Šogad paskatīšos sūkni - drošības pēc, jo jau gadi 8-ņi kā neko neesmu skatījis.
skiperis, 7.jūnijs 2015, 20:06
Vispār jau skaitās, ka sūkņa impeleris jāmaina ik pēc 3 gadiem, tā ka vislabāk ņem un uzreiz maini
Par 2,5 Suzuķi bija Buma lapā - kur un kādu caurumiņu urbt. Pameklē pats. Man ir 2,2 Suzuķītis ar tādu pašu dzesēšanas indikatoru, bet nav bijis nekādu problēmu. Šogad paskatīšos sūkni - drošības pēc, jo jau gadi 8-ņi kā neko neesmu skatījis.
Cienījamie kolēģi! Lūdzu palīdzību - padomu! Man ir Suzuki 2,5 dzinējs, bet diemžēl vecais modelis - nav dzesēšanas kontrole - trubiņa kā jaunam modelim, bet tikai divi mazi caurumiņi pa kuriem ūdens sprauslā laukā un gaitā to praktiski nevar redzēt. Ir gadījies jau vairākkārt pārkarsēt dzinēju, bet bez traģiskām sekām. Ko darīt, lai varētu redzēt un kontrolēt dzesēšanu? Varbūt kāds jau kaut ko uzlabojis savam dzinējam? Būšu ļoti pateicīgs par padomu! Paldies!
urmaas
Pērkot lietotu dzinēju ar ne līdz galam zināmu izcelsmi, var gadīties, ka tas ir redzējis daudz sāļāku ūdentiņu, nekā mūsu jūrjas līcī ;)
Vnk. ir nācies redzēt izjauktu motorīti, kas pēc copes Norgē nav izskalots, un pastāvējis labu laiciņu ...
Mmartins.
Par sāls iedarbību uz metāliem ir skaidrs. Bet pie mums, Baltijas jūrā, nav tādas sāls koncentrācijas, lai par to daudz uztrauktos motorīšu īpašnieki. Ja kādu tas tomēr uztrauc, tad pēc copes jūrā nav problēmu motorīti ielikt 15L spainītī ar "saldūdeni" un iedarbināt motoru, lai tas ar savu sūknīti izdzītu cauri visu spaiņa saturu. Tādējādi izskalojot savas iekšas. :)
Alumīnijs nerūsē, tikai sūbē un/vai izirst(pārvēršās pulverī). Bet, lai tas pārvērstos pulverī ir nepieciešams laiks ar ļoti nepateicīgiem apstākļiem. Pie tam motorīšiem korpusa detaļas ir alumīnija sakausējums ar kuru tas tik raiti nenotiek. Nav jau kabelis, kurš bojāts zemē, var sairt 6-24 menešu laikā.
urmaas
Sālsūdens alumīniju saēd "tā ka šņakst vien".
Kaut kādu aizsardzību nodrošina anodējums, bet "veselīgs" tas sālsūdens motoram tomēr nav.
Pamēģini pēc copes Norvēģijā atstāt nenoskalotus un nesaeļļotus copes loriņus uz pāris mēnešiem ;)
Jūras ūdeni netur pat parastās ņeržas markas, kas tomēr ir daudz izturīgākas par alumīniju (piem. 303 un 304). Jahtu un kueru takelāža un aprīkojumu izgatavo no 316 markas, ja nemaldos.
njā, informācija noderīga un daudz,paldies par to, bet izvēlēties nepaliek daudz vieglāk... kārdinājums jau ir uz tiem lielajiem, bet vēl uzklausīšu viedokļus.
Motors jāceļ iekš auto.
Nebiju aizdomājies par to ārējo bāku, ka atkrīt laistīšanās uz ūdens un copes pārtraukumi neīstās vietās un laikā, jo kanniņa jau vienalga rezerves jāņem līdzi.
Vai kādam ir pieredze ar lietotu pieminēto marku Tohatsu, Yamaha, Suzuki, Mercury motoru iegādi 5zs - 10 zs (domāju 5 - 10 gadi)? Kam jāpievērš uzmanība pie iegādes - vai arī laimes spēle? vai vērts?
Aivars.V, 5.jūnijs 2015, 23:25
Vieds ir Martina_ ieteikums par staippīšanu. Tas manuprāt ir svarīgākais šjā brīdī.
[quote=409162]njā, informācija noderīga un daudz,paldies par to, bet izvēlēties nepaliek daudz vieglāk... kārdinājums jau ir uz tiem lielajiem, bet vēl uzklausīšu viedokļus.
Motors jāceļ iekš auto.
....................
Te Martinam_ ie liela taisnība attiecībā uz nēsāšanu. .
...Te nu jāskatās kā laiva/motors ir jāuzglabā/jātransportē. Ja garāža/piekabe, tad jāņem max, ko var pacelt finanses, ja bagažnieks/balkons/utt un jāpanēsā rokās katru reizi, tad jāņem max, ko var pacelt mugura :) ....
Kamēr man nebija motors, autiņa bagažnieks/jumts man bija ok laivas pārvadāšanai. Kā nopirku motoru, uzreiz sapratu, ka vajag piekabi.
