Bet pag, lai es saprotu pareizi, Tu izmanto victrona piedāvāto lifepo4 režīmu, bet esi nomainījis bulk no 13.5V uz 14.6 vai abs?
Krodzinieks, 11.jūlijs 2025, 00:12

Sākumā es izmantoju automātisko "li-ion" (litija jonu) režīmu, bet man ieteica to aplikācijā manuāli nomainīt uz "LiFePO4" (litija dzelzs fosfāta) režīmu un paaugstināt voltāžu (Absorption voltage) līdz 14.6V. Var jau būt, ka citiem aķīšiem tas nav jādara, bet manējo Ģirts pats lika kopā un ieteica rīkoties šādi. Nu tad es arī paklausīju, katrā ziņā aķi lietoju otro sezonu, pagaidām viss štokos :)
MT9 [10.jūl]: kikizozo [Vakar]: LiFePO4 4-šūnu baterijas pieļaujams lādēt ar spriegumu no 14.2V līdz 14.6V.
14.2V dos apmēram 98% uzlādi (Victron Blue Smart)
14.4V dos apmēram 99% uzlādi
14.6V dos 100% uzlādi
.2 vai .6 tur jau sākas matu skaldīšana.Ģirts Kehris, kurš aprīko sportistu laivas ar elektroniku, ieteica man nomainīt voltāžu. Iepriekš man bija 14.4V. Vai tiešām ieteica to izdarīt 1A dēļ, es nezinu, bet būti dīvaini, ja tā :)))
Bet pag, lai es saprotu pareizi, Tu izmanto victrona piedāvāto lifepo4 režīmu, bet esi nomainījis bulk no 13.5V uz 14.6 vai abs?
kikizozo [10.jūl]: LiFePO4 4-šūnu baterijas pieļaujams lādēt ar spriegumu no 14.2V līdz 14.6V.
14.2V dos apmēram 98% uzlādi (Victron Blue Smart)
14.4V dos apmēram 99% uzlādi
14.6V dos 100% uzlādi
.2 vai .6 tur jau sākas matu skaldīšana.
Ģirts Kehris, kurš aprīko sportistu laivas ar elektroniku, ieteica man nomainīt voltāžu. Iepriekš man bija 14.4V. Vai tiešām ieteica to izdarīt 1A dēļ, es nezinu, bet būti dīvaini, ja tā :)))
kikizozo [Vakar]: Neviens neko nezin, bet sarakstīts daudz xD
Ja aķis stāv dīkstāvē, tad spriegumu rādīs savādāku (no BMS). Vajag iedot slodzi, lai redzētu īsto spriegumu. To labi redzu savā Watersnake sprieguma ekrānā. Pieslēdzu motoru- 13.1V. Izbraucu- 13.6V.
100Ah var droši lādēt ar 10A un neklausīties "akumuļator.lv" ģēnijus.
Var droši braukt 0% un nebaidīties. Tāpēc ir BMS kas to visu noregulēs.
Galvenais ilgstoši neuzglabāt 0% vai 100%.
Vajag izlasīt Victron dokumentāciju: F04 iespējams nav errors, bet gan recondition uzlāde (15.5V). Šo uzlādi nedrīkst izmantot LiFePO4 baterijām.
Sausam aķim nevajag neko zemāku. Var droši lādēt ar 4A, 10A, 20A, 50A (ja baterija atbalsta max 0.5C).
10A/20A lādētāji ir pilnīgi OK. Viens lādēs 10h- otrs 5h.Krodziniek, ja tu lādē automātiskajā režīmā Li-ion, tad tas nebūtu pareizākais variants, jo šis režīms paredzēts litija aķiem un tas lādē ar 14.4V, bet tev ir LiFePO4 (litija dzelzs fosfāta) aķis, kurš jālādē ar 14.6V. Tādēļ tev aplikācijā manuāli jāizvēlas LiFePO4 variants un jāpaaugstina spriegums. Bet par to kļūdu uz aķīša gan nav ideju, jāgaida atbilde no tiem, kuri ar to jau saskārušies :)
MT9, 9.jūlijs 2025, 22:50
LiFePO4 4-šūnu baterijas pieļaujams lādēt ar spriegumu no 14.2V līdz 14.6V.
