Ir normāla gumijas laiva 4,6garuma pirkuma čeka vairs nav pierigistret līdz ar to ir nereāli, Laiva vēl ūdeni nav redzējuši uz Laivas plāksne atrodas ar numuru ar maksimālo motoru ko var kabināt,,, cssd saka ja Tev nav papīru par laivu tad ej,,,
Pēdējais laiks riteņiem ķerties klāt, lai visi būtu ar numurzīmēm, kā padomju laikā, bet tad bija tikai viena aizmugurē pie beņķa, Tagat būtu vēlama arī otra, obligāti jāievieš nodoklis par pārvietošanos gada, tehniskā apskate obligāta, jo daudziem riepas protektors un bremzes neatbilst prasībām un obligāti jābūt līdz vadītāja apliecībai, apdrošināšanai, med, komisijas atļaujai,,, Par tiem gumijas pūšļiem Latvijā stulbums airu laiva, motor laiva nu nav tas pirkuma čeks pie numuriem netiksi, braukt nedrīksti kau ar saviem airiem un kam tas numurs vispār vajadzīgs, to visu procesu vajadzētu atvieglot,,,
Batlers, 25.aprīlis 2022, 08:17
nu mums pagaidām grēks ņaudēt, tik liberālus noteikumus laivām vēl pameklēt pasaulē... A laiva ta reāli ir paaugstinātas bīstamības objekts, gluži tāpat kā auto...
- Noliec smieklīgu testu un dabū tiesības, ka vari braukt ar laivu līdz 12m (vienu brīdi pat 24m bija, man tādas). Ja godīgi, man bail iedomāties, ja reāli es ar tādu 24m "kreiseri" braukt izdomātu...
- nav tehniskās apskates (piemēram LT ir)
runājot par numuriem, nu tak kaut kā to īpašnieku/lietotāju un tā īpašuma tiesības ir nepieciešams identificēt, gadījumiem, kad laiva nozagta, vai tiek pārdota, vai arī ar to pārkāpts likums vai nodarīts kādam kaitējums.
Pēdējais laiks riteņiem ķerties klāt, lai visi būtu ar numurzīmēm, kā padomju laikā, bet tad bija tikai viena aizmugurē pie beņķa, Tagat būtu vēlama arī otra, obligāti jāievieš nodoklis par pārvietošanos gada, tehniskā apskate obligāta, jo daudziem riepas protektors un bremzes neatbilst prasībām un obligāti jābūt līdz vadītāja apliecībai, apdrošināšanai, med, komisijas atļaujai,,, Par tiem gumijas pūšļiem Latvijā stulbums airu laiva, motor laiva nu nav tas pirkuma čeks pie numuriem netiksi, braukt nedrīksti kau ar saviem airiem un kam tas numurs vispār vajadzīgs, to visu procesu vajadzētu atvieglot,,,,
Atšķirība starp 2t un 4t? Lielāks patēriņš? Skaļāks? Vibrācijas?
klops_G, 22.aprīlis 2022, 18:47
2T mīnusi:
- lielāks patēriņš un kopējās izmaksas degviela+eļļa (eļļa arī nav lēta)
- skaļāks
- pats fakts, ka jājauc eļla ar degvielu, liekas, ka štrunts, bet praksē paliels čakars
2T plusi
- vieglāks salīdzinot ar 4T
- jaudīgāks "uzrāviens" (ne gala zirgi bet tieši griezes moments)
- var pārvadāt jebkurā stāvoklī
- primitīvāka konstrukcija, attiecīgi vieglāk apkopjams/remontējams, bet nu šis punkts tāds nosacīts un vairāk attiecas uz cilvēkiem, kas ar tehniku un motoriem uz "tu"
- lētāka motora tirgus cena
Pa lielam, manā ieskatām ja ir iespēja, tad jāņem 4T, 2T tas ir variants, ja baigi naudiņa spiež.
Ok, te būs precizējums. Laiva busters kuram uz plāksnes max 35hp. Ir variants pieāķēt 40hp dzinēju. Viss protams reģistrēts, un tiesības ir. Tāka 35hp kā sugas mūsdienās nav, tad ar jau liekas ka baigais grēks nebūtu.
