RaimisD [30.06.23]: Manā skatījumā ir pareizāk ieaudzināt bērnam pamatvērtības.
Piebilde.
Vēlams uz sava piemēra un līdz piecu gadu vecumam.
Vēlāk tas ir stipri neauglīgāk.
zaraza [30.06.23]: . Problēma, jau arī tāda, ka vecāki bērnos cenšas realizēt savus sapņus, uzskatus, vērtības, stereotipus utt.
Tas jā, katram sava mēraukla, kas ir iegūta ar pieredzi.
Kļuda ir tad, kad to uzspiež neņemot vērā laiku kurā dzīvojām mēs un kādā dzīvo viņi.
Manā skatījumā ir pareizāk ieaudzināt bērnam pamatvērtības.
Neierobežot un nenosodīt viņa aktivitātes un nejaukties viņa dzīvē.
Labi, ja esi veiksmīgs un panākumiem bagāts cilvēks, bet ja nē.
Tajā pat matemātikā.
Ņemot vienus un tos pašus dotos, veicot tās pašas darbības ir muļķīgi gaidīt citu rezultātu.
Morāle.
Ja gribi, lai tava atvase dzīvē sasniedz vairāk kā tu, ļauj viņam iet pa savu ceļu, neliec viņam atkārtot tavas kļūdas.
Ja ir , kas sakāms tad ieteikuma formā, ar piebildi-domā pats.
zaraza [15:40]: Da štrunts tas viss... Kas piedzima, tas arī izaugs, ne skola, ne vecāki, ne sabiedrība praktiski neko nevar ietekmēt, nu mazliet kaut ko piekoriģēt. Vienmēr bērni ir bijuši dažādi. Ir grupa, kam mācību nepieciešamība pielec ātrāk, ir kam vēlāk, ir kam nekad nepielec. Uz +/- ~30 gadiem viss izlīdzinās un dzīve noliek katru tajā vietā, kur liktens lēmis. Nu ir kas neizdzīvo un aziet pa skuju taku - šmiga, narkotikas, noziedzība utt. Smieklīgākais, ka visos laikos pie visām valdībām un iekārtām tas sadalījuma % baigi nemaz neatšķiras.Nē Zarazik, absolūti nepiekrītu, ļoti daudz kas ir atkarīgs tieši no vecākiem, ģimenes un sabiedrības apkārt. Tev ir pilna ģimene vai māte viena audzina, taviem vecākiem interesē, ko tu dari un kā tu mācies vai viņi liek mīksto, taviem vecākiem ir bablons daudz, pietiekoši vai ir maz, kur tu dzīvo, kādi tev draugi, kāda tev skola, kādas iespējas kaut ko darīt ārpus skolas, utt. No tā vidusmēra cilvēkam arī veidojas tā dzīve.
Shm_didzis, 30.jūnijs 2023, 18:24
Praksē zinu daudzus piemērus kad pat vienā ģimenē pilnīgi vienādos materiālos apstāķlos un iespējās auguši bērni ir pilnīgi dažādi ... Ne uz ģenētiku, ne materiālo stāvokli, ne ģimeni, ne skolu, ne sabiedrību, to nenorakstīt. Tas vienkārši ir individuāls raksturs, mentalitāte, da sauc kā gribi. To, protams, var salauzt un nomanipulēt, arī lāci var ar motociklu braukt iemācīt, tikai jautājums vai tas lācim patīk un interesē un vai līdzko būs iepēja, tā nepamuks mežā. Problēma, jau arī tāda, ka vecāki bērnos cenšas realizēt savus sapņus, uzskatus, vērtības, stereotipus utt. Tas, protams, ir dabiski, BET, tagad paskam sev godīgi vai katram no mums pieaugušā vecumā ir aktuālas mūsu vecāku vērtības un intereses? OK, normāls cilvēks mīl un ir pateicīgs saviem vecākiem. Bet vai mēs uzskatam savus vecākus par autoritātēm no kurām pieņemt padomus kā dzīvot? Kādam varbūt ir, bet nu ļoti lielai daļai galīgi nē.
