Abas laivas ļoti labas - kura personīgi pašam bik, bikk vairāk iekrīt dvēselē, uzrunā - to ņem! Man ir bijušas gan BUSH, gan DULKAN (tagad ir) laivas; esmu gadu gaitā pieaudzējis laivu lielumu pēc savas pieredzes un vēlmes. Ja Tev vajadzīga tieši tik liela, pieņemam, ka esi to rūpīgi apdomājis!
Sveiki! Esmu nākošgad nolēmis iegādāties laivu, bet nevaru izvēlēties starp diviem modeļiem Dulkan 325 vai Bush S-15, tad nu copmaņi, kuriem ir īpašumā vai vienkārši ir copēts šajās laivās padalās ar info, jo pats nevaru izlemt:)
x-man
lietoju Dulkan 325 4 gadus. jāsaka ka 2-vatā, nu tomēr pašauri ir. Copēt var pat ļoti labi.
Protams viss atkarīgs cik daudz un ko ņem līdz. Citādi visnotaļ laba laiva.
Vienam copējot, ar 4Zs Yamaha pilnīgi pietika, lai normāli pārvietotos (ap 20 km/h). Divatā vismaz 10 zs motoru vajag lai izceltu un glisētu. Šobrīd izmantoju to kopā ar pavecu 15-nieku (tas pēc laivas atļautā motora maximuma ir) pilnīgi pietiek.
Ja rocība ļauj, labāk paņem uzreiz 345 versiju, mazliet dārgāk, bet vietas copēt 2-vatā būs patīkamāk :)
Sveiki! Esmu nākošgad nolēmis iegādāties laivu, bet nevaru izvēlēties starp diviem modeļiem Dulkan 325 vai Bush S-15, tad nu copmaņi, kuriem ir īpašumā vai vienkārši ir copēts šajās laivās padalās ar info, jo pats nevaru izlemt:)
Merkury 3,5 ir normāls motorītis un ar 3,3m pūsli ceļ pat 1 cilvēku ar krāmiem glisē. Uz maziem apgriezieniem ilgāku laiku darbojoties sāk rīstīties un tā ir šī motora problēm. Pa laikam ir jāuzgāzē.Tomēr es ieteiktu ņemt 5hp.
Antikavitācijas plāksne novērš gaisa ieraušanu dzenskrūvē (kavitāciju) un ar izcelšanu glisē tai nav nekāda sakara.Izcelšanu kā arī gaitu nodrošina trims.
fish1, 24.decembris 2014, 11:03
Pūslim antikavittes plate izpilda ari trima funkcijas. Jo pūslim piekombinēt atsevišķi trimu nesaskatu vajadzību.
piem:
3,5m pūslis ar 15 lopiņu dzinēju, strauji iedodot ručkā, saslienās svecē. Lai ar šo komplektu izietu glisē ručkā jādod pakāpeniski. Tam pašam komplektam uz dzinēja uzliekot antikavitātes plati laivu nevar sasliet svecē, tā nedaudz piepaceļ degungalu un stabili izkāpj no ūdens. Tobiš aiziet glisē.
Antikavitācijas plāksne novērš gaisa ieraušanu dzenskrūvē (kavitāciju) un ar izcelšanu glisē tai nav nekāda sakara.Izcelšanu kā arī gaitu nodrošina trims.
Manā gadījumā runa bija par standarta motoru kur plāksne ir stipri nosacīta un nosaka motora augstumu uz tranča. Fish variantā iznāk ka laiva ūdeni neskar jo plāksne 1,5 cm zem ķīļa bet hodā plāksne virs ūdens :)
Kutim.
Antikavitācijas plāksne zemāk par apakšu nepieciešama tikai pie uzsākšanas, ejot hodā motors jāizceļ, lai plāksne paceļas augstāk un nerada pretestību. Ja nav hidrolikas, un nevar motoru pacelt, nezin kas ir labāk, plāksne ir zemāk un vieglāk uzsākt, bet pēc tam maisa, vai labāk plāksne ir kaut 0,5 cm virs līmeņa un sliktāk uzsākt, bet bet tomēr labāk iet?
