atgādināt paroli atcerēties
 
 
Ienāc ar Draugiem.lv profilu

Akumulators un lādētājs

bbalais 12.07.10
melanais es lādēju ar nelielu oranžu kastiti nosaukumu nepateikšu bet lai uzlādētu vajag virs 12 h un es nesudzos kalpo 4 gadus. bez problēmām un akb man ari 4 gadu nezinu bēdu esu braucis pat 12h protams ne pilnā atrumā
ogden 12.07.10
aiwa: Tu vari lietot minētās spailes vai vispār nekontrolēt kas notiek ar aķi. Ne visi brauc neizslēdzot motoru kamēr aķis sauss. Daži mēdz arī apstāties ik pa brīdim. Te katram brīva izvēle - demokrātija. Ko darīt, kurā klausīties un ko ņemt vērā, ko ne. Es savu dalību šajā topikā beidzu jo paliek neinteresanti.
aiwa 12.07.10
ogden:sorry, bet es esmu par "prastu", lai spētu copes laikā izpildīt Tavus pēdējo divu teikumu nosacījumus!!
Varbūt padomā, kāpēc AKB pārbauda ar slodzes dakšu, nevis ar pliku voltmetru!!!
aakkis 12.07.10
- tas labākajā gadījumā regulē jaudu, nevis strāvu.Regulē ko gribi-maza jauda,mazāka strāva!
ogden 12.07.10
aiwa: Jebkuram akumulatoram ir iekšējā pretestība kura nav 0. Auto aķiem tā ir mazāka, želejas un dziļās izlādes aķiem- lielāka. No tās atkarīgs akumulatora sprieguma kritums kurš notiks kad to noslogos. Izlādētu 100Ah akumulatoru noslogojot ar 1A, tā spriegums būs savādāks (lielāks) nekā noslogojot ar ar 10A vai 100A. Tas jāņem vērā un jālūkojas pēc 7.5V pie ražotāja noteiktās nominālstrāvas (kuru diez vai kāds motors mēra/nodrošina konstantu - tas labākajā gadījumā regulē jaudu, nevis strāvu). Vienkāršāk tomēr aķi kontrolēt nenoslogotu, protams pievēršot uzmanību tam kas notiek ar spriegumu pie slodzes. Pēc pāris braucieniem jau varēs just kāda (%) ir akumulatora izlāde un kad vēlams to saudzēt.
AndrisABC 12.07.10
daddy_j, varbūti līdzjūtība jaizsaka iekšdedzes dzinēja braucējiem, kad tie tā jau necopē vēl pēdējo ēdāju aizdzen no laivas tuvākās apkārtnes.
aiwa 12.07.10
atvainojos visiem, kuri AKB kvalitāti nosaka pēc tukšgaitas sprieguma!!! Es tomērt to darīšu AKB slogojot!!!Sorry!
daddy_j 12.07.10
iekšdedzes dzinēju īpašnieki uz elektromotoru/aķu īpašniekiem skatās ar līdzjūtību...nekā personīga :))
ogden 12.07.10
aiwa: par 7.5v pie slodzes tad tā arī vajadzēja pateikt!! nevis cilvēkiem kuriem stāsta par nenoslogota akku spriegumiem (12v), sajaukt galvu.
aiwa 12.07.10
mazkalns uc.: lai izbeigtu diskusiju, manis iepriekš teiktais par 7,5V attiecas uz noslogotu AKB (mani interesē, ko dara AKB braucot). Ja pameklēsi AKB slodzes raksturlīknes, tad arī tos ~7,5V atradīsi!!!
melnais 12.07.10
Man ir CTEK MULTI XS 7000
Jau 5 gadi nav bijušas problēmas.

