Jūrā attālumu mēra jūdzēs un ātrumu jūdzes/stundā - angl. knots - saīsinājumā knt vai arī kt. Tā tikai mūsu satiksmes ministrijas klerki/traktoristi noteikumos ierakstīja atļauto attālumu no krasta 3000m. Gribētu redzēt navigācijas karti uz kuras var atlikt 3000 metrus!!! Igauņi un lietuvieši attālumu jūrā ir noteikuši jūdzēs, kā pienākas jūras lietās. Baltija nav Sarkanā jūra un nevajag tā iespringt. Vari droši lietot savus voblerus arī līcī un nav obligāti jāiet 20 metros, bet mierīgi sākt no 5-ciem. Mums ir elektriskie downrigeri un ejam līdz 50m dziļumam - tikai tādēļ tik lieli svari. Pats Usmā lietoju 2,5 līdz 4,5kg dziļumi līdz 15m un nekādu problēmu.
skiperis
Nerūsošā tāpēc lai nerūsē. Šķiet, ka mūsējās tests ir 90kg ar kuru ir pilnīgi diezgan jo atsvars ir 12kg. Vajag atrast kompromisu - pie ātruma 2knt liela resnuma trosei ir buras efekts un svaru sāk nest stipri uz aizmuguri.
27.janvāris 2017, 10:01 | links
Kā saprast ātrumu km, 2knt ???
Te nu viss sākas. Ja piekar divas 12 kg svina bumbas uzreiz nepieciešams motoram pielikt vismaz 5 HP !?
Mani prieki, par uzkrāto svinu 20 kg vējā, jo pat īsti divi downrigera atsvari nesanāk... D:
Vai vērts gandrīz vai visu aprīkojumu nomainīt, ja man pieejamā Vidzemes akmeņainajā jūrmalā vairāk par (+ -) 20 m dziļuma nav?
Ja es dzīvotu Liepājas jūrmalas tiešajā tuvumā, kur bieži vien būtu iespējams piekļūt lielākiem dziļumiem, tad varētu atļauties būvēt arī downrigerus. Šai gadījumā tikai tās HOBIJS vien var iznākt.
Manā gadījumā, lai varētu Vidzemes jūrmalas 20 m dziļumā saniegt k'du zivtiņu būs jāapmierās ar kādas planiera spoles izgatavošanu. Tāpat dažādu zibsnītāju (flascher), padziļinātāju (uglubliteļ), zemūdens planieris-padziļinātāju utt... It kā ražo Somija un nav nekāds sarežģītais. Varētu līmēt no plastmasām arī pats.
Vienu varētu paraugam nopirkt, lai nav Amerika jāgudro-jātklāj no jauna.
Kās zemāk rakstīts, sarkanajā jūrā izmanto tieši dziļūdens voblerus.
Es ceru, ka pratīšu savējos praksē pārbaudītos voblerus pielietot Vidzemes jūrmalas ūdeņos.
Воблеры - это блесны для морской рыбалки, которые в точке прицепа лески имеют специальные лопатки (небольшая изогнутая лопасть), которые позволяют заглублять блесну на заданную глубину при морском троллинге в ходе движения плавсредства. Воблеры могут иметь по одному или несколько тройных крючков. В Красном море подходит такая расцветка воблеров, как: красноголовая, зеленая, желтая, баклажановая и серебристо-голубая. Эти расцветки воблеров показали на практике лучшие результаты.
В Красном море лучшие результаты показади следующие воблеры и другие искусственные приманки
Чёрно-серый с красноватой головой Rapala X-Magnum (заглубление ≈ 8 м)
Серый Rapala X-Magnum (заглубление ≈ 8 м)
Фиолетовый Yo-Zuri (заглубление 6 ≈ 10 м)
Серо-голубой Rapala X-Magnum (заглубление ≈ 8 м)
Светло-серый Storm 18 см. (заглубление ≈ 7 м)
Серо-чёрный Апико-Элит 18 см
Rapala-Magnum, 18 см, Red Head.
Mann's Red Head 30+. 18 см
Yo-Zuri 18 см с прямоугольной лопастью зеленого цвета.
При ловле дорадо неплохо показала себя поверхностная наживка - искусственный кальмар размером примерно 15-20 см.
Леска для морского троллинга продается в Хургаде в специализированных магазинах в мотках длинной до 1 км. Целесообразно использовать леску для морской воды диаметром 2-4 мм.
Nerūsošā tāpēc lai nerūsē. Šķiet, ka mūsējās tests ir 90kg ar kuru ir pilnīgi diezgan jo atsvars ir 12kg. Vajag atrast kompromisu - pie ātruma 2knt liela resnuma trosei ir buras efekts un svaru sāk nest stipri uz aizmuguri.
