Un tas nav no rietumiem ievazāts liberālisms, jo tur skolās (vismaz privātajās) ir ordnungs - visi skolas formās, skolotājs ir personība, kā manā jaunībā.
Pa lielam, vainīga kā it visur, krasi atšķirīgā sociālā noslāņošanās. Gan bagātie, gan nabagie par vainīgu uzskatīs skolu.
Pēc eksāmenu rezultātiem var spriest, ka populāra ir runāšana (daiļ*iršana). Mums jau patīk teātris un dziesmusvētki; kautko notirgot un politiski apsolīt :) Otra grupa vai abas kopā labi māk angliski. Viņu nodomi ir uz pieres rakstīti - laisties tālēs zilajās. Latvijas nākotnei pilnīgi pietiek ar tiem 25% vispusīgajiem
Davis-Di [29.06.23]: Te ir tīri skolas politika, ir soc. pedagogi, papildstundas, ja skolnieks nevar integrēties skolā, tad viņu jāmet ārā ar nosūtījumu uz specializēto skolu.
Nav vairs padomju laiki, kad visus turēja un arī tad bija kad izmeta!
Faktiski tu vaino un pieļauj ka dēļ tā viena vai dažiem skolniekiem visiem ir un būs slikti, tas pamat saknē nav pareizi.
Diemžēl lielākā problēma ir tādi kā tu, kuri ir atrauti no realitātes. Soc. pedagogs max 1 uz skolu. Klases ar 20 bērniem, 2 ukraiņi, 2 ar kodu, 2 izlaisti, 2 no sūdīgas ģimenes. Tajā vecumā, kad tu skolā apguvi 2+2, musdienās ir jāveic didaktiskā pauze. Eklasē līdz 17.00 jābūt sarakstītam visam, ko katrs perdelis sacīja, rādīja un darīja. No skolas nav iespējams dabūt ārā pat ar visām bāriņtiesām un policijām. Skola neko bērnam nevar padarīt, kamēr vecāki saka, ka grib lai tas bērns mācās tajā pamatskolā. Būtu labi izbeigt stāstīt pasakas no sava burbuļa, jo izklausies tikpat absurdi, kā es teiktu, ka tavu arbūzu izaudzēt jau neko nevajag, iemet sēklu un pēc 2 mēneši gatavs, max cena 0.10 Euro/kg. Aizej uz kādu vidējas pilsētiņas skolu gadu norauj un tad pastāsti par skolas politiku un par to, ka nav jau tik hujova kā padomju laikos. 80% problēmas vecākos, 19% sistēmas un to 1% skolotājos, kur tomēr sistēma ilgus gadus ir atļāvusi strādāt skolā ar 5 bērnu klasēm, tad nu iemetot lielājās pēc mazo slēgšanas, viņi nevelk. Atdod skolai autoritāti un būs kārtībā, kamēr vecāki visu kontrolēs un bez mazākā iemesla varēs čakarēt skolu un skolotāju, nekas labāk nebūs. Jaunie skolotāji pamet skolas ne jau bērnu dēļ, bet vecāku.
Matemātiku vēl jau ir kas normāli māca. Bet, ja gribi iet mācīties augstskolā, kur vajag fiziku, ķīmiju, bioloģiju, tad jau ir problēmas, jo mazpilsētas skolotāju, kas var kvalitatīvi iemācīt ir maz.
Ir izņēmumi gan skolnieku , gan vecāku vidū, bet nevajag samazināt skolotāju lomu.
Parēķiniet paši cik skolotāji pavada laiku ar bērnu un cik vecāki, piemērs no darbadienas:
8-18:00+ skola un pulciņi, ~18:00-22:00 mājasdarbi, pamata pienākumi mājās, vakariņas, brīvais laiks un laiks ar vecākiem!
Nesaku, ka vecākiem nav jāstrādā ar bērniem ir, bet būtiskākā loma bērna izglītības attīstībā ir un paliek uz skolotāju pleciem, ja skolotājs kāda iemesla pēc buksē, tad arī bērns buksēs un kā mēs zinām, ja mācības ielaiž, tad panākt nav viegli!
Visas, protams, nav slēgtas...Ir jau arī bērni, kuri nekādi neiekļausies parastā skolā.
Speciālās skolas nav slēgtas, tādas vēl pastāv. Vienīgi skolniekus "ar kodu" cenšas integrēt parastajās skolās, kas bieži vien rada problēmas ne jau tāpēc, kas skolēnam grūti ko iemācīties, bet gan uzvedības problēmas, nereti tam nāk vēl līdzi vecāki, kas par visā vaino skolu, skolotājus nevis savu bērnu, kurš mācīties vienkārši negrib. Eksāmenos arī tad ir rezultāts.
