Ekonomika un politika

Demokrātikas sabiedrības ietvaros būtu būtiski iepazīties un diskutēt par šo tēmu. Tā kā iepriekšējā politisko diskusiju tēma ir veiksmīgi nonākusi pie paredzamā finiša,gribētos to atsākt jaunā kvalitātē, bez personīgiem cieņu aizvainojošiem komentāriem un bez kādas rasu naida kurināšanas. Tā ar bišku ar vēsāku un skaidrāku prātu...
 
26.jūlijs 2021, 00:02 | links
 
nu ja.ja robotiņiem vēl pieaudzēs drusku smadzenes,tad viņi ātri sapratīs,ka ar šito lieko sugu nav ko auklēties.kādas pensijas,pēc iespējas ātrāk jālaiž desās.
25.jūlijs 2021, 23:43 | links
 
Nu nav īsti laba analoģija...Enerģētikai pofig kādas tur spuldzes, nu nemazinās globāli enerģijas patēriņš, a, ja nu pēkšņi mazinās, tad cenu vienmēr var pieregulēt...
Pesec nozarei (pareizāk sakot milzīgai nozaru kaskādei) būs tad, ja, piemēram katrs savu super-nano-akumulatoru varēs izlikt sētā negaisa laikā, noķert zibeni un iegūt milzīgu haļavniju enerģijas krājumu... Vot tad būs dibinā sākot no resursu ieguvējiem, iekārtu ražotājiem, enerģijas ražotājiem, infrastruktūrai no HESiem un miljonu km vadiem līdz banāliem DUS...Nu bez kara šito nez vai var cauri dabūt...

zaraza, 24.jūlijs 2021, 21:54


Sazvērestības teorijas klīst, ka Teslu nomočīja...
25.jūlijs 2021, 18:55 | links
 
Industriālās revolūcijas rezultātā zirgu darbs un zirgi kļuva lieki. No tiem nācās atbrīvoties. Līdzīgā situācijā nonācis cilvēks, saistībā ar robotizāciju! Soc. garantijas, pensijas utt. .
25.jūlijs 2021, 18:47 | links
 
zaraza.varbūt citur,kur slinkāka tauta.latvieši vienmēr ir bijuši čakli dārzkopji.un zirgābols ir vērtīgs mēslojumss.sētniekiem bonusā mazais biznesiņš.tā ka noslīcināt Rīgu zirga sūdos diez vai būtu izdevies.pat ja demogrāfija sistu augstu vilni.
25.jūlijs 2021, 18:03 | links
 
Padomā kā nokritušies spuldžu pārdošanas apjomi, kuras agrāk mainījām ik pa dažiem mēnešiem vai pat biežāk.
Karlis_K, 24.jūlijs 2021, 22:39


vēlreiz saku, ka tas ir pavisam cits stāsts, vienkārši vienas industrijas ietvaros vieni un tie paši ražotāji pamainīja tehnoloģiju, kas automātā nozīmē, ka tas bija kopējā griezumā noteikti ne mazāk izdevīgi biznesam... domāju, ka spuldzītes, pat ja tiešam uz tām pēkšņi samazinājusies kopējā pelņa (ne fakts), tad visas citas LED izmantošanas vietās , kur kvēlpsuldzes neder principā, pilnīgi noteikti industrijai nesa daudz vairāk...un nekādu globālu sistēmu tās spuldzītes nenogrāva, nekādu infrastruktūru neskāra. Bet ar enerģijas avotu, ieguves veidu un to akumulāciju ir stipri savādāk , tur izmaiņas būtu fundamentālas... Lai uz tādām ietu ir jābūt tiešām globālai problemātikai, ko nu nekādīgi nevar atrisināt... Kaut kur lasīju, ka zirgus ar auto nomainīja ne jau tāpēc, ka tur ātrāk, lētāk utt. bet tupa tāpēc, ka jau 19gs. beigās lielajās pilsētās viena milzu problēma bija zirgābolu izvešana, un bija aprēķinājuši, ka pie populācijas augšanas pilsētas tupa noslīktu sūdos :D Tā kā sūdi bīda progresu :DDD
25.jūlijs 2021, 12:31 | links
 
cento [24.07.21]: Ar elektromobili var braukt copēt?
Nu bet protams! Ar Minnkotamobīli. Tikai paskaties kā pat diskete pa 20 gadiem attīatījusies...
25.jūlijs 2021, 00:55 | links
 
Enerģētikai pofig kādas tur spuldzes, nu nemazinās globāli enerģijas patēriņš, a, ja nu pēkšņi mazinās, tad cenu vienmēr var pieregulēt...
zaraza, 24.jūlijs 2021, 21:54


