


Koka laivas, tāpat kā podziņtelefoni izzūd. Paliek tikai tiem, kas jaudā tās darvot, labot, un saprot, kāds no tās labums. Koka makšķernieku laivas, lielākajā vairumā, ko nosaka arī to cena, izgatavošanas sarežģītība, ir plakandibenes. Protams tās ļoti stabilas stāvot kājās. Lielā masa tās daļēji aizsargā no zagļiem...Plakandibenēm ir praktiski neatrisināma problēma: Izžūstot rodas dibenā šķirbas, koka dēļu platuma izmēra staigāšanu nevar savietot ar dēļu stiprināšanu- tie ir perpendikulāri un stiprināšanas vietas neļauj laivas dibena dēļiem staigāt...Tā tas nav ar pārlaiduma dēļu laivām, kad viss staigā līdzi. Kamēr jauna, var ar visādiem silikoniem, linu , darvu izlīdzēties. Pēc ziemas, ja laiva izžūst, sākas šķirbu problēma, un darvo kā gribi, liela iespēja problēmām. Tadas plakandibenes man ir jau vairāk kā 50 gadus un problēma bijusi visām. Nu jau gadus 20 izlīdzos ar jausējamā jumta ruberoīdveidīgā pārklājuma uzkausēšanu... ielāpu likšanu ar to, katra gada tehnisko uzfrišināšanu. Ruberoīds daļēji pielīp...daļēji vaļā, jo dēļi mitri, staigā izmēros. Bet ja labi to pārklāj, iznāk kā ruberoīda vanna. Dēļi kalpo mehāniskajai stiprībai. Protams tie piebriest...un ja kas, ūdens straumēm nenāk. Paceļ laivu, atrod vietu, ja var, ar ugunsmetēju-gāzi piekarsē atkal. Var ar lipīgo jumta remontlenti ar alumīnija foliju uzlīmēt. Aun aiziet. Kāda pieredze citiem?
Rxq, 6.jūnijs 2019, 11:59
Bet kā būtu ja laivas apakšu taisa no 10-15 mm mitrumizturīgā saplākšņa, no lielas loksnes? Kau t vai divās daļās. Saplāksnis taču tā nestaigā, vienīgi pēc gadiem sāk atslāņoties.
MV-F, 6.jūnijs 2019, 20:29
Tas varētu nostrādāt! Tikai jāatrod laivu meistars, kas to izgatavos. Visi koka laivu meistari ļoti tālu no Rīgas.... Pašam priekš vienas laivas taisīt montāžas palīgsagataves, meklēt dēļus (ir problēma!) ir tikai ļoti lielam entuziastam pa spēkam.

Iemetīšu atskaiti kā vakar gāja:
Vēlais starts ap 19:30-20.00 līdz 23.00
Zemmēri ap padsmit , asaris pāris reizes izšāva pa vienam , 1 pasūtītājs mērs devās mājās , otru negribējās pat mērīt +- 48-50...
Līmenis kādus 10-15 cm zemāk no normas, lēpenes man liekas šogad ir palikušas vairāk, garā zāle jau līdz augšai izstiepusies..
Līdz ar saules norietēšanu aiz Liepājas šosejas devos mājās. Laivas praktiski neredzēju.
Vēlais starts ap 19:30-20.00 līdz 23.00
Zemmēri ap padsmit , asaris pāris reizes izšāva pa vienam , 1 pasūtītājs mērs devās mājās , otru negribējās pat mērīt +- 48-50...
Līmenis kādus 10-15 cm zemāk no normas, lēpenes man liekas šogad ir palikušas vairāk, garā zāle jau līdz augšai izstiepusies..
Līdz ar saules norietēšanu aiz Liepājas šosejas devos mājās. Laivas praktiski neredzēju.