Manuprāt lēmums ir jāpieņem tāds - cik ātri esi gatavs sākt meklēt piekabi laivas pārvadāšanai. Ja neesi gatavs ieguldīt piekabē, ņem iespējami vieglāku motoru - pat Ščerbatiham apniks staipīt 30 kg katrā copes reizē. Tā glise ir tikai pārbraucieniem, a parbaucienu vajadzība rodas tikai tad, ja ir uzradies attiecīgs motors!!! Līdz tam, pārbrauciemu vajadzibu tu risini ar auto - pareizā vietā piebraucot udenstilpnei.
Ja piekabe tev jau ir plāonos, tad ņem max iespējamo jaudu priekš esošās laivas (tāpat vēlāk būs par maz un nāksies domāt par otreizējo tirgu ar defektu problēmām :-)) ) .
P.S. Piekabes iegāde izmaina arī copes vietu sarakstu.
Dok. Ieskrūvē sveci no Gaz automobīļa. Ja nepalīdzēs, lai kāds speciālists paregulē karburatoru. Izklausās pēc pārbagāta degmaisījuma.
jg1972, 6.jūnijs 2015, 19:28
Paldies!
alumīnijs korodē. bloks, galva, kāja utt.
Nejaanis, 6.jūnijs 2015, 18:18
Iemet alumīniju sāls šķidrumā un pēc laika paskaties kas ar viņu notiek. Varu pačukstēt - NEKAS!. Jo kamēr caur viņu neplūdīs strāva, tikmēr viņam PO kādā ūdenī atrasties.
Dok. Ieskrūvē sveci no Gaz automobīļa. Ja nepalīdzēs, lai kāds speciālists paregulē karburatoru. Izklausās pēc pārbagāta degmaisījuma.
Man arī ir labs komplekts. Dulkan 370+ Parsun 5zs.
Jau četri gadi strādā kā Šveices pulkstenis. Ķīna rullē.
Par ķīniešiem parasti sliktas atsauces. Man PARSUN 5HP. Diži nesūdzos-vienīgi bieži jāpucē sveces-1-2 braucieni -svece ciet. Kas tas varētu būt? Servisā pabijis pulkāk reižu, bet viss esot O.K.
alumīnijs korodē. bloks, galva, kāja utt.
nu un kas tur slikts ja dzenāts sāls ūdenī?
es kad pirku, aizvedu pie dilera uz apkopi, lai ari no paziņas , tomēr mierigak:)
Protams tā ir laimes spēle. Motora vēsturi uzminēt neizdosies, vai dzenāts sāls ūdenī, vai bijis uzkarsēts utt. Man pašam paveicās, nopirku 5gadus lietotu suzuki no cilvēka kas tos ved no kaut kurienes un te tirgo,pats kautko viniem piečibina-ja vajag. Nu jau pāris gadus pa skaisto, nav bijušas nekādas problēmas. Bet savukārt paziņa meklē lietotu bet lētu,jau kādu ceturto motoru nopirka,problēma problēmas galā, nu un tādu arī cenšas pārdod un pērk citu, tāds ka loks starp tiem kas ir iegrābušies un tirgo nākošajam! Domāju ka tev jāņem kāds dzinēju lietpratējs līdzi, kurš tomēr var arī lietotam dzinējam ko noteikt uz vietas to apskatot.
njā, informācija noderīga un daudz,paldies par to, bet izvēlēties nepaliek daudz vieglāk... kārdinājums jau ir uz tiem lielajiem, bet vēl uzklausīšu viedokļus.
Motors jāceļ iekš auto.
Nebiju aizdomājies par to ārējo bāku, ka atkrīt laistīšanās uz ūdens un copes pārtraukumi neīstās vietās un laikā, jo kanniņa jau vienalga rezerves jāņem līdzi.
Vai kādam ir pieredze ar lietotu pieminēto marku Tohatsu, Yamaha, Suzuki, Mercury motoru iegādi 5zs - 10 zs (domāju 5 - 10 gadi)? Kam jāpievērš uzmanība pie iegādes - vai arī laimes spēle? vai vērts?
Ja vajag izvēlēties starp piecniekiem tad iesaku skatīties uz darba tilpumu,jo lielāks tilpums jo mazāk forsēts un būs ilgāks darba mūžs,tas vispār attiecās uz visiem maziem motoriem to saku kā motorists ar diezgan daudzu gadu pieredzi un Tohatsu un Mercury patiešām ir dvīņu brāļi tikai Mercury ir tendēts uz amērikas tirgu.
Bet ģenerālais ieteikums būtu lieki neriskēt un ņemt 10 vai 15 zs motoru.
ivog, 5.jūnijs 2015, 12:33
Te nu jāskatās kā laiva/motors ir jāuzglabā/jātransportē. Ja garāža/piekabe, tad jāņem max, ko var pacelt finanses, ja bagažnieks/balkons/utt un jāpanēsā rokās katru reizi, tad jāņem max, ko var pacelt mugura :)
Manā gadījumā šie 5hp ir max, jo nez vai vairs dabūšu asaku tik veselu, lai bez riska kaut kur upmalā palikt salīkušam varēšu locīties ar 30+kg. diemžēl. un ar šādām problēmām cilvēku pietiek, tā kā arī tas aspekts jāņem vērā.