Citādāk laikam bija ja Tev ir jahta, kuteris ar slēgtu kajīti...gan jau arī tiesā varētu pierādīt, ka laiva ir Tavs privātīpašums, kurā dari ko gribi, bet man nav vajadzības salekties ar pašvaldībniekiem un kko mēģināt pierādīt. Es labāk tam bairītim uzmetu maisiņu virsū, un esmu ar viņiem draugos. Arī šorbīd kad brauc garām, tad pamāj ar roku un dodas tālāk, un ja ir nepieciešamība, tad viņiem arī ziņoju par nekārtībām...šādi man patīk labāk :)
mini_Me
Tā nav gan...vismaz tā man skaidroja pašvaldības policija. Tieši tehniskā pase ir tā, pēc kā vadīties, ja tajā ir rakstīts, ka pārvietojies ar motorlaivu, tad arī aprīkojumam un visam citam ir jābūt kā motorlaivā, ja Tev ir airu laiva, tad pēc būtības nedrīksti uzlikt lielāku motoru kā 5zs, kgan arī tur likumā ir punkts, kurš it kā nosacīti nosaka, ka īslaicīgi drīkti izmantot motoru līdz 50zs neveicot pārreģistrāciju, bet arī tas ir slideni. Vienu vārdu sakot šī visa ir liela miskaste un interpretēt var lietas ļoti dažādi, un ja tiešām sanāk sūdi, tad pārsūdzēt šo lēmumu varētu kaut bērns, jo likums ir tik šķidrs cik vien var būt.
EdgarsB
A kas tad tas varētu būt? Publiska ūdenskrātuve!!! Privātā dīķī, ezerā, kaut jūrā dari kā vēlies.
Lietot alkoholu laivā pēc būtības vispār ir aizliegts, jo tā ir publiska vieta, [...]
arvis_an, 8.jūlijs 2016, 10:11
negribu te izveikt kaut kādu dzeršanas propogandu, bet kāpēc, tavuprāt, laiva ir publiska vieta?
Kas tad ir tas apstāklis, kurš kuģošanas līdzekli padara par airu laivu vai motorlaivu?
Vai tas ir ieraksts ražotāja izsniegtajā dokumentā? Noteikti nē, jo šis dokuments apliecina tikai to, ka dotā tipa kuģošanas līdzeklis var tikt droši ekspluatēts ar dzinēju nepārsniedzot norādīto jaudu.
Tātad tikai un vienīgi izmantotā motora jauda ir faktors, kurš jāņem vērā, lai veiktu kuģošanas līdzekļa pieskaitīšanu pie airu laivām vai motorlaivām.
Īsumā – pilnīgi vienalga, kas rakstīts ražotāja (vai pārdevēja) izsniegtajā dokumentā: ja tiek izmantots dzinējs virs 3.7kW, tad kuģošanas līdzeklis pārvēršas par motorlaivu ar visām no tā izejošajām sekām (reģistrācija, vadītāja apliecība, papildus nosacījumi attiecībā uz glābšanas aprīkojumu), bet ja dzinējs ir ar jaudu zem 3.7kW, tad kuģošanas līdzeklis ir klasificējams kā airu laiva.
Tieši tā - piereģistrē un dzīvo turpmāk bez bēdu. Kam gribās iespējamu čakaru - uz priekšu!