14.2V dos apmēram 98% uzlādi (Victron Blue Smart)
14.4V dos apmēram 99% uzlādi
14.6V dos 100% uzlādi
.2 vai .6 tur jau sākas matu skaldīšana.
Kamēr te visi sarosijšies :D
Vai ar lādētaju -BOSCH C70 12V & 24V
Gaidu savu LiitoKala brīnumu.
Es pilnvērtīgi varēšu uzlādēt 150ah litija aķi? Nu pēc apskatiem, un visiem pētijumiem mātē googlē. Viņam nekas nav visi 150ah.
saimnieks1, 9.jūlijs 2025, 22:57
Vajag C80-Li ja Litokāla būs 150Ah Lifepo4 aķis.
Viltus trauksme šoreiz. Paldies visiem, kas iesaistījās! Par režīmiem, jā, ir pēdējais update ladetajam, līdz ar to ikdienā izmantoju konkreti victrona piedāvāto lifepo4 režīmu, bulk - 13.5 un abs 14.2. Recondition izmantoju viena iemesla dēļ, ko acīmredzot tagad salīdzinot ar izlasīto literatūru man nav jega izmantot, pateicoties smart BMS. Literatūra vēsta, ka recondition lifepo4 arī var izmantot, viena iemesla dēļ, tiek izmantots 0.2A lai ar mazu, bet konstantu spēku tiktu pacelts līdz maksimumam, bet es saprotu tas ir tādiem lifepo4, kas ir bez BMS (vai tādi eksistē, velns vin zin). Līdz nullei mana gadījumā acīmredzot var izlādēt, vai tas ir veselīgi, nezinu, ražotājs pats vēsta, ka aķis ir bez “atmiņas” uz pilnam vai ne tik pilnam uzlādem. Nav ļāvis aķim nokrist zemāk par 11.5V(tikko salīdzinot ar aplikācijas rādīto). Neesmu ne fiziķis, ne elektriķis, bet vismaz ar šo piedzīvojumu, tagad zinu, ko labāk darit vai nedarīt. :D
Kamēr te visi sarosijšies :D
Vai ar lādētaju -BOSCH C70 12V & 24V
Gaidu savu LiitoKala brīnumu.
Es pilnvērtīgi varēšu uzlādēt 150ah litija aķi? Nu pēc apskatiem, un visiem pētijumiem mātē googlē. Viņam nekas nav visi 150ah.
kikizozo [9.jūl]: Neviens neko nezin, bet sarakstīts daudz xD
Ja aķis stāv dīkstāvē, tad spriegumu rādīs savādāku (no BMS). Vajag iedot slodzi, lai redzētu īsto spriegumu. To labi redzu savā Watersnake sprieguma ekrānā. Pieslēdzu motoru- 13.1V. Izbraucu- 13.6V.
100Ah var droši lādēt ar 10A un neklausīties "akumuļator.lv" ģēnijus.
Var droši braukt 0% un nebaidīties. Tāpēc ir BMS kas to visu noregulēs.
Galvenais ilgstoši neuzglabāt 0% vai 100%.
Vajag izlasīt Victron dokumentāciju: F04 iespējams nav errors, bet gan recondition uzlāde (15.5V). Šo uzlādi nedrīkst izmantot LiFePO4 baterijām.
Sausam aķim nevajag neko zemāku. Var droši lādēt ar 4A, 10A, 20A, 50A (ja baterija atbalsta max 0.5C).
10A/20A lādētāji ir pilnīgi OK. Viens lādēs 10h- otrs 5h.
Krodziniek, ja tu lādē automātiskajā režīmā Li-ion, tad tas nebūtu pareizākais variants, jo šis režīms paredzēts litija aķiem un tas lādē ar 14.4V, bet tev ir LiFePO4 (litija dzelzs fosfāta) aķis, kurš jālādē ar 14.6V. Tādēļ tev aplikācijā manuāli jāizvēlas LiFePO4 variants un jāpaaugstina spriegums. Bet par to kļūdu uz aķīša gan nav ideju, jāgaida atbilde no tiem, kuri ar to jau saskārušies :)
Pārlasīju vēlreiz tavu sākotnējo tekstu. Nezinu ko tu tur spaidīji... LiFePO4 drīkst lādēt tikai Li-on režīmā 14.6V. Nekādi recovery, AGM u.c.