Rxq [Vakar]: Koka laivas, tāpat kā podziņtelefoni izzūd. Paliek tikai tiem, kas jaudā tās darvot, labot, un saprot, kāds no tās labums. Koka makšķernieku laivas, lielākajā vairumā, ko nosaka arī to cena, izgatavošanas sarežģītība, ir plakandibenes. Protams tās ļoti stabilas stāvot kājās. Lielā masa tās daļēji aizsargā no zagļiem...Plakandibenēm ir praktiski neatrisināma problēma: Izžūstot rodas dibenā šķirbas, koka dēļu platuma izmēra staigāšanu nevar savietot ar dēļu stiprināšanu- tie ir perpendikulāri un stiprināšanas vietas neļauj laivas dibena dēļiem staigāt...Tā tas nav ar pārlaiduma dēļu laivām, kad viss staigā līdzi. Kamēr jauna, var ar visādiem silikoniem, linu , darvu izlīdzēties. Pēc ziemas, ja laiva izžūst, sākas šķirbu problēma, un darvo kā gribi, liela iespēja problēmām. Tadas plakandibenes man ir jau vairāk kā 50 gadus un problēma bijusi visām. Nu jau gadus 20 izlīdzos ar jausējamā jumta ruberoīdveidīgā pārklājuma uzkausēšanu... ielāpu likšanu ar to, katra gada tehnisko uzfrišināšanu. Ruberoīds daļēji pielīp...daļēji vaļā, jo dēļi mitri, staigā izmēros. Bet ja labi to pārklāj, iznāk kā ruberoīda vanna. Dēļi kalpo mehāniskajai stiprībai. Protams tie piebriest...un ja kas, ūdens straumēm nenāk. Paceļ laivu, atrod vietu, ja var, ar ugunsmetēju-gāzi piekarsē atkal. Var ar lipīgo jumta remontlenti ar alumīnija foliju uzlīmēt. Aun aiziet. Kāda pieredze citiem?Un kas notiek ar svaru ja tās visu laiku piķē?
Tad pēc desmit gadiem to ,, nevarēs divatā pacelt un pavilkt,,!?
Brencis21, 6.jūnijs 2019, 18:26
Jaunus gabalus liek tikai tad, kad ļoti nepieciešams. Parasti pietiek ar sakarsēšanu un izlīdzināšanu. Darvas-piķa sastāvs kausējamiem materiāliem ir arī sintētisks- tas ir, staipīgs, elastīgs pēc uzsilšanas labi veidojams. Parastais piķis ir trausls. Ir atsevišķi nopērkams elastīgais piķis, sastāvā kā uzkausējamajam materiālam, bet labāk ir ar stiklauduma- sintētikas pildījumu. Tā pie plāna slāņa panāk ideālu ūdensnecaurlaidību. Pēc remonta laivu uzreiz var laist ūdenī- viss sacietējis, nesmērē.

Ja reiz visu gribas ar komfortu, tad par Vecupeniekiem nav sliktu ko pateikt. Ērti piebraukt, ērti nogādāt mantas līdz laivai, laivu izvēlies pēc sirds patikas, un var arī papļāpāt ar bāzes džekiem, kuriem vienmēr ir info, ka kaut kur, kaut kam BIJA! :D
Ne asakas!
Abavnieks, 6.jūnijs 2019, 20:23
Jap, Vecupenieku bāze prīmā, saimnieki arī laipni un pozitīvi noskaņoti cilvēki, vienkārši man tā puse ir sveša + vēl tālāks ceļš jāmēro. Toties, kamēr peldi pa kanālu līdz ezeram, uz velci var paspēt kādu zaļsvārci izmānīt :D

Un kas notiek ar svaru ja tās visu laiku piķē?
Tad pēc desmit gadiem to ,, nevarēs divatā pacelt un pavilkt,,!?
Brencis21, 6.jūnijs 2019, 18:26[/quote]
Darvojot ar lodlampu tiek izkausēts arī vecais piķis un jauns nemaz tik daudz klāt nenāk. Sievastēvs darvoja katru pavasari un laivu varēja divatā cilāt.
Tad pēc desmit gadiem to ,, nevarēs divatā pacelt un pavilkt,,!?
Brencis21, 6.jūnijs 2019, 18:26[/quote]
Darvojot ar lodlampu tiek izkausēts arī vecais piķis un jauns nemaz tik daudz klāt nenāk. Sievastēvs darvoja katru pavasari un laivu varēja divatā cilāt.

