atgādināt paroli atcerēties
 
 
Ienāc ar Draugiem.lv profilu

Laivas un to motori

ivog 17.07.19
Arī ir doma vilkt no Norge
keners, 17.jūlijs 2019, 10:54

Nelaime tāda, ka Norgē viņas jūrā ekspluatētas. Laivai varbūt nekas, bet dzinējam tas ir nāvējoši, ja netiek pēc katras braukšanas izskalots.
dr.laiva 17.07.19
Protams protams :)
Izskatās ka Tu laikam neesi iekāpis kādā rietumos (ASV) ražotā 70to gadu tupelē, kur nu vēl izbraucis. :)
Vēl piekarini vihriņu aizmugurē savam lolojumam, lai būtu pavisam silti ap sirdi :)
Pietiks slavēt tās padomjlaika atraugas. :) šķērmi metās.

irseejs, 17.jūlijs 2019, 01:01


Atkal Tavi pieņēmumi ir saistīti ar to, kas Tev izskatās.

Jautājums ko kurš meklē. Netaisos slavēt, matemātika stipri saīsināti ir vienkārša, cipari aptuveni.

Ja vajag primitīvu čaumalu, tad mūsu toksikomānu līmējumi būs labi diezgan, lētāki un atļauj likt lielāku motoru, ja salīdzina ar skandināvu plastmasas ražojumiem, kuri ir smagāki un negrimst.
No bleķa ražojumiem vajag izšķirt: tādas pašas čaumalas - laivas, kas cenā ap 3 tk , lielākas un aprīkotas čaumalas, tai skaitā ar konsoli, – motorlaivas ap un virs 10 tk. Ir kas pārveido kazanku, kaznku m, kopējās izmaksas atkarīgas no tā kas veic darbus, sirds plašuma un domas lidojuma. Pa 10 tk laiva nesanāks, cik tālu no pārējām atkarīgs individuāli.

Jauna bleķa motorlaiva, kas paredzēta makšķerēšanai un der atpūtai, sākas ar 6,5 tk, maksimālā motora jauda 60 zs (Berkut, Volzanka, kvalitāte ir cits jautājums). Ar motoru 50 zs +7,5 tk , kopā 14 tk. Ja skatāmies tās laivas kuru kvalitāti pagaidām apšauba retais, cipars sākot ar 13tk par laivu + 60zs dzinējs 9 tk, kopā 22 tk.
Gabarīta izmēros šie piedāvājumi kā Progresi, Kazankas 5m ... maksimālā motora jauda 50 zs. Principā abi šie varianti ļoti neatšķiras. Attiecīgi, ja paņem bundžu ap 1000,- ap 1500 ieliec (citiem šis cipars būs zemāks vai augstāk) lai savestu to kārtībā tad sanāk atpūtai un pārgājieniem paredzēta motorlaiva no kuras var arī makšķerēt. Attiecīgi 2,5tk + 40 zs dzinējs 6 tk = 8,5 tk.
Saprotams nevar likt vienādības zīmi, bet … tās gudrības, ka tramvajā labāk braukt nekā ar opeli vairāk skan no tiem, kam tikai biļetei pietiek.

Kas attiecas jaunām laivām ap un virs 5m, tur sākas cita dzīve, jākārto tiesības piekabei, 4x4 džips, dzinēja cena sākot no 10tk, degvielas un ekpluatācijas izmaksas pavisam citas. Līdzīgi ir ar CCCP laika mazākām motorlaivām, kā Krim, Krim M, Oka, Obj, tad īsti tādu alternatīvu no jaunajām nosaukt nemaz nevaru. Pie maza svara, var lietot ar 30 zs motoru, un attiecīgi savedot kārtībā, kopējais budzēts būs vēl mazāks, atliks lai ieguldītu vai uzlabotu dzīves apstākļus.