F04 tev izmeta BMS ka 1 no šūnām overvoltage. Grūti uzminēt kafijas biezumos, bet vai nu gļuks, vai nu normāli. Katra šūna ideāli vienlaicīgi neuzlādēsies. Varbūt BMS pietrūkst saskaitīt reālo kapacitāti 0%-100% (lai gan ko tur skaitīt, ja tā pat visu nosaka spriegums). Varbūt 1 šūna ātrāk uzlādējās.
Katrā ziņā pilnīgi pofig. Tev ir vismaz 2 gadu garantija. Brauc. Lādē pareizi un neuztraucies.
Es parasti lādēju pirms braukšanas. Man pēc copes šā vai tā 30-80% atlikums. Dīkstāvei tas labi der.
kikizozo [9.jūl]: Neviens neko nezin, bet sarakstīts daudz xD
Ja aķis stāv dīkstāvē, tad spriegumu rādīs savādāku (no BMS). Vajag iedot slodzi, lai redzētu īsto spriegumu. To labi redzu savā Watersnake sprieguma ekrānā. Pieslēdzu motoru- 13.1V. Izbraucu- 13.6V.
100Ah var droši lādēt ar 10A un neklausīties "akumuļator.lv" ģēnijus.
Var droši braukt 0% un nebaidīties. Tāpēc ir BMS kas to visu noregulēs.
Galvenais ilgstoši neuzglabāt 0% vai 100%.
Vajag izlasīt Victron dokumentāciju: F04 iespējams nav errors, bet gan recondition uzlāde (15.5V). Šo uzlādi nedrīkst izmantot LiFePO4 baterijām.
Sausam aķim nevajag neko zemāku. Var droši lādēt ar 4A, 10A, 20A, 50A (ja baterija atbalsta max 0.5C).
10A/20A lādētāji ir pilnīgi OK. Viens lādēs 10h- otrs 5h.
F04 uzrādīja nevis Victron, bet pats aķis, savā displejā, kas radīja šaubas vai neesmu salauzis mantu.
Neviens neko nezin, bet sarakstīts daudz xD
Ja aķis stāv dīkstāvē, tad spriegumu rādīs savādāku (no BMS). Vajag iedot slodzi, lai redzētu īsto spriegumu. To labi redzu savā Watersnake sprieguma ekrānā. Pieslēdzu motoru- 13.1V. Izbraucu- 13.6V.
100Ah var droši lādēt ar 10A un neklausīties "akumuļator.lv" ģēnijus.
Var droši braukt 0% un nebaidīties. Tāpēc ir BMS kas to visu noregulēs.
Galvenais ilgstoši neuzglabāt 0% vai 100%.
Vajag izlasīt Victron dokumentāciju: F04 iespējams nav errors, bet gan recondition uzlāde (15.5V). Šo uzlādi nedrīkst izmantot LiFePO4 baterijām.
Sausam aķim nevajag neko zemāku. Var droši lādēt ar 4A, 10A, 20A, 50A (ja baterija atbalsta max 0.5C).
10A/20A lādētāji ir pilnīgi OK. Viens lādēs 10h- otrs 5h.
JK7 [9.jūl]: Dziļizlādes svina aķim arī bijis, kad izbrauc sausu, lai gan teorijā vēl 10%, pēc tam nevar iekustināt ar 10A lādētāju! Pieliek mazo pāris stundas (4A) un pēc tik lielo!
Ilgtermiņā esot veselīgāk lādēt ar mazāku A strāvas stiprumu, bet vai tas dzīvē pierādās, nezinu!
Par to es arī rakstīju, ka sausam aķim vajag tieši zemāku amperāžu. Parasti, lādējot ar mazāku amperāžu, biki ilgāk tur aķis. Par cik ilgāk un cik veselīgāk, nemācēšu teikt, jāprasa fiziķiem :)
Dziļizlādes svina aķim arī bijis, kad izbrauc sausu, lai gan teorijā vēl 10%, pēc tam nevar iekustināt ar 10A lādētāju! Pieliek mazo pāris stundas (4A) un pēc tik lielo!
Ilgtermiņā esot veselīgāk lādēt ar mazāku A strāvas stiprumu, bet vai tas dzīvē pierādās, nezinu!
