Krievu laikos darīja tā, ja ierusūsējuši, vai iedeguši gredzeni. Ņema acetonoun lēja pa sveces caurumu iekšā, ik pa brīdim papildinot, vienu, divas dienas. Pēc tam bez sveces ( bez fanātisma)lēnām mēģināja iekustināt. Kad iekustināsi tad nomaini eļļu (ja četrtakteris) un spridzini kāt. Ja būs tikai iedeguši vai iestāvējušies būs okey. Ja ierūsējuši, tad nav labi,var būt problēmas ar kompresiju.
Nevar uzraut motoru - ir man tāds motors Selva seabass 5, pasen nopirkts bet reāli netika izmantots, vienu rudeni nobraukāju un pēc tam 3 vai 4 gadus nostāvēja garāžā nekustināts, nebija vajadzības. Gribēju tagad uz rudeni atdzīvināt - bet ar starteri motoru vairs nevar pagriezt. Kādas jūsu domas - kas var būt par šaizi. Itkā sākumā uz pus apgriezienu striķis pavilka bet pēc tam nikā vairāk.
snitraM, 24.septembris 2018, 21:28
Nevar uzraut motoru - ir man tāds motors Selva seabass 5, pasen nopirkts bet reāli netika izmantots, vienu rudeni nobraukāju un pēc tam 3 vai 4 gadus nostāvēja garāžā nekustināts, nebija vajadzības. Gribēju tagad uz rudeni atdzīvināt - bet ar starteri motoru vairs nevar pagriezt. Kādas jūsu domas - kas var būt par šaizi. Itkā sākumā uz pus apgriezienu striķis pavilka bet pēc tam nikā vairāk.
snitraM, 24.septembris 2018, 21:28

Sveiki vīri! Griežos ar infu par laivas līmēšanu. Kā bildē redzams, vajadzīga līmēšana:), bet liekas, ka bez meistara palīdzības neiztikt. Laiva Magellan 3000 krievu ar cieto grīdu un vietu motoram, galīgi gribas dabūt uz ūdens. Kur griezties, lai varētu novērst šādu skādi?
Nevar uzraut motoru - ir man tāds motors Selva seabass 5, pasen nopirkts bet reāli netika izmantots, vienu rudeni nobraukāju un pēc tam 3 vai 4 gadus nostāvēja garāžā nekustināts, nebija vajadzības. Gribēju tagad uz rudeni atdzīvināt - bet ar starteri motoru vairs nevar pagriezt. Kādas jūsu domas - kas var būt par šaizi. Itkā sākumā uz pus apgriezienu striķis pavilka bet pēc tam nikā vairāk.
snitraM, 24.septembris 2018, 21:28
Ja nebija cilindrā ielieta eļļa tad visdrīzāk no kondensāta ir radusies rūsa un gredzeni ķīlē. Izskrūvē sveci un mēģini dabūt virzuli lejā tad ielej pa sveces caurumu motoreļļu gramus 50 un mēģini aiz mahovika lēnām izšūpot turot sveču caurumu uz augšu. Ja izgriežas tad apgriez caurumu uz leju un izspiež to eļļu laukā un vēl reizi atkārto ar tīru.
Bet var būt arī cita vaina, no malas grūti spriest.
Nevar uzraut motoru - ir man tāds motors Selva seabass 5, pasen nopirkts bet reāli netika izmantots, vienu rudeni nobraukāju un pēc tam 3 vai 4 gadus nostāvēja garāžā nekustināts, nebija vajadzības. Gribēju tagad uz rudeni atdzīvināt - bet ar starteri motoru vairs nevar pagriezt. Kādas jūsu domas - kas var būt par šaizi. Itkā sākumā uz pus apgriezienu striķis pavilka bet pēc tam nikā vairāk.
Parastu 80w90 viskozitātes eļļu no neparastas atšķir tikai mērķa piedevas. Mazliet neparasta transmisijas eļļa, kas būtu lejama Torsena diferenciālī maksā 115 eur/l. Viss ir ļoti relatīvi. Manai Yamahai reduktorā pildās 75ml. Speciālā 0,225 l iepakojuma pietiek 3 reizēm, neredzu jēgu kopoties ar kapeiku.
x10 reizes dārgāk nav,
specialais pumpis un litrs eļļas 27 EUR
http://latrexlaivas.lv/index.php?route=checkout/cart
Es leju 80w90 transmisijas eļļu. Maksā ~4 eur litrā. Var pirkt specializēto "80w90 marine", kas sanāk 10x dārgāk, bet tur ir speciālais trauciņš ar kuru amatieris var eļlu iespiest reduktorā.
