mazkalns;es nepretendēju uz zinātnisku pamatojumu AKB ilgmūža nodrošināšanai un diez vai to vajag šajā gadījumā. Es uzskatu, ka laivas darbināšana ir specifisks AKB izmantošanas gadījums-maz, diegan dziļu ciklu gada laikā. Tāpēc AKB mūžš ir ļoti atkarīgs no uzglabāšanas nosacījumiem un paša AKB kvalitātes.Man kolēģi savus krutos "M-K" nobeidza nepilnās 2 sezonās un tagad izmanto, kas pagadās pa rokai dotajā brīdī!!
Par 7,5V -zinu, ka pie šāda sprieguma sistēmu automātika atslēdz rezerves AKB. Un pēc tam viss ir OK-
http://www.cortex.lv/ru/systems/additions/powersupply/vscs-15.html.
P.S. Cik var nobraukt ar attiecīgām A/H-tas ir vairāk apstākļu jautājums nevis AKB kvalitātes jautājums: laivas lielums,cilvēku skaits,pretvējš,sānu vējš,straumes virziens un cilvēciskais faktors!
Uz aķīša ir sekojoši dati: 110Ah, 680A, C5-82Ah, C100-120Ah. Ko nozīmē tie C5 un C100?
aiwa,par 7,5 nebūs tiesa,pats tāpat kā ogden lasīju par 10,7,bet galvenais ir praktiks-pieredze.Vienu sezonu izmantoju aķi ,kas ziemā vairs negribēja dīzli lecināt.Tā kā man elektromotoram pievienota ehalote,tad nepārtraukti varēju sekot rādījumiem,pilna batereja-13,5,jāairē pie10,5(minkota 36),tas ar turist3.
aiwa: 7.5V? Neticu. Esi tik laipns un iedod linku uz kāda konkrēta akumulatora tehniskajiem datiem kur minēts 7.5v kā drošs (nebojāti elektrodi) pilnas izlādes spriegums nenoslogotam akumulatoram. Kad es rakstīju forumā, tad nepaļāvos uz atmiņu un
dubultpārbaudīju jo negribu kādā kopīgas copes reizē dabūt pa zobiem par samelošanu :D Ja precīzi tad 10.8V..12V, atkarībā no ražotāja/tipa. Želejas akumulatoru izlādes ciklu izturība ir +/- pa vidu starp auto akumulatoriem un speciālajiem dziļās izlādes aķiem, tā kā ieteikums vērā ņemams, jo īpaši ja tādu iegūstam par pudeli ;)
Vēl pastāv labi (arī lietoti) AKB no mobīlo bāzes staciju rezerves barošanas. Šie ir kvalitatīvi želejnieki , kurus maina regulāri un parasti met ārā. Ja ir paziņas, par pudeli var sarunāt!
Kāpēc te baidā ar pieļaujamo izlādi līdz 12V!!?? Pēc "standartiem" parasto svina-skābes AKB drīkst izlādēt līdz 7,5V un tikai tad sākt airēt! Zem šī sprieguma procesi var būt neatgriezeniski!!
P.S. Pats lietoju, ne jaunu, auto 80A/H AKB un līdz airien neesmu nonācis!!!
Ko tauta saka par šo:
CTEK XS 3600
- Lādē akumulatorus (Wet, MF, GEL un AGM) sākot no 1.2Ah līdz 120Ah.
- Pamatuzlāde 0.8/3.6A

Mazkalns ,
par cik copējot ar 5 ātrumu īpaši daudz nebrauc , ar tādu akumulatoru var braukt visu dienu .
paldies krietnie vīri,kautko jau google un boot.lv atradu.
kas ir normāls impulsu lādētājs,man tik sdelano v sssr un kvalitātes zīme,vienā galā +12,otrā+6,bet par vidu -.
Mazkalns:
tas atkarīgs kas Tev par motoru!
piem:
Tev ir Minn Kota Endura 30,viņa patēriņš (5 ātrumi uz priekšu,3 atpakaļ) ir no 1-30 A.Respektīvi,pilnā slodzē Tev pietiks 4- stundām. Ar mazāku robu(jāskatās instrukcija) attiecīgi-ilgāk.
Pats lietoju:
1. Navigator-3
2.Oytland Arrow 500 (2 robi uz priekšu,2 -atpakaļ)
patēriņš attiecīgi 7-12 A.
3.Akumulators Mombat 90. Vairāk par 7 stundām neesmu braukājis,jo pakaļa netur sēdēšanu!
līdz pilnai izlādei neesmu nobraukājis.
riktīgi sacepušies!
normāli uzlādēta aķa spriegums ir vismaz 12,6V, jo katrā sekcijā ir jābūt 2,1V.
var likt kaut mašīnas aķi, tikai ātrāk nobeigsies.
Ieteikums- meklēt DZIĻĀS IZLĀDES aķi, jo tas turēs vairāk izlādes-uzlādes ciklus, tātad kalpos ilgāk. Minkota aķus neražo, bet līmē tikai savu uzlīmi virsū.
Zinu ka uz Mazās nometņu 33. bija divu ražotāju šādi aķīši lētāks un dārgāks.
Tikai neaizmirsti par normālu IMPULSU lādētāju
gintsgg,tu taču tiko piedāvāji komplektu,saki lūdzu cik ar 125 ilgi var nobraukt?
ffreaky,no augšas neskatos,vienkārši pašam arī vajag aķi un autoveikalu piedāvājumi nav tie labākie.
dziljizlaades akjiem neaizmirstam par atbilstoshu impulsu laadeetaaju!
Tā kā esmu nopircis benzīnmotoru un ar elektromotoru vairs nebraukšu , pārdodu pavisām nedaudz lietotu MONBAT 125 amperstundu , lēnās izlādes akumulatoru , kurš domāts speciāli priekš laivām , kempingien un tt . Cena 45 Ls .
Draugs straada autoveikalaa...pilns veikals ar Vartas..monbaltu u.c. DZILJIZLAADES akjiem....un kuri maksaaa daudz leetaak par minn kotas akji...
Jautājums bija nevis par akumulatoru tehniskajām īpašībām (V, A, u.c.), bet gan par to, ko ieteiktu iegādāties! Neaizmirstam par lēdētājiem!
Cik zinu 12V (bez slodzes) ir uzskatāms par pilnībā izlādēta nevis beigta parasta 6 elementu svina-skābes akumulatora spriegumu. Ja kādam ir tā neapdomīgā ideja laivu motoriem lietot autoakumulatoru - vēlu veiksmi! Labāk tomēr lietot elektrokāra vai pieminēto inv.ratiņu aķi. Var nopirkt precīzu autovoltmetru un laivojot to pievienot spailēm lai lietošanas laikā _nepārtraukti_ kontrolētu baterijas spriegumu (gadījumā ja motors to nerāda). Ja nenoslogotam aķim spriegums nokrīt līdz 12V - jāairē :) Viegli aprēķināt kas izdevīgāk - autoaķis kalpos 2x..4x mazāku izlāžu skaitu par dziļās izlādes laivu aķi (elektrodi autoaķim sairs ātrāk - jo tie plānāki, ar lielāku laukumu lai lielas strāvas nodrošinātu). Ziemā neaizmirstiet savus aķīšus lādēt! Minimums reizi mēnesī. Aizmāršām labāk atrast lādētāju kuram ir "mazjaudīga guļošā uzlāde" (trickle charge) un turēt aķi no tā neatvienotu visu ziemu. Nu kautkā tā...
pp
gribi parunāp pa džouliem?:DDD