Viss ir atkarīgs no šūnu /kopmonentu. sabalansētības BMS/Battery Charge Management Balance System / atslēgšanā lielumi var svārstīties no 10,2-11,6 viss atgarīgs kādus elementus tai melnajā kastītē ir ielikuši Neražotus ķīna elementus jūs kungi nenopirksiet Neatkrīgi no tā kur tos komplektē Jāni Pampāļos vai Juans Šanhajā Starpība ir tikai tā ka eiropa tirgum tā kontrole ir par 10 % labāka Ja sūta no ķīnas pa taisno tad tas jau ir 50/50 Ir jau pārbaudīts praksē
bums [9.jūl]: līdz 0 izbraukt nevarēs jo BMS pie 10,8 v atslēgs akumulātoru no patērētāja
Jā, tas paskaidro kapec Vstart bija kādi 11.2V, sabiedēja tā kļūda tik, bet pieļauju, ka izleca, jo BMS automātiski ieslēdzās.
līdz 0 izbraukt nevarēs jo BMS pie 10,8 v atslēgs akumulātoru no patērētāja
"Teorija" nav mana, bet no aķa pārdevēja akum.lv. Nu it kā vecs un zināms kantoris ar normālu kompetenci. Kad es pateicu, ka man 10A lādētājs, viņš kā reizi uztraucās, ka pat jaunu, kas nav uzlādēts kopš rūpnīcas, var gadīties neuzlādēt (uzlādēja gan :D) a tā komplektā ražotāja rekomendēti 20A +.
zaraza, 9.jūlijs 2025, 13:04
Tas, ka rekomendē 20A+ tas tikai normāli. Es jau arī, kā minēju iepriekš, nākamreiz 10A lādētāja vietā ņemtu krietni niknāku, bet ne jau tādēļ, lai uzlādētu pilnībā, bet tikai tādēļ, lai uzlādētu krietni ātrāk. Var lādēt šo aķi arī ar 7A un uzlādēs pilnībā, tikai laiku aizņems vairāk. Ja tu paņemsi 20A lādētāju, tad tas nenozīmē, ka tas tev visu laiku arī lādēs ar tiem 20A. Ja aķis būs tuvu nullei un pašās uzlādes beigās, tuvojoties 100% uzlādei, lādētājs samazinās amperāžu. Fiziku neapmānīsi. Tādēļ jau elektroauto ražotāji norāda uzlādes laiku no 20-80%, jo šajā nogrieznī uzlāde notiks ar maksimāli iespējamo strāvas stiprumu un šo 60% no akumulatora ietilpības uzlāde var notikt pat ātrāk kā atlikušo 40%...
Zarazas kunga teorija, manuprāt, nav ok, kad galīgam mironim uzreiz iebliež 20A :)
MT9, 9.jūlijs 2025, 12:04
"Teorija" nav mana, bet no aķa pārdevēja akum.lv. Nu it kā vecs un zināms kantoris ar normālu kompetenci. Kad es pateicu, ka man 10A lādētājs, viņš kā reizi uztraucās, ka pat jaunu, kas nav uzlādēts kopš rūpnīcas, var gadīties neuzlādēt (uzlādēja gan :D) a tā komplektā ražotāja rekomendēti 20A +.
Interesanti, esmu vairākas reizes litijnieku nosēdinājis līdz 0 un dabūjis airēties, nekādas problēmas neesmu manījis, lādētājs tas pats. Pieļauju, ka aķa BMS neļauj sevi gluži sausu iztērēt, līdzīgi kā mobilajiem uc.
Es gan vairākas reizes esmu aķi nosēdinājis tuvu 0 atzīmei, viss bija štokos. Pat Ģirts, kurš lika kopā aķi, rekomendēja vismaz sākumā izbraukt aķi pilnīgi sausu, lai saprastu, cik tas pareizi atspoguļo atlikumu, jo gadās, ka ar 0 var vēl ilgi nodudināt. Man gan, izskatās, ka rāda precīzi, jo, tuvojoties 0 atzīmei, sajūt jaudas zudumu. Kas attiecas uz lādēšanu, tad es nākamreiz pirktu lādētāju krietni niknāku. Bet, lai paceltu galīgi "sausu" aķi, parasti vajag niecīgu amperāžu, lai to vispār izkustinātu un tad jau var maukt uz pilnu klapi. Zarazas kunga teorija, manuprāt, nav ok, kad galīgam mironim uzreiz iebliež 20A :)