Bjorgvins [30.06.23]: Visādu sūdu bija pietiekoši,nu bet učuku pa logu.
Labi nu tas tā, pirmais stāvs galu galā, bet bija jau ar mai..., kret.... nevaru atrast piemērotu vārdu, slikts cilvēks, redīss šams bija.
Dzīvs palika, kāju gan salauza, mazākais, ko bija pelnījis.
Daudziem riebumu uz matemātiku iedzina. Man tanī skaitā.
Tā jau videne bija pareizā. Ne pirmā protams, bet tīri ok, ar stingrām prasībām.
daddy_j [30.06.23]: AOE iet? :)
Zinu ko nozīmē A.Y.E :), bet šī abreviatūra nav pazīstama.
daddy_j [30.06.23]: es reiz vienkristālniekam liku integrāli rēķināt, lai zinātu, kurā sinusoīdas pusperiods brīdī jāver tiristors vaļā...
Tas inženieriem mašīnbūvē, līniju izveidē vajadzīgs pilnīgi noteikti, ļoti specifiskas un nepieciešamas zināšanas. Tādus specialistus uz rokām jānes.
daddy_j [30.06.23]: Nu un priekš kam?? Integrē un determinē ikdienā baigi?? :)
Nē protams. Uzņēmējdarbībā tas nav nepieciešams.
Bet smadzenes dabūja iespringt. Tas viss iemācija domāt un atrast korelācijas darbībās, cēlonī un sekās.
Nebija velti izmests laiks.
Var protams joka pēc pielietot varbūtības teorijas aprēķinus un
uzzināt cik reizes man jāiemet māneklis ūdenī ,lai garantēti izvilktu metru :))))
Matemātiski tas ir izdarāms, cipars būs, bet ļoti liels, entuziasmu neiedvesīs :)))
RaimisD.Gandrīz nokautrējos uzjautāt kā tad ir jāmāca matemātika,lai izlaidumā skolotāju pa logu izmestu?Vai tik tiešām integrāļu dēļ?A varbūt tomēr sinusi un kosinusi? Jeb nu jums tur tā bija tradīcija izlaidumā skolotājus pa logu lidināt?Kad es augu tad gan tā negāja.Visādu sūdu bija pietiekoši,nu bet učuku pa logu.
Nu un priekš kam?? Integrē un determinē ikdienā baigi?? :) es reiz vienkristālniekam liku integrāli rēķināt, lai zinātu, kurā sinusoīdas pusperiods brīdī jāver tiristors vaļā... bet biju kautkādu kvadrātu aizmirsis, ilgi nočakarējos...
AOE iet? :)
Shm_didzis [30.06.23]: ļoti daudz kas ir atkarīgs tieši no vecākiem, ģimenes un sabiedrības apkārt. Tev ir pilna ģimene vai māte viena audzina, taviem vecākiem interesē, ko tu dari un kā tu mācies vai viņi liek mīksto, taviem vecākiem ir bablons daudz, pietiekoši vai ir maz, kur tu dzīvo, kādi tev draugi, kāda tev skola, kādas iespējas kaut ko darīt ārpus skolas, utt. No tā vidusmēra cilvēkam arī veidojas tā dzīve.
Tieši tā.
Nav tā ka viss ir atkarīgs tikai no ģenētiskas.
Videi ir ārkārtīgi liela nozīme.
Tajā skaitā arī milzīga nozīme kā skolotājs pasniedz savu priekšmetu.
Pamatskolā bija man tāds matemātikas skolotājs Zundāns.
Maz ,ka cilvēks nebija no tiem labākajiem un arī mācīt viņam īsti nesanāca.
Ne par velti viņu pa logu izmeta vienā izlaidumā.