Koka laivas, tāpat kā podziņtelefoni izzūd. Paliek tikai tiem, kas jaudā tās darvot, labot, un saprot, kāds no tās labums. Koka makšķernieku laivas, lielākajā vairumā, ko nosaka arī to cena, izgatavošanas sarežģītība, ir plakandibenes. Protams tās ļoti stabilas stāvot kājās. Lielā masa tās daļēji aizsargā no zagļiem...Plakandibenēm ir praktiski neatrisināma problēma: Izžūstot rodas dibenā šķirbas, koka dēļu platuma izmēra staigāšanu nevar savietot ar dēļu stiprināšanu- tie ir perpendikulāri un stiprināšanas vietas neļauj laivas dibena dēļiem staigāt...Tā tas nav ar pārlaiduma dēļu laivām, kad viss staigā līdzi. Kamēr jauna, var ar visādiem silikoniem, linu , darvu izlīdzēties. Pēc ziemas, ja laiva izžūst, sākas šķirbu problēma, un darvo kā gribi, liela iespēja problēmām. Tadas plakandibenes man ir jau vairāk kā 50 gadus un problēma bijusi visām. Nu jau gadus 20 izlīdzos ar jausējamā jumta ruberoīdveidīgā pārklājuma uzkausēšanu... ielāpu likšanu ar to, katra gada tehnisko uzfrišināšanu. Ruberoīds daļēji pielīp...daļēji vaļā, jo dēļi mitri, staigā izmēros. Bet ja labi to pārklāj, iznāk kā ruberoīda vanna. Dēļi kalpo mehāniskajai stiprībai. Protams tie piebriest...un ja kas, ūdens straumēm nenāk. Paceļ laivu, atrod vietu, ja var, ar ugunsmetēju-gāzi piekarsē atkal. Var ar lipīgo jumta remontlenti ar alumīnija foliju uzlīmēt. Aun aiziet. Kāda pieredze citiem?
Rxq, 6.jūnijs 2019, 11:59
Bet kā būtu ja laivas apakšu taisa no 10-15 mm mitrumizturīgā saplākšņa, no lielas loksnes? Kau t vai divās daļās. Saplāksnis taču tā nestaigā, vienīgi pēc gadiem sāk atslāņoties.

sosalele [06.06.19]: jau gadus 4 braucu uz Dalderiem, man un laivas ir tikai slapjas tad ja līst lietus. Laivas nav koka, bet vismaz nav vannā jāsēž.Man atkal ar Dalderiem ir bijusi tikai slikta pieredze, ja reiz tā runājam. Divreiz bridu pa ūdeni, lai vispār tiktu pie laipas, zābaki līdz celim, bet tāpat jau copi nesākot biju slapjš :D
Pēdējā reizē laivai duļļi bija tik izjāti, ka pret vēju airējot tie leca ārā. Bet katram jau sava bāze tuvāka sirdij.
Ja reiz visu gribas ar komfortu, tad par Vecupeniekiem nav sliktu ko pateikt. Ērti piebraukt, ērti nogādāt mantas līdz laivai, laivu izvēlies pēc sirds patikas, un var arī papļāpāt ar bāzes džekiem, kuriem vienmēr ir info, ka kaut kur, kaut kam BIJA! :D
Ne asakas!

Rxq [06.06.19]: Koka laivas, tāpat kā podziņtelefoni izzūd. Paliek tikai tiem, kas jaudā tās darvot, labot, un saprot, kāds no tās labums. Koka makšķernieku laivas, lielākajā vairumā, ko nosaka arī to cena, izgatavošanas sarežģītība, ir plakandibenes. Protams tās ļoti stabilas stāvot kājās. Lielā masa tās daļēji aizsargā no zagļiem...Plakandibenēm ir praktiski neatrisināma problēma: Izžūstot rodas dibenā šķirbas, koka dēļu platuma izmēra staigāšanu nevar savietot ar dēļu stiprināšanu- tie ir perpendikulāri un stiprināšanas vietas neļauj laivas dibena dēļiem staigāt...Tā tas nav ar pārlaiduma dēļu laivām, kad viss staigā līdzi. Kamēr jauna, var ar visādiem silikoniem, linu , darvu izlīdzēties. Pēc ziemas, ja laiva izžūst, sākas šķirbu problēma, un darvo kā gribi, liela iespēja problēmām. Tadas plakandibenes man ir jau vairāk kā 50 gadus un problēma bijusi visām. Nu jau gadus 20 izlīdzos ar jausējamā jumta ruberoīdveidīgā pārklājuma uzkausēšanu... ielāpu likšanu ar to, katra gada tehnisko uzfrišināšanu. Ruberoīds daļēji pielīp...daļēji vaļā, jo dēļi mitri, staigā izmēros. Bet ja labi to pārklāj, iznāk kā ruberoīda vanna. Dēļi kalpo mehāniskajai stiprībai. Protams tie piebriest...un ja kas, ūdens straumēm nenāk. Paceļ laivu, atrod vietu, ja var, ar ugunsmetēju-gāzi piekarsē atkal. Var ar lipīgo jumta remontlenti ar alumīnija foliju uzlīmēt. Aun aiziet. Kāda pieredze citiem?Un kas notiek ar svaru ja tās visu laiku piķē?
Tad pēc desmit gadiem to ,, nevarēs divatā pacelt un pavilkt,,!?