Tā kā šogad kaut kā tie municipāļi ļoti naski uz kontroli - Lielupes pašā apakšā, tad ir sanācis ar viņiem aprunāties (Līgo svētkos), diezgan laipni vīri. Tur tik tiešām ir juceklis ar to airu laivas statusu, pagaidām viņi uz to skatoties visai nosacīti, jo paši laivu pārdevēji ( ne vienmēr tie ir ražotāji ) pie pārdošanas papīros liek nesaprotamas atzīmes savās lapelēs, man piemēram stāv atzīme "airu laiva" un "motorlaiva - ar max jaudu 15hp". Par to CSDD rīcību - reģistrēt "motorlaivas" kā airu laivas - būšot labojumi par to tēmu, bet kad nevarot pateikt - jo redz ir ūdenstilpnes kur nedrīkst izmantot motorlaivas, pat ja tā ir bez motora (tieša trula likuma ievērošana nedomājot ar galvu). Tāpat būšot diezgan plašs papildus ūdeņu - rajonu saraksts kur ar nereģistrētām laivām nedrīkstēs rādīties vispār (gan Lielupē, gan Daugavā utt) un airu laivām būšot papildus ierobežojumi izmantošanai diennakts tumšajā laikā un noteiktās akvatorijās. Tā kā arī es sāku domāt ka abām laivām jāuztaisa reģistrācija, jo pagaidām iztiku bez.
Jurcik
Tas drusku savādāk - neviens nepierādīs ka kazanka ir motorlaiva, tādu Tu arī pats vari izveidot un piereģistrēt kā pašbūvētu. Ar piepūšamajām ir savādāk - te kāds pat teica, ka tādu nav iespējams piereģistrēt kā pašbūvētu. Ja laivā ir plāksne, kurā ir sertifikācijas numurs, vietu skaits, svars utt, tad ar to pietiek, lai policija tiktu pie info ko laivai noteicis ražotājs. Protams, neticu, ka kāds ar to čakarēsies un tik tālu tiešām aizies, bet tā var gadīties. Bet ne man te kādam ko pierādīt - darat kā gribat!
To šmuci var pārsūdzēt un brīvi braukt tālāk. jo tā nav šmuce, bet vienkārši likumi un noteikumi nav līdz galam izstrādāti. Ja cilvēks nav uz muti kritis, tad problēmu nav. Te jau čaļi rakstīja ka ar Kazankām dod virsū bez reģistrācijas ar 5ZS motoru.
Jurcik
Tieši tā - ja ir reģistrēta, kā airu laiva, tad problēmu nav!!! Tā ir katra brīva izvēle kā savu BUSHU reģistrēt, lai arī pēc būtības tā manā skatā ir CSDD nolaidība, ka šādas laivas ļauj reģistrēt kā airu laivas, BET tad Tev ir papīrs ko parādīt policijai un vairs jautājumu nav. Ja nav reģistrēta un braukājies tāpat, tad labi gribot viņi var sataisīt šmuces Tev... Neticiet uzzvaniet uz Ķīšezera glābšanas staciju - pašvaldības policiju!
Kamēr viena Bushveidīgā ir airu laiva un cita ir motorlaiva tikmēr brīvi var nereģistrēt un ja motors līdz 5zs. Nav ko te biedēt cilvēkus. Ja kādam uzliek sodu nepamatoti, pārsūdziet!
DF paldies par atbildi! Outland un Minkota ir jau tautas pārbaudīti brendi.... Fushida kkas jauns un līdz ar to nevar saprast ...ko darīt, jo Serviss un tādas lietas arī ir atrunātas, bet vai ir kalpotājs pēc brošūrām jau nesapratīsi un tamdēļ vēršos šeit! Varbūt tomēr kāds ir jau padarbinājis pāris gadus vai gadu un zin +/- kas par izstrādājumu!
Lietot alkoholu laivā pēc būtības vispār ir aizliegts, jo tā ir publiska vieta, tieši tāpat kā uz ielas, parkos, vtml. Pēc būtības šmigā nedrīksti būt arī uz ielas, bet ja nebūsi ķēmā, tad uz atskurbtuvi neraus. Parunājos šogad ar pašvaldībniekiem, kuri jau gadiem mani un manu laivu pazīst, tie ar teica, ka ja nav motorlaivas, un neesi pilnīgi lopā, tad neko jau viņi nedarīs, vienīgi piklājības pēc to auksto bairīti karstā laikā jānoliek maliņā, ja redzi, ka policija tuvojas. Taču motorlaivu alko pārbaude šogad viņiem ir un būs topā, jo beidzot tikuši pie vajadzīgajiem aprīkojumiem un visas ekipāžas.