Palaimējās ka augstskolā matemātiku pasniedza A.Buiķis viņš varēja to paskaidrot pat tādam zābakam kā man.
Kaut kā ar tiem integrāļiem un determinantiem sanāca tikt galā.
zaraza [30.06.23]: Da štrunts tas viss... Kas piedzima, tas arī izaugs, ne skola, ne vecāki, ne sabiedrība praktiski neko nevar ietekmēt, nu mazliet kaut ko piekoriģēt. Vienmēr bērni ir bijuši dažādi. Ir grupa, kam mācību nepieciešamība pielec ātrāk, ir kam vēlāk, ir kam nekad nepielec. Uz +/- ~30 gadiem viss izlīdzinās un dzīve noliek katru tajā vietā, kur liktens lēmis. Nu ir kas neizdzīvo un aziet pa skuju taku - šmiga, narkotikas, noziedzība utt. Smieklīgākais, ka visos laikos pie visām valdībām un iekārtām tas sadalījuma % baigi nemaz neatšķiras.
Nē Zarazik, absolūti nepiekrītu, ļoti daudz kas ir atkarīgs tieši no vecākiem, ģimenes un sabiedrības apkārt. Tev ir pilna ģimene vai māte viena audzina, taviem vecākiem interesē, ko tu dari un kā tu mācies vai viņi liek mīksto, taviem vecākiem ir bablons daudz, pietiekoši vai ir maz, kur tu dzīvo, kādi tev draugi, kāda tev skola, kādas iespējas kaut ko darīt ārpus skolas, utt. No tā vidusmēra cilvēkam arī veidojas tā dzīve.
Sēžu FFM un figēju, kā var mileniāļi pasauli sačakarēt!!! Pat Vācijā... izkrīt 2 vilcieni uz lidostu, neviens neko, mellais 1000 stāv kā aitas... agrāk pēc doičbāņa varēja pulksteni pieregulēt...
Nu, nu... ka tik ne tā...tad jau arī ārstēt nevajag, lai mirst, kam jāmirst... mērkaķi var iemācīt ar riteni braukt, ko viņš mežā nekad nedarītu... jautājums cik % tautas dzīvē nākas ko vairāk par % un m2 aprēķināt??? Nafig tos binomus un kvadrātsaknes...
Da štrunts tas viss... Kas piedzima, tas arī izaugs, ne skola, ne vecāki, ne sabiedrība praktiski neko nevar ietekmēt, nu mazliet kaut ko piekoriģēt. Vienmēr bērni ir bijuši dažādi. Ir grupa, kam mācību nepieciešamība pielec ātrāk, ir kam vēlāk, ir kam nekad nepielec. Uz +/- ~30 gadiem viss izlīdzinās un dzīve noliek katru tajā vietā, kur liktens lēmis. Nu ir kas neizdzīvo un aziet pa skuju taku - šmiga, narkotikas, noziedzība utt. Smieklīgākais, ka visos laikos pie visām valdībām un iekārtām tas sadalījuma % baigi nemaz neatšķiras.
Diemžēl lielākā problēma ir tādi kā tu, kuri ir atrauti no realitātes.
Martins....B, 29.jūnijs 2023, 23:16
Gribi parunāt, uzraksti privāti!
Es zinu daudz problēmas, pieredze 12 gadi vecāku padomē, un vis drīzākais vēl būs daudz gadi, bet cenšos nolekt!
Cik tev bērnu, par ko rūpējies?
Cik radiem?
Cik draugiem?
Sasodīts, bet man ir iespējas izvērtēt no Rēzeknes līdz Talsiem, ieskaitot Rīgu!
Man visiem draugiem ir vismaz divi bērni, ir pa kādam kam ir trīs, bet ir arī 5, un neviens nav sociāli atkarīgs!
Pēc Jums spriežot mēs esam demogrāfiskie trusīši laikam un izņēmumi? Tālāk nekomentēšu!
