdens tiek dzinējā, tad kaut kur blīves laiž garām, visticamāk galvā, jo tur ūdens dzese ir vistuvāk svecēm. Ja ūdens tiek galvā, tad motoru var noķīlēt. Tad jāņem nost galva un jāskatās kas ar blīvi. Kaut kā tā.
Sazān. Protams, ka stabila! Trimarāns taču. Man arī ir trimarāns. Taisna grīda, līdz ar to stabilitātes sajūta vēl lielāka. :) Otrkārt, kopšana ir ļoti viegla. Treškārt, nokritušos knibuļus viegli atrast un paņemt. Zinu, kā paziņas mokās ar "pellveidīgajām" un redelēm. Izkrīt cauri-čau. ūdeni grūti izsmalstīt (slapjā laikā). Laiva ļoti smuka un forši apgreidota! Apsveicu! :)
Sazaans, ieliec kādu bildi ar jauno Amber!
Var būt kļūdos, bet kādreiz reģistrējot laivu prasīja ražotāja laivas sertifikācijas dokumentus. Negribētu ticēt, ka CSDD kāds piereģistrēs laivai jaudīgāku motoru kā paredzēts sertifikātā. Ja laivai izsniegts neatbilstošs sertifikāts nu tad atbildību uzņemas...
AndrisABC
Manā tehniskajā pasē viss ir normāli. Pieļaujamo audu nepārkāpju, jo laiva ir pārbūvēta priekš 20 zs motora.
Andris ABS, laivas teh. pasē nekas nav minēts par maksimālo dzinēja jaudu
Sazaan, gan jau esi noskaidrojis cik pie inspektoriem maksās pieļautās jaudas pārkāpšana... :)
Cik no tām lietām saprotu motorlaivas tehniskajā pasē ir ailīte MOTORA JAUDA.
Labvakar!
Jautājums par 2T motoru 3hp evinrude. Lieta sekojoša, jaucu 95 benzīnu 1:50 ar eļļu (speciālā laivu eļļa) un pirmās reizes motors gāja ok. Vēlāk jau sāka niķoties un pielaist varēja tikai ar čoka palīdzību. Beigās jau uz priekšu kanpi gāja,ja čoks visu laiku bija izrauts. Tagad vispār pielaist vairs nevar. Ataisot karburatoru, tas bija pilns ar degvielu (nepadod iekšā motorā). Atskrūvējot galvu un izņemot sveces - tās bija slapjas ar eļļu un iztcēja vēl ūdens nedaudz.. Kas tur varētu būt pie vainas? Pa daudz eļļa un sprauslas aizauga ar eļļu.
Pirms tam jaucu 1:100 un gāja kā pulkstens. Ūdens arī nebija motortelpā.
Ja nebūtu bremzējis, varbūt man nevajadzētu braukt ar Pelām....
es savulaik sabremzēju ar tādas iegādi, bija kādi 4 iemesli, viens no tiem atļautā jauda līdz 15zs
Sestdien un svētdien iemēģināju savu jauno Amber 430 laivu ar 20hp motoru. Par spīti visiem tiem, kas teica ka ar 20hp motoru laiva neies labi, tomēr riskēju viņu iegādāties.
Atsauksmes: Laiva gan divatā, gan braucot vienam iet ideāli. Divatā 35km/h, vienam 39km/h. Laivas gaita ir stabīla pat pie +/- 5-6 m/s garā Burtnieka vēja un pret vilni iet daudz labāk, nekā 4m Bush laiva. Laiva ir ļoti stabila arī copējot. Tā ka viss labākās atsauksmes.
Sazaans, 13.oktobris 2015, 11:34
" Vislabākās''-rakstīsim pareizi!
Ņemot vērā ka laiva plastikāta, likās ka ātrumam būtu jābūt lielākam. Man ar kādreiz bija doma par tādas iegādi....
Protams, ka iet viņa labi, protams, ka labāk par pūsli... Tikai, to varēja pilnveidot, uzliekot konsoli...;-)
Sestdien un svētdien iemēģināju savu jauno Amber 430 laivu ar 20hp motoru. Par spīti visiem tiem, kas teica ka ar 20hp motoru laiva neies labi, tomēr riskēju viņu iegādāties.
Atsauksmes: Laiva gan divatā, gan braucot vienam iet ideāli. Divatā 35km/h, vienam 39km/h. Laivas gaita ir stabīla pat pie +/- 5-6 m/s garā Burtnieka vēja un pret vilni iet daudz labāk, nekā 4m Bush laiva. Laiva ir ļoti stabila arī copējot. Tā ka viss labākās atsauksmes.
Sazaans, 13.oktobris 2015, 11:34
Sestdien un svētdien iemēģināju savu jauno Amber 430 laivu ar 20hp motoru. Par spīti visiem tiem, kas teica ka ar 20hp motoru laiva neies labi, tomēr riskēju viņu iegādāties.
Atsauksmes: Laiva gan divatā, gan braucot vienam iet ideāli. Divatā 35km/h, vienam 39km/h. Laivas gaita ir stabīla pat pie +/- 5-6 m/s garā Burtnieka vēja un pret vilni iet daudz labāk, nekā 4m Bush laiva. Laiva ir ļoti stabila arī copējot. Tā ka viss labākās atsauksmes.
Malacis marti! Es arī vakar palasījos šo visu, bet biju par slinku izrakstīt, Tu visu saliki pa plauktiņiem - līdz 3,7kw - airu laiva, gribi reģistrē, gribi nereģistrē. Virs 3,7kw - motorlaiva - vajag vadītāja apliecību un laiva jāreģistrē. Motoru vari nereģistrēt, ja jauda nepārsniedz 36,7kw, bet vajag īpašumu apliecinošu dokumentu. Es savu 9,9hp motoru pireģistrēju kā īpašumu CSDD un tas maksāja ap 15 eiriķiem. Iesniedzu ar roku rakstītu nodošanas - pieņemšanas aktu un nekādu problēmu.