Davis-Di [29.06.23]: Te ir tīri skolas politika, ir soc. pedagogi, papildstundas, ja skolnieks nevar integrēties skolā, tad viņu jāmet ārā ar nosūtījumu uz specializēto skolu.
Nav vairs padomju laiki, kad visus turēja un arī tad bija kad izmeta!
Faktiski tu vaino un pieļauj ka dēļ tā viena vai dažiem skolniekiem visiem ir un būs slikti, tas pamat saknē nav pareizi.
Tieši pretēji - es saku, ka dēļ tiem, kas paši negrib, skolotājam nav jāraujās pušu un jāmokās dēļ viņiem, bet jāstrādā ar tiem, kas grib, lai neciestu motivēto bērnu izglītība, tikai problēma tā, ka tādu, kam viss vienalga paliek arvien vairāk un neizbēgami paliek arī vairāk nenokārtoto eksāmenu, krītas vidējais līmenis u.t.t. Mans personīgais viedoklis - viss sākās ar audzināšanu ģimenē.
Par tiem soc. pedagogiem, papildstundām un ārā mešanu - nu nez pilsētās gan jau tā arī ir, bet mazajās skolās, kur 8 - 9 skolēni klasē, no kuriem vēl kādi 3-4 ir programmas bērni, nevienu ārā nemetīs, bet par tiem pašiem vēl cīnās. Turklāt akūti trūkst pat pamata skolotāju nemaz nerunājot par papildus pedagogiem vai ko tādu... Jā, skumji, bet fakts. Personīgi es pilnībā nesaprotu speciālo skolu slēgšanu un to integrācijas sistēmu, jo neticu, ka tas nevelk uz leju spējīgos un nekavē mācību procesu klasē, kur no 9 bērniem 4 ir programmas bērni...
Nevajag bērt visu vienā čupā !
Internātskolas ir skolas, ur mācās, kas nevar izbraukāt !
Es runāju par tiem kas ir ar novirzēm (kodiem) bet vēl nevienam nav ielauzuši bēninus, vai zīmuli acī iesprauduši !!! Un līdz tam brīdim viņi integrējas !!
Daddy,, muļķības par to iekaustīšanu !!
Jau sen nav tadu specskolu !! Integrācija vai zinies !
Jon-Hill, 29.jūnijs 2023, 11:55
iekļaujošā sistēma, lai skolotāji & klasesbiedri cīnās ar vienu "vunderkindu"... mazdēls (mazās klases) sūdzējās par vienu kurš stundas laikā dzied pilnā kaklā, rāpo starp soliem, karoč izpildās...nevarot koncentrēties... saku sūdzies mammai, lai sūdzās skolotājai. esot sūdzējies, neviens neko...
es saku, nu tad iešauj šim pa muti drusku, ja kas, es iešu lamāties...un zin esot palīdzējis!!
Jau sen nav tadu specskolu !! Integrācija vai zinies !
Un kā tad ir ar klasēm, kur ir gan teicamnieki, gan tādi, kas neko nesaprot...Skolotājs taču viens! Nesaku, ka visi skolotāji ir baigi labi un profesionāli, bet vai lielākā problēma nebūs citur? Ja ir klasē kāds, kas pasaka - ej *irst un spaida telefonu, un viņam viss pie kājas. Ko darīt tādās situācijās? Ar lineālu pa muti vai aiz auss izraut no klases tak vairs nedrīkst. Viņam tur ir jābūt. Vai skolotājam jāturpina skriet ar pieri sienā un "cīnīties" ar tādu, vai veltīt to stundu tomēr, lai iemācītu vielu pārējiem, kas ir ieinteresēti un motivēti vismaz kaut ko apgūt?
Neesmu skolotājs, bet vienkārši domāju, ka problēma īsti nesākas ar skolotāju,bet gan ar pašu bērnu...
Hamurapi, 29.jūnijs 2023, 10:14
Te ir tīri skolas politika, ir soc. pedagogi, papildstundas, ja skolnieks nevar integrēties skolā, tad viņu jāmet ārā ar nosūtījumu uz specializēto skolu.
Nav vairs padomju laiki, kad visus turēja un arī tad bija kad izmeta!
Faktiski tu vaino un pieļauj ka dēļ tā viena vai dažiem skolniekiem visiem ir un būs slikti, tas pamat saknē nav pareizi.
Ir vēl sūdīgāk, skolās ir ar kodu (diagnozi) un skolas ir ieinteresētas lai viņi ir, jo finansējums reizes lielāks, kā normālajiem sīčiem.