Tik pat labi arī pofig būs aķu ražotājiem, ok pirks tos retāk, jo ilgāk kalpos, bet uzskrūvēs tak cenas, kā jau visam jaunajam. Un ja vēl būs no lētākiem materiāliem (litijs ir dārgs un reti sastopams), tad sākumā būs pavisam lieliska peļņa. Led spuldzes ar sākumā bij sālītas, bet nu jau zem 1 eiro. Man dažas kalpo jau tuvu 8 gadiem, kvēlspuldzes sen nekur neizmantoju. Padomā kā nokritušies spuldžu pārdošanas apjomi, kuras agrāk mainījām ik pa dažiem mēnešiem vai pat biežāk. Un tas pats būs ar elektroauto, pienāks diena kad to cena izlīdzināsies ar iekšdedzes autiņiem, vai būs pat zemāka, jo konstrukcija tak vienkāršāka, pulka mazāk detaļas.
24.jūlijs 2021, 22:39 | links
 
Aizleci pārāk tālu nākotnē, līdz tādam mikrodevaisam kurš katra sētā uzlādēsies no zibens ir vēl ui ku tāls ceļš, un pa starpu būs vēl pulka citu izgudrojumu, viss pamazām, bez stresa. Man jau ar patīk nostaļģēt un atcerēties jaukos 90.tos vēl bez kaitinošajiem mobilajiem, kad varēji pazust dabā uz dažam dienām un neviens netraucēja. Buries pa papīra topokartēm un minēji esi pareizaja upes līkumā vai ne.. Romatikas pašlaik vairs nav, jebkura brīdī gps mobilkā tev norāda tavu atrašanās vietu, laika prognozi, nu līdz riebumam. Bet progress ir neapturams jo slinkums un vēlme pēc maksimālām ērtībām/minimāliem izdevumiem to dzen uz priekš!
24.jūlijs 2021, 22:30 | links
 
Tad jau led spuldzes ar nekad neviens nepalaistu ražošanā, jo kam gan vajag spuldzi kura neizdeg gadiem un tērē 10x mazāk elektrību ;) ārprāc pisec nozarei! :)

Karlis_K, 24.jūlijs 2021, 21:33


Nu nav īsti laba analoģija...Enerģētikai pofig kādas tur spuldzes, nu nemazinās globāli enerģijas patēriņš, a, ja nu pēkšņi mazinās, tad cenu vienmēr var pieregulēt...
Pesec nozarei (pareizāk sakot milzīgai nozaru kaskādei) būs tad, ja, piemēram katrs savu super-nano-akumulatoru varēs izlikt sētā negaisa laikā, noķert zibeni un iegūt milzīgu haļavniju enerģijas krājumu... Vot tad būs dibinā sākot no resursu ieguvējiem, iekārtu ražotājiem, enerģijas ražotājiem, infrastruktūrai no HESiem un miljonu km vadiem līdz banāliem DUS...Nu bez kara šito nez vai var cauri dabūt...
24.jūlijs 2021, 21:54 | links
 
Ar elektromobili var braukt copēt?
24.jūlijs 2021, 21:49 | links
 
ja reāli izdomātu ietilpīgākus enerģijas akumulatorus, tad tas būs ekonomisks pesec visai enerģētikai...
Es neesmu sazvērestību teoriju piekritējs, bet te tomēr esmu par to, ka nagrib...
zaraza, 24.jūlijs 2021, 20:49


Tikai nepārspīlē, tādi precendenti jau bijuši kad kāds jaunatklājums norok vai sarucina veselas nozares, bet nekas cilvēki nav pērtiķi, pārprofilējas. Tad jau led spuldzes ar nekad neviens nepalaistu ražošanā, jo kam gan vajag spuldzi kura neizdeg gadiem un tērē 10x mazāk elektrību ;) ārprāc pisec nozarei! :)
24.jūlijs 2021, 21:33 | links
 
Un galvenais, tas viss takš pa lēto. Nav ko pirkt tos brrrriesssmīgos dīzeļus, ja par kapeikām elektromobīļus pakaļ met...
24.jūlijs 2021, 21:22 | links
 
Vēl ar plazmu visādos tur tokomakos sen eksperimentē, bet praksē nekas ekonomiski pamatots nesanāk...

zaraza, 24.jūlijs 2021, 20:49[/quote]

Nekas, rekur Kārļonkuls un kkādi vēl saka, ka rīt viss būs. Mana sirds ir mierīga, kopš to uzzināju.
24.jūlijs 2021, 21:21 | links
 
