El.bīlis it kā zaļš ekspluatācijā, tik neviens nerunā par elektroenerģiju uzlādei. Tā arī no gaisa nekrīt.
Otrs jājamzirdziņš- biodegviela. Saka, lai saražotu litru biodegvielas jāpatērē litrs dīzeļa.
Par Grētu, mana samaitātā fantāzija saka, ka aiz visa tā stāv onkuļi un tantes, lai šim stāstam piešķirtu nevainību, nedaudz ticamību un savos ierakumos ievilinātu jaunos, nenobriedušos prātus.
BrunoL, 31.oktobris 2019, 13:18
bruni,tieši par to mēs runājam,ja EV ladē ar oglēm iegūtu eletrību tad viņš nemaz tik zaļš nav,bet nākotnē viss mainīsies,un arvien vairāk eletrību sāks iegūt zaļos veidos
daddy, elektrību ražo visu gadu nevis kādu bezūdens mēnesi :), pie mums saražo gandrīz visu patērēto, citu gadu pat vairāk, ko var ņergāties.
Mūsu valdībā pārsvarā sēž klauni, kuri par rubeli gatavi atdoties jebkuram kurš maksā! Tāpēc arī visas direktīvas tiek uzspiestas ar prieku, lai lielais laimes lācis tik nesabārtu!
Ja kas attiecas uz LV,tad esam izmēģinājumu trusīšu lomā.Pasaules pārvaldītājiem ir interesanti,cik lielu nodokļu slogu var uzspiest vidējam baltajam vergam,to pat atzīst ASV ekanomiskie analītiķi...Tā kā slaviniet vien mūsu valdībU...:)
Vairāk vai mazāk LV el. enerģiju iepērk no kaimiņiem. Ar to kas tiek saražots uz vietas, visiem nepietiks pat ledusskapī ieslēgt! Kur nu vēl akb lādētāju!
Ko tur zaļi cepties, ja Latvijā gandrīz puse elektrības tiek ražota hesos brauksim ar elektromobiļiem kuri nezaļi ražoti dajebkur.
usis, 31.oktobris 2019, 13:22
Blēņas, paskaties
http://www.ast.lv/lv/electricity-market-review, LV Daugavas HESos saražo 13%, mazajos HES tik maz, ka nav vērts runāt...
LV klimatiskajos apstākļos daudz enerģijas jātērē arī auto apsildei, lai cilvēks pie stūres un sēdekļa nepiesaltu :) Iekšdedzes dzinēja auto, tas kaut kā pats par sevi saprotams
HESi spēj nosegt tikai maksimuma stundas. Pavasara palos bisku vairāk.
Ko tur zaļi cepties, ja Latvijā gandrīz puse elektrības tiek ražota hesos brauksim ar elektromobiļiem kuri nezaļi ražoti dajebkur.
El.bīlis it kā zaļš ekspluatācijā, tik neviens nerunā par elektroenerģiju uzlādei. Tā arī no gaisa nekrīt.
Otrs jājamzirdziņš- biodegviela. Saka, lai saražotu litru biodegvielas jāpatērē litrs dīzeļa.
Par Grētu, mana samaitātā fantāzija saka, ka aiz visa tā stāv onkuļi un tantes, lai šim stāstam piešķirtu nevainību, nedaudz ticamību un savos ierakumos ievilinātu jaunos, nenobriedušos prātus.
Jā,un vēl par pētījumu,tur viss kardināli mainijās EV par labu ja viņus sāk lādēt ar sauli,vai vēju.Pašlaik pasaulē ar atjaunojamo enerģiju saražo tikpat daudz elektrību cik visas atomelektrostacijas kopā,un tāda tendence ļoti strauji aug.Tā kā virziens ir uzņemts pareizs
udens2, 31.oktobris 2019, 12:57
Pasaulē (
https://en.wikipedia.org/wiki/Electricity_generation) ļoti atšķiras valsts no valsts, kā elektrību saražo. LV piemēram (
http://www.ast.lv/lv/electricity-market-review)
70% saražo termostacijās.
Bet vispār tā "zaļā būšana" ir sava veida neokoloniālisms, kad attīstītākās valstis mēģina uzspiest savu politiku mazāk attīstītām valstīm, kuras ir mazāk attīstītas tāpēc, ka koloniālisma laikmetā tika nesaudzīgi izlaupītas.
Cilvēki lai "radītu progresu, vairs neatpūšās. Bet bifelē kā papa karlo utt.
Pareizi, kaut kas jau ir jādara, citādi progresa nebūs. Lādēšanas stacijas arī , ja būs pieprasījums, tāds Cirkulis uzbliezīs viens divi, nav tak par brīvu. Turklāt kamēr auto lādās, saimnieks neies lūrēt kā ampēri plūst, gribēs gan kafiju padzert, gan pipeli mīklā iekost. Bizness.
Jā,un vēl par pētījumu,tur viss kardināli mainijās EV par labu ja viņus sāk lādēt ar sauli,vai vēju.Pašlaik pasaulē ar atjaunojamo enerģiju saražo tikpat daudz elektrību cik visas atomelektrostacijas kopā,un tāda tendence ļoti strauji aug.Tā kā virziens ir uzņemts pareizs
Vispār, jebrura pētījuma rezultāts ir atkarīgs no tā, kurš ir pasūtījis pētījumu :) Vēl jāierēķina lādēšanas infrastruktūras izbūve, benzīntanku utilizācija, jaudas pieslēgumu izbūve( elektroauto uzlāde dotajā brīdī var notikt ar 150 kW līdzstrāvas jaudu 1,5 h) stādās priekšā apakšstaciju skaitu un kabeļu resnumu. nav mazsvarīgs jautājums, cik zaļi iegūst to elektrību. Rīgā tak vēl TEC darbojas kā galvenais trolejbusu izpūtējs.