Ņemot vērā, ka tā eļļa katru gadu jāmaina, lai pamanītu bojātos blīvslēgus, tad uz kaut kādu specilaizēto nav vērts iespringt. Ir starpība vai izgāž ārā eļļu pa 10 vai pa 1 eiro.
daddy_j, 20.septembris 2018, 14:21
Es arī izmantoju parasto 80W90 un nekādu problēmu nav bijis. Kad motors stāvēja aukstajā garāžā, tad mainīju rudenī. Tagad siltā garāžā pēc izjūtām, jo tas maksā kapeikas.
Nomainīt reduktorā eļļu nemaksā praktiski ne ko! Ja nepērk protams "speciālo" eļļu. Un uzpildīšanai, iegāju aptiekā un nopirku lielāko pieejamo šprici. Ir ok. Un pie šīm izmaksām var atļauties vis maz reizi sezonā to eļļu nomainīt, jo, kā jau te iepriekš minēja, kondensāts vis ticamāk būs un līdz ar to emulsija ar sāk veidoties. Ziemā, ja nav siltā garāža, visādi var būt. Tas ir 20 minūšu darbs, un prāts mierīgs. Tas tāds mans, var būt subjektīvais viedoklis.
Bojāts blīvslēgs parādīs noplūdi.
To visu elmentāri pārbaudīt.Emulsija parādīsies atskrūvējot augšējo skrūvi.
Kāda rutka dēļ katru gadu jāmaina?
BrunoL, 20.septembris 2018, 14:57
Jāmaina tāpēc,
lai pamanītu bojātos blīvslēgus. Un kaut kāds kondensāts tur vienmēr ir, tāpēc to 200gr eļļas nav vērts atpakaļ liet. Pašai eļļai nav nekādas vainas, tā nav izstrādāta, tomēr tajā mēdz būt ūdens. piles vai pilītes :)
BrunoL [20.09.18]: Kāda rutka dēļ katru gadu jāmaina?
Pie tam jāmaina sezonas beigās, ieziemojot. Savādāk var gadīties ka tecēja blīvslēgs un reduktors būs nākošās sezonas enkurs.
Kāda rutka dēļ katru gadu jāmaina?
Es leju 80w90 transmisijas eļļu. Maksā ~4 eur litrā. Var pirkt specializēto "80w90 marine", kas sanāk 10x dārgāk, bet tur ir speciālais trauciņš ar kuru amatieris var eļlu iespiest reduktorā.
Ņemot vērā, ka tā eļļa katru gadu jāmaina, lai pamanītu bojātos blīvslēgus, tad uz kaut kādu specilaizēto nav vērts iespringt. Ir starpība vai izgāž ārā eļļu pa 10 vai pa 1 eiro.
Lai cik tas nebūtu dīvaini, bet vislabāk dzenskrūves reduktorā ir liet dzenskrūves reduktora eļļu. Tā ir atbilstošas viskozitātes transmisijas eļļa ar pretkorozijas piedevām. Parasti katrs ražotājs piedāvā savu(paši neražo un uz iepakojuma ražotājs nebūs norādīts) un lielie eļļu ražotāji piedāvā specializēto, tam nu nebūtu izšķirošas nozīmes.
Kādu eļļu labāk liet dzenskrūves reduktorā?
kutis [19.09.18]: . Man piemēram laivu centrā teica neliet 98, dzinējs ātri izdegot, nu nezinu - kam taisnība.
snitraM, 19.septembris 2018, 13:15
Vai neteica cik ātri, mans tohatsu jau astoto sezonu ar 98. dzied kā bitīte :)
Svarīgāk ir cik svaiga tā zupa ir tankštellē, ja netiek laicīgi izpirkta un atjaunota tad vienalga kāda marka 72 vai 105 viss būs mēsls, līdzīgi kā ar atvērtu alus pudeli jo ilgāk stāv jo pretīgāks...[/quote]Smeejos. Man pavasari Laivu centraa pat rakstiski uzrakstija ka lietot tikai 98