Satriecoša loģika :D zirgus arī neslikti pirka savulaik, visiem bija vajadzīgi. Un tad pārdesmit gadu laikā visi pārslēdzās uz iekšdedzes dzinējiem.
Jebkurš labāk izvēlēsies vieglāku un ietilpīgāku un ilgmūžīgāku bateriju, īpaši tie kuri strādā cauru dienu ar elektroinstrumentiem. Arī kosmosa izpētes tehnoloģijās vajadzīgas jauna tipa baterijas, tā ka izgudro un izgudros arvien jaunas, lai kā patreizējo milzīgo un neērto bateriju ražotājiem un pārdevējiem tas nepatiktu :)

Karlis_K, 23.jūlijs 2021, 23:17


ja reāli izdomātu ietilpīgākus enerģijas akumulatorus, tad tas būs ekonomisks
pesec visai enerģētikai... Enerģijas var saražot vai dabā pa baltu velti paņemt (saule, vējš, zibens utt.) kaut žopoj ješ, tikai vot uzglabāt nemāk vai negrib mācēt... Es neesmu sazvērestību teoriju piekritējs, bet te tomēr esmu par to, ka nagrib... Te pieminētās IT tehnoloģijas pa pārdesmit gadiem mainījušās radikāli... A akumulatoru pa lielam kādi bija pirm 50-60 gadiem tādi arī tagad... LiIon un tml. noteikti nav risinājums, nekādas kardinālas uzglabājamās ietilpības palielinājuma tur nav, tā , mazliet uzlabojums pret neadekvātu cenu lēcienu, tīri komerciālas turīgo rotaļlietiņas... Vispār jau ar elektrības ražošanu ir milzīgs stopors, kā ir praktiski visa pamatā rotējoša turbīna tā ir, vienalga vai tas TES vai HES vai vēja ģenerators... Smieklīgi, bet atomreaktors ir tupa liela TVAIKA turbīna, atšķiras tikai ar to, ka termisko enerģiju ūdens transformācijai tvaikā iegūst ne no malciņas vai oglēm bet no kodolreakcijas... Vēl ar plazmu visādos tur tokomakos sen eksperimentē, bet praksē nekas ekonomiski pamatots nesanāk...
24.jūlijs 2021, 20:49 | links
 
Headhunter [23.07.21]: Elektromobīļiem ar ekoloģiju nekāda sakara, ja ņem vērā, kā aizkakā planētu gan litija bateriju ražošana, gan arī viņu pārstrādes neiespējamība, jo reāli atstrādājušos akumulatorus met ārā nevis pārstrādā. Par to gan mums nestāsta, jo elektroauto ir pārāk labs bizness ar milzu investīcijām un milzu peļņu. Un kas var būt labāk par to, ka tu ražo preci, ko ar likumu spiež pirkt arvien vairāk. To ir sapratuši pat arābu šeihi un viņi aktīvi bāžas iekšā šajā biznesā.
Un jā, pašlaik ap 60% elektrības ražo, kurinot fosilo mantojumu, un nekas nemainās vismaz pēdējos 20 gadus, tā kā Grēta var nošauties.
Gribēji uzreiz ielekt pasakā? Šobrīd tas ir pārejas periods, filmas mazāk jāskatās. Galu galā vieglāk ir nokotrolēt 100 000 rūpnīcu izmešu kā miljons auto izplūdes gāzes, kur katram kuram nav slinkums griež ārā visu ar ekoloģiju saistīto. Elektro vai kāds cits degvielas veids ir nākotne, ne jau nafta. Tieši tādi paši skeptiķi bija par elektrību, auto un principā gan jau arī kad mūsu senči sāka staigāt uz divām kājām, citi kokos rādija ar pirkstiem :)
24.jūlijs 2021, 17:36 | links
 
BrunoL atkal raud pēc laikiem kad varēja dzīvot mainot polšu pret nofenderēto izoleni.Brrrr .Šermuļus uzdzen šitie vecie komuņagas.
24.jūlijs 2021, 16:47 | links
 
NS2 kāreiz ir "jaunā" piegādes tehnoloģija, ar krietnu cenas rezervi. No ASV trubu uz Eiropu neatvilksi... a kuģis ir dārgs

daddy_j, 23.jūlijs 2021, 13:34

Ha ha ha.Jaunā piegādes tehnaloģija?Kāda tā ir?Putlers iepirž trubā lai gāze ātrāk līdz Vācijai tiek.
24.jūlijs 2021, 16:28 | links
 
Kāpēc jāizgudro jaunas, ja pērk šīs pašas?

Headhunter, 23.jūlijs 2021, 22:59
jo pircējs to pieprasa,ja neesi pamanījis šos procesus regulē tirgus
24.jūlijs 2021, 08:58 | links
 

Pievieno savu atbildi

Nepieciešams reģistrēties, lai pievienotu atbildi!
Uz augšu
 
Creative templates for Google Ad Manager