bbalais un ar ko ta tu lādē, ja nav noslēpums?
bbalais 11.07.10
Cik ilgi tas labais lādētājs Tev jurciks000 kalpo ja nau noslēpums ha ha ha
jurciks000 11.07.10
Vairis30- tas ir laPs un kvalitatīvs, nav gan pats lētākais, bet lādē arī 185Ah.
aiwa 11.07.10
mazkalns;es nepretendēju uz zinātnisku pamatojumu AKB ilgmūža nodrošināšanai un diez vai to vajag šajā gadījumā. Es uzskatu, ka laivas darbināšana ir specifisks AKB izmantošanas gadījums-maz, diegan dziļu ciklu gada laikā. Tāpēc AKB mūžš ir ļoti atkarīgs no uzglabāšanas nosacījumiem un paša AKB kvalitātes.Man kolēģi savus krutos "M-K" nobeidza nepilnās 2 sezonās un tagad izmanto, kas pagadās pa rokai dotajā brīdī!!
Par 7,5V -zinu, ka pie šāda sprieguma sistēmu automātika atslēdz rezerves AKB. Un pēc tam viss ir OK-http://www.cortex.lv/ru/systems/additions/powersupply/vscs-15.html.
P.S. Cik var nobraukt ar attiecīgām A/H-tas ir vairāk apstākļu jautājums nevis AKB kvalitātes jautājums: laivas lielums,cilvēku skaits,pretvējš,sānu vējš,straumes virziens un cilvēciskais faktors!
ffreaky 11.07.10
Uz aķīša ir sekojoši dati: 110Ah, 680A, C5-82Ah, C100-120Ah. Ko nozīmē tie C5 un C100?
mazkalns 11.07.10
aiwa,par 7,5 nebūs tiesa,pats tāpat kā ogden lasīju par 10,7,bet galvenais ir praktiks-pieredze.Vienu sezonu izmantoju aķi ,kas ziemā vairs negribēja dīzli lecināt.Tā kā man elektromotoram pievienota ehalote,tad nepārtraukti varēju sekot rādījumiem,pilna batereja-13,5,jāairē pie10,5(minkota 36),tas ar turist3.
ogden 11.07.10
aiwa: 7.5V? Neticu. Esi tik laipns un iedod linku uz kāda konkrēta akumulatora tehniskajiem datiem kur minēts 7.5v kā drošs (nebojāti elektrodi) pilnas izlādes spriegums nenoslogotam akumulatoram. Kad es rakstīju forumā, tad nepaļāvos uz atmiņu un dubultpārbaudīju jo negribu kādā kopīgas copes reizē dabūt pa zobiem par samelošanu :D Ja precīzi tad 10.8V..12V, atkarībā no ražotāja/tipa. Želejas akumulatoru izlādes ciklu izturība ir +/- pa vidu starp auto akumulatoriem un speciālajiem dziļās izlādes aķiem, tā kā ieteikums vērā ņemams, jo īpaši ja tādu iegūstam par pudeli ;)
aiwa 10.07.10
Vēl pastāv labi (arī lietoti) AKB no mobīlo bāzes staciju rezerves barošanas. Šie ir kvalitatīvi želejnieki , kurus maina regulāri un parasti met ārā. Ja ir paziņas, par pudeli var sarunāt!
Kāpēc te baidā ar pieļaujamo izlādi līdz 12V!!?? Pēc "standartiem" parasto svina-skābes AKB drīkst izlādēt līdz 7,5V un tikai tad sākt airēt! Zem šī sprieguma procesi var būt neatgriezeniski!!
P.S. Pats lietoju, ne jaunu, auto 80A/H AKB un līdz airien neesmu nonācis!!!
Vairis30 10.07.10
Ko tauta saka par šo:
CTEK XS 3600
- Lādē akumulatorus (Wet, MF, GEL un AGM) sākot no 1.2Ah līdz 120Ah.
- Pamatuzlāde 0.8/3.6A
gintsgg 10.07.10
Mazkalns ,
par cik copējot ar 5 ātrumu īpaši daudz nebrauc , ar tādu akumulatoru var braukt visu dienu .

Nepieciešams reģistrēties, lai pievienotu atbildi!

Ja reģistrēsies, arī Tu varēsi piedalīties portāla CopesLietas.lv aktivitātēs!

reģistrēties

skaidrs