Ezs87, 25.aprīlis 2022, 00:03
nu pie tāda varianta nekādas problēmas neredzu... nekur tehniskajā pasē šādu parametru nenorāda, lai kāds līstu pētīt šilti, tur nu jābūt kaut kādam īpašam gadījumam, kad ments nokaitināts un jāpiekasās par katru cenu :D Mīļā miera labad šilti var noņemt pavisam, nekur likumos nav prasīts lai tāda būtu. Ir numurs, kas uzkrāsots uz laivas, tas arī norādīts dokumentos un ļauj to identificēt pēc LV likumiem. Nu un idejiski jābūt numuram kaut kur iesistam korpusā...
Ok, te būs precizējums. Laiva busters kuram uz plāksnes max 35hp. Ir variants pieāķēt 40hp dzinēju. Viss protams reģistrēts, un tiesības ir. Tāka 35hp kā sugas mūsdienās nav, tad ar jau liekas ka baigais grēks nebūtu.
saite uz sludinājumu
varbūt kādam ir atsauksmes par šo laivu? Vajag ezerā ar 5hp pavizināt ciemiņus un retu reizi paspiningot.
Kāds nav lietas kursā, kādas sankcijas var tikt piemērotas ja motors ir nedaudz lielāks nekā laivai pieļaujamais. Slinkums burties caur likumdošanu. Varbūt te kāds inspektors apgrozās?
Ezs87, 24.aprīlis 2022, 22:15
Nu tur prasās precizējums... Ja tā ir reģistrēta motorlaiva, vadītājam ir tiesības un pārkāpts tiek tikai tas ko ražotājs rekomedējis dokumentācijā (nu tur rakstīts, piemēram 30hp a esi uzlicis 40hp), tad vairumā gadījumu pilnīgi nekas, tie dati nekur īsti netiek fiksēti un īsti nav panta par ko sodīt...
Precedentus nezinu...
A vot, ja laiva reģistrēta kā airu laiva, kam predefinēti nedrīkst būt vaiŗak par 5HP, tad pieļauju, ka uzliekot lielāku motoru dabū pa pilnu programmu, no 1000 līdz 2000EUR pēc likuma punkta... "Par tādu reģistrācijai pakļautu atpūtas kuģu ekspluatāciju, kuri nav reģistrēti noteiktā kārtībā, piemēro naudas sodu atpūtas kuģa vadītājam vai personai, kura ekspluatē atpūtas kuģi, no simt līdz divsimt naudas soda vienībām"
Ja airu laivai uzlikts motors virs 5HP tā vairs juridiski nav airu laiva, attiecīgi nav reģistrēta noteiktā kārtībā...
Nu un , ja vēl tiesību nav, tad + no 100 līdz 250 un iepējams liegums līdz 2 gadiem tiesības iegūt...
Kāds nav lietas kursā, kādas sankcijas var tikt piemērotas ja motors ir nedaudz lielāks nekā laivai pieļaujamais. Slinkums burties caur likumdošanu. Varbūt te kāds inspektors apgrozās?
klops_G [22.04.22]: Kādu motoru izvēlēties kazanka-m ? Nav domāts skriešanai-bet, lai var pavelcēt un atpūtai izbraukt ar ģimeni. Tā kā paredzēts 7dienām un svētku dienām, skatos kaut ko lietotu. Budžetā līdz 850eur var dabūt no jauna 2,5/3,5 līdz lietotam 15zs. Uz ko skatīties 5 - 6 - 8 - 10 -15zs? Vai būs atšķirība starp 5 un 6zs, vai vispār uz kaut ko tik mazu ir vērts skatīties?
Pagājušajā vasarā pārs reizes izbraucu ar nomas kazanku un savu 6hp motoru. Ātrums bija ap 20km/h, priekš makšķerēšanas un pārvietošanās starp copes punktiem bija ļoti ok. Ja vadā laivu uz piekabes kopā ar motoru, tad droši vien jo lielāks, jo labāks, jo ātrums aizrauj. Bet ja motoru vadā atsevišķi, tad 5 un 6hp ir pēdējais adekvātā svarā, ko vienam cilāt.