Vigulis, 31.oktobris 2019, 12:48
tas bij apjomīgs pētījums,tur bij ietverti zudumi elektrolīnijās,bateriju efektivitātē utt..degvielas auto bij ierēķināta naftas pumpēšana,vešana,pārstrāde utt.tad sanāca ka 3-4 gadus lietojot nebij starpības īpašas,bet pēc tiem gadiem sākas EV ieguvums izmešos.Vidējais auto mūžš laikam bij rēķināts 7 gadi,un sanāca ka tajos 3 gados EV ieguva lielu pārsvaru
Zaļiem būt, viss ir pareizi, tikai žēl, ka viņu aktivitātes bieži vien ir ar mīnus zīmi.
Vispār, jebrura pētījuma rezultāts ir atkarīgs no tā, kurš ir pasūtījis pētījumu :) Vēl jāierēķina lādēšanas infrastruktūras izbūve, benzīntanku utilizācija, jaudas pieslēgumu izbūve( elektroauto uzlāde dotajā brīdī var notikt ar 150 kW līdzstrāvas jaudu 1,5 h) stādās priekšā apakšstaciju skaitu un kabeļu resnumu. nav mazsvarīgs jautājums, cik zaļi iegūst to elektrību. Rīgā tak vēl TEC darbojas kā galvenais trolejbusu izpūtējs.
dīvaini ka visi raud ka zaļie slikti utt,un tad tie paši atkal raud ka viss piesārņots un saindēts:))) palasat kas notiek ķīnā un krievijā kur zaļo nav un tad padomājat vai tiešām gribētu lai tā būtu visur
ņekā jūs no ekonomikas nesaprotat...CO2 daudzums, kas no lapām nonāk atmosfērā ir pilnīgi vienāds vai Jozis tās sadedzina, vai tās sapūst izgāztuvē.
Tomēr dedzinot lapas Jozis viens pats rokas uzsilda, savukārt vedot uz izgāztuvi uzsildās gan vedēji, gan izgāztuve, gan vēl kāds... Ja par to pašu CO2 var dabūt vairāk siltuma, tad tā ir jādara :)
daddy_j, 31.oktobris 2019, 12:16
sapūstot izdalās metāns kuru UV starojums sašķeļ,tā ka hvz kas ir labāk:DDpareizi būtu kur nokrita tur sapuva,dabīgs process
Kutis, nav viss tik skaidrs. Zaļie ir sadirsuši lietu būtību, jo viņiem. kā daudziem mūsdienās nav tehnisko zināšanu. Viena bļausana un populisms kā Grētai. Uz doto brīdi viena elektroauto atstātā pēda dabā ir daudz lielāka nekā benzīna vai dīzeļa auto. Jā ekspluatācijas laikā tas ir zaļāks, bet ja pieliek klāt visu ciklu ar ražošanu un utilizāciju, tad nekā. Turklāt lielākā problēma ir un paliek enerģijas uzglabāšana. Esošais risinājums ir strupceļš, jo litija krājumi pasaulē beidzas daudz ātrāk kā nafta. Es vēl kadu laiku prognozēju paritāti. Bet auto ir skaists un braukt ir bauda, tam ir tiesības būt.
Vigulis, 31.oktobris 2019, 11:35
nepiekritīšu,lasīju pētījumu kur pierādīts ka eletromobīlis vidējā auto mūžā ir krietni zaļāks par iekšdedzes auto.Jā,litija baterijas ir problēma saražot,un pašlaik nekādas dižās prognozes nav ka varētu tuvākajā laikā kas mainīties.
Kutis, nav viss tik skaidrs. Zaļie ir sadirsuši lietu būtību, jo viņiem. kā daudziem mūsdienās nav tehnisko zināšanu. Viena bļausana un populisms kā Grētai. Uz doto brīdi viena elektroauto atstātā pēda dabā ir daudz lielāka nekā benzīna vai dīzeļa auto. Jā ekspluatācijas laikā tas ir zaļāks, bet ja pieliek klāt visu ciklu ar ražošanu un utilizāciju, tad nekā. Turklāt lielākā problēma ir un paliek enerģijas uzglabāšana. Esošais risinājums ir strupceļš, jo litija krājumi pasaulē beidzas daudz ātrāk kā nafta. Es vēl kadu laiku prognozēju paritāti. Bet auto ir skaists un braukt ir bauda, tam ir tiesības būt.
Vigulis, 31.oktobris 2019, 11:35
Par zaļajiem pilnīgi piekrītu, jo es viņus iztēlojos kā zaļo pelējumu uz siera, kas itkā būtu jauns produkts bet siers vien paliek.
Vieniem tas patīk citiem nepatīk un tikai retais to lieto kā pamatēdienu ikdienā. :)
Ja zinātnieki no citplanētiešiem uzzinās kā dabai draudzīgā mazgabarīta iekārtā uzkrāt lielu elektro enerģijas daudzumu tad var arī sakārtoties.