Babītes ezerā pieejams copes kajaks https://jacksonkayak.com/blog/kayak/big-tuna/, interesentiem rakstīt personīgi strautsk@gmail.com

Koka laivas, tāpat kā podziņtelefoni izzūd. Paliek tikai tiem, kas jaudā tās darvot, labot, un saprot, kāds no tās labums. Koka makšķernieku laivas, lielākajā vairumā, ko nosaka arī to cena, izgatavošanas sarežģītība, ir plakandibenes. Protams tās ļoti stabilas stāvot kājās. Lielā masa tās daļēji aizsargā no zagļiem...Plakandibenēm ir praktiski neatrisināma problēma: Izžūstot rodas dibenā šķirbas, koka dēļu platuma izmēra staigāšanu nevar savietot ar dēļu stiprināšanu- tie ir perpendikulāri un stiprināšanas vietas neļauj laivas dibena dēļiem staigāt...Tā tas nav ar pārlaiduma dēļu laivām, kad viss staigā līdzi. Kamēr jauna, var ar visādiem silikoniem, linu , darvu izlīdzēties. Pēc ziemas, ja laiva izžūst, sākas šķirbu problēma, un darvo kā gribi, liela iespēja problēmām. Tadas plakandibenes man ir jau vairāk kā 50 gadus un problēma bijusi visām. Nu jau gadus 20 izlīdzos ar jausējamā jumta ruberoīdveidīgā pārklājuma uzkausēšanu... ielāpu likšanu ar to, katra gada tehnisko uzfrišināšanu. Ruberoīds daļēji pielīp...daļēji vaļā, jo dēļi mitri, staigā izmēros. Bet ja labi to pārklāj, iznāk kā ruberoīda vanna. Dēļi kalpo mehāniskajai stiprībai. Protams tie piebriest...un ja kas, ūdens straumēm nenāk. Paceļ laivu, atrod vietu, ja var, ar ugunsmetēju-gāzi piekarsē atkal. Var ar lipīgo jumta remontlenti ar alumīnija foliju uzlīmēt. Aun aiziet. Kāda pieredze citiem?

jau gadus 4 braucu uz Dalderiem, man un laivas ir tikai slapjas tad ja līst lietus. Laivas nav koka, bet vismaz nav vannā jāsēž.

Sezonas sākums, koks pa ziemu sarāvies, šīm vajag vēl pastāvēt nedēļu ūdenī lai piebriest un tad jau tas ūdens minimāli. Mums arī atklāšanā tas pats. Tā kā esmu stūrmanis tad nu smaguma cents uz aizmuguri un jā, sanāca pa 15-20 min. Pasmelt to ūdeni. Cerams,ka jaunedēļ tā vairs nebūs.
Brencis21, 5.jūnijs 2019, 19:23
Nu nestāsti pagājušogad visu sezonu no laivām ūdeni smelt vajadzēja. No kuras vairāk no kuras mazāk. Šogad arī apmeklēju Dušeļus , bet jau nākam reiz došos uz Dalderiem tik vien dēļ tā ka negribu kā MT9 turēt mantas miskastes maisā.
Cenas tagad arī ir paceltas , bet ja kvalitāte nemainās kāpēc maksāt dārgāk?

Nezinu, vai tas ir normāli, ka koka laiva laiž ūdeni. Manam sievastēvam bija koka laiva Slokas ezerā padomju laikos. Viņš katru pavasari pirms ielaišanas ezerā, laivas dibenu līdz iegrimes vietai kārtīgi nodarvoja. Nekad laivā nesmēlās ūdens.Es domāju, ka pirms sezonas koka laivas ir pareizi jāapstrādā. Tad arī nebūs tādu problēmu.

Sezonas sākums, koks pa ziemu sarāvies, šīm vajag vēl pastāvēt nedēļu ūdenī lai piebriest un tad jau tas ūdens minimāli. Mums arī atklāšanā tas pats. Tā kā esmu stūrmanis tad nu smaguma cents uz aizmuguri un jā, sanāca pa 15-20 min. Pasmelt to ūdeni. Cerams,ka jaunedēļ tā vairs nebūs.