Par juridiskajiem jautājumiem neinteresē. Interesē baudas gūšana svētdienās :) un brīvdienās. Laikam jau jāskatās 10 vs 15zs.
..galnās un lielākās atšķirības !!!
Kazanka ir reģistrējama,,, un otrs : ja virs 5Hp vajag tiesības !
Tev ir reģistrēta laiva, motors un tiesības vadīt atpūtas kuģi ??
.. sašaurini vēlmes, līdz likumā noteiktajam !!
Man jau pofig,, man *dokumenti vsjo v porjadke*,,, Tu jau jautā ....
Nu tad 7dienām vai svētdienām?:)kazanka ar mazo 2,5 hp uz velci ir ok.ja līdz 5hp, varēsi aliņu paņemt uz borta un brauksi smaidīdams!...tālāk viss pa nopietno!
Atšķirība starp 2t un 4t? Lielāks patēriņš? Skaļāks? Vibrācijas?
Kādu motoru izvēlēties kazanka-m ? Nav domāts skriešanai-bet, lai var pavelcēt un atpūtai izbraukt ar ģimeni. Tā kā paredzēts 7dienām un svētku dienām, skatos kaut ko lietotu. Budžetā līdz 850eur var dabūt no jauna 2,5/3,5 līdz lietotam 15zs. Uz ko skatīties 5 - 6 - 8 - 10 -15zs? Vai būs atšķirība starp 5 un 6zs, vai vispār uz kaut ko tik mazu ir vērts skatīties?
... un vēl - man ir pieredze ar suzuki 2,5hp un jāpiekrīt ir iepriekš teiktajam - pazīstamo brendu motori praktiski neatšķiras ne ar ko, tikai suzis ir krietni vieglāks, tikai 13kg un tagad padomā - mājās pagrabā, garāžā, šķūnī u.c. uz kājas stāv tavs motors, nes uz autiņu un cel bagažniekā, pie ūdeņiem cel laukā, nes uz laivu un cel pāri bortam un skrūvē klāt.... un viss tas pats pēc copes...ja tas ir trīss reizes sezonā, tad OK, bet ja copē biežāk, tad katrs lieks kilograms ir no svara, kā arī tas, ka ar katru gadu, tas motors paliek ssmagāks ha..ha.. lai veicas!
P.S. Tagad man ir 5hp un to vairs necilāju....
Paldies visiem par idejām.
Vēl es domāju vai Mercury 80cc nebūtu labāki dēļ lielākas kubatūras pret pārējiem un līdz ar to motora vilkme un ilgmūžība.

Re!
egilss [21.04.22]: Ja būtu jāizvēlas starp mazajiem motoriem, ko Jūs pēc pieredzes izvēlētos no Yamaha 2,5 (17kg), Mercury 2,5 (17kg), vai Suzuki 2,5 (13kg). Arī Mercury 3,5 (17kg).
Viss izanalizēts, izstādē apskatīts, bet pieredzes radīti secinājumi ir svarīgi.
Mazie minētie visi ir labi!bet ja maks un veselība ļauj,es ieteiktu 5hp!nu ir labāk!un tikpat ekonomisks...
Varbūt var atrast labu,mazlietotu veco 4t Yamahu 4hp!tie sver 23kg,bet iet kā jaunie 5hp!:)savulaik tādu nopirku par 400e,bet bij karb.remkomplekts jāmaina un vēl daži sīkumi.Remonts+daļas 250e,bet sez.sākumā bij 3ned.jāgaida servisa rindā...nospļāvos un paņēmu jaunu5hp Yamahu!kad veco saremontēja par 650 pārdevu.
Ezs87 [21.04.22]: Visi ir labi brendi, kvalitatīvi motori. Un katrs parasti slavē savu izvēlēto. Tāka var vadīties tīri pēc cipariem - cena, svars, jauda... suzuki parasti vieglākie. Ja kabināsi klāt labi slīdošai laivai varbūt to lieko zs(3.5 merkurs) pat pamanīs
Man ir Suzuki 2,5....
Jau 4 gadus braucu un bēdu nezinu....
Laiva iet 11 km/h
Un tie motora kilogrami ir ļoti no svara - ar katru gadu tas motors kļūs arvien smagāks...(tas tiem, kam drīz 50... )