Vīri ir kādam pieredze ar Fushida elektromotoriem? Esmu jauna E-motora meklējumos un salīdzinoši ar Minkotta vai Outland cena pret jaudu....Fushida izskatās krietni labāks! It kā made in Japan, bet nav nekādas infas vai kaplo izstrādājums vai nē!
dzhams, 8.jūlijs 2016, 09:40
Man ir Outland 1100 pagaidām nekāda vaine, bet es labak iesaku MiniKot jo viņus ražo USA un ja kaut kas nojūk tad daļas ātri var dabūt Lv
Par alkohola lietošanu gan nebūtu tik pārliecināts, jo 21.punkts nosaka sekojošus aizliegumus: 21.12. vadīt kuģošanas līdzekli vai mācīt vadīt kuģošanas līdzekli:
21.12.1. ja alkohola koncentrācija asinīs pārsniedz 0,5 promiles;
21.12.2. esot narkotisko, psihotropo, toksisko, citu apreibinošu vielu vai reakcijas ātrumu un uzmanību samazinošu medikamentu iespaidā.
Iepriekšējā noteikumu redakcijā pašās beigās bija punkts, kurā bija atrunāts, ka šmigas lietošanas aizliegums neattiecas uz airu laivām, bet tagad tāda nav. Teorētiski pat pārvietojoties ar airiem laiva (kuģošanas līdzeklis) tiek VADĪTA un dzerstīties NAV atļauts.
EdgarsB maldies...būs piekasīgi menti izčakarēs tā, ka maz neliekas...īpaši ja vēl viņa tiešām ir reģistrēta kā motorlaiva, tad pēc būtības kaut airēsi ar airiem, Tev jābūt tiesībām un arī promiles līdz ar to pa nullēm, un ja kkas ne tā, tad norausies tā, ka paliksi arī bez mašīnas tiesībām - ir bijuši gadījumi.
Ja arī nav reģistrēta, bet uz laivas ir sertifikācijas numuri, tad viņi var arī laivu sašņorēt un pierādīt, ka tā pēc ražotāja datiem ir motorlaiva kurai jābūt reģistrētai - tad vari norauties vēl trakāk... Bet šis ir ļaunākais scenārijs, pie ļoooti piekasīgiem mentiem (Daugavā ar sarkanu RIB viena tāda ekipāža ir :)).
Vīri ir kādam pieredze ar Fushida elektromotoriem? Esmu jauna E-motora meklējumos un salīdzinoši ar Minkotta vai Outland cena pret jaudu....Fushida izskatās krietni labāks! It kā made in Japan, bet nav nekādas infas vai kaplo izstrādājums vai nē!
Tā nu gan nav...motorlaivām ir jābūt reģistrētām, airu laivas gan var nereģistrēt, ja to nepieprasa konkrētā ūdeņa noteikumi. Ja pārvietosies ar mazāku motoru par 5zs, tad vari riskēt un mēģināt policijai iestāstīt, ka tā ir airu laiva un tādēļ neesi reģistrējis, ja nebūs baigi piekasīgie gan jau palaidīs, bet es neriskētu. Ja brauksi virs 5zs, tad gan obligāti jābūt reģistrācijai un tiesībām arī. Motorlaivām glābšanas riņķis ir obligāts. Iesaku zvanīt pašiem csdd, bet to manuprāt var darīt vairākas reizes, jo man liekas, ka viņiem pašiem viedokļi var atšķirties :D
arvis_an, 8.jūlijs 2016, 08:33
ja pārvietojas ar motoru mazāku par 5zs tad nekas nevienam nav jāmēģina iestāstīt un nekāda riska nav un var relaksēti bujānīt uz klāja.
ja nav reġistrēta, kā policija var pierādīt ka motorlaiva, mazuma kas pēc kā izskatās.
Ja laiva ir reģistrēta kā motorlaiva, tad tai ir jābūt nokomplektētai ne tikai ar glābšanas riņķi. Pat airu laivām, kuras garākas par 4m, ir jābūt nokomplektētām.