Cik te pajautāju apkārt,tad faktiski lielākā daļa Kazanku,Krimu automātiski tika reģistrētas kā motorlaivas,lai gan varēja arī reģistrēt kā airu laivu un arī vienam otram CSDD pie reģistrācijas ir uzjautāts - mazums kādreiz motoru gribēs uzlikt,laižām tad labāk kā motorlaivu ... nu laižam ... tikai tagad faktiski sanāk tas pastulbais moments - Kazanka bez motora un uz airiem,reģistrēta kā motorlaiva,bet lai airētu,vajag arī apliecību un visu pārējo pēc noteikumiem
p.s.
Liepājas ezeri piedāvā neatkarīgi reģistrēt piemeram to pašu jau CSDD reģistrēto motorlaivu ( !!!),kā airu laivu un uz rokas faktiski ir divi papiri - motorlaivas un airu laivas ... šis ir pavisam svaigs gadījums no dzīves ... attiecīgi pēc situācijas uzrāda papīrus - vienīgais strīdīgais moments ir reģistrācijas numurs jeb tie tagad ir divi un dažādi ;)
kkas saka pilnīgu taisnību!!!
arvis_an, 13.jūlijs 2016, 09:46
Pilnīgi nepiekrītu! MK noteikumos Nr.213 “Ceļu satiksmes drošības direkcijā reģistrējamo kuģošanas līdzekļu reģistrācijas kārtība” ir skaidri definēts, kad kuģošanas līdzeklis klasificējams kā airu laiva un kad kā motorlaiva. Pieņemtā prakse ir tāda: ja vienā normatīvajā aktā ir sniegta kāda definīcija, tad citā tā vairs neatkārtosies. Respektīvi, MK noteikumos Nr.92 "Noteikumi par kuģošanas līdzekļu satiksmi iekšējos ūdeņos" šī definīcija vairs netiek dublēta un ir jāskatās abi normatīvie akti kopumā.
Situāciju precīzi aprakstīja coplietdraug savā iepriekšējā komentārā.
Iespējas plaši un pilnīgi pretrunīgi interpretēt normatīvos aktus ir visbriesmīgākais, ko likumdevējs var izdarīt un tāda situācija liecina par to, ka noteikumi nav pietiekami kvalitatīvi sagatavoti, jo nav ņemti vērā visi iespējamie apstākļi.
Tieši šeit būtu vēlamas MOSP un MRK iniciatīvas, lai sakārtotu šo jomu.
kkas saka pilnīgu taisnību!!!
diemžēl termins motorlaiva attiecās uz mazizmēra kuģošanas līdzekļu noteikumiem. tur nav nekas minēts par jaudām. ir cieti definēts, ka tiesībām jābūt motorlaivām. jaudas uc. lietas ir kkā pielipušas no csdd reģistrācijas noteikumiem, bet tam nav sakara ar tiesībām. kā paveicas ar poličiem. to pašu kāds pasen šeit rakstīja par Pāvilostu. dabūjis sodu par tiesību neesamību, lai gan motors mazais.
Tiesības vajadzīgas ūdensmocim, motorlaivai un kuterim.
LV motorlaiva ir viss kam lielāks motors par 3,7 kW
un viss, punkts
Ja ir laiks sēdēt šeit, tad ir arī laiks CSDD web lapā paklikšķināt testu, 2 - 3 vakari un var iet likt eksāmenu.
Tātad, dzīvs piemērs no aizvakardienas. Večuks ar kazanku, reģistrēta kā motorlaiva, virsū stāv motorītis 2.5zs. Piebrauca iepriekš manis pieminētais sarkanais RIB, pieprasija laivas dokumentus, kur skaisti norādīta motorlaiva, pieprasija ARĪ kuģošanas līdzekļa apliecību, uz ko večuks pateica, ka viņam taču 2.5zs un nevajagot, uz ko pretī saņēma ar pirkstu iebakstītu uzrakstu MOTORLAIVA, večukam tiesības bija, bet nez cik gadu desmitiem atpakaļ kārtotas, kuras sen vairs nav spēkā. Pateica, ka nekavējoties uz CSDD nomainīt pret spēkā esošām, šoreiz mutisks brīdinājums, nākamajā reizē tā viss nebūs... Tā lūk!!!
arvis_an, 11.jūlijs 2016, 08:42
"Es atvainojos, bet tiesības ir nepieciešamas ja laiva pārsniedz 2,5 m garumu nevis 3,7 kw jaudu motora!