Ja zinātu, kas tā par sintētiku... Varbūt monofilā 1mm? Arī cik m vēlama kopā ar rezervi?
Vēl ir laiks paskatīties AliExpess veikalā, lai laicīgi atsūtītu.
Man ir 1mm nerūsējošā, bet uz kutera jūras copei uzlikām sintētiku. Vai tādu var nopirkt arī LV - nezinu. Mūsējo atveda no SE. Pirms tam izmantojām ņeržas trosīti, bet iemaucām braku tīklā jūrā un gandrīz pazaudējām svaru.
Kāda šņore, aukla, striķis vai pat metāliska trosīte vajadzīga Downringeriem?
Downrigeri vienmēr ir vērts pavazāt. Ar klipsi regulē dziļumu,bet pie troses piekabinās ar karabīni. Izmanto dubultklipsi - ar vienu regulē dziļumu, pie otra stiprina mānekli. Ar downrigeri vari izsekot līdzi termolīnei un vobleri vai vizuli vazāt metrā no grunts. Meistars bums Usmā zandartus skalda tikai ar downrigeri 7-12 metros.
skiperis
Flešerus izmantojam tikai ar downrigeriem, kur dziļumu var elementāri iestatīt ar klipšiem pie troses. Voblerus peldošos ar iegrimi līdz metram. Planieri iet pa ūdensvirsu un vizuļu dziļumu regulē ar attālumu no planiera un svariņa lielumu uz auklas aiz planiera.
26.janvāris 2017, 15:25 | citēt | ziņot | links
Uz tiem seklas NE-agresīvas darbības vobleriem, jau pat ezeros pašvaki ķeras, ja nav pārmērīgs plēsoņu blīvums.
Agresīvajiem vobleriem liela hidrauliskā slodze un cik saprotu, ka tie stiprinājumi ar klipšiem pie dovnrigeru trosēm neturēs, ja nu vienīgi gluži tukšgaitas apgriezienus-ātrumu.
Un vai pie 20 m dziļuma liela jēga gādāt vai gatavot dovnrigerus???
Flešerus izmantojam tikai ar downrigeriem, kur dziļumu var elementāri iestatīt ar klipšiem pie troses. Voblerus peldošos ar iegrimi līdz metram. Planieri iet pa ūdensvirsu un vizuļu dziļumu regulē ar attālumu no planiera un svariņa lielumu uz auklas aiz planiera.
To visu kolēģi var darīt, skatīties kā citi dara, eksperimentēt pašam, brīva interpretācija. Un katram meistaram ir savi amata noslēpumi. :)
Visur iesaka velcēšanai jūrā aiz flešeriem (zibsnītājiem-spīdekļiem) utt... izmantot parastus pamatā horizontāli darbojošos, seklo ūdeņu vizuļus-voblerus.
Ja man labākie, medīgākie vobleri ir dziļūdens, agresīvas darbības 4, 6, 8 m, kuri flašeriem, zemūdens planieriem pakaļgalu ievērojami vilktu uz leju, tādejādi tos pārvēršot par vobleru-vizuļu izcēlājiem.
Šai gadījumā aiz zemūdens planiera, flašera būtu jālieto otrs planieris, kurš darbotos, kā voblera-vizuļa izcēlājs, kurš noturētu auklu pirmā zemūdens planiera vai flašera līmernī.
Domāju, ka tie vobleri, kuri labi garšo ezeru līdakām, tikpat labi varētu derēt jūras plēsīgajām zivīm.
Jau līdz šim, lai šie dziļūdens vobleri neartu dūņas, Burtniekā kurš ir samērā sekls ezers, salīdzinājumā ar citiem, lietoju palīglīdzeklļus, vobleru dziļumdarbības ierobežošanai.
Ziemupē it kā nevajadzēja būt, jo pietiekams leņķis pret krastu
diametrs, 22.janvāris 2017, 20:21
Ziemupē tieši vajadzēja būt visvairāk + kāpjošs ūdens.
Domaataajs, 22.janvāris 2017, 20:44
Jūrā bija - atkāpjoties ar vilni slīps un līmenis nebija tik augsts
Ziemupē it kā nevajadzēja būt, jo pietiekams leņķis pret krastu
diametrs, 22.janvāris 2017, 20:21
Ziemupē tieši vajadzēja būt visvairāk + kāpjošs ūdens.
Normāli copmaņi par ziemu brauc uz ledu copēt nejau uz jūru.
profs, 22.janvāris 2017, 20:28
Šodien nav normāls ledus mūsu pusē ... Un man jūra patīk labāk - diagnoze ...
Normāli copmaņi par ziemu brauc uz ledu copēt nejau uz jūru.