Jozis23, 23.decembris 2014, 22:57
Šoreiz būsi mazliet kļūdījies jo izceļot motoru augstāk dzenskrūve sāk raut gaisu iekšā un ātrums sāk zust bet dziļāk iesēdinātam motoram pieaug virmas pretestība un atkal zūd ātrums. Jauna motora instrukcijā tiek norādīts cik dziļi jāsēdina motors attiecībā pret laivas apakšējo plūdlīniju, domāju ka ražotājs ir izmēģinājis visus variantus un iesaka pareizāko. :)
kutis, 24.decembris 2014, 09:49
Kuti, man liekas, ka jūs viens otru nesapratāt:)
Vislabāk tā plate strādās motoriem ar regulējamu trimu. Un šeit visdrīzāk neiet runa par motora augstumu pret laivas dibenu, bet plates leņķi pret laivas dibenu. Lai antikavitācijas plate palīdzētu izcelt laivu, plates leņķim pret laivas dibenu jābūt negatīvam(ūdens spiediens uz plati cels ārā laivas aizmugurējo daļu). Kad laiva iziet glisē, platei būtu jābūt paralēli laivas dibena līnijai(nevis motors augstāk, vai zemāk). Protams to viegli var regulēt at elektrisko/hidrolisko trimu. Bez trima leņķis jānoregulē eksperimentējot, lai ātrāk panāktu glisi, taja pašā laikā daudz nezaudējot ātrumu(negatīvs leņķis būs pretestība, tā pat kā bez plates, jo dzenskrūves "strūkla" dzīs laivu ne tikai taisni, bet arī aizmuguri uz augšu).
Es noteikti būtu par to, lai ātrāk tiktu ārā no ūdens, nedaudz zaudējot ātrumam.
Eksperimentējiet un priecīgus Ziemas svētkus:)
Jā,aizmirsu pateikt,ka pilnā hodā man kavitācijas plāksne ir virs ūdens līmeñja,bet propellers gaisu nerauj iekšā.Ieliekot motoru dzilāk tiek zaudēts ātrums un ir grūtāk pagriezt motoru,augstāk rauj gaisu.
Kutim.
Antikavitācijas plāksne zemāk par apakšu nepieciešama tikai pie uzsākšanas, ejot hodā motors jāizceļ, lai plāksne paceļas augstāk un nerada pretestību. Ja nav hidrolikas, un nevar motoru pacelt, nezin kas ir labāk, plāksne ir zemāk un vieglāk uzsākt, bet pēc tam maisa, vai labāk plāksne ir kaut 0,5 cm virs līmeņa un sliktāk uzsākt, bet bet tomēr labāk iet?
Jozis23, 23.decembris 2014, 22:57
Šoreiz būsi mazliet kļūdījies jo izceļot motoru augstāk dzenskrūve sāk raut gaisu iekšā un ātrums sāk zust bet dziļāk iesēdinātam motoram pieaug virmas pretestība un atkal zūd ātrums. Jauna motora instrukcijā tiek norādīts cik dziļi jāsēdina motors attiecībā pret laivas apakšējo plūdlīniju, domāju ka ražotājs ir izmēģinājis visus variantus un iesaka pareizāko. :)
Kutim.
Antikavitācijas plāksne zemāk par apakšu nepieciešama tikai pie uzsākšanas, ejot hodā motors jāizceļ, lai plāksne paceļas augstāk un nerada pretestību. Ja nav hidrolikas, un nevar motoru pacelt, nezin kas ir labāk, plāksne ir zemāk un vieglāk uzsākt, bet pēc tam maisa, vai labāk plāksne ir kaut 0,5 cm virs līmeņa un sliktāk uzsākt, bet bet tomēr labāk iet?
Cik noprotu motoram jābūt vienā līnījā ar laivas dibenu, it kā tā ir uz aci.
ozagris, 23.decembris 2014, 15:59
Antikavitācijas plāksnei ir jābūt 3-5 cm zem laivas apakšas vidus zemākās līnijas un sagāzuma leņķis nedrīkst būt ne pozitīvs ne negatīvs laivas apakšas plūdlīnijai.