Šajā visā varu atkārtoties, to ko jau teica šeit, nevajag centies uztaisīt Finval no CCCP laikos ražotas motorlaivas un neieskrieties kardinālās pārbūvēs. Ja kur kļūdos palabojiet.
ivog 17.07.19
Krievu jūtjūbē ir daudz apskatu par kniedētajām alumīnija laivām - neviena no viņām ilgtermiņā nav hermētiska! Tikai metinātās. Padomju laika laivām, gan, arī metinājuma kvalitāte ļoti spēcīgi variē atkarībā no metinātāja rokām konkrētajai laivai.
Laivai Krim, piemēram, traģiskākais ir gaitas īpašības pat nelielos viļņos - brauc kā pa veļasdēli, tāpēc Krimā pilnīgi noteikti naudu ieguldīt nav vērts.
VilnisL, 17.jūlijs 2019, 10:12

Par to hermētiskumu man arī tā kā baža. Stāv man garāžā ļoti labā stāvoklī Progres-4 un domāju, ko ar viņu darīt. Pašam pārbūvēt nesanāks, nav vajadzīgo iemaņu un vietas lai to darītu. Bet, runāju ar cilvēku, kas reāli taisa konfektes no tām laivām (cilvēks no Preiļiem), viņš uzskata, ka kniedētās laivas savulaik ražoja no aviācijas alumīnija ar aviācijas tehnoloģijām un nekas labāks nav iespējams. Arī par Krim esmu dzirdējis tikai pozitīvas atsauksmes.
keners 17.07.19
Arī ir doma vilkt no Norge, tā kā pats tur strādāju. Esmu skatijies un meklējis un var atrast labus komplektus par labām cenām! www.finn.no
ivog 17.07.19
Kādu laiku jau domāju pāriet uz stacionāru laivu. Skatīju krustu šķērsu variantus max mazā budžetā līdz 2000 eur. Ja tu to krievu laivu dabū par velti un pats pārbūvē, tad varbūt ir jēga. Bet tā paliku pie varianta pašam aizbraukt uz Somiju un nopirkt visu komplektā. Nebūs nekas super jauns, bet toties forši lietojams un labākām gaitas īpašībām.