Tas neattiecas uz airu laivām, vējdēļiem utt"
To es arī te mēģināju paskaidrot, šis punkts arī norāda kad tiesības ir nepieciešamas un kad nav! Paldies.
Savā otrajā komentārā rādīju par reģistrāciju arī pietiekami saprotami.
Bet, kas attiecas uz šo situāciju par Večuku, tad informācijas pieejamība nav tik vienkārša, ja reiz šeit lasot komentārus cilvēkiem nav skaidrs, tad cilvēkam cienījamā vecumā tas arī var nebūt zināms un pat vēl vairāk.
latvians88, 13.jūlijs 2016, 00:13
Tātad, dzīvs piemērs no aizvakardienas. Večuks ar kazanku, reģistrēta kā motorlaiva, virsū stāv motorītis 2.5zs. Piebrauca iepriekš manis pieminētais sarkanais RIB, pieprasija laivas dokumentus, kur skaisti norādīta motorlaiva, pieprasija ARĪ kuģošanas līdzekļa apliecību, uz ko večuks pateica, ka viņam taču 2.5zs un nevajagot, uz ko pretī saņēma ar pirkstu iebakstītu uzrakstu MOTORLAIVA, večukam tiesības bija, bet nez cik gadu desmitiem atpakaļ kārtotas, kuras sen vairs nav spēkā. Pateica, ka nekavējoties uz CSDD nomainīt pret spēkā esošām, šoreiz mutisks brīdinājums, nākamajā reizē tā viss nebūs... Tā lūk!!!
arvis_an, 11.jūlijs 2016, 08:42
"Es atvainojos, bet tiesības ir nepieciešamas ja laiva pārsniedz 2,5 m garumu nevis 3,7 kw jaudu motora!
Tas neattiecas uz airu laivām, vējdēļiem utt"
To es arī te mēģināju paskaidrot, šis punkts arī norāda kad tiesības ir nepieciešamas un kad nav! Paldies.
Savā otrajā komentārā rādīju par reģistrāciju arī pietiekami saprotami.
Bet, kas attiecas uz šo situāciju par Večuku, tad informācijas pieejamība nav tik vienkārša, ja reiz šeit lasot komentārus cilvēkiem nav skaidrs, tad cilvēkam cienījamā vecumā tas arī var nebūt zināms un pat vēl vairāk.
Tā kā jaunavas "любит - не любит". Notērējat hvz cik laika čatojot, drausmīgu piķi par laivu un copes piederumiem, bet redz pasēdēt pāris vakarus pamācīties noteikumus lai zināt, kā jāuzvedas uz ūdens, laiks jums nesanāk un eksāmena nokārtošanai naudas nav. Bērnudārzs!!!
Ja neplāno likt lielāku motoru, tad noteikti!
motorlaiva jāreģistrē kaa airu laiva!
Tātad, dzīvs piemērs no aizvakardienas. Večuks ar kazanku, reģistrēta kā motorlaiva, virsū stāv motorītis 2.5zs. Piebrauca iepriekš manis pieminētais sarkanais RIB, pieprasija laivas dokumentus, kur skaisti norādīta motorlaiva, pieprasija ARĪ kuģošanas līdzekļa apliecību, uz ko večuks pateica, ka viņam taču 2.5zs un nevajagot, uz ko pretī saņēma ar pirkstu iebakstītu uzrakstu MOTORLAIVA, večukam tiesības bija, bet nez cik gadu desmitiem atpakaļ kārtotas, kuras sen vairs nav spēkā. Pateica, ka nekavējoties uz CSDD nomainīt pret spēkā esošām, šoreiz mutisks brīdinājums, nākamajā reizē tā viss nebūs... Tā lūk!!!
urmaas, šodien taču vispirms negadījums ir jāiemūžina telefona atmiņā, tālāk obligāti jāievieto socportālos un tad jau tālāk var apdomāt par došanos palīgā ...
