Viss jau ir pareizi - atrodi vietu un nospied podziņu, TIKAI, nevaru gan iedomāties kā motors zinās tavu 0-es punktu bez GPS!? Mēs izmantojam gps piesaisti un motors attiecīgi reaģē uz vēja un straumes ietekmi atgriežot laivu fiksētajā punktā. Ja nebūs gps - kā motors zinās, kur tu esi ielicis to enkurvietu? Bez gps viņš nevar strādāt - tas ir piesaistes orientieris.
Tatārs apgaismoja , salasījos informāciju ,noskatījos pāris filmiņas. GPS tiešām ir kā papildus fīča ,bet pamatprincips ir krietni vienkāršāks. Nekādu kompasu ,nekādu GPS. Viņu sauc par i-pilota sistēmu. Tā ir diezgan vienkārša programma kas vada dzinēju pa 360 grādiem. Tu piebrauc pie točkas nospied pogu enkurs. Tas ir 0 punkts . Tālākās novirzes no nulles punkta programma elementāri koriģē dodot komandas dzinējam noturēt nulles punktā . Viss daudz vienkāršāk kā domāju .
Bralitis, 21.aprīlis 2016, 19:57
Tatārs apgaismoja , salasījos informāciju ,noskatījos pāris filmiņas. GPS tiešām ir kā papildus fīča ,bet pamatprincips ir krietni vienkāršāks. Nekādu kompasu ,nekādu GPS. Viņu sauc par i-pilota sistēmu. Tā ir diezgan vienkārša programma kas vada dzinēju pa 360 grādiem. Tu piebrauc pie točkas nospied pogu enkurs. Tas ir 0 punkts . Tālākās novirzes no nulles punkta programma elementāri koriģē dodot komandas dzinējam noturēt nulles punktā . Viss daudz vienkāršāk kā domāju .
Ir mums tāds agregāts uz upes laivas. Pagājušā gada augustā izmēģinājām Ventā uz asariem. Tur ļoti labi, gan vējā, gan straumē - laiva, protams, grozās, bet ap motora asi. Motors pats grozās ap savu asi un mēģina noturēt sevi gps punktā. Laba manta, perfekta spiningošanai - ļoti operatīvi var nostāties izvēlētā punktā un nav jāčakarējas ar enkuru. BET - tas prieciņš ir stipri dārgs...
Man tāds jautājums.
Kāds ir princips laivas elektro motoram kurš tiek izmantots kā enkurs. Kāds ir tas princips ka notur vienā vietā laivu ? Vai tikai saslēgumā ar GPS vai darbojas pēc cita principa . Es saprotu ka notur laivu +/- 3m tikai pateicos GPS koordinātēm . Vai tā ir ??
Bralitis, 21.aprīlis 2016, 09:50
GPS + labākiem aparātiem ir arī elektriskais kompass. Tur diezgan precīzi pie visādiem apstākļiem.
Man tāds jautājums.
Kāds ir princips laivas elektro motoram kurš tiek izmantots kā enkurs. Kāds ir tas princips ka notur vienā vietā laivu ? Vai tikai saslēgumā ar GPS vai darbojas pēc cita principa . Es saprotu ka notur laivu +/- 3m tikai pateicos GPS koordinātēm . Vai tā ir ??
Bralitis, 21.aprīlis 2016, 09:50
Var ari pie el motora piesiet enkuru. :)
Gribu redzēt to el motorīti kurš noturēr laivu +/-3m robežās pie mainīga vēja virziena un vietās kur straume maina virzienu. Viens liels pluss gan viņiem ir-nav jāmērcē rokas un nav jāpiepūlās, lai izvilktu enkuru. Es tev varu ieteikt biznesa projektu. Uztaisi zivju uzglabājamo tīkliņu futlāri. Vairumam tie varētu interesēt. :)
iejaucot eļļu benžā, eļļā esošās eļļojošās vielas ar laiku izšķīst, tāpēc arī nav labi lietot maisījumu, kas ilgu laiku glabāts. eļļa neizpilda to funkciju, kas tai paredzēta, bet tas nenozīmē, ka motorā nekavējoties hirosima iestāsies pakurbulējot ar senāku maisījumu.
nav jau 200 L bākas tiem drapakiem, bet vispareizāk esot uzjaukt tik, cik var izstrādāt un, kad vajag atkal, sajauc, pa jaunam.
[...]
Ja zāģis netiek ilgstoši lietots, degvielu ieteicams izliet no bākas. Tad zāģis jāiedarbina un jāļauj tam darboties līdz tiek izlietota tvertnē atlikusī degviela. Karburatora detaļas nepaliks saskarē ar degvielu, kā arī nezaudēs savas funkcijas.
[...]
sausā karburatorā membrāna sakaltīs.
Man tāds jautājums.