kkas, 17.jūlijs 2019, 09:25


Interesanta pieredze jo arī ir doma par šādu pasākumu. Jautājums - kāpēc tieši uz Somiju, nevis piemēram Zviedriju, Angliju, Vāciju? Un kur un kā sameklēt? Kurā laikā labāk braukt - vasara, ziema, starpsezona? Kā ar reģistrāciju šeit - laiva+dzinējs+piekabe? Vēl, droši vien jāskatās, kur laiva ekspluatēta, ļoti vēlams, lai tas būtu saldūdens.
VilnisL 17.07.19
Krievu jūtjūbē ir daudz apskatu par kniedētajām alumīnija laivām - neviena no viņām ilgtermiņā nav hermētiska! Tikai metinātās. Padomju laika laivām, gan, arī metinājuma kvalitāte ļoti spēcīgi variē atkarībā no metinātāja rokām konkrētajai laivai.
Laivai Krim, piemēram, traģiskākais ir gaitas īpašības pat nelielos viļņos - brauc kā pa veļasdēli, tāpēc Krimā pilnīgi noteikti naudu ieguldīt nav vērts.
Stabils jau nu gan viņš ir un vēl viens pluss - var izbraukt pa ļoti seklām vietām, piemēram - Liepājas ezera piekrastes zonas.
arvis_an 17.07.19
Mjāaaaa....interesanti vai tās mūsdienīgās alumīnija laivas vilks tik pat ilgi kā vecās krievenes. Maijā, Burtniekā, tiesāju Valmieras ekipāžu. Viņš bija nopircis Alumacraftu, jaunu, laikam 5 gadi atpakaļ. Pagājušo gadu apakšā viss kniedējums apakšā sāka plaisāt. Beigās čalis pēc tiem pašiem parametriem uzmetināja laivu pats, tik ar biezākiem alumīnijiem. Protams, visu cieņu čalim, tur reāli vajag rokas no pareizās vietas, bet nu ir par ko aizdomāties.
fish1 17.07.19
Ar tām lietotajām dubultkorpusa laivām jābūt uzmanīgiem,jo mēdz būt situācijas,kad tās nav hermētiskas un starpkorpusa putas ir slapjas.
kkas 17.07.19
Kādu laiku jau domāju pāriet uz stacionāru laivu. Skatīju krustu šķērsu variantus max mazā budžetā līdz 2000 eur. Ja tu to krievu laivu dabū par velti un pats pārbūvē, tad varbūt ir jēga. Bet tā paliku pie varianta pašam aizbraukt uz Somiju un nopirkt visu komplektā. Nebūs nekas super jauns, bet toties forši lietojams un labākām gaitas īpašībām.
urmaas 17.07.19
Savējo KRIMu nepārbūvēju. Palicis "orģinālā" paskatā. Ja neskaita mūsdienīgāku dzinēju ar vadību, uzstādīti eholoti un elektriskais enkurs. Pat krēsli salonā vēl orģinālie. Iekšējiem ūdeņiem pietiek.
Ja ņemtu stiklšķiedreni, tad no 5m un garākas. Bet tām jau borti augstāki.
fish1 [17.07.19]: Ekonomija ir >3000 eiro.
Vecas krievenes parbuve sanak mazlietota finval cena. Problema, ka mazlietotas netirgo, a jaunas nevar atlauties. A jaunas krievu laivas baigi skibas, cik nu ir skatitas. Ta ka jagaida kadi 10 gadi, kad tirgu vajadzetu paradities lietotam labam aluminija laivam.
fish1 17.07.19
2 irseejs
Klau ,jebkura jauna normāla stiklšķiedras vai alumīnija laiva būs vismaz 4 x dārgāka par veco krimu,kazanku vai progresu.
Šīm vecajām laivām gaitas īpašības nemaz nav tik sliktas,kā Tu te pasniedz.Paņemt veco laiku laivu un restaurēt to un pieliekot jaunu japāņu motoru ir laba un ekonomiska investīcija ,lai varētu nodoties copes priekiem.
Ekonomija ir >3000 eiro.
irseejs 17.07.19
Zaraza. Es tevi saprotu.
Es esmu par loģisku izvēli. Veca, nogurusi laiva, kurā ir jāiegulda līdzekļi un savs darbs, nav loģiska izvēle. Tas var būt hobijs. Bet tam nebūs nekāda finansiāla pamatojuma. Laba izvēle ir jauna, moderna laiva. Bet ja nav naudas MOTORLAIVAI, tad jāperk ir airu laiva un tādai jāpieliek motors.
irseejs 17.07.19
Protams protams :)
Izskatās ka Tu laikam neesi iekāpis kādā rietumos (ASV) ražotā 70to gadu tupelē, kur nu vēl izbraucis. :)
Vēl piekarini vihriņu aizmugurē savam lolojumam, lai būtu pavisam silti ap sirdi :)
Pietiks slavēt tās padomjlaika atraugas. :) šķērmi metās.
zaraza 17.07.19
irseejs...

Tu nonāc ekonomiskā pretrunā. Vienkorpusa stiklasķiedras čaumaliņas parasti kā reiz ir lētākas, nekā pat PSRS alumīnijs, tā kā ne jau naudā ir lieta. Vienkārši, ja gribas MOTORLAIVU (ne airu laivu, kam var uzkarināt motoru) ar noteiktas jaudas motoru, tad mazais vienkorpuss nerullē, pilnīgi noteikti atpalielk pēc iespējamās jaudas, drošības utt. A nopietna stiklašķiedra, atiecīgu dimensiju un specializēta motoram jau maksās būtiski dārgāk un tad jau ir cita izvēles dilemma vai ņemt plastiku vai jau normālu modernu alumīniju. Es jebkurā gadījumā par alumīniju :)
dr.laiva 17.07.19
dr.laiva [21m]: Kā man besī šito demagoģiju lasīt. :)
Kā var apgalvot, ka tāda smaga, skaļa pastala ir labāka par modernu, vieglu, klusu stikleni.
5zs + krims = piz*ets, nevis laba gaita :)
Ja vēl piemeklēta stiklene ar šādu motoru iet 19kmh, tad krims 9 :)
Un vēl tas gļung gļung vieglā vilnītī, kad noliec uz enkura. Gļung gļung, gļung gļung, gļung gļung... :) Kakofonija melomānam, tā teikt :)