Ne, ne, džeks štelli saka, kaka laivas Dūšeļos ir foršas, bet ir tām 2 mīnusi - smagas, tādēļ ar airiem vējainā laikā paspēj nolādēt visu pasauli un laiž ūdeni. Šogad es sāku ņemt līdzi melno mistkastes maisu no biezas plēves, kurā tad arī glabāju mugursomu. Pirmo reizi 2 gadu laikā tā palika sausa. Redeles problēmu daļēji atrisinātu, bet, ja lielāka sūce, copes laikā nāktos celt kādu no tām ārā un smelt ūdeni... Toties klusas, smukas, lēna vēja laikā labi slīd, ietilpīgas... :)

vesturn1eks [05.06.19]: 04.05 pabūts Babītē pēc divu gadu pārtraukuma.Nekad neesmu Dušeļu bāzē saskāries ar šādu laivu problēmu. Nav mana aktuālā bāze bet sezonā divas reizes sanāk iebraukt. Patīk tās koka laivas, cita aura. Jā varbūt, ja lietaina diena, sanāk izsmelt.
Izbraucu no Dušeļiem. Cope vāja 2 mēra ( 51/54 cm) un 3 zīmuļi un viena mēra nokabinājās pie laivas. Zaļsvārce visa sēdēja vai nu lēpenēs vai pie niedrēm. Asaris nebija mērķa zivs tāpēc atkrita izvēloties palielus mānekļus.
Par Dušeļiem.. 10 minūtes pavadīju smeļot ūdeni no laivas, vēlāk jau atrodoties ezerā ik pēc 10-15 min atkal jāsmeļ ūdens. Laivā sūcas ūdens tik ātri ka nav laika īsti pacopēt.. uz grīdas neko nenolikt.
Krastā neredzēju nevienu laivu kurā ūdeni nevajadzētu izsmelt pirms copes. Samaksājām par to ka sēdējām vannā! Silti neiesaku braukt ja līdzi ir kaut kas vairāk par spiningu.
Kā kempinga vieta izskatās zolīdi , daudz kas mainījies.
Visādi citādi, patīkama bāze, kur mierīgi un klusi var iebraukt - izbraukt.
Varbūt Tev tā necope uzsita dusmas, vai vienkārši neveiksmīga sakritība :)

04.05 pabūts Babītē pēc divu gadu pārtraukuma.
Izbraucu no Dušeļiem. Cope vāja 2 mēra ( 51/54 cm) un 3 zīmuļi un viena mēra nokabinājās pie laivas. Zaļsvārce visa sēdēja vai nu lēpenēs vai pie niedrēm. Asaris nebija mērķa zivs tāpēc atkrita izvēloties palielus mānekļus.
Par Dušeļiem.. 10 minūtes pavadīju smeļot ūdeni no laivas, vēlāk jau atrodoties ezerā ik pēc 10-15 min atkal jāsmeļ ūdens. Laivā sūcas ūdens tik ātri ka nav laika īsti pacopēt.. uz grīdas neko nenolikt.
Krastā neredzēju nevienu laivu kurā ūdeni nevajadzētu izsmelt pirms copes. Samaksājām par to ka sēdējām vannā! Silti neiesaku braukt ja līdzi ir kaut kas vairāk par spiningu.
Kā kempinga vieta izskatās zolīdi , daudz kas mainījies.
Izbraucu no Dušeļiem. Cope vāja 2 mēra ( 51/54 cm) un 3 zīmuļi un viena mēra nokabinājās pie laivas. Zaļsvārce visa sēdēja vai nu lēpenēs vai pie niedrēm. Asaris nebija mērķa zivs tāpēc atkrita izvēloties palielus mānekļus.
Par Dušeļiem.. 10 minūtes pavadīju smeļot ūdeni no laivas, vēlāk jau atrodoties ezerā ik pēc 10-15 min atkal jāsmeļ ūdens. Laivā sūcas ūdens tik ātri ka nav laika īsti pacopēt.. uz grīdas neko nenolikt.
Krastā neredzēju nevienu laivu kurā ūdeni nevajadzētu izsmelt pirms copes. Samaksājām par to ka sēdējām vannā! Silti neiesaku braukt ja līdzi ir kaut kas vairāk par spiningu.
Kā kempinga vieta izskatās zolīdi , daudz kas mainījies.

Dampis Babei :)
bums, 3.jūnijs 2019, 20:59
Aivar, niedru pļāvējs pavisam savākāk izskatās... :)