Kāds ir princips laivas elektro motoram kurš tiek izmantots kā enkurs. Kāds ir tas princips ka notur vienā vietā laivu ? Vai tikai saslēgumā ar GPS vai darbojas pēc cita principa . Es saprotu ka notur laivu +/- 3m tikai pateicos GPS koordinātēm . Vai tā ir ??
mājās lietoju mazo Husqvarna trimmerīti ap kociņiem, krūmiņiem zālīti appļaut. Pavasarī uzjaucu 5l kanniņu ar kuru pietiek pāris mēnešiem noteikti. Nesaku ka tā iz pareizi, bet aparāts iet jau padsmit gadus bez problēmām.
varu piebilst tiem kas nezin .. eļļas ir dažādās krāsas zila.sarkana utt. tā ir krāsviela lai zinātu kad devielai piejaukta eļļa ,krāsviela paliek bet degmaisījums divtakterim nav derīgs pēc 5 dienām ( vismaz motorzāģim)
tataars_, 20.aprīlis 2016, 17:36
Motorzāģiem, vismaz kursos māca, degmaisijums ir jāsagatavo tik cik tajā dienā var izstrādāt. Par laivu motoriem gan nepiekritīšu. Vasarā copēt braucu bieži. Bet taipat laikā reizēm laiva ar motorīti nostāv garažā vairāk kā nedēļu. Man 25L pietiek 3-4 copes reizēm. Nekas tur slikts nenotiek. Pēc ziemas gan nebūtu ieteicams to lietot. Ir jau kas šķaida ar svaigo. Bet tas nav tā vērts.
Jūs tiešām paši šitā sevi mokat? Cerams, ka jūsu motori arī pēc astoņdesmit gadiem būs kā jauni.
Šnabis izgarojot kļust mazāk, bet štengrs vienalga....
Par 2 nieku skaidrs, bet kā ar 4 takteri? Oktāni pa ziemu neizgaro? :)
Leopolds, 20.aprīlis 2016, 20:00
Izgaro. Arī šnabis atvērtā pudelē izgaro.
Par 2 nieku skaidrs, bet kā ar 4 takteri? Oktāni pa ziemu neizgaro? :)
varu piebilst tiem kas nezin .. eļļas ir dažādās krāsas zila.sarkana utt. tā ir krāsviela lai zinātu kad devielai piejaukta eļļa ,krāsviela paliek bet degmaisījums divtakterim nav derīgs pēc 5 dienām ( vismaz motorzāģim)
Eu, vīri, kuram tad te ir taisnība? :) Varbūt kāds varētu no zinātniskā viedokļa pamatot. Ja godīgi, es labprātāk to benzīnu sadedzinu ar dzinēja palīdzību, nevis ugunskura. :)
Morda, 20.aprīlis 2016, 14:39
Divi visbiežāk uzdotie jautājumi par degvielas izmantošanu zāģim- pirkt degvielas maisījumu vai gatavot pašam, kā arī, ko darīt ar degvielu, ja zāģis netiek ilgstoši lietots?
Svarīgi atcerēties, ka ar laiku degvielas maisījums zaudē savas eļļošanas un degšanas īpašības. Nav ieteicams iegādāties jau gatavos degvielas maisījumus, jo nav iespējams noteikt, kāda eļļa izmantota un kādā attiecībā ar benzīnu tā ir sajaukta. Nav ieteicams arī izmantot ilgi nelietotu degvielu. Tas var radīt nopietnus dzinēja bojājumus. Vislabāk lietot maisījumu, kura pagatavošanā izmantots labas kvalitātes 95E benzīns un kvalitatīva eļļa. Degvielas maisījumam piemērota eļļa atbilst ISO L-EGD (Eiropa) vai JASO FC un JASO FD (Japāna) standartam, kas norādīts uz iepakojuma.
Degviela jāizlieto 30 dienu laikā. Degvielas derīguma termiņu var pagarināt līdz 60 dienām, pievienojot degvielas stabilizatoru. Augstas kvalitātes eļļām degvielas stabilizators jau ir pievienots. Degvielas maisījuma sagatavošana ECHO zāģiem- 5 litriem benzīna nepieciešams pievienot 100 ml eļļas (attiecība 50:1). Pirms lietošanas maisījums rūpīgi jāsamaisa. Kvalitatīva un svaiga degvielas maisījuma izmantošana pagarina dzinēja kalpošanas laiku.
Ja zāģis netiek ilgstoši lietots, degvielu ieteicams izliet no bākas. Tad zāģis jāiedarbina un jāļauj tam darboties līdz tiek izlietota tvertnē atlikusī degviela. Karburatora detaļas nepaliks saskarē ar degvielu, kā arī nezaudēs savas funkcijas. Pēc tam nepieciešams izskrūvēt aizdedzes sveci un ieliet cilindrā 5-10 ml tīras eļļas. Tad vairākas reizes jāpavelk startera aukla, lai cilindrs un virzulis tiktu labi ieeļļoti. Pēc šī procesa aizdedzes svece ir jāievieto atpakaļ.