Laiciņu atpakaļ, kad Spuņņupē stintes no laivas ķērām, bij gadijums iz dzīves. Ar čomu sēžam laivā, copējam, nevienam netraucējam. Te pēkšņi aizmugurē, krietnu gabaliņu nostāk, tāds dīvains troksnis-pella apmetusi kūleni ar visiem iekšā sēdētājiem. Protams matj perematj. Es kā jau apzinīgs pilsonis velku enkuru ārā un taisos braukt palīgos. Bet kolēģis laivā tāds kurš peldēt neprot. Tas tāds dikti satraukts par manām darbībām. Bet kamēr riktējos, palīdzība vairs nebij vajadzīga. Viens pats izpeldēja, otru NG aiz apkakles ievilka savā laivā un trešais uz vēkšpēdus apgrieztās laivas jau bij tuvu krastam pieairējis. Lieki teikt, ka no apmēram pussimta laivām, tā īsti neviens, izņemot NG un vēl pāris kompānijām, iniciativu glābšanas darbos tā īsti neizraisija.
urmaas, kad būsi ar pareizo aprīkojumu izglābis kādu, nedomā celt laivā, jo visticamāk nebūs pareizais vestu skaits, ir vēl opcija pārsniegt laivas kravnesību:)
arvis_an un kas notiek,kad airējas ar airiem un ar laivu,kas reģistrēta kā motorlaiva un tā ir bez motora?
p.s.
cik mēs te štukojam,tad teorētiski korkas ir nepieciešamas :)
DsKs, 8.jūlijs 2016, 15:19
ja reģistrēta kā motorlaiva, tad ir nepieciešamas
Kungi. Nejauciet lūdzu divas dažādas lietas. Vestes ir domātas pašu drošībai, glābšanas riņķis, lai palīdzētu cietušajiem.
Man tik nav skaidrs-kur es likšu cietušo? Parasti braucam copēt divatā. 3,5m pūslī divi vīri ar visu aprīkojumu-trešajam vietu grūti atrast. Lai neteiktu neiespējami. Atliek tik cietušo šlepēt/vilkt līdz krastam.
Airu laivā līdz 4m ir jābūt tikai vestēm katram kurš atrodās laivā un liekšķerei. Ja laiva garāka par 4m tad tai ir jābūt nokomplektētai tā pat kā motorlaivai.
Tātad ja kāds slīkst tu pabrauksi garām ,labākajā gadījumā piezvanīsi glābējiem vai policijai - jo tas tak ir viņu darbs .Pareizi tevi sapratu ? :)
Bralitis, 8.jūlijs 2016, 14:30
Man jau ar ekipējumu vis pēc noteikumiem, problēmu nav, vadītāja apliecība ir reģistrēta atsevišķi laiva, motors 9.9 otru dzinēju 5 gan nereģistrēju un nāves grēkos ar netaisos ielaisties.
Kas attiecas uz policiju Jūs mani pareizi sapratāt, mans viedoklis ir radies izlasot iepriekšējos komentārus no savas un draugu pieredzes, sajūta viena, policija uz mums skatās kā vilks uz aitām. Policijai jābūt blakus pludmalei, cilvēku drošība ir tās pirmais pienākums nevis nēsāties pa visu akvatoriju sacenšoties kas vairāk protokolu sastādīs par vesti, riņķi, takelāžas nazi, aptieciņu, gaismas lukturīti, šļoteri vai laiva nepareizā.
arvis_an un kas notiek,kad airējas ar airiem un ar laivu,kas reģistrēta kā motorlaiva un tā ir bez motora?
p.s.
cik mēs te štukojam,tad teorētiski korkas ir nepieciešamas :)
latvians88
Šīs gan ir muļķības ko sarakstiji. Lai brauktu ar laivu, kuras jauda pārsniedz 3,7 kw, tāpat arī ūdensmocim Tev IR jābūt tiesībām. Man laiva ir 5 metri, kas reģistrēta kā airu laiva, braucu ar 5zs un tiesībām man toč nav jābūt kaut arī nokārtotas ir! Kaut metrīga laiva, bet brauksi ar kaut 6zs tad tiesībām ir jābūt.
arvis_an, 8.jūlijs 2016, 14:49
Ok, es atvainojos ja kļūdos! Izskaidro 3. Punktu man?
http://m.likumi.lv/doc.php?id=251330