irseejs, 16.jūlijs 2019, 21:51

Droši vien smagi, ka vienīgais kaut ko no dzīves saproti, bet pārējie .....Ko nozīme vienīgais saprotu. Vienīgais ko es saprotu ir tas, ka mums ir nabadzīga tauta, ja jau ir spiesta "novertēt" šitos padomjlaiku šedevrus. Lielākais vairums lieto šo vesturi, jo nespēj atļauties sakarīgu laivu. Tad ir jāņem kas sanāk. A sanāk krims, kazanka. Vārdu sakot tas, ko kāds gribēja nodot lūžņos. :)

irseejs, 17.jūlijs 2019, 00:06


Visādi laivu izstrādājumi no plastmasas vai pvc ir pieejami tādā apjomā un cenu diapazonā, ka "šitos padomjlaiku šedevru" novērtēšanas piespiedu kārtas vai nabadzības izraisīta fenomena apgalvojums neiztur nekādu kritiku.

Arī pārējie apgalvojumi liecina tikai un vienīgi par kādu citu blakus apstākli, kas rada šādus apgalvojumus, un ar laivām, to pārbūvi tam nav pilnīgi nekādas saistības

Lūžnos cilvēki nodot to, ko ir jānodod lūžņos, domāju ka tur ātrāk nonāks Tavs auto, nekā vidēji saglabāta 60' gados ražota laiva.
irseejs 17.07.19
dr.laiva [16.07.19]: Kā man besī šito demagoģiju lasīt. :)
Kā var apgalvot, ka tāda smaga, skaļa pastala ir labāka par modernu, vieglu, klusu stikleni.
5zs + krims = piz*ets, nevis laba gaita :)
Ja vēl piemeklēta stiklene ar šādu motoru iet 19kmh, tad krims 9 :)
Un vēl tas gļung gļung vieglā vilnītī, kad noliec uz enkura. Gļung gļung, gļung gļung, gļung gļung... :) Kakofonija melomānam, tā teikt :)

irseejs, 16.jūlijs 2019, 21:51

Droši vien smagi, ka vienīgais kaut ko no dzīves saproti, bet pārējie .....
Ko nozīme vienīgais saprotu. Vienīgais ko es saprotu ir tas, ka mums ir nabadzīga tauta, ja jau ir spiesta "novertēt" šitos padomjlaiku šedevrus. Lielākais vairums lieto šo vesturi, jo nespēj atļauties sakarīgu laivu. Tad ir jāņem kas sanāk. A sanāk krims, kazanka. Vārdu sakot tas, ko kāds gribēja nodot lūžņos. :)
irseejs 17.07.19
Zaraza, protams ka es pārspīlēju. :)
Kāda tur izturība, lielākā daļa tās krievu bleķenes ir ar plaisām, lāpītas, sapļepinātas, sabuktētas un nogurušas.
Un ja ir pa kādam dimantam tajā sūdu čupā, tad tā ir cūcene mēmākā.

Tie kas grib, lai lieto. Bet es nevienam neieteikšu.
Pietika izmēģināt vienkorpusa stikleni ar 30hp motoru pēc kazankas un visa vēlme uz padomju eksotiku pārgāja.
dr.laiva 16.07.19
Kā man besī šito demagoģiju lasīt. :)
Kā var apgalvot, ka tāda smaga, skaļa pastala ir labāka par modernu, vieglu, klusu stikleni.
5zs + krims = piz*ets, nevis laba gaita :)
Ja vēl piemeklēta stiklene ar šādu motoru iet 19kmh, tad krims 9 :)
Un vēl tas gļung gļung vieglā vilnītī, kad noliec uz enkura. Gļung gļung, gļung gļung, gļung gļung... :) Kakofonija melomānam, tā teikt :)

irseejs, 16.jūlijs 2019, 21:51


Droši vien smagi, ka vienīgais kaut ko no dzīves saproti, bet pārējie .....
ezers 16.07.19
nu, tas kas ar pellu glīsēt var,tam rieksti ar lielāki ,uzmanīgi ar mazo vilnīti

Nepieciešams reģistrēties, lai pievienotu atbildi!

Ja reģistrēsies, arī Tu varēsi piedalīties portāla CopesLietas.lv aktivitātēs!

reģistrēties

skaidrs