Un pofig, par pārējiem 20, kas aug par analfabētiem, jo visu skolotaju uzmanību paņem tie pāris kodētie !!
Tas tagad populāri,, jo tak arī nariki ir slimnieki, ne burlaki !!
Tieši tā, kā lukašs paņem vagner paspārnē, ja nu krievij krīt, tad lai pašam ir sav algot armij, kas pretojas pret apvērsum..
Bet viss pārējais ir tā, kā jūs sakiet..
Davis-Di [Vakar]: Ja 9. klasē šis sagādā problēmas, tad tur ir arī skolotāju vaina, kas nestrādā ar klasi atbilstoši kontroldarbu un klases darbu rezultātiem, bet tīri atsēž!
Te man uzjundīja uz jautājumu, kādi ir skolotāju KPI, ja skolotāju % daļa no algas būtu atkarīga no skolnieku eksāmenu rezultātiem, tad skolotāja ieinteresētība būtu lielāka un arī skolnieku rezultāti un iegūtās zināšanas būtu labākas.Un kā tad ir ar klasēm, kur ir gan teicamnieki, gan tādi, kas neko nesaprot...Skolotājs taču viens! Nesaku, ka visi skolotāji ir baigi labi un profesionāli, bet vai lielākā problēma nebūs citur? Ja ir klasē kāds, kas pasaka - ej *irst un spaida telefonu, un viņam viss pie kājas. Ko darīt tādās situācijās? Ar lineālu pa muti vai aiz auss izraut no klases tak vairs nedrīkst. Viņam tur ir jābūt. Vai skolotājam jāturpina skriet ar pieri sienā un "cīnīties" ar tādu, vai veltīt to stundu tomēr, lai iemācītu vielu pārējiem, kas ir ieinteresēti un motivēti vismaz kaut ko apgūt?
Neesmu skolotājs, bet vienkārši domāju, ka problēma īsti nesākas ar skolotāju,bet gan ar pašu bērnu...
Hamurapi, 29.jūnijs 2023, 10:14
Tā diemžēl ir... ir skolas, kur tādus aiz ausīm izsviež ārā (1., 2., 3. ģimnāzija, vēl viena, otra), bet ir tādas, kur auklējas ar katru specskolas kandidātu, lai tikai skolu neiztaisa ciet...
Davis-Di [28.06.23]: Ja 9. klasē šis sagādā problēmas, tad tur ir arī skolotāju vaina, kas nestrādā ar klasi atbilstoši kontroldarbu un klases darbu rezultātiem, bet tīri atsēž!
Te man uzjundīja uz jautājumu, kādi ir skolotāju KPI, ja skolotāju % daļa no algas būtu atkarīga no skolnieku eksāmenu rezultātiem, tad skolotāja ieinteresētība būtu lielāka un arī skolnieku rezultāti un iegūtās zināšanas būtu labākas.
Un kā tad ir ar klasēm, kur ir gan teicamnieki, gan tādi, kas neko nesaprot...Skolotājs taču viens! Nesaku, ka visi skolotāji ir baigi labi un profesionāli, bet vai lielākā problēma nebūs citur? Ja ir klasē kāds, kas pasaka - ej *irst un spaida telefonu, un viņam viss pie kājas. Ko darīt tādās situācijās? Ar lineālu pa muti vai aiz auss izraut no klases tak vairs nedrīkst. Viņam tur ir jābūt. Vai skolotājam jāturpina skriet ar pieri sienā un "cīnīties" ar tādu, vai veltīt to stundu tomēr, lai iemācītu vielu pārējiem, kas ir ieinteresēti un motivēti vismaz kaut ko apgūt?
Neesmu skolotājs, bet vienkārši domāju, ka problēma īsti nesākas ar skolotāju,bet gan ar pašu bērnu...
Man patīk jautājums, kas es esmu.. ko tu dar?
Es nezin, varbūt..
Es sēž dušā.. saule spidz lab, piecos no rīt es pārbaudīju vēžu māla trūbiņas.. mammas sēž iekšā.. cik jādzer .. es teikš regulār.. ja grib ko savādāk..
Arvids8 [29.06.23]: Kad ņem no Jāņiem līdz Pēteriem,tad pa taustiņiem trāpīt ir grūti....
Principā jā, bet es principā paļaujos uz tav@q..
Lai ko es teiktu, teksta redaktors, saka ko citu.. agrāk sieva...
Arvids8 [29.06.23]: Kad ņem no Jāņiem līdz Pēteriem,tad pa taustiņiem trāpīt ir grūti....
Principā es ir krievs un ņem visu laiku..
Taustiņi tie paši.. ja kas .