Plāksne dod iespēju pacelt motoru augdtāk gan vertikâli, gan izmainīt tā leņķi pret laivu (dzenskrūve tālāk no traņča).
Gala ātrums nebūs īpaši lielāks taču degvirlas pateriņš gan samazinasies
Bez plāksnes arī man šis komplektiņš gāja glisē. Ar plāksni vnk daudz vieglāk un ātrāk laiva iziet glisē, bet gala ātrums šķiet bez plāksnes ir lielāks. Mēģināju šodien vienādos apstāklos gan ar plāksni, gan bez. Sajūta, ka motoram biku lielāka slodze ar plāksni, jo dziesma naf tik dzidra pie max ātruma kā bez plāksnes. Var jau būt, ka man tik tā likās. Diemžēl gps man naf, tā pēc nomērīt nevaru.
Fman tās ir tikai sajūtas.Ja 'laivu izceļ glisē tad viennozīmīgi ātrums ir lielāks kā iepriekš,Jo laiva vairs nestumj ūdeni,bet slīd pa virsu - tas jau ir glises princips.ar gps izmēri ātrumu. Un vēl kad laiva stumj ūdeni liekas ka baigi nesies-ūdens šķīst,mūlis pilns utt,bet kad ir glisē tas slīdējums liekas bez akšena pat garlaicīgs:))
Tikko no upes. Lai gan laiciņš laivošanai šodien "ideāls", tomēr nenocietos un aizbraucu izmēģināt uzmeistaroto plāksni. Rezumē..: Ar rezultātu esu ļoti apmierināts! Laivu izceļ glisē bez problēmām. Nevajag ne šmotkas uz priekšu pārlikt, ne pašam kaut kur dīdīties! Sēdi kā kungs mierīgi uz aizmugures beņķa, dod ručkā un laiva smuki izceļās un aiziet. Super! Vienīgais, uz aci un pēc motora dziesmas, šķiet,ka max ātrums gan ir biku mazāks, kā bez plāksnes. Var būt jāpaštuko pielabot aerodinamiku, jāpaeksperementē. Katrā ziņā ar paveikto esmu dikti apmierināts!!!
90% laivām trancis 90 grādos pret ūdeni .Motora lenķis ieiet max 5 grādi(ieliekums zem laivas) .Lai purnu nerautu augšā ar mazo dzinēju vajag vismaz 20 grādi. Ir divi varianti.1) taisīt tranci jau ar ieliekumu 15grādi (tas ir grūti) ,2) uzlikt dēli motoram (ķīļveida) ar 15-20 grādiem (baigi viegli) .Es savai vieglajai tupelei uztaisīju uz 20 grādiem pie pusgāzes ar manu svaru jau laiva nostājās taisni. traucēja jaudai tikai kavitācija .Ja būtu plāksne - vispār būtu pa skaisto.
Es sev visu saregulēju un ir ok!Ar plāksni ūdens ,,strūkla,, iet tālāk un paralēli zem ūdens virsmas, bez tieši aiz laivas vertikāli uz augšu.
Tā ir vajadzīga lieta!
es savam 10 zs arī pieliku un starpību jūt, kad liku saskrēja visādi gudrinieki un stāstīja, ka nevajagot, jo varot regulēt motoru trancī. Tagad domāju pielikt elektromotoram:))
Ri4i20, 5.februāris 2016, 17:10
Regulēšana trancī un antikavitācijas plāksne ir divas atšķirīgas lietas. Ar regulēšanu trancī var viegli novērst purna raušanu gaisā ,bet antikavitācijas plāksne novērš lietderīgās plūsmas zudumu. Ja ar plāksni vēl pieregulēsi trancī - lietderīgais koeficients pietuvusies maximumam.
es savam 10 zs arī pieliku un starpību jūt, kad liku saskrēja visādi gudrinieki un stāstīja, ka nevajagot, jo varot regulēt motoru trancī. Tagad domāju pielikt elektromotoram:))
Kaspar 71 papildus efektu vēl dod ja sānu malas ieloca uz leju. Youtubē skatījos kā viens krievu fiziķis -copmanis bij uztaisījis. Viņš pat lielā akvārijā testus taisīja . Viņš ar sānu izliekumu panāca ideālu virpuli aizmugurē .
Līdzīgi šim.
te ir pētījums laboratorijā :
Cik saprotu -jo ilgāku laiku(attālumu) ir stabilā strūkla jo efekta koeficients ir augstāks