Kā te teica daži labi - atrauti no realitātes! Un man jājūtas
vainīgam vai?
Vienīgo tēzi par ko varu galvot par visi 100% ir tas, ka par tēvu var kļūt tikai esot tēvam, nekad nebūsi gatavs būt par tēvu, kamēr nepaliksi par to!
Te izskatās pusidioti sākot no D beidzot ar BZXCQ.
Vecāku lomu neviens tak nenoliedz?
Skolas lomu arī neviens nenoliedz?
Kāpēc te ir problēma?
Nu tā vidusmērā?
Un tas nav no rietumiem ievazāts liberālisms, jo tur skolās (vismaz privātajās) ir ordnungs - visi skolas formās, skolotājs ir personība, kā manā jaunībā.
Pa lielam, vainīga kā it visur, krasi atšķirīgā sociālā noslāņošanās. Gan bagātie, gan nabagie par vainīgu uzskatīs skolu.
Pēc eksāmenu rezultātiem var spriest, ka populāra ir runāšana (daiļ*iršana). Mums jau patīk teātris un dziesmusvētki; kautko notirgot un politiski apsolīt :) Otra grupa vai abas kopā labi māk angliski. Viņu nodomi ir uz pieres rakstīti - laisties tālēs zilajās. Latvijas nākotnei pilnīgi pietiek ar tiem 25% vispusīgajiem
Davis-Di [29.06.23]: Te ir tīri skolas politika, ir soc. pedagogi, papildstundas, ja skolnieks nevar integrēties skolā, tad viņu jāmet ārā ar nosūtījumu uz specializēto skolu.
Nav vairs padomju laiki, kad visus turēja un arī tad bija kad izmeta!
Faktiski tu vaino un pieļauj ka dēļ tā viena vai dažiem skolniekiem visiem ir un būs slikti, tas pamat saknē nav pareizi.
Diemžēl lielākā problēma ir tādi kā tu, kuri ir atrauti no realitātes. Soc. pedagogs max 1 uz skolu. Klases ar 20 bērniem, 2 ukraiņi, 2 ar kodu, 2 izlaisti, 2 no sūdīgas ģimenes. Tajā vecumā, kad tu skolā apguvi 2+2, musdienās ir jāveic didaktiskā pauze. Eklasē līdz 17.00 jābūt sarakstītam visam, ko katrs perdelis sacīja, rādīja un darīja. No skolas nav iespējams dabūt ārā pat ar visām bāriņtiesām un policijām. Skola neko bērnam nevar padarīt, kamēr vecāki saka, ka grib lai tas bērns mācās tajā pamatskolā. Būtu labi izbeigt stāstīt pasakas no sava burbuļa, jo izklausies tikpat absurdi, kā es teiktu, ka tavu arbūzu izaudzēt jau neko nevajag, iemet sēklu un pēc 2 mēneši gatavs, max cena 0.10 Euro/kg. Aizej uz kādu vidējas pilsētiņas skolu gadu norauj un tad pastāsti par skolas politiku un par to, ka nav jau tik hujova kā padomju laikos. 80% problēmas vecākos, 19% sistēmas un to 1% skolotājos, kur tomēr sistēma ilgus gadus ir atļāvusi strādāt skolā ar 5 bērnu klasēm, tad nu iemetot lielājās pēc mazo slēgšanas, viņi nevelk. Atdod skolai autoritāti un būs kārtībā, kamēr vecāki visu kontrolēs un bez mazākā iemesla varēs čakarēt skolu un skolotāju, nekas labāk nebūs. Jaunie skolotāji pamet skolas ne jau bērnu dēļ, bet vecāku.
Matemātiku vēl jau ir kas normāli māca. Bet, ja gribi iet mācīties augstskolā, kur vajag fiziku, ķīmiju, bioloģiju, tad jau ir problēmas, jo mazpilsētas skolotāju, kas var kvalitatīvi iemācīt ir maz.